Browar Belgia
Moderatorzy: Autor, sueno, Daniel, Sirek1
Browar Belgia
DougFaberFamily przygotowuje relaunch Fratera
Browar Belgia postanowił powierzyć budżet reklamowy marki Frater agencji DougFaberFamily. Nowa strategia przewiduje relaunch produktu oraz długofalowe działania marketingowe, które obejmują między innymi kampanię BTL (materiały POS, promocje konsumenckie).
Oryginalny, pierwotny Frater, którego premiera odbyła się w 2004 roku, zmienił nazwę na Frater 5.4. Jest to piwo typu pilzner, adresowane do konsumentów najbardziej popularnych piw w Polsce.
Od tego roku Browar Belgia zdecydował o poszerzeniu asortymentu marki Frater o piwo górnej fermentacji i rozpoczął produkcję Fratera 7.6. Piwo zyskało także nowe opakowanie.
Źródło: www.mediarun.pl
http://www.mediarun.pl/news/id/13724/do ... ch_fratera
Browar Belgia postanowił powierzyć budżet reklamowy marki Frater agencji DougFaberFamily. Nowa strategia przewiduje relaunch produktu oraz długofalowe działania marketingowe, które obejmują między innymi kampanię BTL (materiały POS, promocje konsumenckie).
Oryginalny, pierwotny Frater, którego premiera odbyła się w 2004 roku, zmienił nazwę na Frater 5.4. Jest to piwo typu pilzner, adresowane do konsumentów najbardziej popularnych piw w Polsce.
Od tego roku Browar Belgia zdecydował o poszerzeniu asortymentu marki Frater o piwo górnej fermentacji i rozpoczął produkcję Fratera 7.6. Piwo zyskało także nowe opakowanie.
Źródło: www.mediarun.pl
http://www.mediarun.pl/news/id/13724/do ... ch_fratera
Ostatnio zmieniony 3 sierpnia 2007, o 18:14 przez Autor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sz.J.
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1113
- Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
- Lokalizacja: Kielce
Rzeczpospolita podaje:
Ponad 14 mln. zł wyda w 2006 r. Browar Belgia. Producent piwa Frater i Wojak m.in.wprowadzi na rynek nowe półlitrowe butelki zwrotne oraz kupi zbiornik do przechowywania drożdży o poj. 175 hl. W 2005 r. BB wyprodukował podobnie jak w 2004 r. ponad 1hl. piwa. Zysk operacyjny firmy przy przychodach na poziomie 210 mln. zł. wyniósł 20 mln. zł. Z 5 do 10 % wzrósł udział eksportu w obrotach BB. Piwo sprzedawane było gł. do Wielkiej Brytanii i Francji.
Ponad 14 mln. zł wyda w 2006 r. Browar Belgia. Producent piwa Frater i Wojak m.in.wprowadzi na rynek nowe półlitrowe butelki zwrotne oraz kupi zbiornik do przechowywania drożdży o poj. 175 hl. W 2005 r. BB wyprodukował podobnie jak w 2004 r. ponad 1hl. piwa. Zysk operacyjny firmy przy przychodach na poziomie 210 mln. zł. wyniósł 20 mln. zł. Z 5 do 10 % wzrósł udział eksportu w obrotach BB. Piwo sprzedawane było gł. do Wielkiej Brytanii i Francji.
