Przebudowa dworca PKP
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Wierzysz w to? Nie tylko nie zostanie prześwit, ale jeszcze na jego linii zostanie zbudowany parking nad peronami.
To mi wygląda na coś takiego, że dyr. Hajdorowicz (słusznie!) powiedział - "w kolejnej perspektywie unijnej zbudujmy wreszcie połączenie Mielczarskiego z Sienkiewicza". A MZD tylko dopowiedziało "...estakadą z parkingiem".
To mi wygląda na coś takiego, że dyr. Hajdorowicz (słusznie!) powiedział - "w kolejnej perspektywie unijnej zbudujmy wreszcie połączenie Mielczarskiego z Sienkiewicza". A MZD tylko dopowiedziało "...estakadą z parkingiem".
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Czyli tak naprawdę, oprócz wind, nowych tablic informacyjnych i nowych umywalek, powstanie niezły pasztet - w wiejskim stylu projektu remontu UW.
Myślę, że na taką sytuację trzeba się niestety ze smutkiem przygotować.
Można zostawić pustkę, a parking przesunąć np. na południe lub na północ.
Te dwa budynki nie muszą przecież być centralnie względem siebie.
Bez obecnego kształtu hali, ten dworzec straci swój charakter.
Myślę, że na taką sytuację trzeba się niestety ze smutkiem przygotować.
Można zostawić pustkę, a parking przesunąć np. na południe lub na północ.
Te dwa budynki nie muszą przecież być centralnie względem siebie.
Bez obecnego kształtu hali, ten dworzec straci swój charakter.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 527
- Rejestracja: 7 maja 2007, o 16:26
- Lokalizacja: Zagórska-Północ
Popieram. Ta hala ma potencjał, zwłaszcza górna część z poczekalnią - dobry, oryginalny projekt z założeniem widokowym na Sienkiewicza, to było bardzo dobrze pomyślane. Inna sprawa, że w praktyce nie funkcjonowało, co oczywiście nie znaczy, że ma tak być nadal.AR pisze:Mam nadzieję, że to będzie dobra pracownia architektoniczna...
Wg mnie hala kieleckiego dworca jest super i szkoda zabudowy pustki nad parterem. Może zostanie to jakoś dobrze rozwiązane i nie zniknie prześwit Sienkiewicza - Czarnów.
Zdjęcia z kwietnia 2013.
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
http://fotopolska.eu/158799,foto.html
Przecież to jest świetne!
Żal zabudować nawet kawałka tej hali.
Przecież to jest świetne!
Żal zabudować nawet kawałka tej hali.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Re: Przebudowa dworca PKP
Kielecki dworzec PKP za szklaną taflą. Parkingi nad peronami
Coraz bliżej do przebudowy dworca kolejowego w Kielcach. Zmieni się główny budynek, perony, podziemne przejście i plac Niepodległości. Kluczowe rozmowy już trwają
Front kieleckiego dworca kolejowego przykryje szklana tafla. Jego wnętrze poza kasami kolejowymi zajmą miejskie instytucje a nad peronami powstanie parking. Takie są ustalenia między miastem i dwoma spółkami kolejowymi, zarządzającymi terenem.
O przebudowe i lepszym wykorzystaniu dworca kolejowego i terenu wokół niego mówi się od lat, ale w końcu te plany nabierają realnego kształtu.
Koncepcja gotowa
Jest gotowa koncepcja zagospodarowania. Obejmuje ona remont budynku dworca, peronów, podziemnego przejścia oraz placu Niepodległości.
– Ostatnie miesiące poświęciliśmy ustaleniom, czy wnętrze budynku da się przystosować na potrzeby miejskich instytucji i pogodzić z obsługą podróżnych, zachowując standardy pracy i obsługi pasażerów. Po przebudowie parter zajmie kolej a cztery kondygnacje przeznaczymy dla Zarządu Transportu Miejskiego i ratuszowego Wydziału Komunikacji i Działalności Gospodarczej – informuje Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta w Kielcach. – Bryła budynku niewiele się zmieni, ponieważ nie jest ona zła. Na pewno front pokryje szklana tafla, ale za wcześnie na szczegóły w jakim będzie kolorze i czy ulica Sienkiewicza będzie się w niej odbijać.
Parking nad peronami
Nad peronami powstanie parking jednopoziomowy z wjazdami od strony ulicy Mielczarskiego i placu Niepodległości oraz z wejściem do budynku dworca. – Przed projektantami trudne zadanie, muszą się głowić jak wznieść wjazdy nad perony, na wysokość siedmiu metrów – informuje.
W tym roku ma powstać studium wykonalności i projekt budowlany, z których dowiemy się o szczegółach inwestycji.
