...i wylądował
Moderatorzy: Autor, sueno, Daniel, Sirek1
Nie ma warunków dla ratunkowego Eurocoptera
Województwo świętokrzyskie nie jest na razie przygotowane na przyjęcie nowoczesnego helikoptera ratowniczego Eurocopter. Ma stacjonować w naszym regionie od lutego 2011 roku. Żeby można go w pełni wykorzystać, potrzebny jest remont bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Masłowie, a także dostosowanie lądowisk przy szpitalach.
Dyrektor Lotniczego Pogotowania Ratunkowego- Robert Gałązkowski mówi, że roboty w Masłowie, rozpoczną się już w tym roku. Początkowo wsparcie obiecywał zarząd województwa, teraz Pogotowie zapowiada, że samo sfinansuje prace, które mają przygotować bazę na przyjęcie Eurocoptera.
Budowa nowej bazy ma kosztować około 5- 6 milionów złotych i będzie współfinansowana z funduszy unijnych.
W przyszłości problemem może okazać się brak lądowisk przy szpitalach. Zdaniem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego powinno być ich w świętokrzyskiem co najmniej pięć. Szpitale mogły wystąpić do Ministerstwa Zdrowia o pieniądze na modernizację lądowisk. Wiadomo, że zrobił tak Staszów - o czym informuje pracujący w tym szpitalu Marek Tombarkiewicz, wojewódzki konsultant do spraw medycyny ratunkowej. Jak mówi przebudowa lądowiska ma kosztować około pół miliona złotych.
Robert Gałązkowski twierdzi, że lista szpitali, które wystąpiły do ministerstwa o dofinansowanie modernizacji lądowisk będzie znana w tym tygodniu. Jego zdaniem na razie tylko jedno lądowisko w świętokrzyskiem, przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach nadaje się na przyjęcie Eurocoptera.
Jednak dyrektor szpitala w Sandomierzy Janusz Sikorski mówi, że wymogi spełnia także lądowisko, przy zarządzanej przez niego placówce. Jest ono m.in odpowiednio oświetlone.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Nie-ma ... a3484.html
Województwo świętokrzyskie nie jest na razie przygotowane na przyjęcie nowoczesnego helikoptera ratowniczego Eurocopter. Ma stacjonować w naszym regionie od lutego 2011 roku. Żeby można go w pełni wykorzystać, potrzebny jest remont bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Masłowie, a także dostosowanie lądowisk przy szpitalach.
Dyrektor Lotniczego Pogotowania Ratunkowego- Robert Gałązkowski mówi, że roboty w Masłowie, rozpoczną się już w tym roku. Początkowo wsparcie obiecywał zarząd województwa, teraz Pogotowie zapowiada, że samo sfinansuje prace, które mają przygotować bazę na przyjęcie Eurocoptera.
Budowa nowej bazy ma kosztować około 5- 6 milionów złotych i będzie współfinansowana z funduszy unijnych.
W przyszłości problemem może okazać się brak lądowisk przy szpitalach. Zdaniem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego powinno być ich w świętokrzyskiem co najmniej pięć. Szpitale mogły wystąpić do Ministerstwa Zdrowia o pieniądze na modernizację lądowisk. Wiadomo, że zrobił tak Staszów - o czym informuje pracujący w tym szpitalu Marek Tombarkiewicz, wojewódzki konsultant do spraw medycyny ratunkowej. Jak mówi przebudowa lądowiska ma kosztować około pół miliona złotych.
Robert Gałązkowski twierdzi, że lista szpitali, które wystąpiły do ministerstwa o dofinansowanie modernizacji lądowisk będzie znana w tym tygodniu. Jego zdaniem na razie tylko jedno lądowisko w świętokrzyskiem, przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach nadaje się na przyjęcie Eurocoptera.
Jednak dyrektor szpitala w Sandomierzy Janusz Sikorski mówi, że wymogi spełnia także lądowisko, przy zarządzanej przez niego placówce. Jest ono m.in odpowiednio oświetlone.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Nie-ma ... a3484.html
"Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu"
- MAŁY
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1664
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
- Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie
Już jest super nowoczesny śmigłowiec dla ratowników LPR
- To latająca "karetka pogotowia" - tak o śmigłowcu EC-135 niemiecko-francuskiego Eurocoptera mówią ratownicy i chwalą dobry wybór. Dziś przekazanie pierwszej z 23 takich maszyn.
Super nowoczesny śmigłowiec EC-135 zastąpi wysłużone Mi-2, których eksploatacja stanie się niemożliwa po roku 2010
Fot. Tomasz Waszczuk / Agencja G
Super nowoczesny śmigłowiec EC-135 zastąpi wysłużone Mi-2, których eksploatacja...