Wiadomości - Nowa kampania Browaru Belgia
Browar Belgia planuje długofalowe działania marketingowe związane z nową marką - Frater 7,6. Jest to piwo produkowane rzadko w Polsce stosowaną metodą górnej fermentacji. Browar Belgia przewiduje m.in. kampanię BTL, POSM, promocje handlowe i sponsoring festiwali klasztornych. Oryginalny Frater - piwo typu pilzner - wprowadzony na rynek w 2004 r. otrzymał obecnie nową nazwę Frater 5,4 oraz nowe opakowanie nawiązujące do szczyrzyckiego klasztoru, na którego licencji jest produkowany. Frater 7,6 podobnie jak oryginalny Frater, został stworzony we współpracy piwowarów z Browaru Belgia z ekspertami reprezentującymi Opactwo w Szczyrzycu oraz producentami piw klasztornych z Belgii. (lid)
Źródło: Supermarket News
http://sn.tradepress.com.pl/default.asp ... ge&id=7939
Browar Belgia planuje długofalowe działania marketingowe związane z nową marką - Frater 7,6. Jest to piwo produkowane rzadko w Polsce stosowaną metodą górnej fermentacji. Browar Belgia przewiduje m.in. kampanię BTL, POSM, promocje handlowe i sponsoring festiwali klasztornych. Oryginalny Frater - piwo typu pilzner - wprowadzony na rynek w 2004 r. otrzymał obecnie nową nazwę Frater 5,4 oraz nowe opakowanie nawiązujące do szczyrzyckiego klasztoru, na którego licencji jest produkowany. Frater 7,6 podobnie jak oryginalny Frater, został stworzony we współpracy piwowarów z Browaru Belgia z ekspertami reprezentującymi Opactwo w Szczyrzycu oraz producentami piw klasztornych z Belgii. (lid)
Źródło: Supermarket News
http://sn.tradepress.com.pl/default.asp ... ge&id=7939
Wiadomości - Browar Belgia wspiera marki
Około 10 mln zł wyda Browar Belgia na działania marketingowe wspierające piwa Wojak i Gingers. Wizerunek obu marek został już odświeżony, a ich sprzedaż wspierać będzie kampania reklamowa m.in. w telewizji i prasie oraz działania BTL (materiały POS, promocje dla partnerów handlowych, promocje dla konsumentów w punktach sprzedaży). Wojak to marka obecna na polskim rynku od 2002 r., dotychczas dostępna głównie w kanale tradycyjnym. Ogólnopolska kampania reklamowa ma na celu budowę wizerunku marki. - To pierwsze tak szerokie działania na dużą skalę – Wojak ma nowe opakowanie, nowy smak – mówi Marek Maciocha, dyrektor sprzedaży Browaru Belgia. Nowe opakowania zostały przygotowane także dla piwa imbirowego Gingers Classic (dostępnego na rynku od 2003 r.).
- Intensywne działania marketingowe dla marek Gingers i Wojak są częścią naszej strategii związanej z umacnianiem ich pozycji rynkowej – mówi Dirk Aarts, dyrektor marketingu Browaru Belgia. – Pierwsze badania pokazują, że odświeżony wizerunek naszych piw przypadł do gustu konsumentom. (lid)
Źródło: Supermarket News
http://sn.tradepress.com.pl/default.asp ... ge&id=8434
Około 10 mln zł wyda Browar Belgia na działania marketingowe wspierające piwa Wojak i Gingers. Wizerunek obu marek został już odświeżony, a ich sprzedaż wspierać będzie kampania reklamowa m.in. w telewizji i prasie oraz działania BTL (materiały POS, promocje dla partnerów handlowych, promocje dla konsumentów w punktach sprzedaży). Wojak to marka obecna na polskim rynku od 2002 r., dotychczas dostępna głównie w kanale tradycyjnym. Ogólnopolska kampania reklamowa ma na celu budowę wizerunku marki. - To pierwsze tak szerokie działania na dużą skalę – Wojak ma nowe opakowanie, nowy smak – mówi Marek Maciocha, dyrektor sprzedaży Browaru Belgia. Nowe opakowania zostały przygotowane także dla piwa imbirowego Gingers Classic (dostępnego na rynku od 2003 r.).
- Intensywne działania marketingowe dla marek Gingers i Wojak są częścią naszej strategii związanej z umacnianiem ich pozycji rynkowej – mówi Dirk Aarts, dyrektor marketingu Browaru Belgia. – Pierwsze badania pokazują, że odświeżony wizerunek naszych piw przypadł do gustu konsumentom. (lid)
Źródło: Supermarket News
http://sn.tradepress.com.pl/default.asp ... ge&id=8434
S4 dla Browaru Belgia
Ruszył przygotowany przez Agencję Reklamową S4 dla Browaru Belgia ogólnopolski konkurs pt. "Wygraj skuter każdego dnia!".
