Podejrzane w innych miastach :)

Wszystko, co nie związane jest z tematyką forum.

Moderatorzy: Autor, sueno, Daniel, Sirek1

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 7 kwietnia 2010, o 11:17

Nie wiem jakim cudem Tychy wybudują ten obiekt za 100 mln zł :lol: Natomiast stadiony dla Bytomia i Gliwic wyglądają beznadziejnie. Najgorsze jest to, że jeżeli powstaną te wszystkie obiekty Korona będzie miała wielką konkurencję, więc najpóźniej latem musi się znaleźć sposnor dla klubu. Warunek podstawowy - klub musi się utrzymać.

mimi
Posty: 128
Rejestracja: 27 listopada 2008, o 11:07
Lokalizacja: topola

Post autor: mimi » 11 kwietnia 2010, o 12:56

Nowe oblicze katowickiego Supersamu

DO 2012 ROKU SUPERSAM STANIE SIĘ NOWOCZESNĄ GALERIĄ HANDLOWĄ

Spółka Centrum Development & Investments zaprezentowała projekt nowoczesnego centrum handlowego SUPERSAM*

Firma Centrum Development & Investments planuje gruntowną przebudowę Supersamu położonego w ścisłym centrum Katowic, przy ul. Piotra Skargi. Na trzech kondygnacjach nowego SUPERSAMU* o łącznej powierzchni najmu blisko 20 tys. mkw. znajdzie się około 90 sklepów i punktów usługowych. Do dyspozycji klientów będzie również trzypoziomowy parking dla około 400 samochodów.
Budynek Supersamu zlokalizowany jest w tradycyjnie handlowej części Katowic. Jego przebudowa ożywi cały kwartał ulic w tym rejonie miasta i stanie się impulsem do poprawy jakości przestrzeni publicznej tej części Śródmieścia.
Nowy SUPERSAM* został zaprojektowany przez biura projektowe: Benoy i Konior Studio pod kierownictwem Tomasza Koniora – autora zwycięskiego projektu przebudowy centrum Katowic w konkursie rozstrzygniętym w 2006 roku. Koncepcja bryły budynku łączy w sobie tradycje budownictwa śląskiego ze współczesnymi rozwiązaniami architektonicznymi. Projekt inwestycji powstał z inspiracji pomysłami najlepszych architektów niemieckich i polskich, takich jak Hermann Dernburg, Erich Mendelssohn czy Zbigniew Ihnatowicz.

Charakterystycznym elementem SUPERSAMU* będzie jego główne wejście. Przeszklenia na trzech kondygnacjach podkreślą nowoczesność bryły i zapewnią dobre doświetlenie wnętrza budynku.
– Złożyliśmy już wniosek o wydanie warunków zabudowy dla inwestycji. Budynek, dzięki swej lokalizacji, stanowić będzie swego rodzaju łącznik pomiędzy najważniejszymi obiektami, jakie znajdują się w jego sąsiedztwie: Placem Synagogi oraz Parkiem Rawy – mówi Tomasz P. Chenczke, prezes zarządu Centrum Development & Investments Polska.

Projekt zakłada także wykorzystanie jednego z oryginalnych elementów konstrukcji hali targowej, wybudowanej w miejscu dzisiejszego Supersamu w 1937 roku. Stały się one inspiracją dla powstania świetlika nad głównym, przestronnym pasażem galerii. W 1988 roku do hali targowej dobudowano dwupiętrowy biurowiec, a cały obiekt zmodernizowano i przekształcono w galerię handlową w 2003 roku. Planowana przebudowa to kontynuacja tego procesu.

SUPERSAM* - liczby i fakty:
Powierzchnia całkowita obiektu – ok. 46 000 mkw.
Powierzchnia handlowa – ok. 20 000 mkw.
Ilość miejsc parkingowych – ok. 400
Planowane otwarcie – 2012 rok

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

mimi
Posty: 128
Rejestracja: 27 listopada 2008, o 11:07
Lokalizacja: topola

Post autor: mimi » 11 kwietnia 2010, o 13:11

Projektu przebudowy dworca kolejowego w Katowicach

Neinver - Biuro Prasowe

W Katowicach do połowy 2012 r. powstanie nowoczesny kompleks łączący funkcje dworca kolejowego, dworca autobusowego, centrum handlowo-usługowego oraz ośrodka biznesowego i kulturalnego.


