Przebudowa dworca PKP
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
- GooDek_238
- Posty: 329
- Rejestracja: 13 stycznia 2011, o 18:55
- Lokalizacja: Kielce
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
PiS chce remontu dworca PKP w Kielcach
Posłowie Prawa i Sprawiedliwości chcą pilnego remontu kieleckiego dworca PKP. Jak mówią, nie jest on chlubą miasta, a tylko przynosi wstyd mieszkańcom. W tej sprawie złożyli już stosowną interpelację do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, a w piątek spotkali się z dziennikarzami przed dworcową halą.
Szefowa partii w regionie - poseł Beata Kempa powiedziała, że budynek dworca to nie jedyna nieruchomość infrastruktury kolejowej w stolicy regionu, która wymaga modernizacji. Dodała, że konieczna jest całościowa modernizacja centrum obsługi pasażera, peronów oraz przejścia podziemnego.
Posłowie chcą, aby minister infrastruktury przedstawił szczegółowe dane na temat planów związanych remontem dworca. W skierowanej do niego interpelacji pytają też o włączenie linii kolejowej S8 z Krakowa, przez Kielce, do Warszawy, do sieci dużych prędkości. Poseł Maria Zuba przypomniała, że niedawno członkowie Platformy Obywatelskiej informowali, że stanie się tak wkrótce, jednak w ocenie posłów PiS, nie ma potwierdzenia tego faktu w dokumentach.
http://www.radio.kielce.pl/page,,PiS-ch ... 5045e.html
Posłowie Prawa i Sprawiedliwości chcą pilnego remontu kieleckiego dworca PKP. Jak mówią, nie jest on chlubą miasta, a tylko przynosi wstyd mieszkańcom. W tej sprawie złożyli już stosowną interpelację do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, a w piątek spotkali się z dziennikarzami przed dworcową halą.
Szefowa partii w regionie - poseł Beata Kempa powiedziała, że budynek dworca to nie jedyna nieruchomość infrastruktury kolejowej w stolicy regionu, która wymaga modernizacji. Dodała, że konieczna jest całościowa modernizacja centrum obsługi pasażera, peronów oraz przejścia podziemnego.
Posłowie chcą, aby minister infrastruktury przedstawił szczegółowe dane na temat planów związanych remontem dworca. W skierowanej do niego interpelacji pytają też o włączenie linii kolejowej S8 z Krakowa, przez Kielce, do Warszawy, do sieci dużych prędkości. Poseł Maria Zuba przypomniała, że niedawno członkowie Platformy Obywatelskiej informowali, że stanie się tak wkrótce, jednak w ocenie posłów PiS, nie ma potwierdzenia tego faktu w dokumentach.
http://www.radio.kielce.pl/page,,PiS-ch ... 5045e.html
<klawy tekścik w tym miejscu>
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
Przypomniało mi się jak przedstawiciele Metra Warszawskiego bronili się przed wprowadzeniem tzw. pinezek dla niewidomych na peronach tłumacząc, że obowiązuje ich prawo kolejowe, a to mówi, że perony muszą być gładkie. Ciekawe jak kieleckie perony mają się do tego przepisu. Można łatwo urwać kółka od walizki
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
PiS domaga się remontu dworca kolejowego w Kielcach
Prawo i Sprawiedliwość apeluje do rządu o rozpoczęcie przebudowy dworca PKP w Kielcach. Zdaniem posłanek Beaty Kempy i Marii Zuby oddany do użytku w 1971 roku obiekt nie przystaje do wymogów współczesnego świata i straszy podróżujących.
Parlamentarzystki PiS zwołały w piątek konferencję prasową przed wejściem do budynku dworca kolejowego. Choć, jak podkreśliła Maria Zuba, początkowo nosiły się z zamiarem zorganizowania zebrania w innym miejscu. - Marzyło mi się, abyśmy spotkali się w przejściu podziemnym, bo ono w sposób krytyczny pokazuje sytuację – powiedziała Zuba.
Beata Kempa, szefowa PiS w regionie, mówiła, że dworzec w obecnym stanie straszy przyjeżdżających do Kielc. – Jest brzydki i niefunkcjonalny, niedostosowany dla niepełnosprawnych, niewygodny. Pasażer opuszcza ten obiekt zniesmaczony – stwierdziła posłanka Kempa.
Zdaniem parlamentarzystek nie tylko sam budynek dworca pilnie wymaga modernizacji. – W celu poprawy warunków konieczna jest całościowa modernizacja centrum obsługi pasażera, czyli także peronów oraz przejścia podziemnego – wyliczała Beata Kempa. W tej sprawie obie posłanki skierowały interpelację do ministra infrastruktury z pytaniem, kiedy dojdzie do remontu obiektów.
W piśmie pytają także, czy prawdą jest – co, ich zdaniem, ogłosił Jan Maćkowiak (PO), członek zarządu województwa świętokrzyskiego, że rząd podjął decyzję o włączeniu linii kolejowej S8 z Warszawy przez Kielce do Krakowa do sieci kolei dużych prędkości. - Chcemy zapytać o konkrety, sprawdzić, czy pan Maćkowiak mówił prawdę, czy to tylko jego pobożne życzenie. Chcemy poznać konkretne plany: termin i wysokość planowanych nakładów – podkreśliła Beata Kempa.
Jan Maćkowiak jest zaskoczony słowami posłanek. Przypomina, że ostatnio przekazywał informację dotyczącą linii kolejowej numer 8, ale w kontekście rządowego projektu włączenia jej do Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T).
– Jeśli Unia Europejska uzna, że ta droga znajdzie się w tej sieci, to dla rządu polskiego są to zobowiązania do finansowania jej modernizacji. Ale nie oznacza to, że trasa z automatu znajdzie się w sieci kolei dużych prędkości, choć miejmy nadzieję, że tak się stanie – wyjaśnia Maćkowiak.
Informuje, że w ubiegłym tygodniu spotkał się z Heleną Kurtyką, dyrektorką krakowskiego oddziału Dworce Kolejowe, w sprawie remontu kieleckiego dworca. Rozmowa nie przyniosła konkretów.
– Początkowo była koncepcja, by zburzyć obiekt i wybudować coś całkiem nowego, ale PKP nie ma na to pieniędzy. Teraz mówimy o modernizacji budynku. Zakres prac uzależniamy od pieniędzy, jakie uda nam się pozyskać – mówi Jan Maćkowiak.
Echo Dna http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /461328905
Prawo i Sprawiedliwość apeluje do rządu o rozpoczęcie przebudowy dworca PKP w Kielcach. Zdaniem posłanek Beaty Kempy i Marii Zuby oddany do użytku w 1971 roku obiekt nie przystaje do wymogów współczesnego świata i straszy podróżujących.
Parlamentarzystki PiS zwołały w piątek konferencję prasową przed wejściem do budynku dworca kolejowego. Choć, jak podkreśliła Maria Zuba, początkowo nosiły się z zamiarem zorganizowania zebrania w innym miejscu. - Marzyło mi się, abyśmy spotkali się w przejściu podziemnym, bo ono w sposób krytyczny pokazuje sytuację – powiedziała Zuba.
Beata Kempa, szefowa PiS w regionie, mówiła, że dworzec w obecnym stanie straszy przyjeżdżających do Kielc. – Jest brzydki i niefunkcjonalny, niedostosowany dla niepełnosprawnych, niewygodny. Pasażer opuszcza ten obiekt zniesmaczony – stwierdziła posłanka Kempa.
Zdaniem parlamentarzystek nie tylko sam budynek dworca pilnie wymaga modernizacji. – W celu poprawy warunków konieczna jest całościowa modernizacja centrum obsługi pasażera, czyli także peronów oraz przejścia podziemnego – wyliczała Beata Kempa. W tej sprawie obie posłanki skierowały interpelację do ministra infrastruktury z pytaniem, kiedy dojdzie do remontu obiektów.
W piśmie pytają także, czy prawdą jest – co, ich zdaniem, ogłosił Jan Maćkowiak (PO), członek zarządu województwa świętokrzyskiego, że rząd podjął decyzję o włączeniu linii kolejowej S8 z Warszawy przez Kielce do Krakowa do sieci kolei dużych prędkości. - Chcemy zapytać o konkrety, sprawdzić, czy pan Maćkowiak mówił prawdę, czy to tylko jego pobożne życzenie. Chcemy poznać konkretne plany: termin i wysokość planowanych nakładów – podkreśliła Beata Kempa.
Jan Maćkowiak jest zaskoczony słowami posłanek. Przypomina, że ostatnio przekazywał informację dotyczącą linii kolejowej numer 8, ale w kontekście rządowego projektu włączenia jej do Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T).
– Jeśli Unia Europejska uzna, że ta droga znajdzie się w tej sieci, to dla rządu polskiego są to zobowiązania do finansowania jej modernizacji. Ale nie oznacza to, że trasa z automatu znajdzie się w sieci kolei dużych prędkości, choć miejmy nadzieję, że tak się stanie – wyjaśnia Maćkowiak.
Informuje, że w ubiegłym tygodniu spotkał się z Heleną Kurtyką, dyrektorką krakowskiego oddziału Dworce Kolejowe, w sprawie remontu kieleckiego dworca. Rozmowa nie przyniosła konkretów.
– Początkowo była koncepcja, by zburzyć obiekt i wybudować coś całkiem nowego, ale PKP nie ma na to pieniędzy. Teraz mówimy o modernizacji budynku. Zakres prac uzależniamy od pieniędzy, jakie uda nam się pozyskać – mówi Jan Maćkowiak.
Echo Dna http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /461328905
<klawy tekścik w tym miejscu>
Tymczasowy zegar
Zegar okazał się naprawdę tymczasowy od dłuższego czasu już nie działa. Coś mi się nie chce wierzyć, żeby nikt nie umiał zaprojektować i wykonać sterownika do starego zegara.MAŁY pisze:Nowy zegar na budynku dworca PKP
Jak wyjaśnia dyrektor regionu Dworce Kolejowe PKP w Krakowie Halina Kurtyka zainstalowany zegar jest urządzeniem tymczasowym. Trwają bowiem prace nad budową w Kielcach nowego budynku dworca.
A tak BTW to dlaczego w Kielcach i nie tylko taki pęd do burzenia wszystkiego co trochę starsze i nie przystaje do wizji handlowo marketingowej.
Czy naprawdę każdy metr kwadratowy dworca musi być wynajęty pod handel i usługi????
pzdr
Mariusz
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 24 maja 2011, o 13:54
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
MAŁY pisze:Proponuję założenie tego, osobnego wątku i przeniesienie Tu informacji.
Nareszcie! PKP zapowiada modernizację kieleckiego dworca
Po latach deklaracji jest szansa na poprawę wyglądu kieleckiego dworca kolejowego. PKP ma pieniądze na dokumentację niezbędną do generalnego remontu.
- W budżecie PKP na ten rok są zabezpieczone środki na wykonanie dokumentacji modernizacji tego obiektu - informuje Kamil Migała z biura prasowego PKP SA.
O poprawie wyglądu kieleckiego dworca mówi się kilkanaście lat, przez ten czas pomysłów było wiele. Władze Kielc wspierały m.in. przygotowanie koncepcji zagospodarowania terenów w jego rejonie przez spółkę Echo Investment i KGI. Prace przerwano w 2008 roku, gdy okazało się, że nieuregulowane są sprawy własności. - Okazało się, że miasto jest właścicielem tylko wieżyczki. Na pozostały teren i miasto, i PKP mają bardzo podobne dokumenty. W PKP zabrakło woli podejmowania decyzji na poziomie władz spółki i sprawa utknęła - tłumaczył wówczas Zbigniew Kraszewski, szef KGI.
Fiaskiem zakończył się też zamiar przejęcia obiektu przez samorząd. - Tłumaczono, że to jeden z tzw. dworców strategicznych, czyli największych obiektów - mówił trzy lata temu Czesław Gruszewski, wiceprezydent Kielc. Na początku ubiegłego roku podpisano nawet porozumienie o współpracy PKP oraz samorządu miasta i województwa. Mówiono wtedy o wyburzeniu dworca i zagospodarowaniu całej okolicy.
Wszystko wskazuje, że teraz rzeczywiście może dojść do poważnych prac. - To dworzec w dużym mieście, stolicy województwa, który ma już swoje lata i nie ma podstawowych udogodnień dla podróżnych. Z drugiej strony wiemy jakie są opinie mieszkańców Kielc na temat jego wyglądu - mówi Migała. Dodaje, że prace obejmą budynek po jego obrysie. - Do tego terenu mamy prawa własności. A to oznacza, że specjalnie bryła się nie zmieni, ale czeka go gruntowna modernizacja. Za wcześnie, żeby mówić o szczegółach, ale standardem wszędzie jest teraz wprowadzenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych, modernizacja elewacji i dachu, wymiana instalacji elektrycznej i wodno-kanalizacyjnej oraz ewentualnie okien. Powinien się też pojawić nowy system oznakowania i bardziej przyjazny informacji pasażerskiej - wylicza.
Dodaje, że inwestycja mogłaby być realizowana w latach 2013-2014. - Oczywiście wszystko zależy od pieniędzy, ale dokumentacja to pierwszy krok - podkreśla Migała.
Projekt nie obejmuje modernizacji samych peronów, bo te podlegają pod inną spółkę kolejową, PKP Polskie Linie Kolejowe. - Ale już sam remont dworca to bardzo dobra wiadomość. Na pewno wystąpię do centrali o środki na modernizację peronów, żeby inwestycje były prowadzone równolegle. W podobny sposób koordynowano już prace w innych miastach - tłumaczy Adam Młodawski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Kielcach. Dodaje, że już kiedyś wnioskował o remont peronów. - Ale bezskutecznie. Teraz może być inaczej - twierdzi.
- Kolej nie poinformowała nas o swoich planach, ale bardzo się cieszę, że zrobiono ruch w tę stronę. Liczymy na współpracę, bo dworzec musi współgrać ze zmodernizowaną ulicą Sienkiewicza. Jeżeli trzeba będzie jakoś pomóc albo włączyć się do prac w okolicach dworca, chętnie to zrobimy - zapowiada Wojciech Lubawski, prezydent Kielc.
Obskurny budynek dworca PKP w Kielcach będzie straszył swoim wyglądem przez kolejne lata
Stary i obskurny budynek będzie straszył swoim wyglądem co najmniej jeszcze przez trzy lata, bo Polskie Koleje Państwowe nie mają pieniędzy na wykonanie modernizacji. Chętnie natomiast przedstawiają wizję dworca po remoncie. Będzie piękny i nowoczesny…
Aleksandra Koniak, dyrektor PKP Rejonu Dworców w Krakowie, mówiła w marcu na łamach "Echa Dnia”, że kwestia finansowania remontu ponad 40-letniego budynku rostrzygnie się na przełomie czerwca i lipca. – Obiekt ujęto w planie inwestycyjnym. Czekamy na zatwierdzenie środków. Nie mamy jednak 100 procent pewności, że je otrzymamy, bo większość to dotacja budżetowa – powiedziała.
Dziś dyrektor Koniak mówi tak: - Decyzji jeszcze nie ma. Wystąpiliśmy po raz kolejny o ujęcie jej w programie inwestycyjnym z nadzieją, że się uda. Budynek powinien odzyskać właściwy wygląd i stan techniczny.
Kiedy to się stanie? Kamil Migała z biura prasowego PKP S.A. informuje, że w przyszłym roku kolej rozpocznie przygotowanie projektu oraz gromadzenie dokumentacji niezbędnej do wykonania modernizacji. Prace mogłyby ruszyć za dwa-trzy lata. - Jeśli oczywiście będą fundusze - zastrzega Migała.
Przedstawia natomiast wizję dworca po remoncie. – Zostanie przystosowany do standardów obowiązujących na już zmodernizowanych obiektach. Powstaną udogodnienia dla niepełnosprawnych, będzie nowa stolarka okienna i drzwiowa, nowa elewacja zewnętrzna i wewnątrz, nowoczesny i przyjazny system informacji pasażerskiej, wyświetlacze informujące o bieżącym ruchu pociągów, ścieżki dla niewidomych, pętle indukcyjne w kasach dla niedosłyszących, toalety z przewijakami dla dzieci – wylicza Kamil Migała.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /120719796
Stary i obskurny budynek będzie straszył swoim wyglądem co najmniej jeszcze przez trzy lata, bo Polskie Koleje Państwowe nie mają pieniędzy na wykonanie modernizacji. Chętnie natomiast przedstawiają wizję dworca po remoncie. Będzie piękny i nowoczesny…
Aleksandra Koniak, dyrektor PKP Rejonu Dworców w Krakowie, mówiła w marcu na łamach "Echa Dnia”, że kwestia finansowania remontu ponad 40-letniego budynku rostrzygnie się na przełomie czerwca i lipca. – Obiekt ujęto w planie inwestycyjnym. Czekamy na zatwierdzenie środków. Nie mamy jednak 100 procent pewności, że je otrzymamy, bo większość to dotacja budżetowa – powiedziała.
Dziś dyrektor Koniak mówi tak: - Decyzji jeszcze nie ma. Wystąpiliśmy po raz kolejny o ujęcie jej w programie inwestycyjnym z nadzieją, że się uda. Budynek powinien odzyskać właściwy wygląd i stan techniczny.
Kiedy to się stanie? Kamil Migała z biura prasowego PKP S.A. informuje, że w przyszłym roku kolej rozpocznie przygotowanie projektu oraz gromadzenie dokumentacji niezbędnej do wykonania modernizacji. Prace mogłyby ruszyć za dwa-trzy lata. - Jeśli oczywiście będą fundusze - zastrzega Migała.
Przedstawia natomiast wizję dworca po remoncie. – Zostanie przystosowany do standardów obowiązujących na już zmodernizowanych obiektach. Powstaną udogodnienia dla niepełnosprawnych, będzie nowa stolarka okienna i drzwiowa, nowa elewacja zewnętrzna i wewnątrz, nowoczesny i przyjazny system informacji pasażerskiej, wyświetlacze informujące o bieżącym ruchu pociągów, ścieżki dla niewidomych, pętle indukcyjne w kasach dla niedosłyszących, toalety z przewijakami dla dzieci – wylicza Kamil Migała.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /120719796
- Krzysiek Kielce
- Posty: 308
- Rejestracja: 2 grudnia 2008, o 16:11
- Lokalizacja: KIELCE
Remont dworca PKP w Kielcach?
Jest szansa na rozpoczęcie modernizacji kieleckiego dworca PKP w przyszłym roku. Nadal nie ma jednak zapewnień, że do remontu dojdzie.
Dyrektor krakowskiego oddziału spółki Dworce Kolejowe przekonuje, że zostaną podjęte starania o wykonanie dokumentacji projektowej ze środków własnych spółki. Ma to być podstawowy krok do modernizacji budynku w Kielcach, ponieważ dotychczasowe plany nie powiodły się z powodu braku środków, jakie centrum obsługi pasażera musiałoby wyłożyć na remont przy obiecanym dofinansowaniu z budżetu Państwa.Pani dyrektor Aleksandra Koniak zapewniła o podjęciu starań, by wprowadzić ten projekt do Planu Inwestycyjnego na rok 2013 w liście do posłanki PiS Marii Zuby. Posłanka wystosowała do niej interwencję, przypominając, że zbudowany w ’71 roku dworzec w Kielcach jest prawdopodobnie ostatnim nie remontowanym tego typu obiektem w kraju. Wyraziła jednak rozczarowanie z powodu braku jednoznacznych deklaracji.
Modernizacja kieleckiego dworca ma kosztować 12,5mln zł. Spółka PKP zakłada synchronizowanie przebudowy z planowaną modernizacją linii kolejowej nr 8 Radom-Kielce. W maju podpisana została umowa na remont odcinka trasy tylko do Skarżyska.
źródło: http://www.naszekielce.com/?q=remont_dworca_pkp_kielce
Jest szansa na rozpoczęcie modernizacji kieleckiego dworca PKP w przyszłym roku. Nadal nie ma jednak zapewnień, że do remontu dojdzie.
Dyrektor krakowskiego oddziału spółki Dworce Kolejowe przekonuje, że zostaną podjęte starania o wykonanie dokumentacji projektowej ze środków własnych spółki. Ma to być podstawowy krok do modernizacji budynku w Kielcach, ponieważ dotychczasowe plany nie powiodły się z powodu braku środków, jakie centrum obsługi pasażera musiałoby wyłożyć na remont przy obiecanym dofinansowaniu z budżetu Państwa.Pani dyrektor Aleksandra Koniak zapewniła o podjęciu starań, by wprowadzić ten projekt do Planu Inwestycyjnego na rok 2013 w liście do posłanki PiS Marii Zuby. Posłanka wystosowała do niej interwencję, przypominając, że zbudowany w ’71 roku dworzec w Kielcach jest prawdopodobnie ostatnim nie remontowanym tego typu obiektem w kraju. Wyraziła jednak rozczarowanie z powodu braku jednoznacznych deklaracji.
Modernizacja kieleckiego dworca ma kosztować 12,5mln zł. Spółka PKP zakłada synchronizowanie przebudowy z planowaną modernizacją linii kolejowej nr 8 Radom-Kielce. W maju podpisana została umowa na remont odcinka trasy tylko do Skarżyska.
źródło: http://www.naszekielce.com/?q=remont_dworca_pkp_kielce
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
A mnie się nie podoba to wycofywanie się ukradkiem z obietnic budowy nowego dworca. Już wolałbym jeszcze kilka lat się pomęczyć z obecną sytuacją i doczekać nowego dworca niż reanimować tego architektonicznego trupa, który będzie straszyć przez kolejne 40 lat. Szkoda, że obietnice nie kosztują, bo chętnie bym te osoby rozliczył. A tak to narobią mieszkańcom ochoty i nadziei, a potem nic nie robią. Może trzeba było wtedy nic nie mówić.
Sorry, takiego mamy prezydenta...
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
To już jest kwestia gustu. Nie brakuje osób, którym się ten dworzec podoba. Ba, nie brakowało nawet takich, którym podobał się dworzec w Katowicach. Jakby dobrze poszukać, to pewnie są też tacy, którym podoba się Dworzec Zachodni w Warszawie (moim zdaniem najbrzydszy tego typu obiekt w Polsce) - w końcu ktoś go kiedyś zaprojektował. Ale ja akurat podzielam Twoje zdanie i uważam, że kielecki dworzec jest brzydki, na pewno wolałbym nowy.
Życzyłbym sobie sytuacji prawnej, w której samorządy, gdyby chciały, mogły przejmować dworce kolejowe. Po pierwsze PKP Dworce zrzucałyby z siebie balast (bo teraz ewidentnie sobie nie radzą z utrzymaniem), a po drugie samorząd mógłby sobie sam gospodarować takim dworcem (lub zlecić to ludziom, którzy się na tym znają), zmieniać jego wygląd, a nawet na nim zarabiać. Obie strony byłyby zadowolone. Bo obecnie sprawa wygląda w ten sposób, że PKP Dworce remontuje lub przebudowuje dworce strategiczne, a resztę ma w czterech literach. I patrząc racjonalnie, ciężko im się dziwić, że tak robią.
Życzyłbym sobie sytuacji prawnej, w której samorządy, gdyby chciały, mogły przejmować dworce kolejowe. Po pierwsze PKP Dworce zrzucałyby z siebie balast (bo teraz ewidentnie sobie nie radzą z utrzymaniem), a po drugie samorząd mógłby sobie sam gospodarować takim dworcem (lub zlecić to ludziom, którzy się na tym znają), zmieniać jego wygląd, a nawet na nim zarabiać. Obie strony byłyby zadowolone. Bo obecnie sprawa wygląda w ten sposób, że PKP Dworce remontuje lub przebudowuje dworce strategiczne, a resztę ma w czterech literach. I patrząc racjonalnie, ciężko im się dziwić, że tak robią.