Strona 4 z 5

: 30 maja 2010, o 18:19
autor: sueno

: 30 czerwca 2010, o 20:46
autor: MeehoweCK
Mało znana kapela, ale piosenka rewelacyjna, polecam :arrow: KLIK

: 30 czerwca 2010, o 22:08
autor: sueno
Jeśli ktoś nie widział koncertu Dire Straits "On The Night" to polecam: http://www.youtube.com/watch?v=BJii3ACo ... re=related

: 1 sierpnia 2010, o 18:35
autor: Kot
No to zagrajmy rocznicowo "Warsaw Concerto":

Godzina W
http://www.youtube.com/watch?v=xZb3jJE8pYM

Uprising
http://www.youtube.com/watch?v=ovlvjOoTi7s

: 1 sierpnia 2010, o 20:29
autor: Adasiek CK
Pozostając w temacie:

http://www.youtube.com/watch?v=ovlvjOoT ... sabaton%20

Sabaton - Warszawo walcz!

: 5 sierpnia 2010, o 10:52
autor: mimi
OFF Festiwal 5-8.08.2010

6.08 Scena mBank
14.00 - 14.30 Hotel Kosmos (PL)
15.00 - 15.30 Potty Umbrella (PL)
16.10 - 16.50 Kim Nowak (PL)
17.50 - 18.40 Voo Voo gra "Snopowiązałkę" (PL)
19.40 - 20.30 The Horrors (UK)
21.40 - 22.40 Lenny Valentino (PL)
0.00 - 1.10 Tindersticks (UK)
6.08 Scena Trójka Offensywa
15.00 - 15.30 Newest Zealand (PL)
16.10 - 16.50 Cieślak i Księżniczki (PL)
17.50 - 18.40 Toro Y Moi (USA)
19.40 - 20.30 Black Heart Procession (USA)
21.40 - 22.40 Efterklang (DK)
0.00 - 1.10 A Place To Bury Strangers (USA)
2.30 - 4.00 Joker feat. Nomad (UK)
6.08 Scena MasterCard PayPass
17.30 - 19.30 Dam Mantle (UK)

6.08 Scena Leśna
14.30 - 15.00 We Call It A Sound (PL)
15.35 - 16.05 NP (PL)
17.00 - 17.40 19 Wiosen (PL)
18.50 - 19.40 Something Like Elvis (PL)
20.40 - 21.30 Art Brut (UK)
22.50 - 23.50 The Fall (UK)
1.20 - 2.20 100% Raekwon (USA)
6.08 Scena Eksperymentalna
15.35 - 16.05 Tin Pan Alley (PL)
17.00 - 17.40 The Psychic Paramount (USA)
18.50 - 19.30 Baaba (PL)
20.40 - 21.30 Fennesz (AUT) - IBC
22.30 - 23.30 Zu (ITA) - IBC
1.20 - 2.20 Trans AM (USA)
2.50 - 3.50 Szelest Spadających Papierków (PL)

7.08 Scena Leśna
14.30 - 15.00 Manescape (PL)
15.35 - 16.05 Plum (PL)
17.00 - 17.40 Mitch And Mitch With Their Incredible Combo (NFZ)
18.50 - 19.30 Apteka gra "Mendę" (PL)
20.40 - 21.30 Tunng (UK)
22.50 - 23.50 Mew
1.20 - 2.20 Lali Puna (DE)
7.08 Scena Eksperymentalna
14.00 - 14.30 St James Hotel (PL)
15.35 - 16.05 All Sounds Allowed (PL)
17.00 - 17.40 Tides From Nebula (PL)
18.50 - 19.30 Prawatt & Mirna Ray (PL)
20.40 - 21.30 These Are Powers (USA)
22.30 - 23.30 Lachowicz (PL)
1.20 - 2.20 Zs (USA) - IBC
2.50 - 3.50 William Basinski (USA) - IBC

7.08 Scena mBank
14.00 - 14.30 Paula i Karol (PL)
15.00 - 15.30 3moonboys (PL)
16.10 - 16.50 Pustki (PL)
17.50 - 18.40 Muchy (PL)
19.40 - 20.30 Archie Bronson Outfit (UK)
21.40 - 22.40 Hey (PL)
0.00 - 1.10 Dinosaur Jr. (USA)
7.08 Scena Trójka Offensywa
15.00 - 15.30 Nathalie And The Loners (PL)
16.10 - 16.50 FM Belfast (ISL)
17.50 - 18.40 Pink Freud (PL)
19.40 - 20.30 Mouse On Mars (DE)
21.40 - 22.40 A Hawk And A Hacksaw (USA)
0.00 - 1.10 Radio Dept. (SWE)
2.30 - 4.00 Digital Mystikz (UK)
7.08 Scena MasterCard PayPass
17.30 - 19.30 Dam Mantle
(UK)

8.08 Scena mBank
14.00 - 14.30 Let The Boy Decide (PL)
15.00 - 15.30 Ed Wood (PL)
16.10 - 16.50 Pablopavo i Ludziki (PL)
17.50 - 18.40 O.S.T.R. (PL)
19.40 - 20.30 Shearwater (USA)
21.40 - 22.40 The Raveonettes (DK)
0.00 - 1.10 The Flaming Lips (USA)
8.08 Scena Trójka Offensywa
15.00 - 15.30 Indigo Tree (PL)
16.10 - 16.50 Happy Pills (PL)
17.50 - 18.40 Bear In Heaven (USA)
19.40 - 20.30 Dum Dum Girls (USA)
21.40 - 22.40 The Very Best (MW/UK)
0.00 - 1.10 Kucz / Kulka (PL)
2.30 - 4.00 Darkstar (UK)