Polskie Koleje Państwowe S.A. zawarły umowę z firmą Neinver dotyczącą przebudowy dworca kolejowego w Katowicach i zagospodarowania położonego przed nim Placu Wilhelma Szewczyka. W ceremonii podpisania umowy pomiędzy firmami wzięli udział Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk i Prezydent Miasta Katowice Piotr Uszok.
Na podstawie umowy z PKP S.A., Neinver wybuduje w Katowicach nowoczesny kompleks łączący funkcje dworca kolejowego, dworca autobusowego, centrum handlowo-usługowego oraz ośrodka biznesowego i kulturalnego. Koncepcja taka stanowi nawiązanie do najnowszych światowych trendów rozwoju dużych miast. Ponadto, w porozumieniu z władzami Katowic, firma opracuje plany modernizacji układu komunikacyjnego wokół realizowanej inwestycji.
"PKP S.A. przyjęło strategię modernizacji i komercjalizacji dworców kolejowych oraz innych nieruchomości PKP S.A. Celem Polskich Kolei Państwowych S.A. jest stworzenie nowoczesnych dworców i centrów biznesowo-handlowych, będących jednocześnie węzłami komunikacyjnymi zintegrowanymi z komunikacją miejską. Inwestycja w Katowicach jest pierwszym projektem o tak dużej skali w Polsce. Dworce w Krakowie, Wrocławiu, Gdyni, Poznaniu i w Warszawie będą kolejnymi, które przejdą dużą modernizację” – powiedział podczas uroczystości Andrzej Wach, Prezes PKP S.A.
Neinver został wyłoniony do realizacji projektu w wyniku przetargu, w którym wzięło udział siedemnaście renomowanych firm z sektora nieruchomości. Zwycięska koncepcja architektoniczna została przygotowana w ścisłej współpracy z pracownią architektoniczną SUD Architectes, znaną m.in. z projektu realizacji łódzkiej Manufaktury.
"Chcemy stworzyć w Katowicach wyjątkowy projekt, który będzie dobrze służył mieszkańcom miasta przez wiele lat. Inwestycja ta będzie wyjątkowa ze względu na swój unikalny charakter, niezwykłą lokalizację oraz jej znaczenie dla miasta, w którym powstaje. Będzie również zwieńczeniem czterdziestoletniego doświadczenia naszej firmy na rynku międzynarodowym. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu zaangażowaniu, dobrej współpracy z PKP S.A. i władzami Katowic, stworzymy nową, ponadczasową wizytówkę miasta, na którą Katowice zasługują i na jaką od lat czekają" – mówi Barbara Topolska, Dyrektor Generalny Neinver Polska.
Hala nowego dworca kolejowego będzie wykorzystywała istniejącą, poddaną remontowi i modernizacji, konstrukcję kielichową. Stanowi ona unikatowy w skali światowej przykład brutalizmu – nurtu architektury późnego modernizmu, eksponującego przestrzeń, surowe materiały i konstrukcję budynku. Żelbetowe kielichy zostaną po raz pierwszy w historii wyeksponowane w pełnej wysokości. Będą stanowiły efektowne zamknięcie przeznaczonej wyłącznie dla ruchu pieszego osi ulicy Stawowej i nowego Placu Szewczyka. Pomiędzy dwoma kielichami znajdzie się prawdziwa "brama miasta" - monumentalne wejście do hali dworcowej.
W przestronnej, jednopoziomowej hali dworca znajdą się kasy biletowe, punkty informacyjne, poczekalnie dla podróżnych oraz punkty handlowe. Dzięki dużej, otwartej przestrzeni hala będzie lepiej zorganizowana i przyjazna dla potrzeb wszystkich użytkowników, zwłaszcza osób starszych i niepełnosprawnych. Dodatkowym udogodnieniem będzie połączenie hali głównej z wejściem na perony poprzez system stałych i ruchomych pochylni.
W podziemnej części kompleksu zostanie wybudowana nowa ulica Dworcowa, zespół parkingów oraz nowe przystanki komunikacji miejskiej.
Przed budynkiem dworca powstanie pięciokondygnacyjny obiekt łączący funkcje handlowe i usługowe. Jego uzupełnieniem będzie część biurowa – znajdująca się w zachodnim skrzydle i licząca siedem kondygnacji. Projekt budynku nawiązuje do przedwojennego planu centrum Katowic. Trzy aleje w układzie trójkąta, wokół których będzie zorganizowane centrum handlowo-biurowe, odtworzą pierzeję, jaką tworzyły stojące tu w przeszłości kamienice. W alejach, w porozumieniu z władzami miasta będą organizowane wystawy i prezentacje związane z życiem Katowic i Śląska oraz promocją miasta i regionu.
