Przebudowa dworca PKP
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
- MAŁY
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1664
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
- Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie
za takie pieniądze to faktycznie starczy na remont tunelu i peronów a co z resztą ... Boje się że zmajstrują coś o wiele gorszego niż jest to w stanie obecnym. Dworzec powinien być pociągnięty prawie pod Żelazną! Akurat zaczynało by się tam nowoczesne nowe miasto!
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Też uważam, że to najlepsze rozwiązanie. Podobnie jak za Centralnym w Warszawie.AR pisze:Ogólnie to dość w porządku ostatnio remontują dworce PKP.
Na placu przed dworcem, widziałbym perony dla autobusów
i obowiązkowo wysokie perony i windy z przejścia podziemnego.
Budki z ciuchami z tunelu - out!
PKS, PKP, deptak + główna zajezdnia autobusów w jednym miejscu, układa się moim zdaniem w logiczną całość, ułatwiającą poruszanie po mieście jak i jego zwiedzanie. Przyjezdni też szybciej "rozjechaliby się" po mieście.
- michal_ck
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2682
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
- Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa
Przegląd prasy. Dworzec PKP doczeka się remontu. Wprowadzą się tam urzędnicy
oprac. kł
05.02.2013 , aktualizacja: 05.02.2013 09:57
Do 2015 roku budynek kieleckiego dworca kolejowego ma zostać przebudowany - podaje wtorkowe "Echo Dnia". PKP podzieli się obiektem z kieleckim magistratem. Do dworca ma się przenieść m.in. MZD i MPK.
O planach przebudowy dworca poinformował w odpowiedzi na interpelację posłanki PiS Marii Zuby wiceminister transportu, budownictwa i gospodarki wodnej Andrzej Massel. Według resortu "w planach inwestycji Spółki PKP w latach 2013-15 została ujęta także przebudowa dworca Kolejowego Kielce" - podaje dziennik. Ministerstwo szacuje koszty modernizacji na 12,5 mln zł. 60 proc. tej kwoty ma pochodzić z budżetu państwa. Pozostałą kwotę dołoży Spółka PKP.
To jednak niejedyne plany wobec kieleckiego dworca. Po modernizacji PKP miałaby podzielić się obiektem z kieleckim magistratem. Na parterze powstanie centrum komunikacyjne. Miasto weźmie natomiast pierwszą i drugą kondygnację, która byłaby dobudowana bez możliwości wchodzenia na górę z poczekalni - mówi "Echu Dnia" Wojciech Lubawski. Miasto partycypowałoby w kosztach utrzymania budynku.
Magistrat chce, aby do obiektu PKP przenieśli się urzędnicy Miejskiego Zarządu Dróg i Zarządu Transportu Miejskiego, a także część urzędu zajmująca się m.in. wydawaniem prawa jazdy i rejestracją pojazdów.
Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z2K2f2Epl4
Postulat SKI o łączeniu ZTM i MZD spełniony?
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Łączenie ZTM z MZD nieodłącznie kojarzy mi się z tym:
http://www.youtube.com/watch?v=PqCiD30YvYo
"And now, let's try them together."
http://www.youtube.com/watch?v=PqCiD30YvYo
"And now, let's try them together."
- michal_ck
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2682
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
- Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa
Też teraz nie pamiętam, ale na forum taki postulat się pojawił.Masmix pisze:Michał, w którym miejscu postulowaliśmy o łączenie MZD i ZTM?
Nie jestem przeciw, tylko chyba nic takiego z naszej strony nie wyszło (albo nie pamiętam).
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Ja bym tak widział dworzec po remoncie
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb2 ... chodni.JPG
http://bi.gazeta.pl/im/8/11828/z1182813 ... yglada.jpg
http://g.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pli ... hodnia.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/9/11828/z1182813 ... otowy-.jpg
Hala z Warszawy Wschodniej, plus te dwa biurowce po bokach
Oczywiście żadnego szkła lustrzanego!
..aha, no i duży zegar, żeby było widać która godzina, stojąc na Paderwskiego
...i jeszcze taki plac przed dworcem
http://www.flickr.com/photos/paspog/6907518372/
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb2 ... chodni.JPG
http://bi.gazeta.pl/im/8/11828/z1182813 ... yglada.jpg
http://g.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pli ... hodnia.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/9/11828/z1182813 ... otowy-.jpg
Hala z Warszawy Wschodniej, plus te dwa biurowce po bokach
Oczywiście żadnego szkła lustrzanego!
..aha, no i duży zegar, żeby było widać która godzina, stojąc na Paderwskiego
...i jeszcze taki plac przed dworcem
http://www.flickr.com/photos/paspog/6907518372/
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Remont od tuneli po strop. Miasto mówi, jak zmienić dworzec PKP
Więcej miejsc parkingowych, przebudowanie tuneli pod dworcem i dwa tysiące metrów kwadratowych dla urzędników w budynkach PKP - to niektóre z wniosków, jakie miasto skierowało do PKP. - Są bardzo zaangażowani, a atmosfera sprzyja zmianom - mówi Artur Hajdorowicz z kieleckiego ratusza.
