Kolporter Expo
Moderatorzy: Autor, sueno, Daniel, Sirek1
Kolporter Expo
http://www.slowo.com.pl/kielce/?id=6010
Słowo, 11.04.2006
Kierunek - Chiny!
KIELCE. "Chińskie targi" będą pierwszą wystawą, jaką zorganizuje Kolporter Expo - spółka powstała w efekcie przejścia grupy menadżerów Targów Kielce do Grupy Kapitałowej Kolporter. Impreza odbędzie się jesienią w Warszawie.
- Już za kilka dni wyjeżdżam do Chin, gdzie odwiedzę kilku tamtejszych organizatorów targów, a także polskie placówki dyplomatyczne - powiedział nam Tomasz Raczyński, prezes Kolportera Expo. - Chiny to gigantyczny rynek; wierzę, że także dla nas Polaków bardzo obiecujący. Stąd pomysł zorganizowania targów, które prezentowałyby możliwości eksportowe Polski oraz ofertę chińskich firm.
Tomasz Raczyński chce nawiązać kontakty w Pekinie, Kantonie i Hongkongu oraz namawiać tamtejsze organizacje przedsiębiorców do większego zainteresowania robieniem interesów z Polakami.
Już w najbliższych dniach ekipa Kolportera Expo zamierza też nawiązać z Chińczykami kontakty w Polsce. Do naszego kraju przejeżdża premier Chin; towarzyszyć mu będzie liczna grupa tamtejszych biznesmenów. - To bardzo dobra okazja, żeby zainteresować naszym pomysłem grono wpływowych osób - mówi Tomasz Raczyński.
Dokładny termin ani lokalizacja "chińskich targów" nie są jeszcze znane. Wiadomo tylko, że bardzo prawdopodobne jest ich zorganizowanie w warszawskim hotelu Gromada, niedaleko lotniska Okęcie. W tym samym miejscu Targi Kielce (jeszcze pod wodzą Tomasza Raczyńskiego) zorganizowały targi okulistyczne Optexpo.
Autor: (pot)
Słowo, 11.04.2006
Kierunek - Chiny!
KIELCE. "Chińskie targi" będą pierwszą wystawą, jaką zorganizuje Kolporter Expo - spółka powstała w efekcie przejścia grupy menadżerów Targów Kielce do Grupy Kapitałowej Kolporter. Impreza odbędzie się jesienią w Warszawie.
- Już za kilka dni wyjeżdżam do Chin, gdzie odwiedzę kilku tamtejszych organizatorów targów, a także polskie placówki dyplomatyczne - powiedział nam Tomasz Raczyński, prezes Kolportera Expo. - Chiny to gigantyczny rynek; wierzę, że także dla nas Polaków bardzo obiecujący. Stąd pomysł zorganizowania targów, które prezentowałyby możliwości eksportowe Polski oraz ofertę chińskich firm.
Tomasz Raczyński chce nawiązać kontakty w Pekinie, Kantonie i Hongkongu oraz namawiać tamtejsze organizacje przedsiębiorców do większego zainteresowania robieniem interesów z Polakami.
Już w najbliższych dniach ekipa Kolportera Expo zamierza też nawiązać z Chińczykami kontakty w Polsce. Do naszego kraju przejeżdża premier Chin; towarzyszyć mu będzie liczna grupa tamtejszych biznesmenów. - To bardzo dobra okazja, żeby zainteresować naszym pomysłem grono wpływowych osób - mówi Tomasz Raczyński.
Dokładny termin ani lokalizacja "chińskich targów" nie są jeszcze znane. Wiadomo tylko, że bardzo prawdopodobne jest ich zorganizowanie w warszawskim hotelu Gromada, niedaleko lotniska Okęcie. W tym samym miejscu Targi Kielce (jeszcze pod wodzą Tomasza Raczyńskiego) zorganizowały targi okulistyczne Optexpo.
Autor: (pot)
MECE - Middle European China Expo
20-22 listopada 2006 r.
Centrum Kongresowo-Wystawiennicze GROMADA - WARSZAWA
Zapraszamy na targi kooperacji MECE - Middle European China Expo.
