Nie od dzisiaj wiadomo, że dominuje u nas myślenie "fragmentaryczne", obiekty powstają bez powiązania z otoczeniem. Pisałem o tym już kilka razy, choćby przy okazji prowadzących donikąd dróg serwisowych wzdłuż S74. I ten brak właśnie brak planowania z myślą o organizmie miejskim jako całości jest chyba największym problemem Kielc.grzebo pisze:Tak, tylko gdzie dalej pojedzie rowerzysta?
Przebudowa dworca PKP
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
- cm
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1665
- Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
- Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)
Re: Przebudowa dworca PKP
Re: Przebudowa dworca PKP
ice pisze:Mamy już przyszły rok a remontu ani widać ani słychać.Radio Kielce pisze: Dworzec PKP czeka rewolucja
W przyszłym roku rozpocznie się remont dworca PKP w Kielcach
http://inforail.pl/text.php?id=65476&from=tag
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50
Re: Odp: Przebudowa dworca PKP
Spalić, zaorać i posadzić las. Po otwarciu CMK dla ruchu pasażerskiego, zamknięciu torów za Radomiem i likwidacji szeregu połączeń lokalnych szkoda kasy na inwestowanie w obiekt dworca. Jedynej szansy upatrywałbym w budowie zintegrowanego centrum pasażerskiego z prawdziwego zdarzenia, ale na to woli i środków brak. Bez tego inwestycja sprowadzi się do budowy kolejnego parkingu w centrum.
- spidimarcin
- Posty: 213
- Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Przebudowa dworca PKP
7 lat...
Re: Odp: Przebudowa dworca PKP
Jeśli już bredzić to po całości,ja proponuję zerwać tory i wprowadzić zakaz wjazdu pojazdów kolejowych na teren województwa,zezwolenie na wjazd i wyjazd dać tylko puszkom po sardynkach,(zwizualizowane skojarzenie panującego tam tłoku i zaduchu)które nie wiedzieć czemu nazywane są busami,nb.na co chamstwu wygody?rzeczownik pisze:Spalić, zaorać i posadzić las. Po otwarciu CMK dla ruchu pasażerskiego, zamknięciu torów za Radomiem i likwidacji szeregu połączeń lokalnych szkoda kasy na inwestowanie w obiekt dworca.
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50
Re: Odp: Przebudowa dworca PKP
Nie ma co się obrażać na rzeczywistość. Tablica rozkłada kieleckiego dworca podaje 20 odjazdów na dzień, co oznacza 1 pociąg na godzinę. Czas pokazuje, że jest to przejaw tendencji malejące. To naprawdę nie jest ilość, która mogłaby uzasadniać planowaną inwestycję. Dodając do tego ubogą infrastrukturę kolejową jako spuściznę po czasach zaborów potencjał rozwoju tej branży w Świętokrzyskiem jawi się jako bliski zeru. Dosć powiedzieć, że nawet liczne kopalnie kruszywa preferują transport drogowy. Jeżeli chodzi o kolej, to ranga Kielc nie przewyższy rangi przeciętnego powiatu i nie ma w tym niczyjej winy. Ot po prostu miks konieczności historycznej z położeniem geograficznym.
Re: Przebudowa dworca PKP
No cóz,20 odjazdów dziennie to efekt polityki obecnego rządu,ale też nieudolnych i antykieleckich władz samorządu województwa,to wszystko nakłada się i daje taki właśnie efekt,jednakowoż głupotą jest dywagowanie,iż taki stan rzeczy nigdy się nie zmieni i nie będzie rozwoju w regionie i jego stolicy.Kolej jest bezpiecznym,ekologicznym i wygodnym środkiem transportu,dającym też wiele miejsc pracy w związku z czym jeszcze większą głupotą jest,propagowanie idei ograniczania lub likwidacji tego sektora transportu.W tzw.starej UE dawno to zrozumieli,czego dowodem jest unijny parytet finansowania vide:drogi-kolej,ale nasza blond królowa"wali wspak"i usilnie stara się przenieść środki na drogi ograniczając te kolejowe i dziwnym trafem szczególnie na wschodzie kraju http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /140629867
Co do kk w naszym rejonie i ich preferencji transportowych,jest akurat odwrotnie,pociągami wywozi się dziennie ok.7-9tyś ton,gdyby tę masę chciano wywieźć tirami,nie byłoby miejsca na naszych drogach na inne samochody,pomijając kwestię smogu i wypadków.Wobec powyższego,pora odnieść się do wspomnianej"rangi kolejowej Kielc",otóż obecna ranga istotnie,nie jest zbyt duża ale spowodowane jest to tylko i wyłącznie polityką,bo biznesowo ta ranga powinna być krańcowo odległa od obecnej.