– Na projekt przebudowy dworca i remont placu Niepodległości rozpiszemy konkurs architektoniczny. Studium wykonalności odpowie na pytanie, jakie pieniądze są potrzebne na poszczególne elementy inwestycji. Szacujemy, że poza modernizacją peronów i tunelu (te koszty ma wyszacować kolej) potrzeba 40-50 milionów złotych – dodaje dyrektor.
Rozmowy już trwają
Aby doszło do realizacji tego gigantycznego przedsięwzięcia potrzebne jest porozumienie trzech stron: miasta, Polskich Kolei Państwowych i Polskich Linii Kolejowych. Rozmowy już trwają.
- To teraz najważniejsza sprawa, bez porozumienia trudno ustalać dalsze kroki. PKP zobowiązały się do uzgodnienia jego warunków z Polskimi Liniami Kolejowymi, im będzie łatwiej się porozumieć, bo te spółki działają w tej samej branży. Czekamy na te uzgodnienia a dotyczą one między innymi terminów remontu tunelu i peronów. To będzie bardzo skomplikowana część przedsięwzięcia, ponieważ prace muszą być wykonywane bez wstrzymania ruchu pociągów - tłumaczy.
Modernizacja będzie wykonana za unijne pieniądze, wszystkie elementy inwestycji mają być gotowe do 2020 roku.
http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/ar ... d-peronami
Coraz bliżej do przebudowy dworca kolejowego w Kielcach. Zmieni się główny budynek, perony, podziemne przejście i plac Niepodległości. Kluczowe rozmowy już trwają
Front kieleckiego dworca kolejowego przykryje szklana tafla. Jego wnętrze poza kasami kolejowymi zajmą miejskie instytucje a nad peronami powstanie parking. Takie są ustalenia między miastem i dwoma spółkami kolejowymi, zarządzającymi terenem.
O przebudowe i lepszym wykorzystaniu dworca kolejowego i terenu wokół niego mówi się od lat, ale w końcu te plany nabierają realnego kształtu.
Koncepcja gotowa
Jest gotowa koncepcja zagospodarowania. Obejmuje ona remont budynku dworca, peronów, podziemnego przejścia oraz placu Niepodległości.
– Ostatnie miesiące poświęciliśmy ustaleniom, czy wnętrze budynku da się przystosować na potrzeby miejskich instytucji i pogodzić z obsługą podróżnych, zachowując standardy pracy i obsługi pasażerów. Po przebudowie parter zajmie kolej a cztery kondygnacje przeznaczymy dla Zarządu Transportu Miejskiego i ratuszowego Wydziału Komunikacji i Działalności Gospodarczej – informuje Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta w Kielcach. – Bryła budynku niewiele się zmieni, ponieważ nie jest ona zła. Na pewno front pokryje szklana tafla, ale za wcześnie na szczegóły w jakim będzie kolorze i czy ulica Sienkiewicza będzie się w niej odbijać.
Parking nad peronami
Nad peronami powstanie parking jednopoziomowy z wjazdami od strony ulicy Mielczarskiego i placu Niepodległości oraz z wejściem do budynku dworca. – Przed projektantami trudne zadanie, muszą się głowić jak wznieść wjazdy nad perony, na wysokość siedmiu metrów – informuje.
W tym roku ma powstać studium wykonalności i projekt budowlany, z których dowiemy się o szczegółach inwestycji.
– Na projekt przebudowy dworca i remont placu Niepodległości rozpiszemy konkurs architektoniczny. Studium wykonalności odpowie na pytanie, jakie pieniądze są potrzebne na poszczególne elementy inwestycji. Szacujemy, że poza modernizacją peronów i tunelu (te koszty ma wyszacować kolej) potrzeba 40-50 milionów złotych – dodaje dyrektor.
Rozmowy już trwają
Aby doszło do realizacji tego gigantycznego przedsięwzięcia potrzebne jest porozumienie trzech stron: miasta, Polskich Kolei Państwowych i Polskich Linii Kolejowych. Rozmowy już trwają.
- To teraz najważniejsza sprawa, bez porozumienia trudno ustalać dalsze kroki. PKP zobowiązały się do uzgodnienia jego warunków z Polskimi Liniami Kolejowymi, im będzie łatwiej się porozumieć, bo te spółki działają w tej samej branży. Czekamy na te uzgodnienia a dotyczą one między innymi terminów remontu tunelu i peronów. To będzie bardzo skomplikowana część przedsięwzięcia, ponieważ prace muszą być wykonywane bez wstrzymania ruchu pociągów - tłumaczy.
