Przebudowa dworca PKP
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
Jedyny plus tego przedsięwzięcia to fakt, że perony byłyby wreszcie w pełni zadaszone. Ale jak zwykle nie w trosce o pasażera tylko w trosce o kierowcę, żeby miał gdzie zaparkować. Myślę że przy koszcie wybudowania parkingu, schody ruchome na perony i windy dla niepełnosprawnych to pryszcz, więc one muszą być zrobione. Oczywiście o ile nikt nie zapomni o najważniejszym, czyli pasażerze. Nie mówiąc już o zadaszeniu zejść schodowych na Mielczarskiego i Żelaznej. Przed dworcem przydałby się przystanek końcowy podmiejskich autobusów ZTM. Oczywiście o ile nie byłyby na dworcu PKS lub którymś z poziomów parkingu, skoro mowa o "centrum komunikacyjnym"
Sorry, takiego mamy prezydenta...
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Cofam wszystko i przepraszam. Już nie chcę, żeby MZD się wprowadzał na dworzec. Chłopaki się zakręcili i szykują sobie parkindżek pod pracą.
Jak można coś takiego wymyślić? No jak? Wszędzie ludzie starają się możliwie wbudować dworzec PKP w tkankę miejską, bo na dużym ruchu pasażerów mogą utrzymać się lokalne usługi, a bliskość celów podróży do peronów zachęca ludzi z przedmieść do dojeżdżania PKP. A w Kielcach wszystko na odwrót. Obwodnica przez środek miasta, lotnisko w kopalni, a teraz parking przesiadkowy na głównym dworcu (o wszechobecnych samochodach w strefie pieszej i zakazie ruchu po Rynku, który składa się z samych wyłączeń nie wspominając).
Jak można coś takiego wymyślić? No jak? Wszędzie ludzie starają się możliwie wbudować dworzec PKP w tkankę miejską, bo na dużym ruchu pasażerów mogą utrzymać się lokalne usługi, a bliskość celów podróży do peronów zachęca ludzi z przedmieść do dojeżdżania PKP. A w Kielcach wszystko na odwrót. Obwodnica przez środek miasta, lotnisko w kopalni, a teraz parking przesiadkowy na głównym dworcu (o wszechobecnych samochodach w strefie pieszej i zakazie ruchu po Rynku, który składa się z samych wyłączeń nie wspominając).
Remont kieleckiego dworca PKS możliwy, ale...
Pod koniec audycji poruszony jest temat dworca PKP
Radio Kielce
Pod koniec audycji poruszony jest temat dworca PKP
Radio Kielce
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
To w końcu właściciel zamyka dworzec czy nie?
@down:
Rzeczywiście, zmylił mnie nagłówek posta wyżej.
@down:
Rzeczywiście, zmylił mnie nagłówek posta wyżej.
Ostatnio zmieniony 10 października 2013, o 01:09 przez Thermalcake, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale mowa jest o dworcu PKP.
https://www.mobilestage.in - aktualności, recenzje, relacje ze świata Android, Windows Phone, iOS i innych
https://www.media-machine.pl - tworzenie stron www
https://www.media-machine.pl - tworzenie stron www
- MAŁY
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1664
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
- Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie
Dworzec PKP czeka rewolucja
W przyszłym roku rozpocznie się remont dworca PKP w Kielcach, a za 2-3 lata budowa parkingu nad torami. Pierwszą inwestycję zrealizuje PKP, drugą kolejarze wspólnie z kieleckim ratuszem.
Prezydent Wojciech Lubawski informuje, że udało się porozumieć w tej kwestii z dyrekcją kolei. Parter dworca nadal będzie służył pasażerom, natomiast pozostałą część wykorzysta magistrat. Wojciech Lubawski wyjaśnia, że do zmodernizowanego budynku można przenieść kilka miejskich instytucji. Między innymi Zarząd Transportu Miejskiego, Miejski Zarząd Dróg oraz referat wydający prawa jazdy i rejestrujący pojazdy.
Obok nowego dworca nad peronami, mógłby powstać parking na 500 aut. Koszt tej inwestycji szacowany jest na 10-12 mln złotych. Tyle samo będzie trzeba będzie wydać na remont głównego budynku. Dyrektor biura planowania przestrzennego w kieleckim ratuszu Artur Hajdorowicz dodaje, że parking ma być jednym z elementów nowej architektury, która pojawi się na poprzemysłowych terenach między ulicami Mielczarskiego i Jagiellońską.
Przy okazji tych inwestycji ma zostać przebudowany również plac Niepodległości.
http://www.radio.kielce.pl/post-17370
W przyszłym roku rozpocznie się remont dworca PKP w Kielcach, a za 2-3 lata budowa parkingu nad torami. Pierwszą inwestycję zrealizuje PKP, drugą kolejarze wspólnie z kieleckim ratuszem.