Co do kk w naszym rejonie i ich preferencji transportowych,jest akurat odwrotnie,pociągami wywozi się dziennie ok.7-9tyś ton,gdyby tę masę chciano wywieźć tirami,nie byłoby miejsca na naszych drogach na inne samochody,pomijając kwestię smogu i wypadków.Wobec powyższego,pora odnieść się do wspomnianej"rangi kolejowej Kielc",otóż obecna ranga istotnie,nie jest zbyt duża ale spowodowane jest to tylko i wyłącznie polityką,bo biznesowo ta ranga powinna być krańcowo odległa od obecnej.
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
Re: Przebudowa dworca PKP
Niezły rozmach mają.Urzędnicy zakładają, że modernizacja dworca kolejowego oraz placu Niepodległości zakończy się najpóźniej za siedem lat, na początku 2021 roku.
Re: Przebudowa dworca PKP
Ano mają,wszystko co pro rozwojowe w tym mieście rodzi się w nieakceptowalnych bólach,nie wiedzieć czemu materia stawia tu zaciekły opór...A moze to tylko wrażenie?
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)
Re: Przebudowa dworca PKP
Razem przebudują dworzec PKP? Porozumienie za kilka dni
Na finiszu są już rozmowy między kolejarzami i władzami Kielc w sprawie modernizacji dworca PKP. Porozumienie zostanie podpisane zapewne w najbliższych dniach. Remont placu, modernizacja budynku dworca oraz budowa parkingu nad torami to główne jego elementy.
Dokument zakłada, że inwestycję zrealizują wspólnie: miasto, PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP SA, które będzie liderem przedsięwzięcia. - Dostaliśmy projekt porozumienia przygotowany przez PKP SA, już po konsultacji z naszym drugim kolejowym partnerem. Analizują go teraz miejscy prawnicy. Mają tylko drobne uwagi i należy się spodziewać, że dokument wkrótce będzie podpisany - mówi Artur Hajdorowicz, dyrektor biura planowania przestrzennego w kieleckim ratuszu.
Dodaje, że następnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na opracowanie studium wykonalności inwestycji. - Określi ono między innymi finansowe i techniczne aspekty robót. Zdaniem PKP SA, które ma doświadczenie w podobnych projektach, opracowanie takiego studium to kwestia kilku miesięcy. Oceniamy, że dokument będziemy mieć w lutym - dodaje dyrektor Hajdorowicz.
Zaznacza, że za wykonanie studium miasto i kolejarze zapłacą po połowie. Sama inwestycja ma być finansowana ze środków unijnych na lata 2014-2020.
Plan zakłada m.in., że nad peronami powstanie parking na 350-400 miejsc, przebudowany zostanie obecny dworzec i przeniesie się tam wydział komunikacji oraz Zarząd Transportu Miejskiego.
- Ingerencja w budynek będzie dosyć poważna. Ten obecny, w którym mieści się hala główna, ma strop dosyć wysoko, planujemy dobudowanie dodatkowej kondygnacji, bez podnoszenia wysokości obiektu. Poza tym na potrzeby ratusza byłyby przeznaczone obie czterokondygnacyjne części zewnętrzne. Oczywiście budynek będzie zmodernizowany i zyska nową elewację - tłumaczy dyrektor Hajdorowicz.
Bryła zewnętrzna nie będzie raczej zmieniona, chociaż od strony placu Niepodległości zostanie dobudowany wjazd na parking nad peronami.
Na remont placu przed dworcem, a może też wygląd elewacji budynku będzie ogłoszony konkurs. - To powinien być elegancki plac miejski, z zielenią i meblami miejskimi, a nie parking. Chociaż jakieś nieliczne miejsca postojowe, żeby wysadzić podróżnych przed dworcem, powinny też się tam znaleźć - mówi szef biura planowania przestrzennego.
Prace mają też objąć przejście podziemne oraz zagospodarowanie terenu i dojścia do dworca autobusowego.
Ile to będzie kosztowało, dyrektor Hajdorowicz nie chce spekulować.
- Odpowiedzi na to pytanie da studium. Kluczowa jest wartość parkingu, który będzie musiał byś budowany w sposób nieblokujący ruchu pociągów - mówi urzędnik.
Kilka miesięcy temu, gdy opracowywano "Aktualizację Lokalnego Programu Rewitalizacji" na lata 2014-2020, szacowano, że przebudowa dworca kolejowego i jego otoczenia na potrzeby regionalnego centrum komunikacyjnego może kosztować ok. 68 mln zł.
Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z3BQnC2CWX
Na finiszu są już rozmowy między kolejarzami i władzami Kielc w sprawie modernizacji dworca PKP. Porozumienie zostanie podpisane zapewne w najbliższych dniach. Remont placu, modernizacja budynku dworca oraz budowa parkingu nad torami to główne jego elementy.
