Organizacja ruchu w zrewitalizowanym centrum miasta Kielce

Działamy!

Moderatorzy: sueno, MeehoweCK, Masmix, CKfan, AR, Geodeta, grzebo, maciej, mp, michal_ck, RZ, Kot, Jarek, Oskar, Petras

maciej
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 534
Rejestracja: 28 sierpnia 2006, o 17:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: maciej » 8 czerwca 2011, o 17:42

Idźmy za ciosem, myślę, że to rozwiązanie z Wrocławia spodoba się w MZD (wprawdzie zdjęcie z lat 60. ale gdzieś na tym etapie zatrzymał się pan Wójcik):
Obrazek

(stacja benzynowa na Rynku)

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 9 czerwca 2011, o 01:39

A jeśli "ZTM nie ma odpowiedniego taboru" to może trzeba wykorzystać 4 Jelcze M081MB, z których obecnie tylko 1 jeździ na 6/45/101, a pozostałe są wolne? Czy może wg Wójcika z MZD i one są za duże?
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
GooDek_238
Posty: 329
Rejestracja: 13 stycznia 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: GooDek_238 » 11 czerwca 2011, o 14:29

Panowie, może zaproponujecie radnym stworzenie identyfikatorów/przepustek upoważniających do wjazdu w daną ulicę ?
Identyfikator byłby dostępny dla mieszkańców i właścicieli sklepów na danej ulicy. Jeżeli ktoś nie posiadałby takiej przepustki, a złapała by go policja dostałby mandat. Co Wy na to ? Może to uspokoiłoby ruch w ścisłym centrum.

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 11 czerwca 2011, o 14:53

Najlepsze by były słupki wysuwane z ziemi. Wtedy np. ochroniarze przypomnieliby sobie jak się chodzi.
pletwa

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 9 lipca 2011, o 02:02

Czy Stowarzyszenie byłoby gotowe wysłać w swoim imieniu do MZD i Prezydenta listy w kilku prawach rowerowych, które ja przygotuję?

Są to wszystko propozycje uznaniowe, które miasto może, ale nie musi wprowadzić. O takie sprawy, które można wymusić piszę we własnym imieniu, bo tam autorytet piszącego nie ma znaczenia.

Piszę wstępnie, żeby poznać Wasze opinie, zanim opracuję pisma, ale mam pomysł na kilka propozycji, na które władze mogłyby przystać. Jeśli z taką inicjatywą wystąpiłoby stowarzyszenie, a nie ja, jako pojedynczy facet z ulicy, to byłaby większa szansa na pozytywny rezultat.


1. Kontrapasy w centrum.

Z przeprowadzonych konsultacji społecznych wynika, że wielu Kielczan i Kielczanek chce szerszego dopuszczenia ruchu rowerowego w centrum miasta. Niemal 50% osób chodzących pieszo po ul. Sienkiewicza chciałoby widzieć rowery nawet tam. Skoro jednak organizacja ruchu jest jaka jest, a na Sienkiewicza rowerów nie będzie, to w takim razie miasto mogłoby znacząco ułatwić ruch rowerowy w sposób szybki i tani - dopuszczając ruch rowerowy "pod prąd" na ulicach jednokierunkowych w centrum. Chodzi w szczególności o:

- ul. Wesołą na całej długości,
- ul. Piotrkowską - Rynek - ul. Bodzentyńską do Wesołej,
- ul. Leśną,
- ul. Małą między Rynkiem a ul. Sienkiewicza (to jest rowerowy objazd Sienkiewicza),
- ul. Kaczyńskiego od IX Wieków do placu św. Wojciecha,
- ul. Warszawską.

Wrocław i Kraków (i niezliczone miasta na zachodzie) osiągnęły sukcesy z dopuszczaniem ruchu rowerów pod prąd bez wyznaczania malowanych kontrapasów, a jedynie przez doczepianie tabliczek T-22 "nie dotyczy rowerów" pod znakami zakazu wjazdu.

Takie rozwiązania zaleca też najnowsza ekspertyza z GDDKiA.