"Zależy nam, aby powstający w ramach naszej inwestycji obiekt pełnił istotną rolę w promocji samych Katowic. Już na etapie koncepcji założyliśmy zatem, że ma się on stać ważnym centrum kulturalnym, otwartym na twórcze inicjatywy środowiska artystycznego. Realizowana przez nas inwestycja będzie więc łączyć nie tylko funkcje komunikacyjną, handlową i biznesową, ale również społeczno-kulturalną” – komentuje Barbara Topolska.
Elewacja centrum handlowo-biurowego zostanie wykonana z perforowanej stali, stanowiąc współczesną interpretację ducha brutalizmu. W ciągu dnia stal poprzez refleksy świetlne i odbijane promienie słońca wtapiać się będzie w istniejącą tkankę miejską. Po zapadnięciu zmroku – przepuszczając światło z wewnątrz, sprawi, że budynek będzie charakterystycznym, rozświetlonym elementem centrum miasta.
Nazwa obiektu, ze względu na jego znaczenie dla Katowic, zostanie wyłoniona przez mieszkańców miasta w drodze konkursu, który zostanie ogłoszony we wrześniu br.
"Podstawą koncepcji przebudowy dworca kolejowego w Katowicach jest chęć swoistego oddania go do dyspozycji mieszkańców miasta. To właśnie im ma służyć każdy element naszego projektu. Bariery komunikacyjne zostaną zlikwidowane. Otoczenie dworca zyska nowy, przyjazny wizerunek. Nowy Plac Szewczyka będzie atrakcyjnym miejscem spotkań i rozrywki. To, co cieszy najbardziej to fakt, że cel ten osiągniemy zachowując najcenniejsze elementy architektoniczne istniejącego obiektu dworcowego – mówi Antoni Pomorski – koordynator prac projektowych ze strony Neinver Polska.
W miejscu dzisiejszego tarasu prowadzącego na kładkę nad Placem Szewczyka powstanie Aleja Mody - spektakularna przestrzeń, która połączy nowy budynek dworca kolejowego i obiektu handlowo-biurowego. Przeszklona konstrukcja łącząca oba budynki będzie źródłem naturalnego światła eksponującego rozłożyste kielichy, wyznaczające kształt witryn sklepowych o niespotykanej wysokości dziewięciu metrów.
Handlowa część inwestycji będzie otwarta na zewnątrz tak, aby funkcjonowała w stałej interakcji z otoczeniem. Na nowym Placu Szewczyka powstaną liczne kawiarnie i restauracje. Sam plac zostanie zaaranżowany jako przestrzeń wypoczynku i rozrywki z licznymi ławkami, rzeźbami i elementami małej architektury.
Obiekt, który powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego, będzie dysponował w sumie ponad 52 000 mkw. powierzchni handlowej oraz 24 000 mkw. powierzchni biurowej. Powierzchnia ekspozycyjna przeznaczona pod działalność wystawiennicza i kulturalną wyniesie 19 000 mkw.
Dodatkowo w skład całego kompleksu wejdzie wolnostojący budynek, który pomieści biura i butiki. Stanie on przy dworcu od strony ul. Młyńskiej.
Firma Neinver opracowuje również plan przebudowy systemu ulic wokół Placu Szewczyka, przygotowany w porozumieniu z Urzędem Miasta Katowice.
Projekt przebudowy dworca i zagospodarowania terenów przyległych będzie realizowany w trzech etapach: w pierwszym z nich powstanie nowy budynek dworca, który będzie oddany do użytku w maju 2012 roku. W następnej kolejności powstaną budynki wchodzące w skład centrum wielofunkcyjnego.
Polskie Koleje Państwowe S.A. podjęły decyzję o umożliwieniu korzystania z dworca przez pasażerów w trakcie trwania prac budowlanych z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa.
W trakcie przebudowy obecnego dworca kolejowego, funkcję tymczasowego dworca będzie pełnić południowa część dworca od strony Placu Andrzeja.
PKP S.A. dążą do tego, aby zmodernizowane i powstające nowe dworce były przyjazne pasażerom, bezpieczne, spełniały standardy europejskie. Celem spółki jest stworzenie miejsc związanych nie tylko z podróżą, lecz także miejsc spotkań i przyjemnego spędzania wolnego czasu. PKP S.A. chcą, aby dworce były nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi, wzbogaconymi o dodatkowe usługi komercyjne, biurowe, hotelowe, restauracyjne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=R14FX_ag ... r_embedded