Prezydent Wojciech Lubawski informuje, że udało się porozumieć w tej kwestii z dyrekcją kolei. Parter dworca nadal będzie służył pasażerom, natomiast pozostałą część wykorzysta magistrat. Wojciech Lubawski wyjaśnia, że do zmodernizowanego budynku można przenieść kilka miejskich instytucji. Między innymi Zarząd Transportu Miejskiego, Miejski Zarząd Dróg oraz referat wydający prawa jazdy i rejestrujący pojazdy.
Obok nowego dworca nad peronami, mógłby powstać parking na 500 aut. Koszt tej inwestycji szacowany jest na 10-12 mln złotych. Tyle samo będzie trzeba będzie wydać na remont głównego budynku. Dyrektor biura planowania przestrzennego w kieleckim ratuszu Artur Hajdorowicz dodaje, że parking ma być jednym z elementów nowej architektury, która pojawi się na poprzemysłowych terenach między ulicami Mielczarskiego i Jagiellońską.
Przy okazji tych inwestycji ma zostać przebudowany również plac Niepodległości.
http://www.radio.kielce.pl/post-17370
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Nie cieszę się przedwcześnie, że nie burzą obecnego dworca, o co do niedawna się martwiono, ale mam nadzieję że jak remont to remont. I nowe perony przy okazji budowy parkingu - jesteśmy chyba ostatnim miastem wojewódzkim gdzie perony są takie niskie. Fajnie jakby zachowali te tablice kartkowe - bez mała zabytek techniki, a wciąż sprawny.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."
- tomasz2719
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 867
- Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
- Lokalizacja: Kielce
Nowoczesny kompleks w miejscu kieleckiego dworca PKP!
W sprawie budynku dworca kolejowego w Kielcach porozumiały się kolej i miasto. W miejsce gmachu, który straszy wyglądem powstanie nowoczesny, wielofunkcyjny kompleks.
W przyszłym roku rozpocząć się ma przebudowa i gruntowny remont dworca PKP w Kielcach. Budynek zmieni wygląd i funkcję, a nad torami powstanie wielopoziomowy parking. Pierwszą inwestycję zrealizuje PKP, drugą kielecki ratusz.
Jest wstępne porozumienie w sprawie remontu kieleckiego dworca kolejowego. Prezydent Wojciech Lubawski wspólnie z dyrekcją kolei ustalił jego warunki. Po przebudowie dworzec nie tylko zmieni swój wygląd, ale przede wszystkim stanie się bardziej funkcjonalny i wygodny dla pasażerów oraz mieszkańców. Parter dworca, w remont którego zaangażuje się kolej, nadal będzie służył pasażerom, natomiast pozostałą część wyremontuje i wykorzysta magistrat.
– Planujumy przenieść tam i w jednym miejscu skupić wydziały i instytucje związane z komunikacją – mówi prezydent Wojciech Lubawski. - Między innymi Zarząd Transportu Miejskiego, Miejski Zarząd Dróg oraz referat wydający prawa jazdy i rejestrujący pojazdy. To zapewni petentom wygodę, bo w tej chwili przed drzwiami tych wydziałów nie ma nawet gdzie stanąć. Nad peronami powstanie parking na około 500 aut, który rozwiąże kłopoty z miejscami parkingowymi przed budynkiem. Na placu Niepodległości, przed budynkiem dworca nadal będzie istniał postój taksówek i miejsca dla samochodów podwożących podróżnych, ale na parking wjeżdżać się będzie na górę, gdzie będzie wystarczająco dużo miejsca dla samochodów. Biura ulokujemy także w jednej z wieżyczek kolejowych, którą zaadaptujemy na nasze potrzeby. Szacujemy, że udział miasta w tej inwestycji wyniesie 10-15 milionów złotych. Resztę kosztów pokryje kolej. To są na razie wstępne porozumienia, ale w ciągu tygodnia czy dwóch spotkamy się, doprecyzujemy ustalenia i podpiszemy stosowną umowę. O ostatecznym kształcie inwestycji zadecydują architekci – poinformował prezydent Kielc Wojciech Lubawski.
- To będzie totalna przebudowa i ogromne wyzwanie, bo trzeba będzie dostosować się nowych przepisów prawa budowlanego. Windy, dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych, także w obrębie peronów, które zostaną przebudowane, wyremontowany zostanie też tunel - zanosi się na ogrom prac - mówi Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego w Kielcach.