8.08 Scena Leśna
14.30 - 15.00 Bipolar Bears (PL)
15.35 - 16.05 Pulled Apart By Horses (UK)
17.00 - 17.40 Lao Che (PL)
18.50 - 19.30 Casiokids (NO)
20.40 - 21.30 No Age (USA)
22.50 - 23.50 Kryzys (PL)
1.20 - 2.20 Anti-Pop Consortium (USA)
8.08 Scena Eksperymentalna
15.35 - 16.05 Kyst (PL)
17.00 - 17.40 The Tallest Man On Earth (SWE)
18.50 - 19.30 Niwea (PL)
20.40 - 21.30 Damon And Naomi (USA)
22.30 - 23.30 Tune-Yards (USA) - IBC
1.20 - 2.20 Shining (NO)
2.50 - 3.50 Philip Jeck (UK)

http://2010.off-festival.pl/?

: 8 sierpnia 2010, o 13:26
autor: mimi
Tauron Nowa Muzyka!

26 sierpnia

* Festiwal otworzy wyjątkowy koncert Lou Rhodes w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Katowicach.

27 sierpnia

KWK Katowice - koncerty:

* Jaga Jazzist
* Autechre
* Bonobo Live Band
* Three Trapped Tigers
* King Midas Sound
* Mary Anne Hobbs
* Pantha du Prince
* Kidkanevil
* PBE& Makaruk
* Dick4Dick & Loco Star
* Niwea
* Schemeboys

28 sierpnia

KWK Katowice - koncerty:

* Moderat
* Bibio
* Gonjasufi
* Gaslamp Killer
* Floating Points & Fatima
* Nosaj Thing
* DMX Krew
* Loops Haunt
* Pink Freud
* Muariolanza
* Maceo&Envee


29 sierpnia, niedziela

Szyb Wilson w Katowicach - koncert finałowy

* Prefuse 73 & Aukso Orchestra: "The Predicate Compositions" - An exploration in orchestral and preparedelectro acoustic movements.

http://www.festiwalnowamuzyka.pl/

: 21 sierpnia 2010, o 09:20
autor: mimi
Wielki jubileusz Rawa Blues Festival!

Wielki jubileusz Rawa Blues Festival!9 października w katowickim Spodku odbędzie się 30. edycja Rawa Blues Blues - największego i najstarszego festiwalu bluesowego w Polsce. Znamy już nazwiska głównych gwiazd, które wystąpią podczas tej wyjątkowej, jubileuszowej edycji.

Obrazek

Z uwagi na jubileusz i okrągłe urodziny Festiwalu, z fanami bluesa będą świętować gwiazdy które już zagrały na Rawa Blues Festival: James Blood Ulmer Memphis Blood feat. Vernon Reid, Rick Estrin and The Nightcats to perform with Charlie Baty oraz Nora Jean Bruso. - Zdecydowaliśmy, że zaproszone zostaną postaci światowego bluesa których występ na Rawie szczególnie zapadł w pamięci fanom. Stąd pomysł retrospekcji tego najlepszego dorobku Festiwalu. - przybliża kulisy wyboru gwiazd dyrektor festiwalu, Irek Dudek. Również występ Dudka będzie szczególny, ponieważ zaprezentuje on na żywo materiał z nowej płyty - "Dudek Bluesy", której premiera odbędzie się 23 kwietnia.

http://www.rawablues.com/pl/

: 22 sierpnia 2010, o 12:10
autor: mimi
Metal Hammer Festival w szczegółach

27 sierpnia w katowickim Spodku odbędzie się Metal Hammer Festival 2010, na którym główną gwiazdą będzie grupa Korn. Znamy już szczegółowy harmonogram występów.

Amerykanie przyjadą promować najnowszy album, "Korn III: Remember Who You Are". Płyta pilotowana singlem "Oildale (Leave Me Alone)" ukazała się w lipcu 2010 roku.

Na Śląsk przyjadą ponadto Jurojin, Pain Of Salvation czy Opeth.

Obrazek

http://tuba.pl/tubapl/1,103889,8244102, ... olach.html

: 23 sierpnia 2010, o 10:23
autor: MeehoweCK
Fanem metalu nie jestem, ale Pain of Salvation i Riverside mogę śmiało polecić każdemu wybrednemu słuchaczowi. W ich muzyce słychać prawdziwy kunszt.

