W centrum Lublina 100 nowych stojaków na rowery
100 nowych stojaków na rowery pojawiło się przy lubelskich ulicach, z czego większość znajduje się w śródmieściu. Ustawił je Urząd Miasta na prośbę cyklistów z nieformalnej grupy Porozumienie Rowerowe.
– Stojaki zamontowaliśmy m.in. na Starym Mieście, Krakowskim Przedmieściu, ul. Chopina, Okopowej i obok Miejskiego Urzędu Pracy przy Niecałej – mówi Andrzej Siemczuk z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miasta.
Lokalizacje wskazywali sami rowerzyści. – Niestety nie we wszystkich miejscach montaż stojaków był możliwy – przyznaje Siemczuk. – Nie wszędzie udało się uzyskać zgodę konserwatora zabytków i Zarządu Dróg i Mostów. Musieliśmy poszukać innych lokalizacji – dodaje. Ratusz może montować stojaki tylko na terenach należących do miasta.
– Cieszy nas bardzo, że tak dużo stojaków jest przy miejskich obiektach sportowych – podkreśla Michał Wolny z Porozumienia Rowerowego. – Pod tym względem Lublin wypada już bardzo dobrze.
Stalowe konstrukcje, do których bezpiecznie można przypiąć jednoślad pojawiły się m.in. przy hali MOSiR przy Al. Zygmuntowskich, koło stadionu przy al. Piłsudskiego, stadionach: Sygnału przy Zemborzyckiej i Lublinianki przy Leszczyńskiego oraz koło hali Globus.
Także rodzaj stojaków był konsultowany z rowerzystami. Chodzi o to, by konstrukcja stwarzała możliwość przypięcia jednośladu w sposób faktycznie utrudniający jego kradzież.
Dość często spotykane niskie stojaki, do których można przypiąć rower tylko za koło zdaniem cyklistów są słabym zabezpieczeniem.
Nowe parkingi dla rowerów kosztowały miasto nieco ponad 30 tys. złotych.
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... F651166598
Jest pierwszy kontrapas!
Dzięki staraniom pełnomocnika prezydenta Łodzi do spraw polityki rowerowej Witolda Kopcia, powstał pierwszy w Łodzi kontrapas. Planowane uruchomienie nowych elementów infrastruktury rowerowej jest na Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu (16-22 września).
Pierwszy łódzki kontrapas wyznaczony jest po wschodniej stronie ulicy Wólczańskiej na odcinku pomiędzy ul. Próchnika a ul. Więckowskiego. W sumie ma on długość prawie 230 metrów.
Kontrapas to wydzielony pas jezdni ulicy jednokierunkowej, przeznaczony dla ruchu rowerowego w kierunku przeciwnym do obowiązującego pozostałe pojazdy. Kontrapasy rowerowe to sposób na uprzywilejowanie transportu niezmotoryzowanego w centrach miast. W Polsce prawdopodobnie pierwszym kontrapasem był kontrapas rowerowy wytyczony w 1993 r. w ul. Wronieckiej w Poznaniu. Kontrapasy są już m.in. w Gdańsku, Krakowie (od 2001 r.), Szczecinie (od 2010 r.), Warszawie (od 2006 r.) i Wrocławiu.
Ulice na których jeszcze pojawią się pierwsze w Łodzi kontrapasy:
ul. Kowieńska (Karolew)
ul. Grodzieńska (Karolew)
ul. P.O.W. (pomiędzy ul. Jaracza a ul. Narutowicza)
http://rowerowalodz.pl/aktualnosci/471- ... -kontrapas
Pierwsze dwa parkingi rowerowe na jezdni
Pracownicy Zakładu Drogownictwa i Inżynierii zamontowali na jezdni pierwsze w Łodzi stojaki rowerowe. Dotychczas stawiano je wyłącznie na chodnikach.
Stojaki pojawiły się na ul. 6. Sierpnia przed restauracją Manekin oraz na ul. Traugutta, naprzeciwko klubokawiarni Owoce i Warzywa. - Instalujemy je w porozumieniu z pełnomocnikiem ds. polityki rowerowej. Te konkretne miejsca wskazała fundacja Fenomen - mówi Krzysztof Kalisz, wicedyrektor ZDiT.
Parkingi rowerowe będą oddzielone od miejsc postojowych dla samochodów wysepkami, by kierowcy nie uderzyli w słupki podczas manewrów. Na każdym z parkingów zostały zamontowane po cztery stojaki, do których można przypiąć osiem rowerów.
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,1027 ... ECIA_.html
------------------------------------------------------------------------------------
A u nas co?? Kielce są rowerowym trzecim światem nawet w porównaniu z innymi miastami Polski, a co tu dopiero mówić o Europie..