Gingers to piwo imbirowe, które mimo krótkiej obecności na rynku wypracowało sobie 3. pozycję w segmencie piw smakowych.
Agencja Reklamowa S4, w ramach długoterminowej umowy na obsługę reklamową z Browarem Belgia, przygotowała dla marki Gingers mechanizm całej akcji oraz zajęła się jej kreacją, organizacją i realizacją. System teleinformatyczny do obsługi akcji na zlecenie Agencji Reklamowej S4 przygotowała firma adMobile.
W ramach działań promocyjnych, poza konkursowymi opakowaniami, wykorzystano stronę WWW oraz materiały POS, które zaprojektowała i wyprodukowała Agencja Reklamowa S4, a także spot telewizyjny zrealizowany przez Agencję Koledzy.
Celem akcji jest budowa wizerunku i znajomości marki Gingers oraz osiągnięcie wzrostu wyników sprzedaży. Akcja skierowana jest głównie do grupy docelowej piwa Gingers, czyli kobiet w wieku 25–35 lat, mieszkanek miast, które wolny czas spędzają ze znajomymi, relaksując się przy piwie.
Promocyjne piwo Gingers w butelce lub puszce ma pod kapslem lub zawleczką specjalny kod, który trzeba odesłać SMS-em. W odpowiedzi dostaje się pytanie konkursowe, na które należy odpowiedzieć również za pomocą SMS-a. Codziennie wygrywa najlepsza nadesłana w danym dniu odpowiedź. Na zwycięzców czekają nagrody – każdego dnia do wygrania jest jeden skuter marki Aprilia Mojito Custom 50.
Akcja potrwa miesiąc.
Ruszył przygotowany przez Agencję Reklamową S4 dla Browaru Belgia ogólnopolski konkurs pt. "Wygraj skuter każdego dnia!".
Gingers to piwo imbirowe, które mimo krótkiej obecności na rynku wypracowało sobie 3. pozycję w segmencie piw smakowych.
Agencja Reklamowa S4, w ramach długoterminowej umowy na obsługę reklamową z Browarem Belgia, przygotowała dla marki Gingers mechanizm całej akcji oraz zajęła się jej kreacją, organizacją i realizacją. System teleinformatyczny do obsługi akcji na zlecenie Agencji Reklamowej S4 przygotowała firma adMobile.
W ramach działań promocyjnych, poza konkursowymi opakowaniami, wykorzystano stronę WWW oraz materiały POS, które zaprojektowała i wyprodukowała Agencja Reklamowa S4, a także spot telewizyjny zrealizowany przez Agencję Koledzy.
Celem akcji jest budowa wizerunku i znajomości marki Gingers oraz osiągnięcie wzrostu wyników sprzedaży. Akcja skierowana jest głównie do grupy docelowej piwa Gingers, czyli kobiet w wieku 25–35 lat, mieszkanek miast, które wolny czas spędzają ze znajomymi, relaksując się przy piwie.
Promocyjne piwo Gingers w butelce lub puszce ma pod kapslem lub zawleczką specjalny kod, który trzeba odesłać SMS-em. W odpowiedzi dostaje się pytanie konkursowe, na które należy odpowiedzieć również za pomocą SMS-a. Codziennie wygrywa najlepsza nadesłana w danym dniu odpowiedź. Na zwycięzców czekają nagrody – każdego dnia do wygrania jest jeden skuter marki Aprilia Mojito Custom 50.
Akcja potrwa miesiąc.
Kasa w puszkach piwa Wojak
ziem, 29-08-2006
Sześcioro pracowników Browaru Belgia przez cały dzień wlewa wodę gazowaną do puszek wyglądających jak piwo Wojak.
