Dworzec PKS

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1

Lucens
Posty: 148
Rejestracja: 10 stycznia 2007, o 15:30
Lokalizacja: os. Świętokrzyskie

Post autor: Lucens » 1 sierpnia 2013, o 10:34

To nie jest droga awaryjna, a dyr. Hajdorowicz w rozmowach z radnymi z komisji urbanistyki stwierdził, że jej przebieg może być zmieniony.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 6 sierpnia 2013, o 14:13

Czy ktoś specjalnie uszkodził napis na dachu?
Jeszcze nie dawno z napisem "PKS" było wszystko w porządku.


Zwolnienia w kieleckim PKS! Pracę może stracić aż 65 osób. Z końcem roku firma przestanie istnieć?

Od momentu przejęcia przedsiębiorstwa przez nowego właściciela pracę straciło 11 osób. Wkrótce cięcia etatów obejmą resztę załogi. Trwa także wygaszanie nierentownych linii. Wycofujemy się z Kielc - mówi Ewa Zurman, pełnomocnik zarządu PKS 2.

Ta warszawska spółka zakupiła PKS od Skarbu Państwa w marcu tego roku. Za niespełna 10 milionów złotych stała się właścicielem nieruchomości i budynku dworca przy ulicy Czarnowskiej oraz taboru i pracowników. PKS 2 chciała zbudować Zintegrowane Centrum Komunikacyjne z galerią handlową, ale zamiary ten przekreślił uchwalony pod koniec lipca przez Radę Miasta Kielce na wniosek prezydenta Wojciecha Lubawskiego miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu PKS.

Przedstawiciele PKS 2 ogłosili, iż w tej sytuacji zlikwidują firmę, zamkną dworzec i opuszczą Kielce. I tak też się dzieje. W przedsiębiorstwie zakończyła się właśnie pierwsza fala redukcji zatrudnienia. Pracę straciło w sumie 11 osób, z czego cztery skorzystały z Programu Dobrowolnych Odejść i otrzymały odprawę, a pozostałym wręczono wypowiedzenia.

- Realizujemy zapowiadany scenariusz – mówi Ewa Zurman, pełnomocnik zarządu PKS 2. Jak podkreśla, w przedsiębiorstwie nastąpią kolejne zwolnienia. Wygaszone zostaną także nierentowne linie. Spółka planuje zostawić jedynie cztery-pięć najbardziej dochodowych spośród 14, które na chwilę obecną obsługuje.

- Docelowo firma jest do likwidacji. Do końca roku wycofamy się z Kielc – informuje Ewa Zurman.

- Ostatnio prezydent Wojciech Lubawski zapowiadał, że po uprawomocnieniu się miejscowego planu złoży spółce propozycję współpracy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego przy remoncie dworca. Nie czekcie już na tę oferę? – pytamy.

- Decyzja zapadła. Nie sądzę, by była możliwość powrotu. Poświęciliśmy cztery miesiące na poszukiwanie dialogu, ale nie znaleźliśmy go. Napotkaliśmy na ścianę. Tu nie ma możliwości kompromisu – odpowiada Ewa Zurman.

I dodaje: - Nasz przykład pokazuje, że Kielce nie są przychylne inwestorom. Fakty mówią za siebie. Weszliśmy komuś w drogę, zaproponowaliśmy budowę terminala komunikacyjnego, który był nam biznesowo potrzebny, ale nie było perspektywy przeprowadzenia sensownej inwestycji. Jakby mnie ktoś zapytał, czy inwestować w Kielcach, odpowiem „nie warto”, nie ma z kim rozmawiać. Ale czarnej kampanii miastu robić nie będę.

Co z zakupionymi razem z firmą – dworcem i działką? Na razie PKS 2 nie ma sprecyzowanych ostatecznie planów. Jest parę scenariuszy – pozostawienie opuszczonego obiektu i poczekanie na lepsze czasy; sprzedaż innej firmie.

Na koniec ciekawostka. W gronie 65 osób nadal zatrudnionych w PKS Kielce jest również… Marek Wołoch, były prezes, a potem likwidator spółki, którego odwołano z tej ostatniej funkcji na początku czerwca.

