Przebudowa dworca PKP

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 10 października 2013, o 11:29

Zawsze przy tego typu modernizacjach są obawy.
Napewno coś zostanie utracone na rzecz czegoś nowego.
Też nie chciał bym aby zabudowali górę a przeszkloną elewację zamurowali i zastąpili małymi okienkami :)

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 13 października 2013, o 09:57

Mam nadzieję, że to będzie dobra pracownia architektoniczna...
Wg mnie hala kieleckiego dworca jest super i szkoda zabudowy pustki nad parterem. Może zostanie to jakoś dobrze rozwiązane i nie zniknie prześwit Sienkiewicza - Czarnów.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 13 października 2013, o 22:03

Wierzysz w to? Nie tylko nie zostanie prześwit, ale jeszcze na jego linii zostanie zbudowany parking nad peronami.

To mi wygląda na coś takiego, że dyr. Hajdorowicz (słusznie!) powiedział - "w kolejnej perspektywie unijnej zbudujmy wreszcie połączenie Mielczarskiego z Sienkiewicza". A MZD tylko dopowiedziało "...estakadą z parkingiem".

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 14 października 2013, o 08:18

Czyli tak naprawdę, oprócz wind, nowych tablic informacyjnych i nowych umywalek, powstanie niezły pasztet - w wiejskim stylu projektu remontu UW.
Myślę, że na taką sytuację trzeba się niestety ze smutkiem przygotować.

Można zostawić pustkę, a parking przesunąć np. na południe lub na północ.
Te dwa budynki nie muszą przecież być centralnie względem siebie.
Bez obecnego kształtu hali, ten dworzec straci swój charakter.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Kot
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 527
Rejestracja: 7 maja 2007, o 16:26
Lokalizacja: Zagórska-Północ

Post autor: Kot » 15 października 2013, o 16:03

AR pisze:Mam nadzieję, że to będzie dobra pracownia architektoniczna...
Wg mnie hala kieleckiego dworca jest super i szkoda zabudowy pustki nad parterem. Może zostanie to jakoś dobrze rozwiązane i nie zniknie prześwit Sienkiewicza - Czarnów.
Popieram. Ta hala ma potencjał, zwłaszcza górna część z poczekalnią - dobry, oryginalny projekt z założeniem widokowym na Sienkiewicza, to było bardzo dobrze pomyślane. Inna sprawa, że w praktyce nie funkcjonowało, co oczywiście nie znaczy, że ma tak być nadal.
Zdjęcia z kwietnia 2013.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 16 października 2013, o 07:32

Kiedyś góra funkcjonowała.
Z tego co pamiętam był tam m.in. bar i kiosk.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Boss
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1165
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Boss » 16 października 2013, o 13:02

był też salon gier. naście lat temu góra funkcjonowała i żyła tak jak i dół dworca.
CK|PL|EU

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 16 października 2013, o 14:24

http://fotopolska.eu/158799,foto.html
Przecież to jest świetne!
Żal zabudować nawet kawałka tej hali.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3940
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: Sirek1 » 23 lutego 2014, o 20:01

Kielecki dworzec PKP za szklaną taflą. Parkingi nad peronami

Coraz bliżej do przebudowy dworca kolejowego w Kielcach. Zmieni się główny budynek, perony, podziemne przejście i plac Niepodległości. Kluczowe rozmowy już trwają
Front kieleckiego dworca kolejowego przykryje szklana tafla. Jego wnętrze poza kasami kolejowymi zajmą miejskie instytucje a nad peronami powstanie parking. Takie są ustalenia między miastem i dwoma spółkami kolejowymi, zarządzającymi terenem.
O przebudowe i lepszym wykorzystaniu dworca kolejowego i terenu wokół niego mówi się od lat, ale w końcu te plany nabierają realnego kształtu.

Koncepcja gotowa
Jest gotowa koncepcja zagospodarowania. Obejmuje ona remont budynku dworca, peronów, podziemnego przejścia oraz placu Niepodległości.
– Ostatnie miesiące poświęciliśmy ustaleniom, czy wnętrze budynku da się przystosować na potrzeby miejskich instytucji i pogodzić z obsługą podróżnych, zachowując standardy pracy i obsługi pasażerów. Po przebudowie parter zajmie kolej a cztery kondygnacje przeznaczymy dla Zarządu Transportu Miejskiego i ratuszowego Wydziału Komunikacji i Działalności Gospodarczej – informuje Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta w Kielcach. – Bryła budynku niewiele się zmieni, ponieważ nie jest ona zła. Na pewno front pokryje szklana tafla, ale za wcześnie na szczegóły w jakim będzie kolorze i czy ulica Sienkiewicza będzie się w niej odbijać.

Parking nad peronami
Nad peronami powstanie parking jednopoziomowy z wjazdami od strony ulicy Mielczarskiego i placu Niepodległości oraz z wejściem do budynku dworca. – Przed projektantami trudne zadanie, muszą się głowić jak wznieść wjazdy nad perony, na wysokość siedmiu metrów – informuje.
W tym roku ma powstać studium wykonalności i projekt budowlany, z których dowiemy się o szczegółach inwestycji.
– Na projekt przebudowy dworca i remont placu Niepodległości rozpiszemy konkurs architektoniczny. Studium wykonalności odpowie na pytanie, jakie pieniądze są potrzebne na poszczególne elementy inwestycji. Szacujemy, że poza modernizacją peronów i tunelu (te koszty ma wyszacować kolej) potrzeba 40-50 milionów złotych – dodaje dyrektor.