Modernizacja będzie wykonana za unijne pieniądze, wszystkie elementy inwestycji mają być gotowe do 2020 roku.
http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/ar ... d-peronami
- Baranówczanin
- Posty: 91
- Rejestracja: 14 listopada 2012, o 18:12
Re: Przebudowa dworca PKP
Kurde, tak na chłopski rozum, powiedzcie mi, dlaczego ma być modernizacja dworca za 50 mln, skoro do Krakowa się jedzie 1:40? Czy może jestem nieuświadomiony, że do korzystania z PKP, ma mnie zachęcić super-dworzec, a nie szybszy czas przejazdu. Po co modernizować dworzec, skoro tory i czas jazdy dalej jak za Gomułki?
Baranówek od 1929 roku w Kielcach.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Re: Przebudowa dworca PKP
W zgłoszeniach do programu rewitalizacji UM Kielce ujawnił planowane ceny tych przedsięwzięć.
Do tego typowe pomieszanie z poplątaniem - najpierw za 300 mln zł zbudowali estakady i puścili ruch tranzytowy między dworcem PKP a Sienkiewicza, a teraz będą pudrować trupa i robić "zrewitalizowany" Plac Niepodległości między drogą quasi-ekspresową z jednej, a parkingiem nad torami z drugiej i dojściem przez tunel. No po prostu wzorcowa przestrzeń publiczna!
Zresztą z chwilą, w której ujawniono, że w nowym programie rewitalizacji znowu ustalono, że rewitalizacja jest niezbędna w centrum miasta, osoby odpowiedzialne za poprzednią "rewitalizację" tego obszaru powinny mieć choć odrobinę wstydu i przeprosić albo podać się do dymisji.
Ktoś chyba upadł na głowę - jeśli równocześnie planują budować P&R, to po co jeszcze parking na dworcu PKP? Kto normalny będzie korzystał z tych ich P&R, jak zbudują parkingi w samym centrum?(zadanie dot. parkingów piętrowych:)
Parking nad torami PKP, 21 000 000 zł
(zadanie dot. centrum komunikacyjnego:)
Na budowę regionalnego centrum komunikacyjnego składa się:
rozbudowa budynku PKS (30 000 000 zł)
adaptacja budynku PKP (17 000 000 zł)
ulice i parkingi ogólnodostępne w rejonie PKS (8 000 000 zł)
przejście podziemne (6 500 000 zł)
Plac Niepodległości (7 000 000 zł)
Do tego typowe pomieszanie z poplątaniem - najpierw za 300 mln zł zbudowali estakady i puścili ruch tranzytowy między dworcem PKP a Sienkiewicza, a teraz będą pudrować trupa i robić "zrewitalizowany" Plac Niepodległości między drogą quasi-ekspresową z jednej, a parkingiem nad torami z drugiej i dojściem przez tunel. No po prostu wzorcowa przestrzeń publiczna!
Zresztą z chwilą, w której ujawniono, że w nowym programie rewitalizacji znowu ustalono, że rewitalizacja jest niezbędna w centrum miasta, osoby odpowiedzialne za poprzednią "rewitalizację" tego obszaru powinny mieć choć odrobinę wstydu i przeprosić albo podać się do dymisji.
- spidimarcin
- Posty: 213
- Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Przebudowa dworca PKP
Chociażby po to żeby centrum miasta wyładniało Może kiedyś doczekamy się też remontu samych tras.Po co modernizować dworzec, skoro tory i czas jazdy dalej jak za Gomułki?
Mnie najbardziej ciekawi jakie będą pierwsze koncepcje, wizualizacje, a zwłaszcza jak rozwiążą parking i w których miejscach będą zjazdy i czy przypadkiem nie spowoduje to "dzikiego" przejazdu z centrum na czarnów
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Re: Przebudowa dworca PKP
Przecież wiadomo, że chodzi właśnie o stworzenie takiego przejazdu. Na kładkę pieszo-rowerową na przedłużeniu Czarnowskiej to brakuje kasy, ale żeby wepchnąć parę estakad koło centrum to zawsze pieniądze się znajdą. Betoniarze i tyle.
Z przykrością zauważam też, że MZD się wymigało od migracji na dworzec PKP i pójdzie tam tylko ZTM. Może im było za daleko do autobusów z ul. Głowackiego?
Z przykrością zauważam też, że MZD się wymigało od migracji na dworzec PKP i pójdzie tam tylko ZTM. Może im było za daleko do autobusów z ul. Głowackiego?
Re: Przebudowa dworca PKP
Nie martw się zanim parking nad peronami ruszy to pojawią się tam parkometry i strefa płatnego parkowania. co do budowy wjazdu nad perony to z czym mają problem w koronie się udało to i tam się uda.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Re: Przebudowa dworca PKP
Przy obecnym ustawodawstwie nie ma możliwości, żeby parkometry zarobiły na taką inwestycję (są górne limity stawek). A właśnie podejrzewam, że parkometry zamiast bramek posłużą do zrobienia z tego parkingu nowego przejazdu na Mielczarskiego (bo będzie można wjechać z jednej i zjechać z drugiej bez płacenia.