Ze względu na ww. pomysł piszę w tym wątku, ale chyba sensowniej zawrzeć wszystko w jednym poście, więc wybaczcie następujący off topic.

2. Udrożnienie ukrytej trasy rowerowej.

Zgodnie z zasadami wspierania ruchu rowerowego w mieście, które w Kielcach powinny być znane, gdyż pisano o nich w ramach projektu UrBike i mówił o nich Marcin Hyła, tylko w ściśle określonych przypadkach trzeba budować wydzielone drogi rowerowe. Najczęściej wystarczy rowerzystom udostępnić skróty pomiędzy ulicami o małym natężeniu ruchu, by dać im alternatywę dla ruchliwych ulic.

W Kielcach istnieje możliwość bardzo prostego i taniego wytyczenia takiego rowerowego "kręgosłupa komunikacyjnego" łączącego Galerię Echo i Politechnikę Świętokrzyską z centrum miasta: dopuszczenie ruchu rowerowego "pod prąd" ul. Kaczyńskiego od IX Wieków Kielc do pl. św. Wojciecha i wytyczenie przejazdu rowerowego przez al. IX Wieków Kielc obok istniejącego przejścia dla pieszych łączącego ul. Radiową z wylotem ul. Kaczyńskiego. W ten sposób powstałaby wygodna trasa rowerowa alternatywna dla ul. Warszawskiej i al. Solidarności, która połączyłaby centrum miasta z Politechniką i dwoma centrami handlowymi. Pomocne byłoby też dopuszczenie ruchu pod prąd na fragmencie ul. Kościuszki od Niskiej do al. 1000-lecia PP.

Ciąg dalszy takiej dogodnej trasy rowerowej to Rogatka Krakowska (do której już dochodzi droga rowerowa przez park) - ul. Wojska Polskiego (brakuje dosłownie 3 metrów drogi rowerowej żeby to połączyć) - ul. Zgoda. Jest to alternatywna trasa dla ruchliwej i mało przyjaznej rowerzystom ul. Ściegiennego. I też dla jej udrożnienia wystarczą trzy tabliczki "nie dotyczy rowerów" (T-22).

3. Dopuszczenie rowerów na buspasy

Obecny stan chyba wynika z niedopatrzenia. Zgodnie z Pord trzeba zachować odstęp jednego metra przy wyprzedzaniu rowerzystów, co sprawia, że autobusy i tak nie mogą wyprzedzić prawą stroną rowerzysty, który nie jedzie buspasem (a mimo to robią tak). W efekcie rowerzysta jadący przepisowo ul. Warszawską blokuje dwa pasy ruchu - środkowy, którym jedzie i buspas. Z tego względu celowe jest dopuszczenie rowerzystów na buspasach - oczywiście tylko tam, gdzie nie ma równoległych dróg rowerowych.

4. Zmiana oznakowania śmieszki rowerowej wzdłuż al. Solidarności

Nie wiem, kto wymyślił oznakowanie tego krzywego chodnika jako ciągu rowerowo-pieszego (przerywanego na skrzyżowaniach i wzdłuż BP, pełnego morderczych krawężników), ale był to ewidentnie zły pomysł. Choć przy okazji budowy pasa do lewoskrętu w 1000-lecia PP może zrobią jakąś porządną drogę rowerową, to jednak do tego czasu bezsensem jest spychanie rowerzystów na te krzywe płyty chodnikowe. Z tego względu powinno się na tym odcinku zmienić znak C-13/C-16 na C-16 z tabliczką T-22, co dozwoliłoby rowerzystom, którzy boją się ruchu na al. Solidarności poruszać się po chodniku, ale nie zmuszałoby ludzi na rowerach o węższych kołach do łamania obręczy na krawężnikach.

Jakie jest Wasze zdanie na te tematy?

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 9 lipca 2011, o 02:19

Pewne tak jako przepychanie kolejnych oczywistosci :wink: Gdzies tam bym sie jeszcze skupil na tym, ze centrum po wprowadzonych zmianach wcale nie jest superdostepne dla rowerzystow, wlasnie przez brak mozliwosci jazdy pod prad (oficjalnie).

