Dworzec PKS

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 20 sierpnia 2013, o 22:51

kapitał zakładowy aż 5.000 PLN :D

Więcej danych na temat PKS 2 dostępnych jest na stronie https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu?t:lb=t
Niestety bezpośredniego linka wkleić nie da się.
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11577
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 21 sierpnia 2013, o 01:06

No, no, no, właśnie z powodu braku "wyobraźni" czy tam jak tam to nazywasz komunikacja wygląda jak wygląda. Tymczasem w Radomiu...

http://www.cozadzien.pl/wiadomosci/komu ... 17981.html

Awatar użytkownika
Gandalf
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 703
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Gandalf » 21 sierpnia 2013, o 11:26

I przepraszam - wyobrażasz sobie, że cały ruch PKS, który dotąd odjeżdżał z dworca PKS będzie się zatrzymywał przed dworcem PKP? Tych kursów nie było znowu tak bardzo mało.

EDIT: Chyba, że mówimy cały czas o ruchu MPK a nie PKS...?
sueno pisze:kapitał zakładowy aż 5.000 PLN :D

Więcej danych na temat PKS 2 dostępnych jest na stronie https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu?t:lb=t
Niestety bezpośredniego linka wkleić nie da się.
Czyli minimalna możliwa wysokość w przypadku sp. z o. o. :P Szkoda, że nie widać, także na tej stronie, udziałowców PKSa 2.

Awatar użytkownika
Michał
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1258
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 01:09

Post autor: Michał » 21 sierpnia 2013, o 11:40

raczej była mowa o MPK :P

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11577
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 21 sierpnia 2013, o 11:51

Zdecydowanie mam na myśli komunikację ZTM.

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3622
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 21 sierpnia 2013, o 14:03

Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3622
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 24 sierpnia 2013, o 07:41

Obrazek
Likwidacja PKS-u w prokuraturze. A ten upada
Marcin Sztandera

Marek Wołoch działał na niekorzyść kieleckiego PKS-u i skarbu państwa? Obecny likwidator podejrzewa, że poprzednik wyrządził szkodę wielkiej wartości, i zawiadomił prokuraturę. Do sądu trafił też wniosek o ogłoszenie upadłości.

Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa złożył Sławomir Sowiński, obecny likwidator PKS-u Kielce. - Zdaniem obecnego likwidatora jego poprzednik w latach 2011-2013 mógł działać na szkodę spółki, wyrządzając jej szkodę wielkiej wartości - informuje Sławomir Mielniczuk, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Kielcach. Chodzi m.in. o sprzedaż majątku. - Sprawa jest na bardzo wczesnym etapie. Prokuratura okręgowa poprosiła o uzupełnienie wniosku i wtedy zapadnie decyzja, czy wszcząć postępowanie - dodaje prokurator.

Poprzednikiem Sowińskiego był Marek Wołoch, wcześniej prezes PKS-u w Kielcach. Został on nieoczekiwanie odwołany z funkcji likwidatora pod koniec maja, dzień po tym, jak za blisko 10 mln zł sprzedał nieruchomości, w tym m.in. dworzec PKS-u i część przewozową, spółce Polska Komunikacja Samochodowa 2. Resort skarbu przyznał wtedy, że do odwołania doszło, bo "mało efektywne było prowadzenie likwidacji i znaczące powiększanie zobowiązań spółki w trakcie trwania likwidacji". Kilka miesięcy wcześniej informowaliśmy, iż Marek Wołoch zasiadał w radach nadzorczych dwóch PKS-ów po ich kupnie przez grupę kapitałową, do której należy spółka PKS 2. Resort skarbu nie widział wówczas w tym nic niestosownego.
Marek Wołoch nie chce dziś komentować zawiadomienia. - Nie wiedziałem o nim i nie znam jego treści - odpowiada.

Obecny likwidator też nie chce mówić na ten temat. - Proszę o inne pytanie - mówi tylko Sowiński.

Okazuje się, że sam dziesięć dni temu złożył do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości likwidowanej firmy. - Zorientowałem się, że nie wystarczy środków na zaspokojenie wszystkich wierzycieli. Gdybym takiego wniosku nie złożył, sam musiałbym się liczyć z odpowiedzialnością karną - tłumaczy Sowiński. Nie chce zdradzić, o jaką kwotę chodzi. - Trwa liczenie, ale cały czas pojawiają się nowe żądania - tłumaczy. Dodaje, że praktycznie jedynym majątkiem likwidowanej spółki jest obecnie działka o nieuregulowanym prawie własności. - Nie wiadomo, jakie będą jej losy - mówi Sowiński.