Potem puszki trafiają do normalnej sprzedaży. To nie oszustwo, tylko promocja. W takiej puszce oprócz wody jest jeszcze 20-złotowy banknot. O promocji "Prawdziwa kasa w puszkach" poinformowano wczoraj na konferencji prasowej. Kielecki browar skorzystał z amerykańskiego patentu firmy Riverside Technologies z Wilton, Cunnecticut. Banknot znajduje się w rurce ze sprężynką, a dopiero to urządzenie umieszczone jest w puszce z wodą gazowaną imitującą piwo. Potrząsając puszką nie sposób się zorientować, czy jest w niej kasa. W sumie do wygrania jest 500 tys. zł. Dyrektor Browaru Belgia Aleksander Chmielewski liczy na wzrost sprzedaży w ciągu roku o co najmniej 28 proc. Takie wyniki osiągnęły m.in. Coca-Cola i grupa Interbrew, które wykorzystały amerykański patent.
Dyrektor Chmielewski poinformował też, że w dniach 17-20 października Kielce będą po raz pierwszy gospodarzem dorocznego XIV Jesiennego Spotkania Browarników. Przyjadą szefowie największych w branży browarów, m.in. Carlsberga, Heinekena i Kompanii Piwowarskiej. Jest to spotkanie specjalistyczne, podczas którego odbywają się wykłady i seminaria dla zaproszonych gości z branży. - Chociaż nie można tego porównać z Oktoberfest, to na pewno ucieszą się hotelarze czy właściciele restauracji - powiedział dyrektor Chmielewski.
Kasa z puszki z piwem
31-08-2006
Otwierasz puszkę piwa, a z niej wyskakuje 20 złotych. Niemożliwe? Możliwe. Taką promocję przygotował dla piwoszy kielecki Browar Belgia.
Jak to się dzieje, że banknot wyskakuje z puszki niezamoczony? To sprawa opatentowanego wynalazku Amerykanina Jima Howesa. Jako pierwsza skorzystała z wynalazku Coca-Cola i zwiększyła sprzedaż o połowę. Gdy informacja o nowym patencie dotarła do działu marketingu Browaru Belgia, natychmiast zakupiono licencję i prawo wyłączności na tego rodzaju promocję do końca 2007 roku. Wynalazca mechanizmu chroniącego i wyrzucającego banknot z napełnionej puszki był w Kielcach i ocenił sposób wykorzystania jego patentu.
W 25 tysiącach specjalnie przygotowanych puszkach piwa wojak znajdą się banknoty 20-złotowe, które „wyskoczą” natychmiast po otwarciu puszki. Promocja już się rozpoczęła, na specjalnej linii technologicznej banknoty pakowane są już do puszek wojaka. Następnie puszki z banknotami są losowo wstawiane na taśmę produkcyjną i już nie wiadomo w którym transporterze znajdą się te z wygraną. Szansa na wygraną jest taka sama w małym sklepie wiejskim, jak w supermerkecie.
- Liczymy, że nasza promocja zostanie dobrze przyjęta i dostarczy konsumentom wielu wrażeń - mówi Aleksander Chmielewski, dyrektor generalny Browaru Belgia.
Puszki z banknotem i puszki z piwem nie sposób rozróżnić. W puszce z banknotem jest woda z dodatkiem płynu wytwarzającego pianę. Gdy się kołysze puszkę, daje taki sam dźwięk jak piwo. Puszki ważą i wyglądają tak samo. Próbowałem zgadnąć, w której puszce jest banknot tuż przy taśmie produkcyjnej. Zgadłem. Ale w puszcze było... tylko piwo.
Browar Belgia czwarty na rynku
Kielecki Browar Belgia ma 4-procentowy udział w polskim rynku piwa i jest czwartym co do wielkości browarem w Polsce. Sprzedaje ponad milion hektolitrów piwa rocznie. Produkuje między innymi piwa: gingers, wojak, frater, palm i grunengold.
Dzięki rekordowym lipcowym upałom bieżący rok, podobnie jak w przypadku innych producentów chmielowego napoju, zapowiada się dla kieleckiej firmy wyjątkowo udanie.
Marek MACIĄGOWSKI
http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/?cat=13&id=34717
Litr piwa jest u nas najdroższy!