Rozmowy już trwają
Aby doszło do realizacji tego gigantycznego przedsięwzięcia potrzebne jest porozumienie trzech stron: miasta, Polskich Kolei Państwowych i Polskich Linii Kolejowych. Rozmowy już trwają.
- To teraz najważniejsza sprawa, bez porozumienia trudno ustalać dalsze kroki. PKP zobowiązały się do uzgodnienia jego warunków z Polskimi Liniami Kolejowymi, im będzie łatwiej się porozumieć, bo te spółki działają w tej samej branży. Czekamy na te uzgodnienia a dotyczą one między innymi terminów remontu tunelu i peronów. To będzie bardzo skomplikowana część przedsięwzięcia, ponieważ prace muszą być wykonywane bez wstrzymania ruchu pociągów - tłumaczy.
Modernizacja będzie wykonana za unijne pieniądze, wszystkie elementy inwestycji mają być gotowe do 2020 roku.

:arrow: http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/ar ... d-peronami

Awatar użytkownika
Baranówczanin
Posty: 91
Rejestracja: 14 listopada 2012, o 18:12

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: Baranówczanin » 23 lutego 2014, o 21:21

Kurde, tak na chłopski rozum, powiedzcie mi, dlaczego ma być modernizacja dworca za 50 mln, skoro do Krakowa się jedzie 1:40? Czy może jestem nieuświadomiony, że do korzystania z PKP, ma mnie zachęcić super-dworzec, a nie szybszy czas przejazdu. Po co modernizować dworzec, skoro tory i czas jazdy dalej jak za Gomułki?
Baranówek od 1929 roku w Kielcach. :-)

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: grzebo » 23 lutego 2014, o 23:19

W zgłoszeniach do programu rewitalizacji UM Kielce ujawnił planowane ceny tych przedsięwzięć.
(zadanie dot. parkingów piętrowych:)
Parking nad torami PKP, 21 000 000 zł

(zadanie dot. centrum komunikacyjnego:)
Na budowę regionalnego centrum komunikacyjnego składa się:
rozbudowa budynku PKS (30 000 000 zł)
adaptacja budynku PKP (17 000 000 zł)
ulice i parkingi ogólnodostępne w rejonie PKS (8 000 000 zł)
przejście podziemne (6 500 000 zł)
Plac Niepodległości (7 000 000 zł)
Ktoś chyba upadł na głowę - jeśli równocześnie planują budować P&R, to po co jeszcze parking na dworcu PKP? Kto normalny będzie korzystał z tych ich P&R, jak zbudują parkingi w samym centrum?

Do tego typowe pomieszanie z poplątaniem - najpierw za 300 mln zł zbudowali estakady i puścili ruch tranzytowy między dworcem PKP a Sienkiewicza, a teraz będą pudrować trupa i robić "zrewitalizowany" Plac Niepodległości między drogą quasi-ekspresową z jednej, a parkingiem nad torami z drugiej i dojściem przez tunel. No po prostu wzorcowa przestrzeń publiczna!

Zresztą z chwilą, w której ujawniono, że w nowym programie rewitalizacji znowu ustalono, że rewitalizacja jest niezbędna w centrum miasta, osoby odpowiedzialne za poprzednią "rewitalizację" tego obszaru powinny mieć choć odrobinę wstydu i przeprosić albo podać się do dymisji.

Awatar użytkownika
spidimarcin
Posty: 213
Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: spidimarcin » 23 lutego 2014, o 23:21

Po co modernizować dworzec, skoro tory i czas jazdy dalej jak za Gomułki?
Chociażby po to żeby centrum miasta wyładniało :lol: Może kiedyś doczekamy się też remontu samych tras.
Mnie najbardziej ciekawi jakie będą pierwsze koncepcje, wizualizacje, a zwłaszcza jak rozwiążą parking i w których miejscach będą zjazdy i czy przypadkiem nie spowoduje to "dzikiego" przejazdu z centrum na czarnów :twisted:

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: grzebo » 23 lutego 2014, o 23:24

Przecież wiadomo, że chodzi właśnie o stworzenie takiego przejazdu. Na kładkę pieszo-rowerową na przedłużeniu Czarnowskiej to brakuje kasy, ale żeby wepchnąć parę estakad koło centrum to zawsze pieniądze się znajdą. Betoniarze i tyle.

Z przykrością zauważam też, że MZD się wymigało od migracji na dworzec PKP i pójdzie tam tylko ZTM. Może im było za daleko do autobusów z ul. Głowackiego?

Awatar użytkownika
jaromlody
Posty: 482
Rejestracja: 25 grudnia 2008, o 11:34
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: jaromlody » 24 lutego 2014, o 10:25

Nie martw się zanim parking nad peronami ruszy to pojawią się tam parkometry i strefa płatnego parkowania. co do budowy wjazdu nad perony to z czym mają problem w koronie się udało to i tam się uda.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Przebudowa dworca PKP

Post autor: grzebo » 24 lutego 2014, o 10:58

Przy obecnym ustawodawstwie nie ma możliwości, żeby parkometry zarobiły na taką inwestycję (są górne limity stawek). A właśnie podejrzewam, że parkometry zamiast bramek posłużą do zrobienia z tego parkingu nowego przejazdu na Mielczarskiego (bo będzie można wjechać z jednej i zjechać z drugiej bez płacenia.

ODPOWIEDZ