jasiek
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 508
Rejestracja: 21 maja 2006, o 23:10

Post autor: jasiek » 11 kwietnia 2010, o 13:53

okolice ladne i przyjemne ale sam dworzec niestety wyglada jak.... zwykly dworzec.

mimi
Posty: 128
Rejestracja: 27 listopada 2008, o 11:07
Lokalizacja: topola

Post autor: mimi » 21 kwietnia 2010, o 18:35

Katowicki modernizm

Budynki te powstały miedzy 1927-38

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wyburzone przez Niemców Muzeum Sląskie

Obrazek

Cale opisy oraz mapa rozmieszczenia budynków

http://www.zofiaoslislo.art.pl/docs/map ... ycznej.pdf

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 21 kwietnia 2010, o 20:16

Ten pierwszy był chyba po wybudowaniu najwyższym budynkiem w Polsce z tego co pamiętam. Ogólnie z miast Górnego Śląska Katowice jako jedyne mi się w miarę podobają. Chociaż obecny dworzec nie do zaakceptowania.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 21 kwietnia 2010, o 20:37

Obrazek
Co o tym myślicie? Jak dla mnie rewelacja :)
Blok podobno stoi w Bydgoszczy
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

maciej
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 534
Rejestracja: 28 sierpnia 2006, o 17:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: maciej » 21 kwietnia 2010, o 21:08

Może być, ale tylko na bocznych ścianach.
Osobiście bardzo lubię murale w tym stylu:
Obrazek
Obrazek

mimi
Posty: 128
Rejestracja: 27 listopada 2008, o 11:07
Lokalizacja: topola

Post autor: mimi » 22 kwietnia 2010, o 14:36

Stowarzyszenie Moje Miasto (ci sami co przyznają betonowa kostkę ) w porozumieniu z UM Katowice rozpoczęli program przywracania neonów w centrum miasta !

Pierwsza realizacja Centrum informacji turystycznej

Obrazek

Wideo http://www.youtube.com/watch?v=S18PtrE_imU

Projekty dwóch kolejnych

Kino Światowid

Obrazek

Obrazek

Teatr Ateneum

Obrazek

Jeszcze mały bonus 3go Maja lata 70te

Obrazek

mimi
Posty: 128
Rejestracja: 27 listopada 2008, o 11:07
Lokalizacja: topola

Post autor: mimi » 22 kwietnia 2010, o 22:10

Wybrano inżyniera kontraktu dla budowy Podium


We wtorek 20 kwietnia podpisana została umowa z inżynierem kontraktu. W drodze przetargu wybrano polsko-holenderskie konsorcjum spółek: Grontmij Polska oraz Grontmij Nederland.

Hala widowiskowo-sportowa dla 15 tysięcy widzów ma powstać w miejscu zdewastowanego stadionu XX-lecia. Ma być z założenia obiektem wielofunkcyjnym, dostosowanym do organizowania dużych imprez widowiskowych, kulturalnych, muzycznych, sportowych, wystawienniczych i targowych. Jest gotowy projekt hali, zostało też wydane pozwolenie na budowę.

Wybrany wczoraj inżynier kontraktu zajmie się m.in. przygotowaniem specyfikacji istotnych warunków zamówienia, która jest niezbędna przy ogłaszaniu przetargu na wykonawcę inwestycji. Ma na to trzy miesiące od daty podpisania umowy.

Grontmij Polska już wcześniej działała w Gliwicach. Uczestniczyła bowiem w budowie centrum logistycznego Tulipan Park. Obecnie bierze udział m.in. w powstawaniu stadionu krakowskiej Wisły, Baltic Areny w Gdańsku oraz w rozbudowie portu lotniczego w Rzeszowie.

- Dziś tym bardziej cieszymy się, że wracamy do Gliwic. I to wracamy na okoliczność realizacji tak dużej inwestycji - mówi Maciej Chrzanowski, prezes zarządu firmy Grontmij Polska.

Przetarg na budowę może zostać ogłoszony na początku trzeciego kwartału tego roku. Szacunkowy koszt całego przedsięwzięcia to około 350 milionów złotych. Władze miejskie starają się o pozyskanie dofinansowania ze środków unijnych. Jego wysokość rozstrzygnie Komisja Europejska.

Obrazek

Obrazek

GazetaGliwice.pl

mimi
Posty: 128
Rejestracja: 27 listopada 2008, o 11:07
Lokalizacja: topola

Post autor: mimi » 29 kwietnia 2010, o 10:54

Śląskie zmieniło logo. Specjalnie dla Chińczyków

Obrazek


Światowa wystawa Expo 2010 zostanie otwarta w Szanghaju już jutro, ale śląska delegacja pojedzie tam za trzy tygodnie i spędzi na miejscu cztery dni. W tym czasie śląscy urzędnicy, biznesmeni i naukowcy będą przekonywać gospodarzy, że województwo śląskie to doskonałe miejsce na robienie interesów. Do Kraju Środka poleci w sumie 95 osób. Koszt podróży to ponad milion złotych.


Tomasz Stemplewski, dyrektor wydziału promocji w urzędzie marszałkowskim, przekonuje, że delegacja musi być liczna. - Inaczej nie zrobimy na Chińczykach wrażenia. Chodzi o zasady guanxi, które określają pozycję w społeczeństwie - mówi Stemplewski. Dlatego duża delegacja ma być dowodem reputacji i możliwości.

Z myślą o gospodarzach zmieniono też logo regionu. Wszystko przez to, że tworzą je cztery kolorowe fale układające się w literę.

- W chińskiej kulturze czwórka oznacza śmierć. W hotelach nie ma tu nawet czasem czwartego pięta, żeby nie kusić losu. Musieliśmy zmienić logo i nałożyliśmy na siebie fale z tego dotychczasowego. Mamy teraz osiem pasów, a to oznacza dobrobyt i powodzenie - dodaje Stemplewski.

Podczas Dni Województwa Śląskiego w polskim pawilonie na Expo 2010 odbędą się nie tylko oficjalne spotkania i konferencje. Pracownicy Uniwersytetu Śląskiego będą uczyli gości wystawy polskiego, a zespół "Śląsk" zorganizuje kursy tańca.

- Będziemy tańczyć na tzw. Odnawialnym Parkiecie - gdy ktoś nastąpi na jego klepkę, to uruchomi dynamo i powstanie energia elektryczna. W końcu Śląskie to pozytywna energia - dodaje Stemplewski.


http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... zykow.html

mimi
Posty: 128
Rejestracja: 27 listopada 2008, o 11:07
Lokalizacja: topola

Post autor: mimi » 29 kwietnia 2010, o 16:02

IBM pomoże Katowicom

Katowice, jako pierwsze miasto w Polsce, chcą zostać członkiem ekskluzywnego klubu Inteligentnych Miast (Smarter Cities). Należą do niego wybrane metropolie, których mieszkańcom, dzięki bezpłatnemu wykorzystaniu wiedzy fachowców z całego świata, lepiej się żyje - informuje "Puls Biznesu".

Katowicom pomogą przedstawiciele najwyższej kadry zarządzającej IBM z całego świata. Najpierw zidentyfikują kluczowe problemy Katowic i Metropolii Silesia, a potem doradzą w strategicznych dziedzinach rozwoju. Prace te kontynuować będzie drugi zespół, który przyjedzie do Polski w lipcu. Cały program ruszy na początku maja i trwać będzie trzy miesiące.