Dokument zakłada, że inwestycję zrealizują wspólnie: miasto, PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP SA, które będzie liderem przedsięwzięcia. - Dostaliśmy projekt porozumienia przygotowany przez PKP SA, już po konsultacji z naszym drugim kolejowym partnerem. Analizują go teraz miejscy prawnicy. Mają tylko drobne uwagi i należy się spodziewać, że dokument wkrótce będzie podpisany - mówi Artur Hajdorowicz, dyrektor biura planowania przestrzennego w kieleckim ratuszu.
Dodaje, że następnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na opracowanie studium wykonalności inwestycji. - Określi ono między innymi finansowe i techniczne aspekty robót. Zdaniem PKP SA, które ma doświadczenie w podobnych projektach, opracowanie takiego studium to kwestia kilku miesięcy. Oceniamy, że dokument będziemy mieć w lutym - dodaje dyrektor Hajdorowicz.
Zaznacza, że za wykonanie studium miasto i kolejarze zapłacą po połowie. Sama inwestycja ma być finansowana ze środków unijnych na lata 2014-2020.
Plan zakłada m.in., że nad peronami powstanie parking na 350-400 miejsc, przebudowany zostanie obecny dworzec i przeniesie się tam wydział komunikacji oraz Zarząd Transportu Miejskiego.
- Ingerencja w budynek będzie dosyć poważna. Ten obecny, w którym mieści się hala główna, ma strop dosyć wysoko, planujemy dobudowanie dodatkowej kondygnacji, bez podnoszenia wysokości obiektu. Poza tym na potrzeby ratusza byłyby przeznaczone obie czterokondygnacyjne części zewnętrzne. Oczywiście budynek będzie zmodernizowany i zyska nową elewację - tłumaczy dyrektor Hajdorowicz.
Bryła zewnętrzna nie będzie raczej zmieniona, chociaż od strony placu Niepodległości zostanie dobudowany wjazd na parking nad peronami.
Na remont placu przed dworcem, a może też wygląd elewacji budynku będzie ogłoszony konkurs. - To powinien być elegancki plac miejski, z zielenią i meblami miejskimi, a nie parking. Chociaż jakieś nieliczne miejsca postojowe, żeby wysadzić podróżnych przed dworcem, powinny też się tam znaleźć - mówi szef biura planowania przestrzennego.
Prace mają też objąć przejście podziemne oraz zagospodarowanie terenu i dojścia do dworca autobusowego.
Ile to będzie kosztowało, dyrektor Hajdorowicz nie chce spekulować.
- Odpowiedzi na to pytanie da studium. Kluczowa jest wartość parkingu, który będzie musiał byś budowany w sposób nieblokujący ruchu pociągów - mówi urzędnik.
Kilka miesięcy temu, gdy opracowywano "Aktualizację Lokalnego Programu Rewitalizacji" na lata 2014-2020, szacowano, że przebudowa dworca kolejowego i jego otoczenia na potrzeby regionalnego centrum komunikacyjnego może kosztować ok. 68 mln zł.
Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z3BQnC2CWX
Re: Przebudowa dworca PKP
Dobre i to,mam też nadzieję że zostaną gruntownie wyremontowane i zmodernizowane perony dworca,przydała by się też mimo wszystko,jakaś galeria handlowa nad tymi torami,współistniejąca z parkingiem...
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)
Re: Przebudowa dworca PKP
No tak w Polsce to rozmowy trwają latami, a jak wiadomo z koleja ciężko się porozumieć, bo mają za dużo majątku
Re: Przebudowa dworca PKP
Rozmowy,rozmowy,rozmowy,czyli bicie piany i zero konkretu wydaje się być kielecką domeną,nie to co np.Radom,który nie bedąc miastem wojewódzkim radzi sobie znacznie lepiej.Chociaż przepraszam,coś jednak na kieleckim dworcu się dzieje,wyremontowano bowiem taką małą budkę na 2 peronie,gdzie siedzi spiker i zapowiada te"liczne ekspresy"pędzące na Warszawę,nawet licowałoby to z planowanym rozmachem ewentualnego remontu,którego koszt ma ponoć oscylować w granicach astronomicznych 12 mln.zł:)))nie to co wspomniany Radom,gdzie jak widać zaczynają od konkretu a nie bicia piany.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... domiu.html
http://wiadomosci.onet.pl/kielce/pkp-pl ... n-zl/r0bnm
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... domiu.html
http://wiadomosci.onet.pl/kielce/pkp-pl ... n-zl/r0bnm
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Przebudowa dworca PKP
Obawiam się efektu końcowego przebudowy dworca.
Taką oto tandetę zafundował sobie Płock - zdjęcia w linku.
Tam dworzec kolejowy połączony z dworcem autobusowym.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... =120204986
Dla mnie masakra.
Wystarczyło rozsądnie odnowić stary budynek, a tak... powstał koszmar.
Taką oto tandetę zafundował sobie Płock - zdjęcia w linku.
Tam dworzec kolejowy połączony z dworcem autobusowym.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... =120204986
Dla mnie masakra.
Wystarczyło rozsądnie odnowić stary budynek, a tak... powstał koszmar.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba