Dworzec PKS
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Czy ktoś specjalnie uszkodził napis na dachu?
Jeszcze nie dawno z napisem "PKS" było wszystko w porządku.
Zwolnienia w kieleckim PKS! Pracę może stracić aż 65 osób. Z końcem roku firma przestanie istnieć?
Od momentu przejęcia przedsiębiorstwa przez nowego właściciela pracę straciło 11 osób. Wkrótce cięcia etatów obejmą resztę załogi. Trwa także wygaszanie nierentownych linii. Wycofujemy się z Kielc - mówi Ewa Zurman, pełnomocnik zarządu PKS 2.
Ta warszawska spółka zakupiła PKS od Skarbu Państwa w marcu tego roku. Za niespełna 10 milionów złotych stała się właścicielem nieruchomości i budynku dworca przy ulicy Czarnowskiej oraz taboru i pracowników. PKS 2 chciała zbudować Zintegrowane Centrum Komunikacyjne z galerią handlową, ale zamiary ten przekreślił uchwalony pod koniec lipca przez Radę Miasta Kielce na wniosek prezydenta Wojciecha Lubawskiego miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu PKS.
Przedstawiciele PKS 2 ogłosili, iż w tej sytuacji zlikwidują firmę, zamkną dworzec i opuszczą Kielce. I tak też się dzieje. W przedsiębiorstwie zakończyła się właśnie pierwsza fala redukcji zatrudnienia. Pracę straciło w sumie 11 osób, z czego cztery skorzystały z Programu Dobrowolnych Odejść i otrzymały odprawę, a pozostałym wręczono wypowiedzenia.
- Realizujemy zapowiadany scenariusz – mówi Ewa Zurman, pełnomocnik zarządu PKS 2. Jak podkreśla, w przedsiębiorstwie nastąpią kolejne zwolnienia. Wygaszone zostaną także nierentowne linie. Spółka planuje zostawić jedynie cztery-pięć najbardziej dochodowych spośród 14, które na chwilę obecną obsługuje.
- Docelowo firma jest do likwidacji. Do końca roku wycofamy się z Kielc – informuje Ewa Zurman.
- Ostatnio prezydent Wojciech Lubawski zapowiadał, że po uprawomocnieniu się miejscowego planu złoży spółce propozycję współpracy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego przy remoncie dworca. Nie czekcie już na tę oferę? – pytamy.
- Decyzja zapadła. Nie sądzę, by była możliwość powrotu. Poświęciliśmy cztery miesiące na poszukiwanie dialogu, ale nie znaleźliśmy go. Napotkaliśmy na ścianę. Tu nie ma możliwości kompromisu – odpowiada Ewa Zurman.
I dodaje: - Nasz przykład pokazuje, że Kielce nie są przychylne inwestorom. Fakty mówią za siebie. Weszliśmy komuś w drogę, zaproponowaliśmy budowę terminala komunikacyjnego, który był nam biznesowo potrzebny, ale nie było perspektywy przeprowadzenia sensownej inwestycji. Jakby mnie ktoś zapytał, czy inwestować w Kielcach, odpowiem „nie warto”, nie ma z kim rozmawiać. Ale czarnej kampanii miastu robić nie będę.
Co z zakupionymi razem z firmą – dworcem i działką? Na razie PKS 2 nie ma sprecyzowanych ostatecznie planów. Jest parę scenariuszy – pozostawienie opuszczonego obiektu i poczekanie na lepsze czasy; sprzedaż innej firmie.
Na koniec ciekawostka. W gronie 65 osób nadal zatrudnionych w PKS Kielce jest również… Marek Wołoch, były prezes, a potem likwidator spółki, którego odwołano z tej ostatniej funkcji na początku czerwca.
- Decyzję o przekazaniu mnie do nowego właściciela podjął obecny likwidator. Przekazanie dokonało się bez mojej wiedzy – mówi Wołoch. Czym się zajmuje w firmie? – Nie mam żadnej funkcji. Jestem głosem doradczym zarządu – odpowiada.
http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/ar ... ie-istniec
_______________________________________________________________________________
BTW
Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Zamościu
"Nowy gmach, czyli Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, będzie miał jedną kondygnację i ok. 4 tys. mkw. powierzchni.
– Z tego ok. 250–300 mkw. przeznaczymy na infrastrukturę dworca, kasy, poczekalnię i biura – wyjaśnia Zurman. – Pozostałą przestrzeń zajmą sklepy i punkty usługowe."
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /121119597
Jeszcze nie dawno z napisem "PKS" było wszystko w porządku.
Zwolnienia w kieleckim PKS! Pracę może stracić aż 65 osób. Z końcem roku firma przestanie istnieć?
Od momentu przejęcia przedsiębiorstwa przez nowego właściciela pracę straciło 11 osób. Wkrótce cięcia etatów obejmą resztę załogi. Trwa także wygaszanie nierentownych linii. Wycofujemy się z Kielc - mówi Ewa Zurman, pełnomocnik zarządu PKS 2.
Ta warszawska spółka zakupiła PKS od Skarbu Państwa w marcu tego roku. Za niespełna 10 milionów złotych stała się właścicielem nieruchomości i budynku dworca przy ulicy Czarnowskiej oraz taboru i pracowników. PKS 2 chciała zbudować Zintegrowane Centrum Komunikacyjne z galerią handlową, ale zamiary ten przekreślił uchwalony pod koniec lipca przez Radę Miasta Kielce na wniosek prezydenta Wojciecha Lubawskiego miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu PKS.
Przedstawiciele PKS 2 ogłosili, iż w tej sytuacji zlikwidują firmę, zamkną dworzec i opuszczą Kielce. I tak też się dzieje. W przedsiębiorstwie zakończyła się właśnie pierwsza fala redukcji zatrudnienia. Pracę straciło w sumie 11 osób, z czego cztery skorzystały z Programu Dobrowolnych Odejść i otrzymały odprawę, a pozostałym wręczono wypowiedzenia.
- Realizujemy zapowiadany scenariusz – mówi Ewa Zurman, pełnomocnik zarządu PKS 2. Jak podkreśla, w przedsiębiorstwie nastąpią kolejne zwolnienia. Wygaszone zostaną także nierentowne linie. Spółka planuje zostawić jedynie cztery-pięć najbardziej dochodowych spośród 14, które na chwilę obecną obsługuje.
- Docelowo firma jest do likwidacji. Do końca roku wycofamy się z Kielc – informuje Ewa Zurman.
- Ostatnio prezydent Wojciech Lubawski zapowiadał, że po uprawomocnieniu się miejscowego planu złoży spółce propozycję współpracy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego przy remoncie dworca. Nie czekcie już na tę oferę? – pytamy.
- Decyzja zapadła. Nie sądzę, by była możliwość powrotu. Poświęciliśmy cztery miesiące na poszukiwanie dialogu, ale nie znaleźliśmy go. Napotkaliśmy na ścianę. Tu nie ma możliwości kompromisu – odpowiada Ewa Zurman.
I dodaje: - Nasz przykład pokazuje, że Kielce nie są przychylne inwestorom. Fakty mówią za siebie. Weszliśmy komuś w drogę, zaproponowaliśmy budowę terminala komunikacyjnego, który był nam biznesowo potrzebny, ale nie było perspektywy przeprowadzenia sensownej inwestycji. Jakby mnie ktoś zapytał, czy inwestować w Kielcach, odpowiem „nie warto”, nie ma z kim rozmawiać. Ale czarnej kampanii miastu robić nie będę.
Co z zakupionymi razem z firmą – dworcem i działką? Na razie PKS 2 nie ma sprecyzowanych ostatecznie planów. Jest parę scenariuszy – pozostawienie opuszczonego obiektu i poczekanie na lepsze czasy; sprzedaż innej firmie.
Na koniec ciekawostka. W gronie 65 osób nadal zatrudnionych w PKS Kielce jest również… Marek Wołoch, były prezes, a potem likwidator spółki, którego odwołano z tej ostatniej funkcji na początku czerwca.
- Decyzję o przekazaniu mnie do nowego właściciela podjął obecny likwidator. Przekazanie dokonało się bez mojej wiedzy – mówi Wołoch. Czym się zajmuje w firmie? – Nie mam żadnej funkcji. Jestem głosem doradczym zarządu – odpowiada.
http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/ar ... ie-istniec
_______________________________________________________________________________
BTW
Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Zamościu
"Nowy gmach, czyli Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, będzie miał jedną kondygnację i ok. 4 tys. mkw. powierzchni.
– Z tego ok. 250–300 mkw. przeznaczymy na infrastrukturę dworca, kasy, poczekalnię i biura – wyjaśnia Zurman. – Pozostałą przestrzeń zajmą sklepy i punkty usługowe."
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /121119597
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50
No, to takie trochę większe wielopokojowe mieszkanie w porządnej kamienicy. Np. takie jak tu:
http://domy.pl/mieszkanie/krakow-stare_ ... l943665288
PS. Milczenie pekaesowskich związkowców w obecnej sytuacji jest zastanawiające.
http://domy.pl/mieszkanie/krakow-stare_ ... l943665288
PS. Milczenie pekaesowskich związkowców w obecnej sytuacji jest zastanawiające.
Autobusy kieleckiego PKS przestaną wozić pasażerów! Kierowcy, mechanicy, kasjerki i dyspozytorzy na bruk
Nowy właściciel przedsiębiorstwa podjął decyzję o zakończeniu działalności przewozowej. Do końca października zlikwidowane będą wszystkie linie, a tabor trafi na złom. Przedstawiciele PKS 2 zachęcają pracowników do skorzystania z Programu Dobrowolnych Odejść.
Autobusy kieleckiego PKS przestaną wozić pasażerów! Kierowcy, mechanicy, kasjerki i dyspozytorzy na bruk
Jak już informowaliśmy, spółka PKS 2, która zakupiła PKS Kielce od Skarbu Państwa za niecałe 10 milionów złotych, postanowiła wycofać się z miasta i zlikwidować działalność do końca roku. Jeszcze we wtorek Ewa Zurman, pełnomocnik zarządu PKS 2, mówiła o planach pozostawienia do tego czasu czterech-pięciu najbardziej rentownych linii. W środę po spotkaniu prezesa spółki z załogą zapadła decyzja o przyspieszeniu zamknięcia części przewozowej.
- Z końcem października likwidujemy wszystkie 16 linii, na których jesteśmy. Powiadomiono o tym fakcie pracowników – mówi Ewa Zurman.
Całej 65-osobowej załodze, w tym grupie 50 pracowników zaangażowanych w działalność przewozową: kierowcom, mechanikom, dyspozytorom i kasjerkom zaproponowano rozstanie z przedsiębiorstwem w ramach Programu Dobrowolnych Odejść.
- Liczymy, że z tej formuły, która daje możliwość odejścia z dnia na dzień, skorzysta więcej pracowników, bo decyzja jest nieodwołalna – podkreśla Zurman. PDO będzie obowiązywać do 20 sierpnia. – Po upływie tego terminu będziemy wręczać wypowiedzenia umów o pracę – dodaje.
Jak informuje Ewa Zurman, najstarsza część taboru PKS 2 trafi na złom, nowsze pojazdy – na sprzedaż. Do końca roku spółka zamknie także działalność dworcową oraz sam dworzec.
Co stanie się z zakupionymi przez PKS 2 nieruchomościami przy ulicy Czarnowskiej, na których z uwagi na uchwalony w lipcu miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego spółka nie może zrealizować budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego z galerią handlową? – Pozostaną największym wstydem na całą Polskę z popadającym w ruinę budynkiem dworca – odpowiada Ewa Zurman.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /130809175
Nowy właściciel przedsiębiorstwa podjął decyzję o zakończeniu działalności przewozowej. Do końca października zlikwidowane będą wszystkie linie, a tabor trafi na złom. Przedstawiciele PKS 2 zachęcają pracowników do skorzystania z Programu Dobrowolnych Odejść.
Autobusy kieleckiego PKS przestaną wozić pasażerów! Kierowcy, mechanicy, kasjerki i dyspozytorzy na bruk
Jak już informowaliśmy, spółka PKS 2, która zakupiła PKS Kielce od Skarbu Państwa za niecałe 10 milionów złotych, postanowiła wycofać się z miasta i zlikwidować działalność do końca roku. Jeszcze we wtorek Ewa Zurman, pełnomocnik zarządu PKS 2, mówiła o planach pozostawienia do tego czasu czterech-pięciu najbardziej rentownych linii. W środę po spotkaniu prezesa spółki z załogą zapadła decyzja o przyspieszeniu zamknięcia części przewozowej.
- Z końcem października likwidujemy wszystkie 16 linii, na których jesteśmy. Powiadomiono o tym fakcie pracowników – mówi Ewa Zurman.