: 9 września 2010, o 11:42
autor: baux

: 9 września 2010, o 21:04
autor: halny
A może coś takiego póżną nocą . . . .http://www.youtube.com/watch?v=C2d0TT8j ... re=related

: 16 listopada 2010, o 18:58
autor: baux

: 16 marca 2011, o 11:58
autor: mimi
Pierwsze gwiazdy Off Festival Katowice 2011


Ariel Pink's Haunted Graffiti

"Before Today", najnowszy album Ariel Pink's Haunted Graffiti i zarazem debiut w barwach kultowej wytwórni 4AD, znalazł się w czołówce zestawień najlepszych płyt roku 2010 m.in. w "The Guardian", "Uncut", "Mojo" "NME" i "The Wire". Ariel Pink, dotąd jedna z najpilniej strzeżonych tajemnic amerykańskiej sceny alternatywnej, przeszedł metamorfozę od mistrza sypialnianych, lo-fi eksperymentów do artysty, który może dzisiaj dzielić scenę z największymi gwiazdami. "Before Today" to bowiem z jednej strony po prostu świetne piosenki, z drugiej brzmieniowe wycieczka do niepowtarzalnej zadawałoby się atmosfery psychodelicznego popu z początku lat 90. i wreszcie – głos na dzisiejszej scenie alternatywnej zupełnie osobny.
W zeszłym roku prasa muzyczna ukuła nowy termin: hypnagogiczny pop. W kilka miesięcy później dostajemy krążek ikony nurtu. Z pewnością jedno z bardziej oczekiwanych wydawnictw tego roku. (cała recenzja)

Liars

Jaki zespół może być na tyle inspirujący, by za remiksy numerów z jego ostatniej płyty wzięli się muzycy Radiohead, TV On The Radio, Deerhunter czy Melvins? O czyjej muzyce pisał Pitchfork: "Nie każda ciemna chmura przeradza się tu w burzę z piorunami, ale przez cały czas czuć, że taka czai sięga rogiem"? Przed kim ostrzegał recenzent "NME", pisząc: "Wchodzicie we wszechświat, jakiego dotąd nie znaliście. Lepiej się przygotujcie…" Oczywiście, chodzi o Liars. Jedyne takie trio z Nowego Jorku, które swobodnie porusza się pomiędzy dancepunkowym entuzjazmem a noiserockową histerią.

Meshuggah

Wielki świat usłyszał o Szwedach, gdy w jednym z odcinków "Rodziny Osbourne'ów" syn Ozzy'ego straszył ich muzyką sąsiadów. Ale Meshuggah to znacznie więcej, niż niestrawna dla przeciętnego zjadacza chleba hałaśliwa ciekawostka. To zespół, który jak piszą organizatorzy "wprowadził ciężkie brzmienia w XXI wiek, zrywając z rycerskimi galopadami heavy metalu i jałowymi wyścigami gitarzystów". Mają niezliczonych naśladowców, ale nikogo, kto zagroziłby ich pozycji – najlepszego ekstremalnego zespołu na świecie. To nie my wymyśliliśmy, to zachodnia prasa tak pisze - od periodyków metalowych po "Rolling Stone". Na 2011 rok Meshuggah zapowiedzieli nowy album, kolejną porcję zimnego, matematycznie precyzyjnego, bezlitośnie ciężkiego i brutalnego wyziewu.

Omar Souleyman

Dla ludzi Zachodu, Omar Souleyman to niedawne odkrycie Sublime Frequencies, kultowej wytwórni z Seattle. Stosunkowo nieznany artysta, z zaledwie trzema albumami na koncie, w tym wydaną w ubiegłym roku, znakomitą płytą "Jazeera Nights". Ale w rodzimej Syrii ten schowany za ciemnymi okularami dżentelmen to wielka gwiazda, której dyskografia liczy ponad 500 (!) pozycji, wydawnictw studyjnych i koncertowych. Wyrósł z superopularnego w jego regionie nurtu dabke, czyli tradycyjnej muzyki grywanej w krajach arabskich na weselach, ale podrasował ją wpływami zachodniej muzyki tanecznej, dlatego właśnie Björk, zdeklarowana fanka Souleymana, nazwała te dźwięki "syryjskim techno". Jak zwał, tak zwał - nie trzeba być ekspertem od bliskowschodnich brzmień, by dać się Omarowi porwać do szalonego tańca.

Kury grają "P.O.L.O.V.I.R.U.S."

Specjalnie na OFF Festival Katowice reaktywuje się dowodzona przez Tymona Tymańskiego, kultowa formacja Kury. Kury na Offie, czyli zagrają cały "P.O.L.O.V.I.R.U.S." – jedną z najważniejszych płyt polskiej sceny niezależnej. Od premiery tego materiału minęło co prawda 13 lat, ale nie zestarzała się ani jedna nuta, ani jedno słowo nie uległo przedawnieniu.

Current 93

Kim jest David Tibet? A kim nie jest… To urodzony w Malezji angielski poeta, muzyk, ceniony malarz i wydawca (Anthony and the Johnsons i William Basinski to jego odkrycia). To lider formacji Current 93, kluczowej dla brytyjskiej sceny industrialnej początku lat 80., która później odpłynęła w stronę oryginalnej, właściwej tylko im odmianie apokaliptycznego nowego folku. W ich twórczości fascynacja religią, okultyzmem i filozofią spotyka się z bezwstydnym umiłowaniem groteski i mrocznym angielskim humorem. Ich muzyka jest liryczna, z pozoru spokojna, ale i przerażająca zarazem. Current 93, żywa legenda sceny niezależnej, wystąpią jako gwiazda specjalnego koncertu inaugurującego OFF Festival Katowice 2010, który odbędzie się 4 sierpnia w Górnośląskim Centrum Kultury.

Actress

Angielski DJ i producent Darren Cunningham, ukrywający się pod nieco zwodniczym pseudonimem Actress, do niedawna cieszył się sławą tylko wśród wtajemniczonych. Z undergroundu na salony wydobyły go entuzjastyczne oceny ostatniej płyty, czyli "Splazsh" – wystarczy wspomnieć, że magazyn "The Wire" uznał ten krążek za najlepszą płytę 2010 roku. Choć krytycy widzą w Actress zbawcę i odnowiciela dubstepu, on sam przyznaje się raczej do fascynacji sceną techno z Detroit i Berlina z jednej oraz Arethą Franklin i Stevie Wonderem z drugiej strony. Nic dziwnego, że określa swoją muzykę mianem "r'n'b concrete" i nie są to czcze przechwałki. Jego kompozycje są chwytliwe, niemal popowe – i awangardowe zarazem.

GaBLé

Francuski zespół, którego jeszcze kilka miesięcy temu nikt nie znał i który nikogo nie obchodził. Wystarczyło jednak kilka występów na festiwalach, by stali się jedną z największych koncertowych sensacji sezonu. Wywodzą się z chałupniczego nurtu lo-fi, więc wykorzystują do tworzenia muzyki właściwie wszystko, co wpadnie im w ręce – od gitar akustycznych i skrzypiec, przez elektronikę, aż po bezużyteczne, zdawać by się mogło, przedmioty. Wyobraźni i humoru uczyli się pewnie od Franka Zappy, ale na scenie hołd składają Elvisowi.

Mogwai


Mogwai to jeden z najwybitniejszych zespołów post-rockowej sceny. "Gościliśmy już Mogwai na OFF Festivalu – podobało się nam, podobało się zespołowi, więc wracają. Szkoci balansują na granicy pomiędzy muzyką a hałasem już od 1995 roku. Uwielbiają kontrasty, zastawienie liryzmu z brutalnością, nie lubią za to, kiedy słowa piosenek odwracają uwagę słuchaczy od dźwięków, więc ich nie piszą" - napisali o zespole organizatorzy festiwalu.

Najnowszą płytę Mogwai wydała wytwórnia Sub Pop. "Nieszczególnie emocjonująca i przewidywalna płyta, choć na tle albumów sygnowanych przez Mogwai po "Rock Action", wypada nieźle" - napisał o albumie nasz recenzent Łukasz Iwasiński.

Deerhoof


Deerhoof są już weteranami i żywą legenda alternatywnej sceny. Do czerpania inspiracji z ich twórczości przyznają się m.in. Sleigh Bells, The Flaming Lips czy Sufjan Stevens, a cała reszta choć się nie przyznaje, też czerpie.Najnowsza płyta grupy "Deerhoof vs. Evil" jest trochę jak bałagan w dziecięcym pokoju. Przy każdej bezskutecznej próbie jego ogarnięcia znajduje się coś nowego, a poszukiwania same w sobie cieszą najbardziej.

Oneohtrix Point Never

Oneohtrix Point Never tworzy Daniel Lopatin, pochodzący z Nowego Jorku artysta, nie nadaje się na gwiazdę rocka. Miast brylować na salonach, woli pisać, tworzyć muzykę i ścierać kurz ze swojej kolekcji zabytkowych syntezatorów. Albo zderzać pozornie nieprzystające do siebie muzyczne światy – na przykład nowojorski noise rock z europejską oldschoolową elektroniką – i obserwować, jakie to przyniesie rezultaty.

Factory Floor

Angielskie trio Factory Floor, które nijak nie jest podobne do większości młodych grup z ze swojego kraju. "Nie śpiewają falsetem na głosy, nie odwołują się do muzyki folkowej, ani różowego brzmienia popu lat 80. Są głośni, raczej odstręczają niż kuszą, raczej przeszkadzają niż koją zmysły. Zafascynowani gitarowym jazgotem Sonic Youth, eksperymentami Throbbing Gristle i konkretem oldskulowego techno, zgięli już kolana i karki publiczności niejednego z londyńskich klubów. Nic dziwnego, że Stephen Morris, były bębniarz Joy Division zgłosił się do produkcji ich nagrań" - zapowiadają zespół organizatorzy imprezy.

Twin Shadow

George Lewis Jr. urodził się na Dominikanie, wychowywał na Florydzie, a muzyczne ostrogi zdobył w Nowym Jorku, pod czujnym okiem Chrisa Taylora z Grizzly Bear w roli producenta. Nie każdy ma to szczęście, że debiutuje w tak kultowej wytwórni jak 4AD, ale Twin Shadow i jego album "Forget" w pełni zasłużyli na takie wyróżnienie. Wbrew tytułowi płyty, jeśli raz usłyszało się te dźwięki, trudno o nich zapomnieć – to jedyny w swoim rodzaju nowej fali lat 80. z współczesnym, eksperymentalnym indie-popem. Twin Shadow to jeden z najważniejszych debiutów ubiegłego roku, co do tego nie ma wątpliwości. - czytamy w informacji prasowej.