Wniosek jest tym bardziej zaskakujący, że bardzo długo przekonywano, że pieniędzy ze sprzedaży, m.in. dworca, wystarczy na spłatę wszystkich długów. - Zanim przeanalizowałem wszystkie dokumenty, tak zapewniał mnie poprzedni likwidator - tłumaczy Sowiński.

- Nie znam tego wniosku, ale tuż po sprzedaży pieniędzy praktycznie wystarczało na spłatę wierzytelności - komentuje Marek Wołoch.

- To nieprawda - odpowiada tylko Sowiński.

http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... upada.html
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Post autor: bender » 24 sierpnia 2013, o 15:45

No to miastu deal odbije się drogą czkawką. ;-)
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Post autor: rzeczownik » 3 września 2013, o 18:58

Zwolnienia grupowe w kieleckim PKS 2. Na razie 22 osoby
marc 28.08.2013 , aktualizacja: 27.08.2013 18:33

PKS 2, czyli nowy właściciel większości likwidowanego PKS w Kielcach, zapowiedział zwolnienia grupowe 22 osób. - To początek - zapowiada przedstawiciel inwestora.
Oficjalne zawiadomienie w tej sprawie trafiło już do Miejskiego Urzędu Pracy. - Wynika z niego, że w okresie od września do końca roku na 73 osoby obecnie zatrudnione w ramach zwolnień grupowych pracę. straci 22 pracowników - mówi Rafał Szwed, rzecznik prasowy MUP.

To nie jest zaskoczenie. Przedstawiciele PKS 2 zapowiadali po sesji rady miasta likwidację połączeń i zamknięcie dworca. Radni nie zgodzili się bowiem na propozycję inwestora, który chciał stworzyć zintegrowane centrum komunikacyjne i zapowiadał m.in. obudowanie dworca powierzchniami komercyjnymi oraz przeniesienie stanowisk autobusowych w inne miejsce.

Zaskakuje stosunkowo mała liczba osób do zwolnienia, bo pierwotnie była mowa o praktycznie całej załodze. - I to się nie zmienia. To na razie pierwszy wniosek. Linie będą likwidowane stopniowo, a dworzec też nie zostanie zamknięty z dnia na dzień. Ten proces zakończy się do końca roku - zapowiada Ewa Zurman, pełnomocnik PKS 2.

Tymczasem, jak dowiedziała się "Gazeta", sąd odrzucił wniosek o ogłoszenie upadłości likwidowanego PKS w Kielcach.. - To decyzja formalna, bo we wniosku były braki. Jeżeli likwidator
go uzupełni, procedura będzie kontynuowana - mówi sędzia Marcin Chałoński, rzecznik prasowy sądu okręgowego.

http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... ie_22.html

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 28 września 2013, o 07:39

Ministerstwo pyta: Dlaczego wpisaliście dworzec PKS do zabytków?

Nieoczekiwane zainteresowanie sprawą kieleckiego dworca PKS ze strony resortu kultury. Ministerstwo poprosiło miasto o wyjaśnienie, dlaczego został wpisany do ewidencji zabytków. To pierwszy taki przypadek.
- Jestem bardzo zdziwiony. Nigdy jeszcze Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie prosiło nas o wyjaśnienie, dlaczego dany obiekt jest w gminnej ewidencji zabytków. Może to przypadek, ale przecież jest tam też sporo innych obiektów - mówi Artur Hajdorowicz, dyrektor biura planowania przestrzennego w kieleckim ratuszu. Tłumaczy, że do ewidencji gminnej trafiają obiekty cenne z punktu widzenia lokalnej społeczności. - Pytanie w takim kontekście zaskakuje - dodaje urzędnik.

Dla obszaru wokół dworca w lipcu radni miejscy uchwalili plan zagospodarowania przestrzennego. Chroni on obiekt wpisany wcześniej do gminnej ewidencji zabytków. Z zapisami planu nie zgadza się obecny właściciel nieruchomości - Polska Komunikacja Samochodowa 2, która za blisko 10 mln zł kupiła większość likwidowanego kieleckiego PKS. Zapowiadała stworzenie zintegrowanego centrum komunikacyjnego, obudowę zasadniczej części powierzchniami komercyjnymi i przeniesienie w inne miejsce peronów dla autobusów. Tymczasem zgodnie z nowym planem obiekt komercyjny może powstać, ale za budynkiem słynnego dworca.