Całej 65-osobowej załodze, w tym grupie 50 pracowników zaangażowanych w działalność przewozową: kierowcom, mechanikom, dyspozytorom i kasjerkom zaproponowano rozstanie z przedsiębiorstwem w ramach Programu Dobrowolnych Odejść.
- Liczymy, że z tej formuły, która daje możliwość odejścia z dnia na dzień, skorzysta więcej pracowników, bo decyzja jest nieodwołalna – podkreśla Zurman. PDO będzie obowiązywać do 20 sierpnia. – Po upływie tego terminu będziemy wręczać wypowiedzenia umów o pracę – dodaje.
Jak informuje Ewa Zurman, najstarsza część taboru PKS 2 trafi na złom, nowsze pojazdy – na sprzedaż. Do końca roku spółka zamknie także działalność dworcową oraz sam dworzec.
Co stanie się z zakupionymi przez PKS 2 nieruchomościami przy ulicy Czarnowskiej, na których z uwagi na uchwalony w lipcu miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego spółka nie może zrealizować budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego z galerią handlową? – Pozostaną największym wstydem na całą Polskę z popadającym w ruinę budynkiem dworca – odpowiada Ewa Zurman.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /130809175
- sueno
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
- Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
- Kontakt:
Od 04.08.2013 r. zlikwidowane zostały połączenia Kielce - Sandomierz realizowane przez sandomierski PKS... A to był najtańszy środek transportu do Opatowa i Sandomierza.
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
- Gandalf
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 703
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:11
- Lokalizacja: Kielce
Ciężko mi zrozumieć czemu nie wpisano do umowy sprzedaży obowiązku prowadzenia działalności przewozowej na wybranych trasach przez określony czas. Teraz będzie trzeba wywłaszczać. A jest to procedura dość pracochłonna i kosztowna. I oby w efekcie nie okazało się, że trzeba "inwestorowi" wypłacić większe odszkodowanie od kwoty, którą sam zapłacił za tę nieruchomość. Byłby to sukces tegoż - wydaje mi się, że zakup tej nieruchomości miał cel wyłącznie spekulacyjny: celem odsprzedaży za większe pieniądze po zawarciu "porozumienia" w sprawie wyburzenia dworca i postawienia centrum handlowego z "dobudówką" w postaci miejsca obsługi pasażerów z paroma peronami.
Koniec końców dla miasta, czy jak kto woli potomności, lepsza taka sytuacja nienaruszonego dworca z perspektywą wywłaszczenia "inwestora" niż uleganie mu i nieodwracalna utrata spodka.
Koniec końców dla miasta, czy jak kto woli potomności, lepsza taka sytuacja nienaruszonego dworca z perspektywą wywłaszczenia "inwestora" niż uleganie mu i nieodwracalna utrata spodka.
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Wypowiedzi, zachowanie i sposób prowadzenia działalności PKS2 to szok!
Styl żenujący.
Od razu widać, że komunikacja autobusowa ich nie interesuje.
Ktoś sobie wymyślił sposób na pozyskanie terenów w centrach polskich miast, a pewniakiem miało być to, że prowincja łyknie ładne obrazki.
Tyle, że to obrazki niedorzeczne.
Poza tym ta galeria nie powstałaby przez najbliższe 5 lat, a przez ten czas, prowadzenie przedsiębiorstwa przez inwestora, opłacałoby się...
Takie jest moje zdanie, że ta galeria nie powstałaby nigdy.
Mielibyśmy za to na miejscu spodka, bloki, jakiś market i może kilka stanowisk dla autobusów.
To PKS2 sam zdecydował o tym, w jakim świetle się pokazać.
Styl żenujący.
Od razu widać, że komunikacja autobusowa ich nie interesuje.
Ktoś sobie wymyślił sposób na pozyskanie terenów w centrach polskich miast, a pewniakiem miało być to, że prowincja łyknie ładne obrazki.
Tyle, że to obrazki niedorzeczne.
Poza tym ta galeria nie powstałaby przez najbliższe 5 lat, a przez ten czas, prowadzenie przedsiębiorstwa przez inwestora, opłacałoby się...
Takie jest moje zdanie, że ta galeria nie powstałaby nigdy.
Mielibyśmy za to na miejscu spodka, bloki, jakiś market i może kilka stanowisk dla autobusów.