PKP chce w końcu przeprowadzić generalny remont dworca kolejowego w Kielcach. Trwają rozmowy, by za eksploatację wyremontowanych budynków płaciła i spółka, i miasto. Urzędnicy z Biura Planowania Przestrzennego przeanalizowali tereny należące do PKP i wczoraj wysłali wnioski z propozycjami zmian.
Wiadomo już, że konieczne jest zorganizowanie większej ilości miejsc parkingowych. Tym bardziej że po remoncie do budynków przy placu Niepodległości mają przeprowadzić się urzędnicy - m.in. z Miejskiego Zarządu Dróg i Zarządu Transportu Miejskiego. Miasto chce, by zajęli czterokondygnacyjny budynek biurowy stojący obok dworca, oraz dwie kondygnacje na samym dworcu, w sumie 2 tys. m kw. - Ale na dworcu nie chcemy przykrywać stropem parteru, bo to dusiłoby pasażerów. Zaproponowaliśmy wykorzystanie istniejącej dziury na poziomie antresoli, przebicie stropów do samej góry i stworzenie słupa powietrza ze świetlikiem na dachu. To może być atrakcyjna forma twórcza, bo świetlik byłby dowolny w formie i kształcie - mówi Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego.
Jeśli urzędnicy przeniosą się na dworzec, potrzebnych będzie więcej miejsc parkingowych. To kolejny wniosek miasta do PKP, na razie jednak bez szczegółów. - Musimy siąść przy stole do długiej, inżynierskiej rozmowy z PKP, bo diabeł tkwi w szczegółach - przyznaje Hajdorowicz.
Dodaje, że miasto zamierza nakłonić PKP do rozpoczęcia pracy nad wspólną wizją zagospodarowania terenu wokół dworca, a więc także części od strony Czarnowa. - To nie do końca dotyczy akurat tej inwestycji, ale jest okazja, by po partnersku stworzyć wspólną wizję. Niekoniecznie do realizowania teraz, ale w przyszłości - mówi dyrektor BPP. Zmienią się też tunele pod dworcem - trzeba je będzie odświeżyć i dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inwestycja ma potrwać do końca 2015 r
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ienic.html
Więcej miejsc parkingowych, przebudowanie tuneli pod dworcem i dwa tysiące metrów kwadratowych dla urzędników w budynkach PKP - to niektóre z wniosków, jakie miasto skierowało do PKP. - Są bardzo zaangażowani, a atmosfera sprzyja zmianom - mówi Artur Hajdorowicz z kieleckiego ratusza.
PKP chce w końcu przeprowadzić generalny remont dworca kolejowego w Kielcach. Trwają rozmowy, by za eksploatację wyremontowanych budynków płaciła i spółka, i miasto. Urzędnicy z Biura Planowania Przestrzennego przeanalizowali tereny należące do PKP i wczoraj wysłali wnioski z propozycjami zmian.
Wiadomo już, że konieczne jest zorganizowanie większej ilości miejsc parkingowych. Tym bardziej że po remoncie do budynków przy placu Niepodległości mają przeprowadzić się urzędnicy - m.in. z Miejskiego Zarządu Dróg i Zarządu Transportu Miejskiego. Miasto chce, by zajęli czterokondygnacyjny budynek biurowy stojący obok dworca, oraz dwie kondygnacje na samym dworcu, w sumie 2 tys. m kw. - Ale na dworcu nie chcemy przykrywać stropem parteru, bo to dusiłoby pasażerów. Zaproponowaliśmy wykorzystanie istniejącej dziury na poziomie antresoli, przebicie stropów do samej góry i stworzenie słupa powietrza ze świetlikiem na dachu. To może być atrakcyjna forma twórcza, bo świetlik byłby dowolny w formie i kształcie - mówi Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego.
Jeśli urzędnicy przeniosą się na dworzec, potrzebnych będzie więcej miejsc parkingowych. To kolejny wniosek miasta do PKP, na razie jednak bez szczegółów. - Musimy siąść przy stole do długiej, inżynierskiej rozmowy z PKP, bo diabeł tkwi w szczegółach - przyznaje Hajdorowicz.
Dodaje, że miasto zamierza nakłonić PKP do rozpoczęcia pracy nad wspólną wizją zagospodarowania terenu wokół dworca, a więc także części od strony Czarnowa. - To nie do końca dotyczy akurat tej inwestycji, ale jest okazja, by po partnersku stworzyć wspólną wizję. Niekoniecznie do realizowania teraz, ale w przyszłości - mówi dyrektor BPP. Zmienią się też tunele pod dworcem - trzeba je będzie odświeżyć i dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inwestycja ma potrwać do końca 2015 r
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ienic.html
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
A niech jeżdżą tym co sami organizują! Żadnych parkingów, ZTM powinien jeździć komunikacją miejską, a MZD na rowerach. Niech zobaczą jaki marny los gotują swoim mieszkańcom. Jednynie parkingi na samochody służbowe lub samochody tych pracowników, którzy muszą jeździć w teren prywatnymi autami.Jeśli urzędnicy przeniosą się na dworzec, potrzebnych będzie więcej miejsc parkingowych. To kolejny wniosek miasta do PKP, na razie jednak bez szczegółów.
Sorry, takiego mamy prezydenta...