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 11 lipca 2011, o 12:37

Zrobiłem pierwsze z tych pism. Przedstawiam do dyskusji / zatwierdzenia.
Wersja w pliku Worda

Wniosek

Dotyczy: dopuszczenia ruchu rowerów „pod prąd” w zrewitalizowanym centrum Kielc

W związku z oddawaniem do użytkowania kolejnych ulic w zrewitalizowanym centrum Kielc oraz z wprowadzoną niedawno nową organizacją ruchu na tym obszarze, Stowarzyszenie Kieleckie Inwestycje wnioskuje o dopuszczenie ruchu rowerów „pod prąd” na następujących ulicach jednokierunkowych:

1)ul. Wesołej na całej długości,
2)ul. Piotrkowskiej od parkingu za UM do Rynku,
3)wzdłuż północnej i wschodniej pierzei Rynku,
4)ul. Bodzentyńskiej od Rynku do do ul. Wesołej,
5)ul. Leśnej na całej długości,
6)ul. Małej na całej długości,
7)ul. św. Leonarda od Rynku do ul. Wesołej,
8)ul. Kaczyńskiego od al. IX Wieków Kielc do placu św. Wojciecha, z możliwością wjazdu w pl. św. Wojciecha,
9)ul. Warszawskiej od Rynku do al. IX Wieków Kielc.

Dla dopuszczenia ruchu rowerowego „pod prąd” na wskazanych ulicach nie jest konieczne malowanie kontrapasów na jezdni (choć tam, gdzie jej szerokość jest wystarczająca nie byłoby to złym pomysłem), gdyż w zupełności wystarczy dodanie tabliczek T-22 „nie dotyczy rowerów” do odpowiednich znaków B-2, B-21, B-22, D-3 oraz C-1 do C-5.

Proponowane rozwiązanie ma następujące zalety.

Znacząco ułatwi komunikację rowerową w centrum miasta
Stowarzyszenie Kielecki Inwestycje z rozczarowaniem przyjęło wprowadzoną niedawno organizację ruchu, która nie wspiera należycie ruchu rowerowego w centrum miasta. Wobec utrzymania zakazu ruchu rowerowego na ul. Sienkiewicza, priorytetem powinno być zapewnienie rowerzystom możliwości wygodnego objechania tej ulicy innymi trasami – na przykład ul. św. Leonarda na odcinku Rynek – KCK oraz ul. Leśną – ul. Małą oraz ul. Małą – ul. Czerwonego Krzyża – ul. Wesołą.

Zachęcanie Kielczanek i Kielczan do korzystania z roweru jest najtańszym sposobem na zmniejszanie korków w mieście. Ponadto w centrum przyjaznym rowerzystom może przebywać jeszcze więcej ludzi, którzy nie wymagają kosztownych i zajmujących przestrzeń miejsc parkingowych dla samochodów. Ułatwienie rowerowego dojazdu do sklepów w śródmieściu zwiększy liczbę ich klientów i ułatwi centrum miasta konkurowanie z istniejącymi i planowanymi galeriami handlowymi – a zatem spełni równocześnie postulaty i rowerzystów i kupców z centrum, którzy od dawna lobbują za ułatwieniami dla ruchu w rejonie ul. Sienkiewicza.

Należy także pamiętać, że centrum przyjazne dla rowerzystów sprawi, że miasto stanie się bardziej atrakcyjne dla turystów. Kielce mają duży potencjał jako ośrodek turystyczny, a koniecznym uzupełnieniem tras rowerowych prowadzących poza miasto jest właśnie otwarcie śródmieścia na rowerowy ruch turystyczny.

Zwiększy bezpieczeństwo komunikacji rowerowej i zachęci do korzystania z niej także poza centrum
Szersze udostępnienie centrum miasta dla rowerów wpłynie pozytywnie także na ogólną poprawę bezpieczeństwa rowerzystów oraz spopularyzuje ten sposób poruszania się po całym mieście. Dopuszczenie ruchu „pod prąd” na wskazanych wyżej ulicach sprawi, że przez centrum powstaną dogodne skróty dla rowerzystów jadących tranzytem między innymi częściami miasta. Tym samym zmniejszy się ilość kolizji z udziałem rowerzystów – ulice o uspokojonym ruchu, jakie występują w śródmieściu są bezpieczniejsze dla rowerzystów niż ul. Ogrodowa czy ul. Źródłowa.