IBM pomagał już w kilkunastu miastach świata. M.in. dzięki menedżerom tego koncernu Rosyjskie Koleje wdrożyły "inteligentny" system transportu, Sztokholm wprowadził system opłat, który ograniczył ruch i zanieczyszczenia o 18 proc., a w Dublinie wprowadzone monitorowanie wody poprawiło jej jakość.

http://biznes.onet.pl/ibm-pomoze-katowi ... rasa-detal

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 6 maja 2010, o 14:57

Obrazek
Oto najlepsze w Europie miasto do życia
Ulice i kamienice piękniejsze niż w Paryżu, publiczne pieniądze na inwestycje wydawane lepiej niż w Londynie, pomoc ze strony administracji lepsza niż w Brukseli i do tego jeszcze niemalże najczyściej w całej Europie. Gdzie jest ten raj? Jak się okazuje z najnowszego Eurobarometru w Polsce!

Mieszkańcy 75 europejskich miast zostali zapytani o to jak im się mieszka, żyje i pracuje w rodzinnych miejscowościach. Pierwszy raz zbadano to w 2006 roku, po raz drugi kilka miesięcy temu. Wyniki zaskakują. Cztery polskie miasta: Warszawa, Kraków, Gdańsk i Białystok są naprawdę dobrze oceniane przez swoich mieszkańców. A najwyższe noty zebrał właśnie uważany często za ubogi i słabo rozwinięty Białystok.

Czysto, ładnie, nowocześnie

Dla białostoczan jest on jednak miastem niezwykle czystym, mówi tak aż 90 procent mieszkańców. 75 proc. uważa, że nie ma w nim problemu z zanieczyszczeniem powietrza, 67 proc. z hałasem. To daje Białemustokowi wysokie 3., 5. i 8. miejsce wśród wszystkich zbadanych miast. Na 7. miejscu jest zaś pod kątem wpływu na zdrowy tryb życia.

Jak się okazuje, jednak nie tylko przyjazność ekologiczna miasta tak się podoba jego mieszkańcom. Równie zadowoleni są z jego wyglądu. 90 proc. jest zachwyconych parkami i ogrodami, ponad 80 proc. ulicami. To lepsze oceny niż mają w oczach swoich mieszkańców Paryż, Wiedeń, Oslo czy Lizbona.

Najbardziej jednak wzrosło zadowolenie mieszkańców Białegostoku z tego jak wydawane są publiczne pieniądze. W ciągu trzech lat lepiej zaczęła oceniać to jedna piąta białostoczan, w efekcie miasto zajęło pierwsze miejsce pod względem wzrostu satysfakcji w tej dziedzinie. "W ciągu 7 lat wydatki te wzrosły blisko 10-krotnie. Dziś codziennie inwestujemy w rozwój miasta blisko 2 mln zł i naprawdę widać te pieniądze w tym, jak miasto wygląda" - chwali się nam prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski. "Przebudowaliśmy centrum miasta i naprawdę to już nie jest dawny prowincjonalny Białystok, tylko europejskie miasto" - dodaje.

Zadowolenia mieszkańców nie psuje fakt, że nie najlepiej oceniają swoją sytuację materialną. Szczerze przyznają, że powinna poprawić się oferta pracy, narzekają na jakość opieki medycznej i dróg. A ponad 60 proc. ocenia, że jego poważnym problemem jest bieda, to powszechnie czują się oni w mieście bezpieczni, ufają sąsiadom i są coraz bardziej otwarci na obcokrajowców. "W ostatnich latach nastąpiło przewartościowanie postrzegania swojego miejsca zamieszkania. Znaczenie nie tylko możliwość dobrych zarobków, ale także spokojny rytm życia czy piękna przyroda" - tłumaczy socjolog miasta Wojciech Łukowski. Jednak na pewno w Białymstoku nie żyje się lepiej niż w Paryżu czy Londynie, ale dużą rolę przy ocenie warunków życia odgrywa patriotyzm lokalny. Białystok nie jest jedynym z polskich miast, które zanotowało w ostatnich trzech latach wzrost satysfakcji z życia. Warszawiacy podobnie jak białostoczanie uważają, że poprawiło się życie kulturalne miasta, a także otoczenie. We wszystkich szwankuje to samo - wszyscy Polacy fatalnie oceniają służbę zdrowia.

