Przebudowa dworca PKP

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor

Awatar użytkownika
Baranówczanin
Posty: 91
Rejestracja: 14 listopada 2012, o 18:12

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: Baranówczanin » 24 lutego 2014, o 11:25

Wg mnie to jest przeinwestowanie na siłę i tak z tego nowego przeiwestowanego dworca nie będzie więcej ludzi korzystać niż ze starego. Ja np będę korzystał w ,,dworca" busów, czyli pioch i ławeczki. A wiecie dlaczego? Bo nie jest on przeinwestowany i nie musze w cenie biletu utrzymywać wielkiej hali i tego całego molocha. Dlatego np bus do Krakowa jest tańszy i jedzie szybciej ( najczęściej) niż PKP. Dobrze, że nie budują nowego dworca, wg mnie dla poprawienia estetyki miasta wystarczyłoby poprawić elewację tego nie starego obiektu, który nie jest specjlanie brzydki ani ładny, typowa bryła lat 70. Szkoda, że za to wszystko płacimy MY.
Dla mnie mogła by tam stać przenośna budka do sprzedaży biletów, ale niech pociąg pośpieszny jedzie jak pośpieszny. A Wy jak byście woleli? Lubicie płacić w biletach i podatkach za megalomanię PKP?
Baranówek od 1929 roku w Kielcach. :-)

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: grzebo » 24 lutego 2014, o 12:48

Rozbudowa kieleckiego dworca PKP o parking, szklaną taflę, wodotrysk i siedzibę ZTM to megalomania, ale nie po stronie PKP...

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5624
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: ice » 24 lutego 2014, o 13:36

Pewnie, nie remontujmy dworca PKP, niech skończy jak dworzec PKS, który przynajmniej nie jest megalomanistyczny :P
Plac Niepodległości w obecnej formie też jest niczego sobie, przejście podziemne i perony tym bardziej. :twisted:
Najlepiej zamknąć PKP. Pociągi na Tiry :P
Precz z pieszymi i rowerzystami!

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: grzebo » 24 lutego 2014, o 13:38

Moim zdaniem po tym, co zrobili z Żelazną, ten obszar jest i tak już na długie lata stracony dla miasta, więc niech wydadzą te pieniądze na coś, co faktycznie da się zrewitalizować z dobrym skutkiem. Dekorowanie budynków i placów wzdłuż quasi autostrady, żeby ładnie wyglądały z okien limuzyny, to jak wioski potiomkinowskie.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: AR » 24 lutego 2014, o 18:35

Teraz to już jest jak jest, nie zmienimy tego w tej chwili. Nie ma co pisać, że mogło być inaczej bo to i tak było nierealne - to coś, co nigdy nie było możliwe.
Może było możliwe ale w innym Świecie z innymi ludźmi.
Kielce musiałyby należeć do Francji, żeby wszystkie przebudowy wyglądały tak, jak sobie to wyobrażamy.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: grzebo » 24 lutego 2014, o 18:46

Tak, ale w mym naiwnym optymizmie uważam, że może nam się w Kielcach jeszcze coś udać - i należy się na tym skupić. Może nie będzie to coś tak "ambitnego" jak uspokojenie ruchu przy dworcu PKP, ale chociaż na osiedlach, jakieś mini-skwery z mini-cetrami osiedli - coś co jest na tyle niezwiązane z przepustowością, że szkodliwe wpływy MZD tego nie zepsują. Oczywiście to naiwność, bo już widzimy, że plan UM Kielce na osiedla, to betonowe parkingi wielopoziomowe i "estetyczna kostka betonowa".

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: cm » 25 lutego 2014, o 09:02

grzebo pisze:Przecież wiadomo, że chodzi właśnie o stworzenie takiego przejazdu.
Jakoś mi się nie chce wierzyć w Twoją teorię spiskową. Głównie dlatego, że przejazd po ciasnych i pokręconych podjazdach i zjazdach (vide: Galeria Korona) będzie moim zdaniem dużo bardziej uciążliwy, niż przejazd nawet dłuższą, ale łatwiejszą (i szeroką) drogą - Żelazną do Grunwaldzkiej i w Mielczarskiego. Mnie by się nie chciało przeciskać samochodem po serpentynach tylko po to, żeby zaoszczędzić 500 m. MZD ma różne durne pomysły, ale chyba nie aż tak :wink:.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: grzebo » 25 lutego 2014, o 12:12

Zobaczymy projekt to wrócimy do tematu. Moim zdaniem te podjazdy niekoniecznie będą "ciasne i pokręcone" - najwyżej coś się wytnie / wyburzy, żeby zrobić miejsce.

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: bender » 25 lutego 2014, o 12:22

cm pisze:Jakoś mi się nie chce wierzyć w Twoją teorię spiskową. (...)
Ja wolę ciasne wiraże niż dziury na Mielczarskiego. :wink:
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: grzebo » 25 lutego 2014, o 12:28

Zresztą na którychś konsultacjach w UM dyr. Hajdorowicz mówił, że ten parking ma służyć połączeniu "Nowego Miasta" przy Mielczarskiego z resztą centrum, więc to nie jest żadna teoria spiskowa.

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5624
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: ice » 25 lutego 2014, o 14:05

Nie wyobrażam sobie przelotówki przez parking, ale przy fantazji naszych fachowców wszystko jest możliwe :twisted:
Mam nadzieje, że to jednak teoria spiskowa :)
Precz z pieszymi i rowerzystami!

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: grzebo » 25 lutego 2014, o 14:34

Po prostu będzie przelotówka ze zjazdem w bok na parking. Nie takie rzeczy żeśmy ze szwagrem po pijaku budowali: estakadę dla samochodów jako infrastrukturę dal autobusów; podniesienie kategorii drogi jako "dobudowę buspasów", parking jako "rewitalizacja"... W projekt wpisać "parking" a zrobić wiadukt to dla nas nic.

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 531
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: Sebastian » 27 lutego 2014, o 20:05

Czy to oby w tym roku nie mamy przypadkiem wyborów samorządowych? Dziwnym trafem inwestycja "nabiera rumieńców" :?
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: cm » 28 lutego 2014, o 15:59

grzebo pisze:Po prostu będzie przelotówka ze zjazdem w bok na parking. Nie takie rzeczy żeśmy ze szwagrem po pijaku budowali: estakadę dla samochodów jako infrastrukturę dal autobusów; podniesienie kategorii drogi jako "dobudowę buspasów", parking jako "rewitalizacja"... W projekt wpisać "parking" a zrobić wiadukt to dla nas nic.
Polak potrafi.
Rzeczywiście dużo zależy od projektu - jeżeli to będzie w miarę normalny wiadukt, pozwalający dostać się na drugą stronę torów pieszym, rowerzystom i kierowcom, a w bok będzie prowadzić zjazd na parking nad torami, to ja nie widzę przeciwwskazań, żeby połączyć przyjemne z pożytecznym.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: grzebo » 28 lutego 2014, o 18:53

Tak, tylko gdzie dalej pojedzie rowerzysta? To powinno być dowiązane do Sienkiewicza, bo inaczej pieszy z wiaduktu będzie musiał zejść pod ziemię, żeby gdziekolwiek dotrzeć.

Czy to ma być za Apolloplastem (po prawej od dworca) czy za pocztą (po lewej)?

ODPOWIEDZ