Kode9 & The Spaceape

Steve Goodman ma doktorat z filozofii, ale to nie interpretacja koncepcji wolności Hegla przyniosła mu międzynarodową sławę. Ten londyńczyk znany jest za sprawą swojej wytwórni Hyperdub, matecznika nowych klubowych brzmień oraz twórczości własnej, doskonałych remiksów i porywających setów, wykonywanych pod szyldem Kode9. Dubstep, jungle, drum and bass, 2-step, dancehall – żadna odmiana współczesnej muzyki tanecznej nie jest mu obca. Na OFF przybywa w towarzystwie swojego kompana Spaceape'a, którego głos doskonale dopełnia dzieła zniszczenia dokonywanego przez basy generowane przez Kode9.

Gang Of Four

"Gościliśmy już na festiwalu The Fall i Wire, wypada więc kontynuować tę chlubną tradycję. Tym razem czas na legendę, o której Kurt Cobain mówił, że Nirvana powstała, by ich kopiować. Gdyby nie oni, Red Hot Chili Peppers graliby pewnie pudel metal, a całej tej nowej fali post-punka, którą cieszymy się w ostatnich latach, być może w ogóle by nie było. Gang Of Four powstali w 1977 roku w Leeds, by zaproponować światu nieznaną wcześniej miksturę punk rocka z funkiem i dubem oraz zaangażowanymi politycznie i społecznie tekstami. To ich >>Rolling Stone<< nazwał >>prawdopodobnie najlepszym politycznie motywowanym zespołem w historii rock'n'rolla<<. Ostatnio Gang Of Four znów mają dobrą passę, nie tylko za sprawą świetnie przyjmowanych koncertów – wydany na początku 2011 roku album >>Content<< zebrał znakomite recenzje. "To ich najlepsza płyta od lat 70." – pisał >>Telegraph<<" - napisali organizatorzy imprezy.

Junior Boys

Kanadyjski duet Junior Boys to formacja, która w naturalny sposób łączy powściągliwą elegancję synth popu z niesfornością UK garage, a trans techno przełamuje hiphopowym groovem. Są pupilkami "Residents Advisor", bywalcami amerykańskiej listy najlepiej sprzedających się płyt z muzyką taneczną, ale ich publiczność to również fani gitarowej alternatywy. Jeremy Greenspan i Matt Didemus ostatnią, póki co, płytę "Begone Dull Care" wydali w 2009 roku, ale ponoć nowy materiał mają już gotowy. Na koncercie w Katowicach z pewnością coś z niego już usłyszymy.

Destroyer

Daniel Bejar to jeden z najpilniej strzeżonych sekretów kanadyjskiej sceny niezależnej. Do niedawna znany był zapewne bardziej ze swojej roli w The New Pornographers, ale za sprawą dziewiątej płyty, zatytułowanej "Kaputt", los kultowego Destoyer nagle się odmienił. "Nowa płyta Destroyera to album, który pomoże wyjść Danowi Bejarowi, który pod tą nazwą się kryje, z muzycznego getta dla wyedukowanych hipsterów. Nagrał swój najbardziej przystępny album, co nie znaczy, że poszedł na kompromisy"- napisał w swojej recenzji płyty Bartosz Sadulski.

Liturgy

Black metal, jeden z najbardziej żywotnych i awangardowych nurtów ciężkiego grania, reprezentowany był dotąd na OFF Festivalu tylko za sprawą Shining, połączony w nierozerwalnym uścisku z jazzrockiem. Nowojorska grupa Liturgy zaprezentuje black metal w najczystszej postaci i jego bezkompromisowej, amerykańskiej odmianie.

Barn Owl

"Psychodelia, infradźwięki, drony. To jeszcze nie apokalipsa, ale już na pewno nie muzyka rockowa, jaką znacie. Pochodząca z San Francisco formacja Barn Owl to pilni uczniowie Earth i Sunn O)), choć sami chętniej przyznają się do czerpania inspiracji z muzyki Johna Coltrane'a" - zachwalają projekt twórcy festiwalu.

Abradab gra Kaliber 44

Jeden z najlepszych polskich raperów przypomni utwory nieodżałowanej grupy Kaliber 44, którą sam współtworzył. Debiut śląskiej formacji – wydana w 1996 roku "Księga Tajemnicza: Prolog" – nie tylko pozostaje jednym z najlepszych rapowych albumów wydanych w tym kraju.

Czesław Śpiewa Tesco Value

Czesław Mozil śpiewał już na OFF Festivalu, zarówno ze swoim własnym projektem, jak i gościnnie, u Efterklang. Tym razem postanowił przypomnieć (a tym, co nie mieli o tym pojęcia – udowodnić), że istniało życie przed żabką w betonie. Tesco Value była formacją, którą Mozil dowodził jeszcze w Kopenhadze, zanim odniósł sukces w Polsce i przeniósł się tu na dobre. To propozycja bardziej alternatywna i trudniejsza w odbiorze od tego, co robi jako Czesław Śpiewa. Zresztą… zobaczycie i usłyszycie sami.

Matthew Dear

DJ i producent reprezentujący scenę minimal techno z Detroit. "Teoretycznie jest to muzyka taneczna, ale na parkiet ruszą tylko Ci, którzy się tych dźwięków nie wystraszą. Jedni widzą w mrocznej elektronice Deara amerykańską odpowiedź na Buriala, inni uważają artystę za najpilniejszego ucznia Nine Inch Nails. Na OFF Festival przyjedzie z live setem!" - zapowiadają artystę organizatorzy.