Dogodne skróty przez centrum miasta sprawią także, że jeszcze więcej potencjalnych klientów tamtejszych sklepów będzie przez nie przejeżdżać (co zwiększy ich konkurencyjność i ułatwi rewitalizację śródmieścia), a także przyczyni się do popularyzacji komunikacji rowerowej w mieście, gdyż trasy rowerowe pomiędzy różnymi punktami w mieście będą znacznie krótsze niż ich odpowiedniki dostępne dla samochodów.

Jest zgodne z wolą mieszkańców miasta
Z przeprowadzonych konsultacji społecznych w sprawie organizacji ruchu w zrewitalizowanym centrum Kielc wynikało, że liczna grupa Kielczanek i Kielczan chce, aby śródmieście było szeroko dostępne dla ruchu rowerowego. Postulaty te zostały spełnione jedynie w ograniczonym stopniu w obecnie wdrożonej organizacji ruchu. Także badania ankietowe wśród użytkowników ul. Sienkiewicza wykazały, że aż 46% pieszych (bo tylko wśród nich przeprowadzone było badanie) chciałoby ruchu rowerowego nawet na tym deptaku. Skoro zatem deptak pozostaje dla rowerzystów niedostępny, to tym bardziej zatem należy zadbać o wygodę komunikacji rowerowej wokół ul. Sienkiewicza.

Jest zgodne z ekspertyzami opracowanymi na zamówienie urzędu miasta
Wszystkie opracowania ekspercie dotyczące organizacji ruchu w centrum miasta, które zostały sporządzone w ostatnich latach wskazują na konieczność uprzywilejowania ruchu rowerowego w śródmieściu. W szczególności chodzi o dokumenty: „Organizacja ruchu w centrum miasta Kielce – strefa ruchu uspokojonego” autorstwa Ekkom sp. z o.o., „Polityka rowerowa miasta Kielce”, stworzony w ramach projektu UrBike oraz „Koncepcja sieci tras rowerowych w strefie śródmiejskiej Kielc” autorstwa Marcina Hyły.

Ponadto, zgodnie ze Strategią rozwoju miasta Kielce na lata 2007 – 2020, władze powinny wykorzystywać „atrakcyjność położenia geograficznego i walorów krajobrazowych, w tym krajobrazu kulturowego śródmieścia miasta”, a także popularyzować sport i rekreację towarzyszącym leczeniu uzdrowiskowemu. Uczynienia śródmieścia dostępnym dla rowerów spełnia wszystkie te warunki jednocześnie.

Jest zgodne z tendencjami w innych miastach Polski i Europy
Kraków oraz Gdańsk już dopuściły na ulicach w centrach miast ruch rowerowy „pod prąd” poprzez stosowanie tabliczek T-22 bez malowania poziomego oznakowania kontrapasów. Wiele innych miast w Polsce wytycza także pełne kontrapasy rowerowe (Poznań, Szczecin, Warszawa, Wrocław itd.) W Unii Europejskiej dopuszczanie ruchu rowerów pod prąd w ulicach jednokierunkowych jest stosowane powszechnie, a w niektórych krajach jest wręcz obowiązkowe.

Jest zgodne z prawem i zalecane jako dobra praktyka
Wydana w maju tego roku ekspertyza Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pod tytułem „Opinia w sprawie dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach i drogach jednokierunkowych” zaleca dopuszczanie ruchu rowerowego pod prąd na ulicach o uspokojonym ruchu poprzez samo dodawanie tabliczek T-22. Dokument ten dostępny jest także w internecie, pod adresem: http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... TKMHTK.pdf .

