Ostrowiec Świętokrzyski

Informacje na temat znaczących inwestycji w województwie świętokrzyskim i nie tylko.

Moderatorzy: Autor, sueno, Daniel, Sirek1

Kali
Posty: 98
Rejestracja: 13 lutego 2008, o 14:55

Post autor: Kali » 20 stycznia 2010, o 21:04

Osiem firm złożyło oferty w przetargu na modernizację wieżowca Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim. Komisja wyłoni wykonawcę w ciągu tygodnia.


Jedna z koncepcji aranżacji zewnętrznej elewacji budynku MOMP.
W środę otwarto oferty firm zainteresowanych przeprowadzeniem kompleksowej modernizacji wieżowca MOMP przy ul. Świętokrzyskiej.

- Złożono osiem ofert, w większości zbliżonych cenowo do kosztorysu inwestorskiego. Jedna była wyjątkowo niska, więc komisja będzie musiała się jej dokładnie przyjrzeć- informuje Jarosław Górczyński, wiceprezydent Ostrowca Św.- Decyzja o wyborze wykonawcy powinna zapaść w ciągu tygodnia.

Wśród ośmiu oferentów znalazło się trzech z Ostrowca Św. Pozostali to firmy z całej Polski, zarówno duże przedsiębiorstwa giełdowe, jak i spółki jednoosobowe.

Wartość przebudowy i modernizacji wieżowca oszacowano na około 17 milionów złotych. Prace mają się rozpocząć wczesną wiosną, a zakończyć do września 2011 roku. W tegorocznym budżecie przeznaczono na ten cel 3,8 miliona złotych. Gmina Ostrowiec Św. planuje zaciągnięcie kredytu, będzie się również ubiegać o około 2,5 mln złotych dofinansowania z funduszu termomodernizacyjnego.

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /577554216

Kali
Posty: 98
Rejestracja: 13 lutego 2008, o 14:55

Post autor: Kali » 16 lutego 2010, o 23:32

http://www.ostrowiecka.pl/gospodarka/in ... -dla-celsy
Celsa „Huta Ostrowiec” podczas odbywającej się w Warszawie konferencji „Stal w infrastrukturze drogowej” szeroko zaprezentowała swą najnowszą inwestycję. Podczas spotkania z jednej strony przedstawiciele hut, przedsiębiorstw produkujących konstrukcje stalowe, zaś z drugiej reprezentanci administracji drogowej, firm projektowych i budowlanych wywnioskowali, że sektor stalowy ma bogatą ofertę dla drogownictwa, którego rozwój budzi nadzieje branży hutniczej i dostawców konstrukcji stalowych.

Zdaniem prezesa Hutniczej Izby Przemysłowo -Handlowej, Romualda Talarka, przedsięwzięcie hiszpańskiego inwestora w Ostrowcu jest drugą co do wielkości inwestycją na rynku stalowym w ostatnich latach w naszym kraju. Nakłady inwestycyjne w Ostrowcu szacuje się na 1,1 mld zł, więcej w ostatnich latach wydał jedynie Alcelor Mittal Poland, gdzie wartość inwestycji to w przybliżeniu 3,8 mld.
zł. Celsa „Huta Ostrowiec” ma za sobą: modernizację stalowni, budowę nowej walcowni, a także nowe piece do nagrzewania wsadów w trakcie instalowania. Branża stalowa obecnie z nadzieją patrzy na to, co będzie działo się w najbliższych latach wokół zapowiadanych inwestycji drogowych.
-Przy założeniu, że poziom finansowania dróg objętych programem budowy autostrad, dróg ekspresowych, obwodnic i znaczących modernizacji sieci wynosić będzie średnio 20 mld zł rocznie, łącznie do 2015 r. zapotrzebowanie na wyroby stalowe w typowym asortymencie stosowanym w budowie dróg, mostów i tuneli wyniesie 1.740 tys. ton - oszacował Wacław Michalski, dyrektor Departamentu Technologii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Średnio oznacza to w każdym roku zużycie: 20 tys. ton stali sprężających, 70 tys. ton stali konstrukcyjnych i 200 tys. ton stali zbrojeniowych.
Oczywiście do tego dochodzą inwestycje na drogach samorządowych i w pozostałych sektorach infrastrukturalnych, w tym na kolei.
-Sektor stalowy czeka na zamówienia w ramach programu budowy dróg - podkreślił prezes HIPH, Romuald Talarek. Dla producentów stali budownictwo (w tym drogowe) i wytwórcy konstrukcji stalowych stanowią aż 46 proc. odbiorców. Branża konstrukcji stalowych ma też swoje własne szacunki potrzeb drogownictwa, powstałe na podstawie analizy specyfikacji przetargowych. Jak stwierdził wiceprezes Polskiej Izby Konstrukcji Stalowych Aleksander Jonek, jeśli założyć, że łącznie wybudujemy 5.309 km autostrad i dróg ekspresowych, to zużycie stali wyniesie: na mosty 637 tys. ton, na bariery drogowe 400 tys. ton, bariery mostowe 37 tys. ton, barieroporęcze - 48 tys. ton, a na ekrany akustyczne 320 tys. ton. Upowszechnienie użycia stali w dużym stopniu zależy od projektantów, którzy jednak - zdaniem A. Jonka - działają zbyt często w oderwaniu od wykonawców i posługują się nieaktualnymi wskaźnikami kosztowymi.