To PKS2 sam zdecydował o tym, w jakim świetle się pokazać.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Tak właśnie PKS2 był zainteresowany komunikacją autobusową.
Nazwa firmy ewidentnie stworzona po to aby omamić ludzi bo każdemu w Polsce nazwa PKS kojarzy się tylko z jednym a w tym przypadku działalność firmy jest zupełnie inna.
Mam nadzieję, że wywłaszczenie nie będzie ciągnęło się latami a plan awaryjny, o którym mówił prezydent to nie tylko przeniesienie autobusów w inne miejsce
Nazwa firmy ewidentnie stworzona po to aby omamić ludzi bo każdemu w Polsce nazwa PKS kojarzy się tylko z jednym a w tym przypadku działalność firmy jest zupełnie inna.
Mam nadzieję, że wywłaszczenie nie będzie ciągnęło się latami a plan awaryjny, o którym mówił prezydent to nie tylko przeniesienie autobusów w inne miejsce
- MAŁY
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1664
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
- Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie
SIE ZACZYNA ,,,
MPK bez przystanku na kieleckim dworcu
Firma PKS 2 wypowiedziała umowę na postój miejskich autobusów na dworcu autobusowym w Kielcach. W związku z tym zmienią się trasy kliku linii MPK.
Od soboty- 24 sierpnia, autobusy numer: 7, 12, 14, 17 i 43 będą kursowały do ul. biskupa Kaczmarka, przez Czarnowską, Żelazną i Żytnią, bez wjeżdżania na dworzec.
Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że po zamknięciu dla ruchu ulicy Czarnowskiej, wymienione linie wjadą na tymczasową trasę i będą jeździć przez ulice: Okrzei, 1 Maja, Gosiewskiego i Żelazną.
http://www.radio.kielce.pl/post-16045
MPK bez przystanku na kieleckim dworcu
Firma PKS 2 wypowiedziała umowę na postój miejskich autobusów na dworcu autobusowym w Kielcach. W związku z tym zmienią się trasy kliku linii MPK.
Od soboty- 24 sierpnia, autobusy numer: 7, 12, 14, 17 i 43 będą kursowały do ul. biskupa Kaczmarka, przez Czarnowską, Żelazną i Żytnią, bez wjeżdżania na dworzec.
Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że po zamknięciu dla ruchu ulicy Czarnowskiej, wymienione linie wjadą na tymczasową trasę i będą jeździć przez ulice: Okrzei, 1 Maja, Gosiewskiego i Żelazną.
http://www.radio.kielce.pl/post-16045
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
- Robert-Kowal
- Posty: 152
- Rejestracja: 28 listopada 2009, o 18:16
- Lokalizacja: Jędrzejów/Kielce
- Kontakt:
- Gandalf
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 703
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:11
- Lokalizacja: Kielce
Ale gdzie tam jest na to miejsce? W zatokach autobusowych całkowicie "rozwali" się ruch komunikacji miejskiej. W miejscu obecnego parkingu - pozbawi się dworca PKP nie-najwygodniejszego już teraz parkingu dla podróżnych. Już abstrahując od tego, że nie wyobrażam sobie tam manewrującego autokaru. Zresztą i jedno i drugie miejsce jest zdecydowanie za małe do obsługi całego ruchu z dworca PKS.
Czas już chyba zacząć wykurzać PKS 2 z naszego miasta. Nie wiadomo co tejże spółce, powołanej specjalnie dla przejęcia dworca w Kielcach, przyjdzie do głowy.
Ciekawe kto posiada udziały w tej spółce. Bo bardzo prawdopodobne jest, że utworzona została ona tylko po to aby w razie nieładnego rozwoju sytuacji (co właśnie ma miejsce) nie niszczyć dobrego imienia udziałowcy/udziałowców.
http://www.krs-online.com.pl/polska-kom ... 68442.html
Czas już chyba zacząć wykurzać PKS 2 z naszego miasta. Nie wiadomo co tejże spółce, powołanej specjalnie dla przejęcia dworca w Kielcach, przyjdzie do głowy.
Ciekawe kto posiada udziały w tej spółce. Bo bardzo prawdopodobne jest, że utworzona została ona tylko po to aby w razie nieładnego rozwoju sytuacji (co właśnie ma miejsce) nie niszczyć dobrego imienia udziałowcy/udziałowców.
http://www.krs-online.com.pl/polska-kom ... 68442.html