Sylwia Czubkowska, Klara Klinger

http://www.dziennik.pl/wydarzenia/artic ... zycia.html
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

mimi
Posty: 128
Rejestracja: 27 listopada 2008, o 11:07
Lokalizacja: topola

Post autor: mimi » 7 maja 2010, o 08:53

Projekt nowej Elki gotowy. Zobacz wizualizacje!

Będzie trzy razy krótsza, za to całoroczna. Jeszcze nie rozebrano w parku starej kolejki liniowej, a już jest gotowy projekt nowej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie można z niej korzystać jeszcze w tym roku.

Obrazek

Elka w Wojewódzkim Parku Kultury i Wypoczynku była najdłuższą kolejką liniową i jedyną nizinną w Polsce. Dziś ma ponad 40 lat, swoich fanów i portal w internecie. Elkowicze grozili przykuciem się do podpór, gdy dwa lata temu władze parku ogłosiły likwidację kolejki.

Problemy z Elką zaczęły się w 2006 roku. Zamknięto najatrakcyjniejszy odcinek między Stadionem Śląskim a wesołym miasteczkiem. Rok później w ogóle nie ruszyła. Krzesełka jeszcze nadawały się do eksploatacji, ale podpory, które trzymają liny, tak przerdzewiały przy fundamentach, że groziły przewróceniem. Ewentualny remont pochłonąłby 600 tys. zł i nie gwarantował Elce długiego żywota. Od dwóch lat smutno było na nią patrzeć: między wesołym miasteczkiem, Stadionem Śląskim i planetarium wisiały nieruchome krzesełka, które wkrótce znikły.

Ekspertyzę starej Elki wykonał prof. Marian Wójcik z katedry Transportu Linowego Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. On także zaprojektował nową kolejkę. Wczoraj zaprezentował jej projekt w WPKiW.

Elka II niewiele będzie przypominać poprzedniczkę. Zamiast 5,5 km trasa będzie liczyć 1896 m, w związku z tym zmieni się również jej przebieg. Stacja Planetarium zniknie, pozostałe zostaną przesunięte: ta przy Stadionie Śląskim z uwagi na jego rozbudowę, a ta przy wesołym miasteczku zbliży się do zoo, żeby była bardziej dostępna dla spacerowiczów. Trójkąt obróci się przez swoją podstawę wzdłuż promenady Generała Ziętka, która zostanie przerzucona na drugą stronę Dużego Stawu i kanału oraz zmieni kształt w łuk wygięty w stronę alei Chorzowskiej, gdzie znajdzie się trzecia, kątowa stacja. Perony będą znajdować się pięć metrów nad ziemią, żeby nie kolidowały z ruchem pieszych i nie psuły im krajobrazu.

Otwarte krzesełka Elki uniemożliwiały działanie kolejki zimą. W Elce II zastąpią je kabiny, ale, co ciekawe, będą się one przeplatać z krzesełkami. - W Chorzowie powstanie pierwsza w Polsce kolej w technologii gondolowo-krzesełkowej - mówi prof. Wójcik.

Dzięki temu WPKiW ma większe szanse na zdobycie pieniędzy z Unii Europejskiej. Całość inwestycji ma kosztować 22 mln zł. - 80 proc. tej kwoty mamy zabezpieczone w budżecie - mówi Andrzej Kotala, prezes WPKiW.

Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na budowę, która ma się zakończyć jeszcze w tym roku. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jeszcze tej zimy będzie można przemierzać park Elką. Całą trasę z maksymalną prędkością 5m/s pokona się w 9 minut (starą trwało to godzinę). W ciągu godziny kolejka może przewieźć 860 osób. Na razie do dyspozycji będzie 30 krzesełek czteroosobowych (mają być zamykane pałąkami samoczynnie) i 15 gondoli ośmioosobowych, do których swobodnie wjedzie wózek dziecięcy czy inwalidzki. Ich liczba może się prawie dwukrotnie zwiększyć, bo konstrukcja jest na to przygotowana. W przyszłości, jeśli park będzie miał pieniądze, rozbuduje również trasę. Ale o lataniu nad leśną częścią parku, czyli okolicach planetarium, gdzie pod nogami przechadzała się dzika zwierzyna, można raczej zapomnieć. Kolejka liniowa ma spełniać rolę ekologicznego transportu, będzie więc krążyć między parkingami.