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 24 lutego 2010, o 11:44

Budowa hali widowiskowo-sportowej

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Kali
Posty: 98
Rejestracja: 13 lutego 2008, o 14:55

OSTROWIECKIE CENTRUM TRADYCJI HUTNICTWA

Post autor: Kali » 15 czerwca 2010, o 21:43

OSTROWIECKIE CENTRUM TRADYCJI HUTNICTWA

Zarząd Województwa Świętokrzyskiego opublikował listę rankingową projektów złożonych do Regionalnego Programu Operacyjnego po ocenie merytoryczno- technicznej. Złożony
8 lutego przez Miejskie Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim projekt „Centrum Tradycji Hutnictwa – Cywilizacja Żelaza nad Kamienną” uzyskał pozytywną ocenę i uplasował się na ósmym miejscu. – Projekt MCK został uzupełniony na etapie oceny formalnej. Teraz wiadomo, że możemy liczyć na otrzymanie 1,5 miliona złotych. Jeszcze w tym roku rozpoczniemy prace nad dokumentacją techniczną obiektu przy ulicy Świętokrzyskiej 5, gdzie ma powstać multimedialne muzeum ostrowieckiego hutnictwa. Po jego uruchomieniu Ostrowiec Świętokrzyski otrzyma szansę zaistnienia w świadomości potencjalnych turystów jako historyczny ośrodek hutnictwa. Z kolei wykreowanie takiej unikatowej marki opartej na tożsamości naszego regionu przełoży się bezpośrednio na ilość turystów odwiedzających Ostrowiec Świętokrzyski- uważa prezydent miasta Jarosław Wilczyński.
Lokalizacja Centrum Tradycji Hutnictwa na terenie „Starego Zakładu” w budynku byłej Izby Tradycji Hutniczej przy ulicy Świętokrzyskiej sprawi, że turyści będą mogli obcować z miejscami autentycznie związanymi z tytułową „cywilizacją żelaza”. W założeniu ostrowieckie Centrum Tradycji Hutnictwa ma być wiodącym produktem turystycznym naszego miasta. Lokalizacja Ostrowca Świętokrzyskiego sprawi, że Centrum będzie jedną
z pierwszych atrakcji, które odwiedzi turysta jadący do województwa świętokrzyskiego od strony północnej. Stanie się ponadto ważnym elementem tworzonego w naszym regionie szlaku archeologiczno-geologicznego. W zabytkowym budynku Centrum prezentowana będzie przestrzeń, w której niemal nieprzerwanie od ponad 2 tysięcy lat trwa wytapianie żelaza. Przy tworzeniu ekspozycji wykorzystane zostaną tradycyjne elementy wystawiennicze tj. zabytkowe przedmioty, dokumenty, plansze i makiety uzupełnione rekonstrukcjami lub zachowanymi urządzeniami typowymi dla procesu technologicznego w przemyśle hutniczym a także nowoczesnymi kioskami multimedialnymi i grami edukacyjnymi. Tak przygotowany na powierzchni tysiąca metrów kwadratowych spacer przez 2 tysiące lat hutnictwa w regionie pozwoli na obcowanie ze zmieniającymi się procesami technologicznym, krajobrazem oraz kulturą materialną i niematerialną świętokrzyskich „ludzi z żelaza”. Ponadto Centrum Tradycji Hutnictwa w Ostrowcu Świętokrzyskim doskonale wpisze się w tradycję i postindustrialny charakter naszego regionu, na terenie którego w przeszłości funkcjonowały m.in. neolityczne kopalnie krzemienia, starożytne dymarki oraz Staropolski Okręg Przemysłowy i Centralny Okręg Przemysłowy. Podobne do ostrowieckiego reliktowe obiekty znajdują się m.in. w Maleńcu, Sielpi oraz w Starachowicach, gdzie z powodzeniem funkcjonuje Muzeum Przyrody i Techniki im. Jana Pazdura.