Nasza wystawa to idealne miejsce dla nawiązania kontaktów i rozpoczęcia owocnej wymiany handlowej. Odbiorcami Państwa oferty będą obecni na stoiskach producenci i handlowcy z Chin, zainteresowani współpracą z kontrahentami z Polski i centralnej Europy.
Organizator targów:
Kolporter Expo Sp. z o.o.
POLSKA, 25-659 Kielce, ul. Strycharska 6
e-mail: expo@kolporter.com.pl www.kolporterexpo.pl
Szersze informacje u komisarza targów MECE:
tel. 041 367 86 54, fax +48 41 367 86 56
e-mail: mece@kolporter.com.pl www.chinainpoland.com
--------------------------------------
Warsaw Drink Salon
27-28 października 2006
Warszawa, Hala Torwar
Warsaw Drink Salon to wystawa skierowana do producentów win, miodów pitnych, spirytusów, wódek, brandy, likierów, piwa, wód mineralnych, soków i innych napojów gazowanych i niegazowanych. Dodatkowo to również miejsce prezentacji technologii i urządzeń związanych z produkcją napojów, ich pakowaniem, magazynowaniem i transportem.
Organizator:
Kolporter EXPO Sp. z o.o.
25-659 Kielce, ul. Strycharska 6
tel. (041) 367 86 52, fax (041) 367 86 56
e-mail: expo@kolporter.com.pl www.kolporterexpo.pl
Menedżera Projektu - Ewelina Pakuła
tel./fax (022) 407 70 04
kom. 510 030 076
e-mail: drinksalon@kolporter.com.pl www.drinksalon.pl
-----------------------
ciekawe i zarazem perspektywiczne są te 2 imprezy targowe
20-22 listopada 2006 r.
Centrum Kongresowo-Wystawiennicze GROMADA - WARSZAWA
Zapraszamy na targi kooperacji MECE - Middle European China Expo.
Nasza wystawa to idealne miejsce dla nawiązania kontaktów i rozpoczęcia owocnej wymiany handlowej. Odbiorcami Państwa oferty będą obecni na stoiskach producenci i handlowcy z Chin, zainteresowani współpracą z kontrahentami z Polski i centralnej Europy.
Organizator targów:
Kolporter Expo Sp. z o.o.
POLSKA, 25-659 Kielce, ul. Strycharska 6
e-mail: expo@kolporter.com.pl www.kolporterexpo.pl
Szersze informacje u komisarza targów MECE:
tel. 041 367 86 54, fax +48 41 367 86 56
e-mail: mece@kolporter.com.pl www.chinainpoland.com
--------------------------------------
Warsaw Drink Salon
27-28 października 2006
Warszawa, Hala Torwar
Warsaw Drink Salon to wystawa skierowana do producentów win, miodów pitnych, spirytusów, wódek, brandy, likierów, piwa, wód mineralnych, soków i innych napojów gazowanych i niegazowanych. Dodatkowo to również miejsce prezentacji technologii i urządzeń związanych z produkcją napojów, ich pakowaniem, magazynowaniem i transportem.
Organizator:
Kolporter EXPO Sp. z o.o.
25-659 Kielce, ul. Strycharska 6
tel. (041) 367 86 52, fax (041) 367 86 56
e-mail: expo@kolporter.com.pl www.kolporterexpo.pl
Menedżera Projektu - Ewelina Pakuła
tel./fax (022) 407 70 04
kom. 510 030 076
e-mail: drinksalon@kolporter.com.pl www.drinksalon.pl
-----------------------
ciekawe i zarazem perspektywiczne są te 2 imprezy targowe
Dystrybucja prasy - Ruch straci pozycję lidera?
(PAP, tm/13.04.2006, godz. 19:42)
onet.pl
Kielecka firma Kolporter SA liczy, że w tym roku uda jej się zwiększyć udział w rynku dystrybucji prasy z 42 proc. o kolejne dwa punkty procentowe, co pozwoli mu dorównać lub nawet wyprzedzić dotychczasowego lidera, czyli Ruch SA.
Taką informację podał dziś PAP Maciej Topolski, rzecznik Kolportera SA.