17.10.2006
Około 8,5 mld zł wyniosły obroty w detalicznej sprzedaży piwa w Polsce, od sierpnia ubiegłego roku do lipca tego roku. To połowa rocznych przychodów ze sprzedaży wszystkich alkoholi - poinformowano podczas XIV Jesiennych Spotkań Browarników w Kielcach.
Dynamika sklepowej sprzedaży piwa w Polsce jest na trzecim miejscu wśród alkoholi. Największy przyrost - w stosunku do roku ubiegłego - dotyczy whisky (25 proc.), a drugi w kolejności - wina stołowego (10 proc.).
Piwo osiągnęło 7-procentowy wzrost - podał Tomasz Głos z AC Nielsen. Według niego, nasz rynek piwa ustępuje wielkością w Europie środkowo-wschodniej tylko rosyjskiemu; podczas gdy w 2005 roku w Polsce zakupiono w sklepach 1,85 mld litrów piwa, w Rosji sprzedaż tego trunku w samych tylko miastach sięgnęła 5,3 mld litrów.
Smutne dane
Jak poinformował Głos, litr piwa jest jednak u nas najdroższy w Europie środkowo-wschodniej w odniesieniu do dochodów mieszkańców; kosztuje średnio 1,4 USD, podczas gdy w Rosji tylko 1 USD. Najtańszy jest w Czechach (74 centy). Podczas integrujących branżę piwowarską dorocznych Jesiennych Spotkań Browarników, praktycy i naukowcy przedstawiają najnowsze rozwiązania i technologie służące szeroko pojętej produkcji piwa. Rozstrzygnięty zostanie także otwarty konkurs piw; jurorzy- degustatorzy ocenią w tym roku ponad 50 marek tego trunku. Polskie i zagraniczne browary zaprezentują swoją ofertę także na wystawie Piwa Świata 2006. Kieleckie spotkanie browarników przygotował Browar Belgia z pomocą Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego "Browary Polskie" i Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.
Źródło: (PAP)
---------------------------------------------------------------------------------
Producenci piwa spotkali się w Kielcach
17-10-2006
Prawie 400-tu browarników spotkało się w Kielcach na 14-tym Międzynarodowym Sympozjum Naukowo- Technicznym, w trakcie którego praktycy i naukowcy przedstawiają najnowsze rozwiązania i technologie dotyczące produkcji piwa.
Jesienne Spotkanie Browarników ma w założeniu integrować branżę- na codzień twardych rynkowych konkurentów. Program imprezy wzbogacony jest o prezentacje browarów i grup piwowarskich, omawiających nowoczesne rozwiązania zastosowane w praktyce.
W trakcie imprezy odbywa się również Otwarty Konkurs Piw, jeden z nielicznych w Polsce, organizowany pod patronatem naukowym prorektora Politechniki Łódzkiej Stanisława Bieleckiego. Poszczególne gatunki piwa oceniają wytypowani z poszczególnych browarów degustatorzy.
Źródło: Radio Kielce
17.10.2006
Około 8,5 mld zł wyniosły obroty w detalicznej sprzedaży piwa w Polsce, od sierpnia ubiegłego roku do lipca tego roku. To połowa rocznych przychodów ze sprzedaży wszystkich alkoholi - poinformowano podczas XIV Jesiennych Spotkań Browarników w Kielcach.
Dynamika sklepowej sprzedaży piwa w Polsce jest na trzecim miejscu wśród alkoholi. Największy przyrost - w stosunku do roku ubiegłego - dotyczy whisky (25 proc.), a drugi w kolejności - wina stołowego (10 proc.).
Piwo osiągnęło 7-procentowy wzrost - podał Tomasz Głos z AC Nielsen. Według niego, nasz rynek piwa ustępuje wielkością w Europie środkowo-wschodniej tylko rosyjskiemu; podczas gdy w 2005 roku w Polsce zakupiono w sklepach 1,85 mld litrów piwa, w Rosji sprzedaż tego trunku w samych tylko miastach sięgnęła 5,3 mld litrów.