http://www.um.ostrowiec.pl/aktualnosci/ ... ictwa.html

Boss
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1165
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Boss » 1 lipca 2010, o 23:14

W przygotowywanym do otwarcia pawilonie meblowym przy ul. Waryńskiego (na dawnej działce MEC-u) pojawiła się wywieszka, że firma poszukuje 8 pracowników, a nabór odbędzie się w piątek, 26 czerwca. Jakież musiało być zdziwienie właścicieli sklepu, gdy w piątek przed nowym pawilonem pojawiły się tłumy.
-Zjawiło się blisko 400 osób –mówi jeden z czytelników. -Po twarzach osób z firmy meblowej wywnioskowałem, że byli w szoku. Nie spodziewali się tylu kandydatów, ale postąpili fair, przeprowadzili rozmowy ze wszystkimi osobami, które przyszły.

Piątkowy nabór do pawilonu meblowego pokazał obraz naszego rynek pracy. Tysiące dwudziesto i trzydziestolatków z Ostrowca i okolic marzy o pracy i stabilizacji w rodzinnym mieście. Tymczasem ofert pracy mamy ostatnio jak na lekarstwo. Tłumy były też na naborze do McDonalds’a.

http://ostrowiecka.pl/gospodarka/rynek- ... dzio-meble

dramat...
CK|PL|EU

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 2 lipca 2010, o 11:14

Widać bezsilność miejscowych władz...A według mnie Ostrowiec ma duży potencjał jako miasto przemysłowe.
pletwa

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3940
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 5 października 2012, o 18:04

Kolejna drogowa fuszerka. Tym razem w Ostrowcu Świętokrzyskim

Wybudowany za prawie 70 mln złotych nowy odcinek obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego już wymaga naprawy. Okazuje się, że pod wpływem deszczówki osuwają się nasypy nowej jezdni ulicy Samsonowicza. Posiana tam trawa nie przytrzymuje gruntu, a drogowcy nie założyli żadnych innych zabezpieczeń, np. siatek czy drenów.
Nie ma też odwodnień, które mogłyby odprowadzać nadmiar wody z jezdni. Urzędnicy tłumaczą, że wszystko zostało zrobione zgodnie z wcześniejszymi planami, a problemy z odwadnianiem, to najczęstsze kłopoty, przy budowie nowych dróg. Krzysztof Kowalski, naczelnik wydziału inwestycji w ostrowieckim Urzędzie Miasta zapewnia, że wie o kłopotach z nasypem, dlatego bez gruntownej naprawy, inwestycja nie zostanie przez miasto odebrana.
To jednak nie jedyny problem, związany z największą od lat inwestycją drogową w Ostrowcu. Okazuje się, że mieszkańcy zrobili sobie nielegalne przejście przez nowy most na Szewniance, co po otwarciu ulicy dla ciężarówek może doprowadzić do tragedii. Procederu nie mogą ukrócić nawet ochroniarze, którzy jeszcze pilnują placu budowy.
Mieszkańcy sugerują, że przy projektowaniu obwodnicy należało pomyśleć o chodniku i ścieżce dla rowerów pod mostem, wzdłuż brzegu rzeki. Urzędnicy przekonywali, że z powodu zagrożenia powodziowego, w tym miejscu nic nie można budować. Naczelnik Krzysztof Kowalski przyznaje jednak, że o takim rozwiązaniu nikt wcześniej nie pomyślał.
4 kilometrowy odcinek obwodnicy Ostrowca ma być otwarty 16 października

:arrow: http://www.radio.kielce.pl/page,,Kolejn ... b02c2.html

ODPOWIEDZ