Równocześnie w przyszłym tygodniu ogłoszony zostanie przetarg na rozebranie starej Elki. Wykonawca w ramach usługi będzie też musiał posprzątać to, co po niej zostanie. Park nie planuje rozdania kolejki jej miłośnikom.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... acje_.html

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 1 czerwca 2010, o 17:26

Obrazek
Domy bezrobotnych nagrodzone. Koszt metra - 800 zł
Arkadiusz Kuglarz
2010-06-01, ostatnia aktualizacja 2010-06-01 13:44

Nyski pomysł budowy domów przez bezrobotnych otrzymał jedną z Europejskich Nagród Przedsiębiorczości. Koszt metra kwadratowego mieszkania wyniósł 800 zł

Obrazek
Blok w Paczkowie koło Nysy wybudowany przez bezrobotnych w ramach szkoleń zawodowych PUP. www.paczkow.pl

W 2006 roku podpisane zostało porozumienie pomiędzy starostą nyskim a burmistrzem Paczkowa, dotyczące pionierskiego programu budowy mieszkań poprzez system szkoleń zawodowych osób bezrobotnych realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Nysie. Efektem szkolenia było oddanie w 2008 roku dwupiętrowego bloku z 12 mieszkaniami. Koszt jednego metra kwadratowego wyniósł 800 zł!

- To był autorski projekt naszego urzędu pracy - mówi Kordian Kolbiarz, dyrektor PUP w Nysie. - Maszyny i kadry nadzorujące budowę, w tym kierownika budowy, wykładowców i instruktorów, zapewnił PUP. Szkolenia realizowane były przez Centrum Kształcenia Praktycznego w Nysie. Materiały dało miasto Paczków - wylicza Kolbiarz.

Zaprzecza, by budynek wykonywany przez szkolonych bezrobotnych odbiegał od standardów. - Były kontrole z ministerstwa, jakość prac jest powyżej średniej dla budynków wykonywanych przez fachowców. Zarzucano nam, że to będzie dziadostwo, a to zwykłe kłamstwo - mówi Kolbiarz.

W szkoleniu uczestniczyło 176 osób. - W końcu pozostał po nim jakiś ślad. Wcześniej bywało tak, że murarz stawiał mur, po czym trzeba było go znów rozbierać. Teraz staramy się za każdym razem, jeśli to jest możliwe, by po kursach praktycznych zostawało coś w mieście, np. po brukarzach kawałek chodnika. By nie były to szkolenia dla samych szkoleń - mówi Kolbiarz.

W budynku w większości mieszkają samotne matki z dziećmi. Część bezrobotnych po szkoleniu wystąpiła o dotacje na rozpoczęcie własnej działalności. Jednym z nich był Rafał Kalota. - To było bardzo konkretne szkolenie pod okiem fachowców, zakończone egzaminem. Wykonywałem instalację elektryczną, oczywiście pod okiem osób z nadzoru. Gdy dom już stał i wszystko działało, człowiek uwierzył, że potrafi jednak coś zrobić. Że nie było to tylko teoretyczne szkolenie na zasadzie "zbudujcie jakiś układ, zobaczymy, czy będzie działał". Wykonaliśmy konkretną pracę, pożyteczną, która służy ludziom. Po tym szkoleniu i egzaminie nabyłem uprawnienia i wystąpiłem o dotację. Założyłem firmę, świadczę usługi elektryczne - mówi pan Rafał.

Dom w Paczkowie znalazł się wśród sześciu nagrodzonych projektów, zwyciężył w jednej z pięciu kategorii "Przedsiębiorczość odpowiedzialna i wspierająca włączenie społeczne".

Nagrodę główną zdobył projekt "Entrepreneurs in Residence" z Francji realizowany przez Agencję Rozwoju Regionalnego regionu Auvergne. Zachęcił on przedsiębiorców do zakładania firm w regionie, który jest postrzegany jako obszar wiejski i prowincjonalny. Uczestnicy projektu otrzymali zindywidualizowane wsparcie i finansowanie przy rozpoczynaniu działalności, co poskutkowało powstaniem ponad 200 przedsiębiorstw.

Europejskie Nagrody Przedsiębiorczości wręczono w poniedziałek w Madrycie.

źródło: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,796 ... 00_zl.html
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

ODPOWIEDZ