- Formalnie nie interweniowaliśmy w tej sprawie w ministerstwie. Ale urzędnicy też się przecież interesują takimi wpisami do ewidencji. Tak było np. w sprawie domu meblowego Emilia w Warszawie - odpowiada Ewa Zurman, pełnomocnik PKS 2.

MKiDN na pytania "Gazety" odpowiada, że "prowadzi analizę funkcjonowania ewidencji zabytków jako pośredniej formy ochrony zabytków oraz ujmowania w tych ewidencjach współczesnych obiektów architektonicznych", a "Generalny Konserwator Zabytków ma prawo do interesowania się dowolnymi zabytkami, w dowolnym czasie i formie".

Z odpowiedzi ministerstwa wynika również, że wyjaśnienia składał już świętokrzyski konserwator zabytków. "W jego opinii wzniesiony w latach 1975-1984 budynek dworcowy m.in. stanowi unikalny i nowatorski przykład architektury PRL, uznawany za jedną z cenniejszych realizacji architektonicznych w Polsce w latach 70. i 80. XX wieku, i materialny dokument epoki.(...)"

Co ciekawe, ministerstwo twierdzi, że "Nie wpłynęła dotychczas żadna korespondencja dotycząca planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kielce i protestu właściciela dworca autobusowego w Kielcach przeciwko objęciu tym planem budynku dworcowego". W innym miejscu wyjaśniono jednak, że do ministerstwa trafia 10-12 tys. pism dotyczących spraw związanych z ochroną zabytków. "Zasadą jest, że w trakcie przygotowywania odpowiedzi na te wystąpienia Departament Ochrony Zabytków występuje do stron o zajęcie stanowiska w rozpatrywanej sprawie" - czytamy w odpowiedzi.


Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,126461 ... z2gAPVr0ZA

Awatar użytkownika
Robert-Kowal
Posty: 152
Rejestracja: 28 listopada 2009, o 18:16
Lokalizacja: Jędrzejów/Kielce
Kontakt:

Post autor: Robert-Kowal » 29 listopada 2013, o 22:49

Wrocław:

Radni przegłosowali: Dworzec PKS pod ziemię, a nad nim galeria handlowa


W miejscu dworca PKS we Wrocławiu powstanie galeria handlowa. Miejscy radni przyjęli właśnie nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu. Pomysłowi sprzeciwia się tylko PiS. – To już kolejna galeria handlowa w promieniu kilkuset metrów – zwracają uwagę.

Na ostatniej sesji rady miejskiej we Wrocławiu radni zaakceptowali nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu przy ul. Suchej. Zgodnie z zapowiedziami, w 2017 roku na miejscu starego dworca PKS ma powstać galeria handlowa o powierzchni 70 tys. m kw.

- To rozwiązanie pozytywnie wpłynie na rozwój tego miejsca. To wizytówka miasta, która musi wreszcie ładnie wyglądać, bo na razie przyjezdni widzą tam tylko obraz nędzy i rozpaczy – tak o pomyśle mówi Jerzy Michalak z Klubu Radnych Rafała Dutkiewicza.

PiS się sprzeciwia

Przeciwko zmianom w planie zagospodarowania, a tym samy budowie galerii handlowej głosowali tylko radni PiS.

- Kolejna galeria handlowa nie jest nam we Wrocławiu potrzebna. Już w tej okolicy mamy dwa centra - mówił Piotr Babiarz, jeden z radnych.

Naprzeciwko planowanej inwestycji stoi również Dworzec Główny PKP, którego lokale świecą pustkami. Wszystkie w promieniu ośmiuset metrów od ul. Suchej.

Ekologiczny...

Działkę, na której ma powstać galeria, za 80 mln zł kupiła już spółka z Warszawy. – To będzie obiekt godny Wrocławia - zapewnia Iwona Kowalska, reprezentująca grupę Unibail-Rodamco, która specjalizuje się w budowie centrów handlowych.