Male Bonding

Londyńskie noise-popowe trio, którego debiutancki album "Nothing Hurts" został wydany przez legendarną wytwórnię Sub Pop. Kiedy czytacie te słowa, Male Bonding siedzą w Woodstock i nagrywają swoją drugą płytę. Miejsce ich pracy jest oryginalne, bo znajduje się w kościele.

http://2010.off-festival.pl/

: 14 kwietnia 2011, o 14:41
autor: mimi
Tauron Nowa Muzyka


Od kilku lat pokazujemy również, że festiwal Tauron Nowa Muzyka, to nie tylko okazja do wyśmienitej zabawy przy muzyce najciekawszych muzyków końca XX i początku XXI wieku, ale także mnóstwo imprez towarzyszących. Są to zarówno dwa główne tematy obejmujące fotografię i muzykę (realizowane od strony teoretycznej, realizowanej poprzez cykl wykładów prowadzonych przez zaproszonych profesjonalistów, jak i warsztaty praktyczne) jak i film. Od kilku lat, we współpracy z Centrum Sztuki Filmowej, organizujemy projekcje filmowe, w trakcie których prezentowalismy wam wiele doskonałych dokumentów poświęconych tworzeniu muzyki, historii jej nurtów i tego w jaki sposób niektóre gatunki muzyczne mają w sobie moc kształtowania otaczającej nas rzeczywistości.


Poszerzając formułę naszego festiwalu, w 2009 roku współorganizowaliśmy razem z zaproszonymi artystami konkurs na teledysk, odbywający się pod szyldem Clip on Festival, który okazał się jedną z ważniejszych atrakcji zeszłorocznej edycji. Sporym wzięciem cieszyły się również wycieczki organizowane pod hasłem Alternatiff Turistik, dzięki którym goście odwiedzający nasz festiwal mogli zobaczyć największe atrakcje Górnego Śląska z zupełnie nowej perspektywy, oraz wycieczki rowerowe w obrębie miasta Katowice.


Podczas szóstej edycji Tauron Nowa Muzyka Festiwal zamierzamy kontynuować tę tradycję, zapewniając Wam, poza świetną muzyką, mnóstwo dodatkowych atrakcji. Możecie liczyć na to, że oprócz doskonałej muzyki, będą czekały na Was w Katowicach pokazy i warsztaty prowadzone przez najlepszych mistrzów w swoim fachu, a wszyscy chętni do poznawania uroków górnośląskiej stolicy na pewno znajdą w naszej ofercie propozycje interesujących wypraw.

ARTYŚCI

FALTYDL

Drew Cyrus Lustman vel FaltyDL należy do grona najbardziej obiecujących producentów swojego pokolenia. Regularnie wrzucany przez krytyków do szufladki z napisem „future garage”, nie dba jednak o etykietki i wychodzi daleko poza jakiekolwiek gatunkowe ramy. Muzyka FaltyDL to na wskroś oryginalna synteza tak rozmaitych stylistyk jak UK garage, bass music, hip-hop, IDM, electro, house, jungle, ragga, funk, soul, nawet jazz oraz Nowojorczyk zadebiutował w 2007 roku wydaną w cyfrowym formacie epką „Rapidly Harvested Asparagus” dla Napalm Enema Records.

http://www.myspace.com/faltydl

GOLD PANDA

Gold Panda, znany też jako Derwin Panda, jest 31-letnim brytyjskim producentem. Pochodzi z Essex, ale obecnie rezyduje w Londynie, gdzie studiował nauki orientalne i język japoński w renomowanej School of Oriental and Asian Studies na University of London. Początkowo pracował jako sprzedawca w sex-shopach i sklepach z płytami, zaś po pracy nagrywał w domowym zaciszu dziwaczną muzykę elektroniczną, mającą swoje źródła w instrumentalnym hip-hopie. Ponoć do dziś jest w posiadaniu ponad 100 niepublikowanych utworów, które być może ujrzą kiedyś światło dzienne.

http://www.myspace.com/goldpanda

BONAPARTE CIRCUS SHOW

Na oficjalnej stronie internetowej berlińskiej kapeli Bonaparte widnieje, co następuje: „Można powiedzieć, że pochodzimy z Niemiec, Francji, Ameryki, Szwajcarii, Meksyku, Izraela, Persji, Nowej Zelandii, Panamy, Austrii, Polski i Brazylii, ale nasze brzmienie jest inne”. Z kolei na Facebooku można znaleźć informację, że zespół gra „pluszowego punka”, jego największą inspiracją jest „babcia”, zaś do zainteresowań należy „robienie naleśników, łowienie ryb i czytanie książek”. Potem następuje krótka, lecz niewiarygodnie niedorzeczna nota biograficzna, w której występują sztuczne tygrysy, szaleni psychoterapeuci, szkielety-striptizerki, gigantyczne karły, panamska inwazja salsy i warzywa cierpiące na paranoję sałatki owocowej. Biorąc pod uwagę powyższe, trudno z całkowitą pewnością ustalić, co jest prawdą, a co nie. Ale spróbujmy.