Historia kieleckiego dworca PKP
25 stycznia 1885 roku kielecki dworzec został oddany do użytku. Połączone to było z uruchomieniem Iwanogrodzko-Dąbrowskiej Linii Kolejowej. Podczas I wojny światowej Rosjanie wysadzili go w powietrze, a niedługo potem na jego miejscu został wybudowany przez Austriaków nowy dworzec, który stał tu do 1966 roku. Pięć lat później, w roku 1971, oddano do użytku, stojący do dzisiaj, nowy budynek dworca o większej funkcjonalności od poprzedniej budowli i jak no owe czasy nowoczesnej architekturze.
http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/ar ... dworca-pkp
W sprawie budynku dworca kolejowego w Kielcach porozumiały się kolej i miasto. W miejsce gmachu, który straszy wyglądem powstanie nowoczesny, wielofunkcyjny kompleks.
W przyszłym roku rozpocząć się ma przebudowa i gruntowny remont dworca PKP w Kielcach. Budynek zmieni wygląd i funkcję, a nad torami powstanie wielopoziomowy parking. Pierwszą inwestycję zrealizuje PKP, drugą kielecki ratusz.
Jest wstępne porozumienie w sprawie remontu kieleckiego dworca kolejowego. Prezydent Wojciech Lubawski wspólnie z dyrekcją kolei ustalił jego warunki. Po przebudowie dworzec nie tylko zmieni swój wygląd, ale przede wszystkim stanie się bardziej funkcjonalny i wygodny dla pasażerów oraz mieszkańców. Parter dworca, w remont którego zaangażuje się kolej, nadal będzie służył pasażerom, natomiast pozostałą część wyremontuje i wykorzysta magistrat.
– Planujumy przenieść tam i w jednym miejscu skupić wydziały i instytucje związane z komunikacją – mówi prezydent Wojciech Lubawski. - Między innymi Zarząd Transportu Miejskiego, Miejski Zarząd Dróg oraz referat wydający prawa jazdy i rejestrujący pojazdy. To zapewni petentom wygodę, bo w tej chwili przed drzwiami tych wydziałów nie ma nawet gdzie stanąć. Nad peronami powstanie parking na około 500 aut, który rozwiąże kłopoty z miejscami parkingowymi przed budynkiem. Na placu Niepodległości, przed budynkiem dworca nadal będzie istniał postój taksówek i miejsca dla samochodów podwożących podróżnych, ale na parking wjeżdżać się będzie na górę, gdzie będzie wystarczająco dużo miejsca dla samochodów. Biura ulokujemy także w jednej z wieżyczek kolejowych, którą zaadaptujemy na nasze potrzeby. Szacujemy, że udział miasta w tej inwestycji wyniesie 10-15 milionów złotych. Resztę kosztów pokryje kolej. To są na razie wstępne porozumienia, ale w ciągu tygodnia czy dwóch spotkamy się, doprecyzujemy ustalenia i podpiszemy stosowną umowę. O ostatecznym kształcie inwestycji zadecydują architekci – poinformował prezydent Kielc Wojciech Lubawski.
- To będzie totalna przebudowa i ogromne wyzwanie, bo trzeba będzie dostosować się nowych przepisów prawa budowlanego. Windy, dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych, także w obrębie peronów, które zostaną przebudowane, wyremontowany zostanie też tunel - zanosi się na ogrom prac - mówi Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego w Kielcach.
Historia kieleckiego dworca PKP
25 stycznia 1885 roku kielecki dworzec został oddany do użytku. Połączone to było z uruchomieniem Iwanogrodzko-Dąbrowskiej Linii Kolejowej. Podczas I wojny światowej Rosjanie wysadzili go w powietrze, a niedługo potem na jego miejscu został wybudowany przez Austriaków nowy dworzec, który stał tu do 1966 roku. Pięć lat później, w roku 1971, oddano do użytku, stojący do dzisiaj, nowy budynek dworca o większej funkcjonalności od poprzedniej budowli i jak no owe czasy nowoczesnej architekturze.
http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/ar ... dworca-pkp
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Wieżyczek? A co oni chcą w nich zmieścić? I czyżby dni istniejącej Galerii były policzone? To jedno. Dwa - ZTM i MZD trochę miejsca obecne zajmują, a zapewne potrzebowałyby jeszcze więcej, a i obecnie ktoś już zajmuje istniejące pomieszczenia. Więc o ile zrozumiałem zabudują cały środek, zniknie obecna przestrzeń z sufitem jak kosmodrom. Chciałbym się mylić.Biura ulokujemy także w jednej z wieżyczek kolejowych
Jak ci od PKS? Albo remontu Urzędu Wojewódzkiego? Jestem pełen obaw.O ostatecznym kształcie inwestycji zadecydują architekci.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."