W związku z powyższym, Stowarzyszenie Kieleckie Inwestycje wnosi o dopuszczenie ruchu rowerów „pod prąd” na ulicach wskazanych powyżej, gdyż rozwiązanie takie ma same zalety, jest korzystne dla mieszkańców Kielc i dla turystów, a także podnosi walory naszej przestrzeni miejskiej.

Edit:
Zrobiłem też drugie pismo, tak jak z tym powyższym - proszę o komentarze / zatwierdzenie.
Wersja w pliku Worda

Wniosek

Dotyczy: wytyczenia przejazdu rowerowego przez al. IX Wieków Kielc łączącego ul. Radiową z ul. L. Kaczyńskiego, dopuszczenia ruchu rowerowego „pod prąd” na fragmencie ul. L. Kaczyńskiego i fragmencie ul. Kościuszki

Korzystając z okazji, jaką jest dobiegająca końca budowa ul. L. Kaczyńskiego w Kielcach, Stowarzyszenie Kieleckie Inwestycje zwraca się z uprzejmą prośbą o wytyczenie przejazdu rowerowego przez al. IX Wieków Kielc, który umożliwiłby kontynuowanie rowerzystom wyjeżdżającym z ul. L. Kaczyńskiego podróży ul. Radiową. Przejazd taki mógłby zostać wytyczony wzdłuż istniejącego przejścia dla pieszych, które znajduje się w ww. miejscu.

Zgodnie z dobrymi praktykami tworzenia miast przyjaznych rowerzystom, które zostały wyczerpująco opisane m.in. w „Polityce rowerowej miasta Kielce” stworzonej w ramach projektu UrBike, jedną z najtańszych i najskuteczniejszych metod wspierania ruchu rowerowego jest tworzenie drobnych skrótów dostępnych tylko dla rowerzystów. Jednym z takich skrótów, który można by wytyczyć przy okazji budowy ul. L. Kaczyńskiego jest właśnie przejazd rowerowy przez al. IX Wieków Kielc, budowa którego sprawiłaby, że rowerzyści uzyskaliby dogodną trasę alternatywną do ul. Warszawskiej i al. Solidarności, łączącą kampus Politechniki Świętokrzyskiej oraz dwie galerie handlowe (budowaną Koronę, istniejące Echo) z centrum miasta.

Umożliwienie rowerzystom przejazdu przez al. IX Wieków Kielc pomiędzy ul. Radiową a ul. L. Kaczyńskiego nie musi mieć formy przejazdu rowerowego (z pierwszeństwem dla rowerzystów). Jeśli z jakichś względów takie rozwiązanie nie jest możliwe do zastosowania, to równie dobrą alternatywą może być umożliwienie rowerzystom przejazdu na zasadach ogólnych (czyli z ustąpieniem pierwszeństwa przed pojazdami jadącymi al. IX Wieków Kielc) W tym celu wystarczy wyasfaltowanie fragmentu pasa zieleni między jezdniami al. IX Wieków Kielc i utworzenie tam przejazdu o szerokości ok. 1,5 m (za wąskiego dla samochodów), a następnie umożliwienie rowerzystom przejazdu na wprost przez dodanie tabliczek T-22 („nie dotyczy rowerów”) do znaków nakazujących samochodom skręt w al. IX Wieków Kielc.

Wprowadzenie takiego rozwiązania, wraz z dopuszczeniem ruchu rowerowego „pod prąd” na odcinku ul. L. Kaczyńskiego od al. IX Wieków Kielc do pl. Św. Wojciecha stworzyłoby tanim kosztem bardzo wygodną trasę rowerową pomiędzy centrum miasta (w tym budynkami UJK na ul. Leśnej) a kampusem Politechniki Świętokrzyskiej (w tym z akademikami), szkołami przy ul. Radiowej oraz galeriami handlowymi. Dzięki uliczkom wewnętrznym tego kampusu rowerzyści mają także możliwość bezpiecznego kontynuowania podróży do galerii handlowej Echo.