http://www.myspace.com/bonaparte

APPARAT BAND LIVE

Pod pseudonimem Apparat kryje się niemiecki producent i dj Sascha Ring. Urodzony w 1978 roku na niemieckiej prowincji, jako 19-latek przeniósł się do Berlina, co było, jak sam mówi, „jedną z najlepszych decyzji, jakie kiedykolwiek podjął”. Już dwa lata później założył tam wytwórnię Shitkatapult (wraz z T. Raumshmiere), której nakładem ukazał się jego debiutancki album pt. „Multifunktionsebene” (2001).

http://www.myspace.com/apparat

MODESELEKTOR

Modeselektor to dwóch berlińskich dj’ów i producentów muzycznych, Gernot Bronsert i Sebastian Szary. Poznali się w Berlinie w 1992 roku. W tamtym okresie ten drugi grywał muzykę acid house podczas podziemnych imprez organizowanych w mieście. Obaj podkreślają był to okres, gdy po oupadku muru berlińskiego cały Berlin i całe Niemcy ogarnęła fala chaosu i anarchii.

Ich pierwszy wspólny projekt muzyczny nosił nazwą Fundamental Knowledge jednak w 1996 zmienili ją na obecną, Modeselektor, zapożyczoną od jednej z funkcji Rolanda RE-201 Space Echo, analogowego delaya. Trzy lata później Gernot i Sebastian, już jako Modeselektor, podpisali swój pierwszy kontrakt na wykonanie remiksu z towarzyszeniem Pfadfinderei, berlińskiego kolektywu VJ’i i projektantów. W 2000 roku Modeselektor stworzyli własny label Bpitch Control (wraz z Ellen Allien).

http://www.myspace.com/mdslktr

PEARSON SOUND AKA RAMADANMAN

Pearson Sound (David Kennedy) przyszedł na świat w Londynie niespełna 22 lata temu.
Karierę rozpoczął jako czternastolatek od didżejowania, zaś już rok później zajął się produkcją muzyki. Podczas studiów na uniwersytecie w Leeds zainteresował się tamtejszą sceną dubstepową.
W 2006 roku powołał do życia tłocznię Ramadanman, w barwach której zadebiutował cyfrowym singlem „Dynamic Balancing/Hungarian Skank”. W 2007 roku, wraz z dwoma kolegami ze szkoły – Benem UFO i Pangaeą – założył kolejny label, Hessle Audio (wydają dla niego m.in. James Blake
i Untold). Cała trójka zainicjowała też imprezę tematyczną Ruffage w klubie The Wire w Leeds.

http://www.myspace.com/pearsonsoundz

LORN

Lorn to twórca melodyjnego instrumentalnego hip-hopu, przyprószonego trzaskiem winylowej płyty, i zdecydowanie jeden z najciekawszych producentów młodego pokolenia.
Naprawdę nazywa się Marcos Ortega. Urodził się w 1986 roku w niewielkim amerykańskim mieście Normal. Przez jakiś czas mieszkał w Chicago i Nowym Jorku, obecnie zaś rezyduje w Milwaukee. Od najmłodszych lat miał kontakt z muzyką – dorastał w otoczeniu winyli wypełnionych funkiem, hip-hopem, rockiem i popem. Jako 10-latek zasłuchiwał się w radiowej audycji nadawanej przez stację WNUR z Chicago. To właśnie dzięki niej po raz pierwszy zetknął się z takimi gatunkami jak techno, electro i drum’n’bass. Kilka lat później usłyszał u kolegi „Come To Daddy” Aphex Twina i już nie miał wątpliwości, co chce robić w życiu.

http://www.myspace.com/lornnn

MARY ANNE HOBBS

Mary Anne Hobbs jest uznawana za jedną z największych osobistości brytyjskiego radia, obok Benjiego B i nieżyjącego już Johna Peela.
Urodziła się 16 maja 1964 roku w angielskim mieście Preston. Na początku lat 80. mieszkała wraz z hard-rockowym zespołem Heretic w… autobusie zaparkowanym na jednym z londyńskich parkingów. W wieku 19 lat podjęła pracę jako dziennikarka w czasopiśmie „Sounds Magazine”.
Następnie związała się z popularnym tygodnikiem „New Musical Express”, pomagała też w założeniu magazynu „Loaded”. W tym samym czasie pracowała dla kanadyjskiej rozgłośni CBC Radio One jako korespondentka z Wielkiej Brytanii. Nieco później rozpoczęła współpracę z radiem XFM. Przeprowadzony przez Mary Anne kontrowersyjny wywiad z innym radiowcem, Trevorem Dannem, zwrócił na nią uwagę headhunterów z prestiżowego BBC Radio 1, którzy z miejsca zaoferowali jej posadę w tej prestiżowej rozgłośni.

http://www.myspace.com/maryannehobbs

LAMB

Brytyjski duet Lamb powstał w 1994 roku w Manchesterze z inicjatywy wokalistki-tekściarki Louise Rhodes i producenta Andrew Barlowa (znanego także pod pseudonimami Lowb i Hip Optimist). To właśnie oni zawsze stanowili trzon formacji, jednak na płytach i koncertach pojawiali się również inni muzycy, m.in. basista Jon Thorne, gitarzysta Oddur Ma Runnarson, perkusista Nikolaj Bjerre, trębacz Kevin Davy czy londyńskie trio smyczkowe Chi 2 Strings.
Lamb był jednym z pierwszych projektów łączących klasyczny songwriting z elektroniczną produkcją, popową przystępność – z eksperymentalnym zacięciem. Początkowo Barlow i Rhodes fascynowali się połamanymi brzmieniami spod znaku jungle/drum'n'bass, jednak z biegiem czasu zaczęli kierować się w stronę melancholijnego downtempo z wpływami ambientu, a nawet dubu i jazzu. Dziś uważa się ich za klasyków trip-hopu – jednego z najpopularniejszych gatunków elektroniki, święcącego triumfy w latach 90. ubiegłego wieku.