Grupa poza umacnianiem się w Polsce, przygotowuje się do rozpoczęcia w tym roku ekspansji na ukraińskim rynku, gdzie chce budować detaliczną sieć sprzedaży, zajmować się dystrybucją prasy, jak i wejść z propozycją sprzedaży terminali do sprzedaży prepaidów oraz ruszyć z działalnością targową.
"W tym roku planujemy dalszy wzrost przychodów i umocnienie swojego udziału w rynku, który obecnie wynosi 42 proc. Cel na ten rok to zwiększenie udziału o 2 pkt. proc., dzięki czemu być może uda nam się dogonić, a może nawet wyprzedzić obecnego lidera, czyli Ruch" - powiedział w czwartek PAP Topolski.
Ruch, który w tym roku w IV kwartale, planuje debiut na warszawskiej giełdzie, ostatnio informował, że jego udział w rynku dystrybucji prasy wynosił w 2005 roku około 44 proc.
W tym roku Grupa Kolporter, w skład której wchodzi Kolporter SA, zajmujący się dystrybucją prasy, planuje ponad 3 mld zł przychodów oraz wzrost zysku netto o 20 proc. wobec 2005 roku.
"Przychody w skali grupy wyniosły w 2005 roku 2,6 mld zł wobec 2,1 mld zł w 2004 roku, a zysk netto w tym czasie skurczył się do 16,4 mln zł z 19,3 mln zł" - powiedział Topolski.
Dodał, że zmniejszenie się zysku spowodowane było inwestycjami w rozwój firm Grupy Kolporter obejmujące m.in. wydatki na cztery wielkopowierzchniowe salony multimedialne, Internetowe Centrum Handlowe Ojeju.pl, zakup specjalistycznego oprogramowania dla windykacyjnej spółki Pretorius, promocję marki poprzez I-ligowy zespól piłkarski Kolporter Korona i kompleksową wymianę osobowego taboru samochodowego firmy.
W 2005 roku grupa na inwestycje wydała około 50 mln zł.
Rzecznik nie podał, ile w tym roku grupa przeznaczy na inwestycje.
"Na pewno będą to spore inwestycje, bo planujemy nie tylko rozwój nowych spółek m.in. deweloperskiej i targowej, ale także organiczny rozwój pozostałych spółek i wzrost udziałów w rynku oraz nową siedzibę zarządu wszystkich spółek grupy" - powiedział rzecznik.
Zapowiedział, że w tym roku spółka będzie m.in. rozwijać intensywnie, rozpoczynaną właśnie działalność deweloperską.
"Na najbliższy rok planujemy dalszy rozwój wszystkich spółek. Najbardziej intensywnie będziemy rozwijać działalność deweloperską - jeszcze w tym roku oddanych zostanie do użytku ponad 300 mieszkań w Kielcach, ich sprzedaż będzie prowadziła spółka Kolporter Development" - powiedział Topolski.
W ciągu 2-3 lat firma ma w planach wejście na warszawski rynek deweloperski, gdzie chce oferować budynki mieszkaniowo-usługowe.
"Równie intensywnie chcemy w tym roku rozwijać usługi logistyczne, świadczone przez Kolportera SA. Ważnym elementem naszej działalności będzie ekspansja grupy na Ukrainę, gdzie planujemy zbudować własną sieć sprzedaży, sieć dystrybucji prasy, a także wejść na rynek kart i terminali do prepaidów. Zamierzamy też rozwinąć działalność targową, z czym związane jest powstanie nowej spółki - Kolporter Expo" - dodał.
Kolporter, który rozpoczął działalność w 1990 roku od dystrybucji prasy, już wcześniej nie wykluczał przeprowadzenia w przyszłości oferty publicznej akcji.
"Do upublicznienia organizacyjnie jesteśmy gotowi, obserwujemy rynek, ale póki co nie mamy jednak potrzeby pozyskiwania kapitału na rozwój z giełdy, bo nasze inwestycje jesteśmy w stanie finansować ze środków własnych i z kredytów" - powiedział rzecznik.
Kolporter obsługuje obecnie 28.500 punktów handlowych, czyli o około 2.000 punktów więcej niż rok wcześniej.