Smutne dane
Jak poinformował Głos, litr piwa jest jednak u nas najdroższy w Europie środkowo-wschodniej w odniesieniu do dochodów mieszkańców; kosztuje średnio 1,4 USD, podczas gdy w Rosji tylko 1 USD. Najtańszy jest w Czechach (74 centy). Podczas integrujących branżę piwowarską dorocznych Jesiennych Spotkań Browarników, praktycy i naukowcy przedstawiają najnowsze rozwiązania i technologie służące szeroko pojętej produkcji piwa. Rozstrzygnięty zostanie także otwarty konkurs piw; jurorzy- degustatorzy ocenią w tym roku ponad 50 marek tego trunku. Polskie i zagraniczne browary zaprezentują swoją ofertę także na wystawie Piwa Świata 2006. Kieleckie spotkanie browarników przygotował Browar Belgia z pomocą Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego "Browary Polskie" i Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.
Źródło: (PAP)
---------------------------------------------------------------------------------
Producenci piwa spotkali się w Kielcach
17-10-2006
Prawie 400-tu browarników spotkało się w Kielcach na 14-tym Międzynarodowym Sympozjum Naukowo- Technicznym, w trakcie którego praktycy i naukowcy przedstawiają najnowsze rozwiązania i technologie dotyczące produkcji piwa.
Jesienne Spotkanie Browarników ma w założeniu integrować branżę- na codzień twardych rynkowych konkurentów. Program imprezy wzbogacony jest o prezentacje browarów i grup piwowarskich, omawiających nowoczesne rozwiązania zastosowane w praktyce.
W trakcie imprezy odbywa się również Otwarty Konkurs Piw, jeden z nielicznych w Polsce, organizowany pod patronatem naukowym prorektora Politechniki Łódzkiej Stanisława Bieleckiego. Poszczególne gatunki piwa oceniają wytypowani z poszczególnych browarów degustatorzy.
Źródło: Radio Kielce
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 10 stycznia 2006, o 18:08
- Lokalizacja: Kielce-KSM,Warszawa-StaraPraga
- Kontakt:
Browar Belgia ma zastanawiająco słabe promocje marki
....pamiętam ,że zaczęło się od absurdalnego hasła Nasze miasto nasze Piwo- Piwo Belgia....furę z chmielem temu co połaczy Kielce z Belgią, jeśli chodzi o lokalne piwo obecnie lepiej nie jest...sam nawet nie jestem pewien jak się nazywa Grunberg czy jakoś tak...
..jednak największa porażka to Frater....gdy w końcu stworzono BARDZO dobre piwo z odpowiednią nazwą otoczkę zapewnili zakonnicy ze Szczyrzyca, a jeszcze na dokładkę piwo zdobyło najważniejszą dla piw nagrodę....to niestety zabrakło już siły na odpowiednią medialną promocję tego faktu, a wystarczy popatrzeć na Tyskie , w jaki sposób oni wykorzystali fakt przyznania owej nagrody....zastanawia mnie również dlaczego Browar nie rozlewa piwa do KEGów i nie promuje marki choćby w lokalnych kieleckich Pubach...proszę mi wierzyć ,że w Żywcu raczej innego lanego piwa się nie kupi...w Kielcach nie kupi się lokalnego
Generalnie pion marketingu w większości do wymiany
..jednak największa porażka to Frater....gdy w końcu stworzono BARDZO dobre piwo z odpowiednią nazwą otoczkę zapewnili zakonnicy ze Szczyrzyca, a jeszcze na dokładkę piwo zdobyło najważniejszą dla piw nagrodę....to niestety zabrakło już siły na odpowiednią medialną promocję tego faktu, a wystarczy popatrzeć na Tyskie , w jaki sposób oni wykorzystali fakt przyznania owej nagrody....zastanawia mnie również dlaczego Browar nie rozlewa piwa do KEGów i nie promuje marki choćby w lokalnych kieleckich Pubach...proszę mi wierzyć ,że w Żywcu raczej innego lanego piwa się nie kupi...w Kielcach nie kupi się lokalnego
Generalnie pion marketingu w większości do wymiany