To świetna maszyna
Ratownicy podkreślają, że to prawidłowy wybór, który pozwala na wykonywanie na pokładzie śmigłowca wszystkich czynności ratowniczych. Chodzi przede wszystkim o możliwość wykonywania w kabinie masażu serca, który robi się prawidłowo, gdy ręce są wyprostowane, i intubacji. - Kabina jest na tyle duża, że ratownicy bez przeszkód mają dostęp do klatki piersiowej i głowy pacjenta, mogą się swobodnie poruszać - mówią eksperci.
MZ: Trzy lądowiska w każdym województwie
Ministerstwo Zdrowia, które było organizatorem zeszłorocznego przetargu podkreśla, że w tej chwili poza sprzętem najpilniejszą potrzebą są lądowiska przyszpitalne.
Według wiceministra zdrowia Jakuba Szulca, by zapewnić bezpieczeństwo i komfort pracy lekarzy w każdym województwie powinny być przynajmniej trzy lądowiska dla śmigłowców. - Obecnie w całej Polsce jest 13 zarejestrowanych lądowisk, powstają jednak kolejne - mówił dziś Sejmie wiceminister.
Rywalem w przetargu na śmigłowce dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego była włosko- brytyjska firma AgustaWestland.
Koniec służby 30-letnich Mi-2
Teraz LPR dysponuje wysłużonymi śmigłowcami Mi-2, których eksploatacja stanie się niemożliwa po roku 2010 ze względu na przepisy unijne. Ratownicy pogotowia mają też jeden zakupiony w 2005 roku śmigłowiec Augusta A109 Power.
Ratownicy LPR co roku wykonują ok. 6 tys. misji. Najczęściej zabierają na pokład pacjentów w stanach skrajnie ciężkich, niestabilnych i transportują ich w kierunku najbliższego specjalistycznego ośrodka.
Przyjęcie 23 maszyn i jednego symulatora lotu ma zakończyć się w 2010 roku.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... l?skad=rss
- To latająca "karetka pogotowia" - tak o śmigłowcu EC-135 niemiecko-francuskiego Eurocoptera mówią ratownicy i chwalą dobry wybór. Dziś przekazanie pierwszej z 23 takich maszyn.
Super nowoczesny śmigłowiec EC-135 zastąpi wysłużone Mi-2, których eksploatacja stanie się niemożliwa po roku 2010
Fot. Tomasz Waszczuk / Agencja G
Super nowoczesny śmigłowiec EC-135 zastąpi wysłużone Mi-2, których eksploatacja...
To świetna maszyna
Ratownicy podkreślają, że to prawidłowy wybór, który pozwala na wykonywanie na pokładzie śmigłowca wszystkich czynności ratowniczych. Chodzi przede wszystkim o możliwość wykonywania w kabinie masażu serca, który robi się prawidłowo, gdy ręce są wyprostowane, i intubacji. - Kabina jest na tyle duża, że ratownicy bez przeszkód mają dostęp do klatki piersiowej i głowy pacjenta, mogą się swobodnie poruszać - mówią eksperci.
MZ: Trzy lądowiska w każdym województwie
Ministerstwo Zdrowia, które było organizatorem zeszłorocznego przetargu podkreśla, że w tej chwili poza sprzętem najpilniejszą potrzebą są lądowiska przyszpitalne.
Według wiceministra zdrowia Jakuba Szulca, by zapewnić bezpieczeństwo i komfort pracy lekarzy w każdym województwie powinny być przynajmniej trzy lądowiska dla śmigłowców. - Obecnie w całej Polsce jest 13 zarejestrowanych lądowisk, powstają jednak kolejne - mówił dziś Sejmie wiceminister.
Rywalem w przetargu na śmigłowce dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego była włosko- brytyjska firma AgustaWestland.
Koniec służby 30-letnich Mi-2
Teraz LPR dysponuje wysłużonymi śmigłowcami Mi-2, których eksploatacja stanie się niemożliwa po roku 2010 ze względu na przepisy unijne. Ratownicy pogotowia mają też jeden zakupiony w 2005 roku śmigłowiec Augusta A109 Power.
Ratownicy LPR co roku wykonują ok. 6 tys. misji. Najczęściej zabierają na pokład pacjentów w stanach skrajnie ciężkich, niestabilnych i transportują ich w kierunku najbliższego specjalistycznego ośrodka.
Przyjęcie 23 maszyn i jednego symulatora lotu ma zakończyć się w 2010 roku.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... l?skad=rss
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!