Co się stanie z dworcem PKS? Zostanie "schowany" pod ziemią. Łącznie ma być przygotowanych 13 peronów, które dla swoich autobusów będzie po zmianach wynajmować Polbus, dotychczasowy właściciel terenu na którym stoi dziś dworzec. Między poczekalnią a peronami powstaną schody ruchome, ma pojawić się nowoczesny pasaż restauracyjny.

- Zainstalowane zostaną wszelkie ułatwienia dla niepełnosprawnych, a sam wystrój zmieni się na nowoczesny. Będzie też bardzo ekologiczny – zapewniają przedstawiciele inwestora.

... ale bez zieleni

To nie przekonuje jednak Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia, które krytykuje decyzję radnych.

- Na początku planowano skwer od ulicy Borowskiej, ale z niego zrezygnowano. Z jednej strony władze miasta przekonują, że tereny zielone w centrum są potrzebne. A z drugiej stopniowo się ich pozbywają. Nie można zgodzić się na wielki, betonowy kloc w centrum - mówi Przemysław Filar z TUMW.
Autor: bieru, mir/par / Źródło: TVN24 Wrocław

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-wroclaw, ... 75518.html

Awatar użytkownika
spidimarcin
Posty: 207
Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: spidimarcin » 10 grudnia 2013, o 15:26

Co dalej z dworcem PKS w Kielcach? Właściciel: - Czekamy aż się zawali

Co dalej z dworcem autobusowym przy ulicy Czarnowskiej w Kielcach? - Czekamy, aż się zawali. Nie ma sentymentów – mówi otwarcie Ewa Zurman, pełnomocnik zarządu Polskiej Komunikacji Samochodowej 2 będącej właścicielem "spodka”. Dodaje, że spółka nie włoży ani złotówki w remont obiektu.

Po raz pierwszy o ewentualności zamknięcia dworca autobusowego spółka PKS 2, która zakupiła Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kielcach wraz z nieruchomościami, budynkami, taborem oraz pracownikami za niespełna 10 milionów złotych, poinformowała w lipcu tego roku. Taka groźba miała wymóc na kieleckich radnych odrzucenie projektu miejscowego planu zagospodarowania dla terenu PKS. Dokument wykluczał bowiem możliwość budowy przez nowego inwestora Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego z galerią handlową.

Ale naciski nie poskutkowały. W efekcie w sierpniu PKS 2 zapowiedziała, iż do końca roku wyłączy "spodek” z użytkowania. Byłby to problem dla Kielc, bo dworzec wciąż stanowi ważny węzeł komunikacji zbiorowej w regionie. Zamknięcie obiektu spowodowałoby spory chaos.

Ewa Zurman, pełnomocnik zarządu PKS 2, informuje, że spółka nie zakończy działalności dworcowej do końca roku. – Obiekt jeszcze się trzyma i stoi. Ale pomagać nie będziemy. Nie planujemy inwesytcji, bo w naszej ocenie budynek jest wyeksploatowany. Inwestowanie w niego byłoby nonsensem. Czekamy, aż się zawali. Nie ma sentymentów – mówi otwarcie.

Dodaje, że docelowo "spodek” jest jednek przeznaczony do zamknięcia.

- Długo będą czekać, bo konstukcyjnie budynek z pewnością nie grozi zawaleniem. Do katastrofy mu daleko – mówi Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego w Urzędzie Miasta Kielce. To pod jego nadzorem powstawał miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu PKS, który chroni "UFO”.

- Słysząc taką wypowiedź pani Zurman zadaję sobie pytanie, po co kupowali dworzec. Zgodnie z polskim prawem właściciel obiektu budowlanego musi o ten obiekt dbać, a przede wszystkim dbać o to, by nie doprowadzić do stanu zagrożenia. Taka deklaracja jest zapowiedzią łamania prawa, ale traktuję to w kategoriach potyczek medialnych – podkreśla Hajdorowicz.

ECHO

Zalatuje to już dziecinadą..

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 10 grudnia 2013, o 15:30

szlag chce mnie trafić jak to czytam! Bezczelna baba!
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5624
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 10 grudnia 2013, o 20:49

Pełen profesjonalizm poważnego inwestora, nie ma co.
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Trojanek
Posty: 223
Rejestracja: 31 lipca 2009, o 22:06
Lokalizacja: CK

Post autor: Trojanek » 10 grudnia 2013, o 23:09

Trzeba przyznać, że ten babol ma tupet.

ODPOWIEDZ