- Decyzję o przekazaniu mnie do nowego właściciela podjął obecny likwidator. Przekazanie dokonało się bez mojej wiedzy – mówi Wołoch. Czym się zajmuje w firmie? – Nie mam żadnej funkcji. Jestem głosem doradczym zarządu – odpowiada.

http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/ar ... ie-istniec

_______________________________________________________________________________
BTW

:arrow: Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Zamościu

"Nowy gmach, czyli Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, będzie miał jedną kondygnację i ok. 4 tys. mkw. powierzchni.
Z tego ok. 250–300 mkw. przeznaczymy na infrastrukturę dworca, kasy, poczekalnię i biura – wyjaśnia Zurman. – Pozostałą przestrzeń zajmą sklepy i punkty usługowe."

http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /121119597
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5698
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 6 sierpnia 2013, o 19:15

250 mkw, to może troszkę więcej niż dworce na Ślichowicach i Świętokrzyskim :lol:
Mieli byśmy podobny dworzec :D

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Post autor: rzeczownik » 6 sierpnia 2013, o 20:47

No, to takie trochę większe wielopokojowe mieszkanie w porządnej kamienicy. :twisted: Np. takie jak tu:
http://domy.pl/mieszkanie/krakow-stare_ ... l943665288

PS. Milczenie pekaesowskich związkowców w obecnej sytuacji jest zastanawiające. :twisted:

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 7 sierpnia 2013, o 18:39

Autobusy kieleckiego PKS przestaną wozić pasażerów! Kierowcy, mechanicy, kasjerki i dyspozytorzy na bruk

Nowy właściciel przedsiębiorstwa podjął decyzję o zakończeniu działalności przewozowej. Do końca października zlikwidowane będą wszystkie linie, a tabor trafi na złom. Przedstawiciele PKS 2 zachęcają pracowników do skorzystania z Programu Dobrowolnych Odejść.
Autobusy kieleckiego PKS przestaną wozić pasażerów! Kierowcy, mechanicy, kasjerki i dyspozytorzy na bruk

Jak już informowaliśmy, spółka PKS 2, która zakupiła PKS Kielce od Skarbu Państwa za niecałe 10 milionów złotych, postanowiła wycofać się z miasta i zlikwidować działalność do końca roku. Jeszcze we wtorek Ewa Zurman, pełnomocnik zarządu PKS 2, mówiła o planach pozostawienia do tego czasu czterech-pięciu najbardziej rentownych linii. W środę po spotkaniu prezesa spółki z załogą zapadła decyzja o przyspieszeniu zamknięcia części przewozowej.

- Z końcem października likwidujemy wszystkie 16 linii, na których jesteśmy. Powiadomiono o tym fakcie pracowników – mówi Ewa Zurman.

Całej 65-osobowej załodze, w tym grupie 50 pracowników zaangażowanych w działalność przewozową: kierowcom, mechanikom, dyspozytorom i kasjerkom zaproponowano rozstanie z przedsiębiorstwem w ramach Programu Dobrowolnych Odejść.

- Liczymy, że z tej formuły, która daje możliwość odejścia z dnia na dzień, skorzysta więcej pracowników, bo decyzja jest nieodwołalna – podkreśla Zurman. PDO będzie obowiązywać do 20 sierpnia. – Po upływie tego terminu będziemy wręczać wypowiedzenia umów o pracę – dodaje.

Jak informuje Ewa Zurman, najstarsza część taboru PKS 2 trafi na złom, nowsze pojazdy – na sprzedaż. Do końca roku spółka zamknie także działalność dworcową oraz sam dworzec.

Co stanie się z zakupionymi przez PKS 2 nieruchomościami przy ulicy Czarnowskiej, na których z uwagi na uchwalony w lipcu miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego spółka nie może zrealizować budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego z galerią handlową? – Pozostaną największym wstydem na całą Polskę z popadającym w ruinę budynkiem dworca – odpowiada Ewa Zurman.

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /130809175

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 7 sierpnia 2013, o 21:20

Od 04.08.2013 r. zlikwidowane zostały połączenia Kielce - Sandomierz realizowane przez sandomierski PKS... A to był najtańszy środek transportu do Opatowa i Sandomierza.
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
Gandalf
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 703
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Gandalf » 7 sierpnia 2013, o 22:31

Ciężko mi zrozumieć czemu nie wpisano do umowy sprzedaży obowiązku prowadzenia działalności przewozowej na wybranych trasach przez określony czas. Teraz będzie trzeba wywłaszczać. A jest to procedura dość pracochłonna i kosztowna. I oby w efekcie nie okazało się, że trzeba "inwestorowi" wypłacić większe odszkodowanie od kwoty, którą sam zapłacił za tę nieruchomość. Byłby to sukces tegoż - wydaje mi się, że zakup tej nieruchomości miał cel wyłącznie spekulacyjny: celem odsprzedaży za większe pieniądze po zawarciu "porozumienia" w sprawie wyburzenia dworca i postawienia centrum handlowego z "dobudówką" w postaci miejsca obsługi pasażerów z paroma peronami.