Grupa posiada na terenie całego kraju około 900 saloników prasowych, 5 salonów multimedialnych (o powierzchni od 300 do 900 m kw.) oraz 8.500 stoisk patronackich.
Obecnie grupę tworzy 12 spółek, z których Kolporter SA zapewnia ponad 50 proc. przychodów grupie.
----------------------
to tak w połowie na powyższy temat, ale za to pozostałe informacje są ciekawe i te ich plany z ekspansją na Ukraine
(PAP, tm/13.04.2006, godz. 19:42)
onet.pl
Kielecka firma Kolporter SA liczy, że w tym roku uda jej się zwiększyć udział w rynku dystrybucji prasy z 42 proc. o kolejne dwa punkty procentowe, co pozwoli mu dorównać lub nawet wyprzedzić dotychczasowego lidera, czyli Ruch SA.
Taką informację podał dziś PAP Maciej Topolski, rzecznik Kolportera SA.
Grupa poza umacnianiem się w Polsce, przygotowuje się do rozpoczęcia w tym roku ekspansji na ukraińskim rynku, gdzie chce budować detaliczną sieć sprzedaży, zajmować się dystrybucją prasy, jak i wejść z propozycją sprzedaży terminali do sprzedaży prepaidów oraz ruszyć z działalnością targową.
"W tym roku planujemy dalszy wzrost przychodów i umocnienie swojego udziału w rynku, który obecnie wynosi 42 proc. Cel na ten rok to zwiększenie udziału o 2 pkt. proc., dzięki czemu być może uda nam się dogonić, a może nawet wyprzedzić obecnego lidera, czyli Ruch" - powiedział w czwartek PAP Topolski.
Ruch, który w tym roku w IV kwartale, planuje debiut na warszawskiej giełdzie, ostatnio informował, że jego udział w rynku dystrybucji prasy wynosił w 2005 roku około 44 proc.
W tym roku Grupa Kolporter, w skład której wchodzi Kolporter SA, zajmujący się dystrybucją prasy, planuje ponad 3 mld zł przychodów oraz wzrost zysku netto o 20 proc. wobec 2005 roku.
"Przychody w skali grupy wyniosły w 2005 roku 2,6 mld zł wobec 2,1 mld zł w 2004 roku, a zysk netto w tym czasie skurczył się do 16,4 mln zł z 19,3 mln zł" - powiedział Topolski.
Dodał, że zmniejszenie się zysku spowodowane było inwestycjami w rozwój firm Grupy Kolporter obejmujące m.in. wydatki na cztery wielkopowierzchniowe salony multimedialne, Internetowe Centrum Handlowe Ojeju.pl, zakup specjalistycznego oprogramowania dla windykacyjnej spółki Pretorius, promocję marki poprzez I-ligowy zespól piłkarski Kolporter Korona i kompleksową wymianę osobowego taboru samochodowego firmy.
W 2005 roku grupa na inwestycje wydała około 50 mln zł.
Rzecznik nie podał, ile w tym roku grupa przeznaczy na inwestycje.
"Na pewno będą to spore inwestycje, bo planujemy nie tylko rozwój nowych spółek m.in. deweloperskiej i targowej, ale także organiczny rozwój pozostałych spółek i wzrost udziałów w rynku oraz nową siedzibę zarządu wszystkich spółek grupy" - powiedział rzecznik.
Zapowiedział, że w tym roku spółka będzie m.in. rozwijać intensywnie, rozpoczynaną właśnie działalność deweloperską.
"Na najbliższy rok planujemy dalszy rozwój wszystkich spółek. Najbardziej intensywnie będziemy rozwijać działalność deweloperską - jeszcze w tym roku oddanych zostanie do użytku ponad 300 mieszkań w Kielcach, ich sprzedaż będzie prowadziła spółka Kolporter Development" - powiedział Topolski.
W ciągu 2-3 lat firma ma w planach wejście na warszawski rynek deweloperski, gdzie chce oferować budynki mieszkaniowo-usługowe.