Innym ułatwieniem dla rowerzystów podróżujących taką trasą byłoby dopuszczenie ruchu rowerowego „pod prąd” na jednokierunkowym odcinku ul. Kościuszki od ul. Niskiej do al. 1000‑lecia Państwa Polskiego. Dla zastosowania tego rozwiązania wystarczające są dosłownie dwie tabliczki T-22, ze względu na niewielkie natężenie ruchu na wskazanym odcinku nie ma nawet konieczności malowania oznakowania poziomego. Natomiast dokładnie na skrzyżowaniu ul. Kościuszki z al. 1000-lecia PP rozpoczyna się droga wewnętrzna do akademików Politechniki Świętokrzyskiej, która jest bardzo dogodną dla rowerzystów trasą do galerii handlowej Echo.

Dzięki tego typu drobnym ułatwieniom miasto Kielce może stać się jeszcze bardziej przyjazne dla rowerzystów, a do tego uczynić to niskim kosztem. Wprowadzenie wnioskowanych rozwiązań sprawi, że powstanie w Kielcach trasa rowerowa będąca ważnym uzupełnieniem systemu ścieżek rowerowych, łącząca obiekty o bardzo dużej popularności wśród młodych ludzi, która z pewnością przyczyniłaby się do popularyzacji komunikacji rowerowej w mieście i do poprawy jej bezpieczeństwa. Z tej przyczyny Stowarzyszenie Inwestycje Kieleckie uprzejmie prosi o uwzględnienie powyższego wniosku.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 12 lipca 2011, o 15:01

Nooo, jak edytujesz, to daj znac, bo mozna przegapic to, co nowe ;)

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 12 lipca 2011, o 17:03

Zgodnie z regulaminem forum po prostu nie piszę dwa razy pod rząd w tym samym wątku. :)

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 12 lipca 2011, o 17:15

Ale mozna napisac nowy z podwojna trescia i stary skasowac ;)

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 13 lipca 2011, o 10:08

grzebo pisze:Zgodnie z regulaminem forum po prostu nie piszę dwa razy pod rząd w tym samym wątku. :)
A nie 3 razy?
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 26 lipca 2011, o 03:20

Czy mogę tak nieśmiało zapytać, czy SKI wysłało któreś z powyższych pism? Bo z czasem zrobią się one mniej aktualne, a - skoro i tak pewnie zostaną zignorowane - to mogę je też wysłać we własnym imieniu. Po prostu nie chcę się powtarzać.

A co do odpowiadania sememu sobie, to w Regulaminie zapisano, że nawet dwóch postów pod rząd nie można pisać.

[quote=Regulamin Forum"]4)Jeśli do napisanego wcześniej postu chcemy coś dodać czynimy to po przez edycje tego ostatniego (funkcja „zmień”). Zabronione jest pisanie dwóch lub więcej postów bezpośrednio po sobie w krótkim okresie czasu. [/quote]

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 26 lipca 2011, o 08:05

To musiało się zmienić, jak ja zaczynałem na Forum to trzech pod rząd nie mogło być.

A co do poparcia pisma to się zgadzam, Zarząd powinien się wypowiedzieć, ja mam to samo z "zielonym design w Kielcach", też nie ma odpowiedzi. Chłopak się napracował i chce działać, a wy go hamujecie. Nie mówię tego, żeby komuś dogryźć ale w ten sposób wiele w Kielcach na dobre nie zdziałamy.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3622
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 26 lipca 2011, o 08:50

Oczywiście lepiej byłoby działać szybciej. Mnie temat zielonego designu leży na sercu i myślę o tym. Póki co nie zastanawiałem się jeszcze nad konkretnymi miejcami (i dlatego nic na razie nie odpisałem), bo skoncentrowałem się na przygotowaniach do jutrzejszego spotkania z radnymi dot. estetyki miasta. "Zielony design" to zdecydowanie jeden z wątków do poruszenia na tym spotkaniu. Przy okazji znalazłem m.in. coś takiego (co bardzo mi się podoba):
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,8019 ... elona.html
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 26 lipca 2011, o 11:22

Znam temat, super sprawa, ale podobno bardzo kosztowna. Miasto się wycofuje z tego właśnie ze względu na duże koszty utrzymania :(
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

ODPOWIEDZ