http://www.myspace.com/lambofficial


EMIKA

Emika pochodzi z Czech, mieszka w Londynie, a swoją muzyczną karierę rozpoczęła w Berlinie. Muzyka od zawsze była jej pasją, ale pracując przez pewien okres w wytwórni płytowej dobrze przekonała się jak trudno przebić się nawet dobrym muzykom.
Aby talent Emiki mógł ujrzeć światło dziennie potrzebna była odrobina szczęścia, bo talentu to ma ona co niemiara!
Jeżeli przyjmniemy założenie, że dzięki globalizacji żaden twórca nie tworzy w próżni i możliwe są kolaboracje pomiędzy muzykami z różnych państw i kontynentów, to Emika dzięki swoim podróżom i doświadczeniom posiadła tę wiedzę tajemną w 100% i teraz w pełni z niej korzysta.

http://www.myspace.com/emikamyspace

WALLS

Sam Willis i Alessio Natalizia to dwójka blogerów, która w zeszłym roku zaskoczyła krytyków

i odbiorców, wydając niezwykle dojrzały album w niemieckiej wytwórni Kompakt. Płyta, nosząca tę samą nazwę, co ich zespół – Walls – przyniosła niepokojącą mieszankę ambientowej psychodelii z gitarowymi przesterami wywołując ogólny zachwyt i porównania do nagrań Briana Eno czy Future Sound of London.

http://www.myspace.com/walls_band

DARKSTAR

Pod nazwą Darkstar kryje się dwójka brytyjskich producentów - James Young i Aiden Whalley – współpracujących od 2007 roku z wytwórnią Hyperdub. Podobnie jak czołowy przedstawiciel tego labelu – Burial – także oni początkowo próbowali swoich sił w tworzeniu monumentalnych dubstepowych kompozycji. To właśnie one przyniosły im sukces – już pierwszy singiel dla Hyperdub zatytułowany „Need You” okazał się olbrzymim klubowym przebojem, zapewniając im popularność wśród fanów dubstepu, jednak dopiero wydany rok później utwór „Aidy’s Girl is a Computer” pomógł im zaistnieć w głównonurtowych mediach. Brytyjski dziennik „The Guardian” uznał ten kawałek za jeden z najlepszych utworów 2009 roku, trafił on również do prestiżowego podsumowania Pitchfork Media.

http://www.myspace.com/darkstar001

BOXCUTTER

Boxcutter naprawdę nazywa się Barry Lynn. Urodził się w 1980 roku w Lurgan, niewielkim mieście w Północnej Irlandii. Zafascynowany Robertem Frippem i Jimi Hendrixem, jako 15-latek po raz sięgnął po gitarę. W tamtym okresie grał w wielu różnych kapelach rockowych, jednak z czasem jego zainteresowania zaczęły zmierzać w stronę muzyki elektronicznej. W 1998 roku kupił tani komputer osobisty i zaczął produkować pierwsze hip-hopowe utwory, w których wykorzystywał własnoręcznie zarejestrowane partie gitary. Nauczył się też grać na klawiszach i basie.

http://www.myspace.com/barrylynnmusic

ORIS JAY AKA DARQWAN

Oris Jay to szara eminencja nowych brzmień i jeden z najbardziej wpływowych brytyjskich producentów ostatniego dziesięciolecia.
Pochodzi z Sheffield, przemysłowego miasta w północnej Anglii. Zamiast jednak zostać hutnikiem, wybrał muzykę, którą interesował się od wczesnego dzieciństwa. Płyty zaczął kolekcjonować w wieku ośmiu lat. Na początku lat 90., jako nastolatek rozpoczął karierę didżejską i stał się częścią niezwykle prężnej na Wyspach sceny jungle/drum'n'bass. Występował wraz z DJem Pioneerem i dwoma MC, E-Manem i Hero, jako The Reflex Crew. W tym składzie zawojowali swoimi energetycznymi setami cały świat: od Europy, poprzez Amerykę, aż po Japonię i Australię.

ROSKA

Roska to wschodząca gwiazda nowych brzmień i współtwórca jednego z najświeższych podgatunków brytyjskiej muzyki tanecznej – UK funky.
Naprawdę nazywa się Wayne Goodlitt. Urodził się 13 stycznia 1983 roku w muzykującej rodzinie – jego wujek był inżynierem dźwięku. Pod koniec lat 90. Goodlitt przybrał pseudonim Mentor i zaczął udzielać się jako 2stepowy MC. Niedługo później zaczął występować jako Mentor Roskaa, a następnie pod kryptonimem, z jakiego znany jest do dziś. Stopniowo odchodził od wokalistyki, coraz bardziej wgłębiając się w tajniki produkcji i didżejowania, aż w końcu całkowicie porzucił MCowanie na rzecz komponowania.

http://www.festiwalnowamuzyka.pl/newsy/