"Równie intensywnie chcemy w tym roku rozwijać usługi logistyczne, świadczone przez Kolportera SA. Ważnym elementem naszej działalności będzie ekspansja grupy na Ukrainę, gdzie planujemy zbudować własną sieć sprzedaży, sieć dystrybucji prasy, a także wejść na rynek kart i terminali do prepaidów. Zamierzamy też rozwinąć działalność targową, z czym związane jest powstanie nowej spółki - Kolporter Expo" - dodał.
Kolporter, który rozpoczął działalność w 1990 roku od dystrybucji prasy, już wcześniej nie wykluczał przeprowadzenia w przyszłości oferty publicznej akcji.
"Do upublicznienia organizacyjnie jesteśmy gotowi, obserwujemy rynek, ale póki co nie mamy jednak potrzeby pozyskiwania kapitału na rozwój z giełdy, bo nasze inwestycje jesteśmy w stanie finansować ze środków własnych i z kredytów" - powiedział rzecznik.
Kolporter obsługuje obecnie 28.500 punktów handlowych, czyli o około 2.000 punktów więcej niż rok wcześniej.
Grupa posiada na terenie całego kraju około 900 saloników prasowych, 5 salonów multimedialnych (o powierzchni od 300 do 900 m kw.) oraz 8.500 stoisk patronackich.
Obecnie grupę tworzy 12 spółek, z których Kolporter SA zapewnia ponad 50 proc. przychodów grupie.
----------------------
to tak w połowie na powyższy temat, ale za to pozostałe informacje są ciekawe i te ich plany z ekspansją na Ukraine
Kolporter inwestuje w grunty na Śląsku
Anna Roży, 2006-09-19
Kolporter kupił 15-hektarową działkę w Sosnowcu. Przedstawiciele firmy twierdzą, że jeszcze nie zdecydowali, w jaki sposób ją wykorzystają. Nieoficjalnie mówi się, że właśnie tam zbudują hale targowe.
Działkę firma kupiła od prywatnego właściciela na początku września. Przedstawiciele Kolportera nie chcą zdradzić, ile za nią zapłacili.
Akt notarialny nie trafił jeszcze do Urzędu Miasta i Gminy w Sosnowcu. - Nie mamy informacji o zmianie właściciela, ale to nic dziwnego, bo zwykle, zanim do nas dotrze, mija kilka dni - mówi Jerzy Bedkowski, pełniący obowiązki naczelnika wydziału geodezji i kartografii UM w Sosnowcu.
Nieruchomość znajduje się na obrzeżach Sosnowca. - Bardzo atrakcyjnie usytuowana i bardzo dobrze skomunikowana zarówno z Katowicami, jak i z Krakowem. Dużym jej atutem jest bliskość dwóch lotnisk - mówi Maciej Topolski, rzecznik Kolportera SA.
Spółka nie podjęła jeszcze decyzji, jak wykorzysta 15-hektarową działkę. - Przygotowujemy analizy. Jest tak duża, że możemy prowadzić kilka różnych działalności. Myślimy m.in. o zbudowaniu tam podobnego centrum logistycznego, jakie mamy w Mościskach pod Warszawą - mówi Topolski.
Niewykluczone, że pod Sosnowcem Kolporter zbuduje hale targowe. Dobry układ komunikacyjny sprzyjałoby właśnie tego typu inwestycji. Przedstawiciele spółki nie zaprzeczają, że rozwijanie działalności targowej na tym terenie jest możliwe.
Grupa Kolportera w lutym powołała nową spółkę, o nazwie Kolporter Expo, która zajmuje się organizacją konferencji, wystaw, szkoleń i właśnie targów. Prezesem spółki został Tomasz Raczyński, który w styczniu odszedł z Targów Kielce. Spółka zatrudniła też kilku przedstawicieli byłego kierownictwa TK. Jedną z pierwszych imprez zorganizowanych przez Kolporter Expo była wystawa wyrobów ekskluzywnych podczas Mistrzostw Polski w Golfie w Paczółtowicach. Kolejną będzie październikowy Warsaw Drink Salon. Na razie zawieszone zostały prace nad zaplanowanymi na listopad targami Middle European China Expo.
Prezes Raczyński nie chce komentować informacji na temat targowych planów dotyczących działki w Sosnowcu.