Koniec końców dla miasta, czy jak kto woli potomności, lepsza taka sytuacja nienaruszonego dworca z perspektywą wywłaszczenia "inwestora" niż uleganie mu i nieodwracalna utrata spodka.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11635
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 8 sierpnia 2013, o 00:16

Likwidator Wołoch miałby to wpisać czy jego następca w ciągu kilku dni swojej pracy?

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 8 sierpnia 2013, o 08:08

Wypowiedzi, zachowanie i sposób prowadzenia działalności PKS2 to szok!
Styl żenujący.

Od razu widać, że komunikacja autobusowa ich nie interesuje.
Ktoś sobie wymyślił sposób na pozyskanie terenów w centrach polskich miast, a pewniakiem miało być to, że prowincja łyknie ładne obrazki.
Tyle, że to obrazki niedorzeczne.
Poza tym ta galeria nie powstałaby przez najbliższe 5 lat, a przez ten czas, prowadzenie przedsiębiorstwa przez inwestora, opłacałoby się...

Takie jest moje zdanie, że ta galeria nie powstałaby nigdy.
Mielibyśmy za to na miejscu spodka, bloki, jakiś market i może kilka stanowisk dla autobusów.

To PKS2 sam zdecydował o tym, w jakim świetle się pokazać.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Tomasso
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 583
Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

Post autor: Tomasso » 8 sierpnia 2013, o 11:07

Pozostaje teraz sprowadzić ciężki sprzęt, przewrócić spodek do góry "nogami" i zalać wodą. Mamy deficyt odkrytych basenów, więc przerobi się go na Aquapark.

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5698
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 8 sierpnia 2013, o 11:42

Tak właśnie PKS2 był zainteresowany komunikacją autobusową.
Nazwa firmy ewidentnie stworzona po to aby omamić ludzi bo każdemu w Polsce nazwa PKS kojarzy się tylko z jednym a w tym przypadku działalność firmy jest zupełnie inna.
Mam nadzieję, że wywłaszczenie nie będzie ciągnęło się latami a plan awaryjny, o którym mówił prezydent to nie tylko przeniesienie autobusów w inne miejsce :?

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 20 sierpnia 2013, o 17:09

SIE ZACZYNA ,,,
MPK bez przystanku na kieleckim dworcu
Firma PKS 2 wypowiedziała umowę na postój miejskich autobusów na dworcu autobusowym w Kielcach. W związku z tym zmienią się trasy kliku linii MPK.

Od soboty- 24 sierpnia, autobusy numer: 7, 12, 14, 17 i 43 będą kursowały do ul. biskupa Kaczmarka, przez Czarnowską, Żelazną i Żytnią, bez wjeżdżania na dworzec.

Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że po zamknięciu dla ruchu ulicy Czarnowskiej, wymienione linie wjadą na tymczasową trasę i będą jeździć przez ulice: Okrzei, 1 Maja, Gosiewskiego i Żelazną.
:arrow: http://www.radio.kielce.pl/post-16045
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
Robert-Kowal
Posty: 152
Rejestracja: 28 listopada 2009, o 18:16
Lokalizacja: Jędrzejów/Kielce
Kontakt:

Post autor: Robert-Kowal » 20 sierpnia 2013, o 17:11

No masakra się zaczynia dziać. Zaczynają "rozwalać" dworzec :/

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11635
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 20 sierpnia 2013, o 20:37

Trafią się doskonała okazja do zrobienia stanowisk odjazdowych przy dworcu PKP!

Awatar użytkownika
Gandalf
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 703
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Gandalf » 20 sierpnia 2013, o 22:18

Ale gdzie tam jest na to miejsce? W zatokach autobusowych całkowicie "rozwali" się ruch komunikacji miejskiej. W miejscu obecnego parkingu - pozbawi się dworca PKP nie-najwygodniejszego już teraz parkingu dla podróżnych. Już abstrahując od tego, że nie wyobrażam sobie tam manewrującego autokaru. Zresztą i jedno i drugie miejsce jest zdecydowanie za małe do obsługi całego ruchu z dworca PKS.

Czas już chyba zacząć wykurzać PKS 2 z naszego miasta. Nie wiadomo co tejże spółce, powołanej specjalnie dla przejęcia dworca w Kielcach, przyjdzie do głowy.

Ciekawe kto posiada udziały w tej spółce. Bo bardzo prawdopodobne jest, że utworzona została ona tylko po to aby w razie nieładnego rozwoju sytuacji (co właśnie ma miejsce) nie niszczyć dobrego imienia udziałowcy/udziałowców.

http://www.krs-online.com.pl/polska-kom ... 68442.html

ODPOWIEDZ