GDDKiA Kielce - [S7] Obwodnica Kielc
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Łatwo krytykować kiedy nie zna się sprawy. Problemy to są o, tu: http://www.dziennikzachodni.pl/tag/most-mszana.html
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
http://www.radio.kielce.pl/pl/post-14827Kolejne, znaczące opóźnienie na budowie obwodnicy Kielc. Droga ekspresowa może być gotowa z nawet rocznym poślizgiem. Firma realizująca tę inwestycję, po raz kolejny poprosiła Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o przedłużenie terminu zakończenia prac.
Pierwotnie, obwodnica miała być otwarta we wrześniu ubiegłego roku. Ten termin, na wniosek Mostostalu Warszawa był przekładany już dwukrotnie. Ostatnią wyznaczoną datą był maj. Obecnie obowiązującym terminem jest najbliższa środa (3 lipca). Pewne jest jednak, że do tego czasu prace się nie zakończą. Wykonawca wystąpił o przedłużenie tego terminu o kolejne 61 dni, a więc do 2 września. Tym samym, inwestycja warta prawie 840 mln zł może być, w sumie opóźniona o rok.
Dyrektor kieleckiego oddziału GDDKiA Ewa Sayor informuje, że opóźnienie ma związek z intensywnymi opadami deszczu, które na przełomie maja i czerwca doprowadziły do licznych podtopień. Dodaje, że wniosek nie został jeszcze rozpatrzony. Zaznacza jednak, że nie ma mowy o tak długiej prolongacie. Ewa Sayor dodaje, że jeżeli wykonawca nie zdoła zakończyć prac w wyznaczonym terminie, to zgodnie z kontraktem naliczane będą kary umowne.
Generalna Dyrekcja informuje również, że został ogłoszony przetarg na projekt mostu tymczasowego w Woli Jachowej, na drodze krajowej nr 74. Jego budowa jest konieczna, bo istniejąca przeprawa została uszkodzona przez ulewy i od miesiąca jest zamknięta dla ruchu. Ewa Sayor deklaruje, że w tym roku, obok istniejącej przeprawy powstanie tak zwany most objazdowy. Ruch po nim będzie się odbywał przynajmniej do wiosny przyszłego roku. Nie będzie na nim ograniczenia tonażu, ale prawdopodobnie konieczne będzie ograniczenie prędkości.
Ewa Sayor przewiduje, że nowy most na drodze krajowej będzie gotowy najwcześniej w przyszłym roku. Dodaje, że remont istniejącego nie był możliwy, ze względu na wielkość uszkodzeń i wiek mostu. Powstał on pod koniec lat 50-tych minionego wieku.
Widać że GDDKiA ma tak samo w dupie terminowość oddanych dróg jak i wykonawcy.
Ile razy można przesuwać termin oddania. Przecież w GDDKiA są jakieś patałachy od kontrolowania postępu prac. Wystarczy że przejada się na plac budowy i widzą że nic się nie dzieje.
Jeśli ja miałbym rozliczać wykonawcę z terminowego oddania drogi to już by bił im licznik kar za opóźnienie.
Jeśli GDDKiA nie weźmie się do roboty i nie zacznie karać za opóźnienia to nigdy w Polsce nie będą drogi oddawane na czas.
Ile razy można przesuwać termin oddania. Przecież w GDDKiA są jakieś patałachy od kontrolowania postępu prac. Wystarczy że przejada się na plac budowy i widzą że nic się nie dzieje.
Jeśli ja miałbym rozliczać wykonawcę z terminowego oddania drogi to już by bił im licznik kar za opóźnienie.
Jeśli GDDKiA nie weźmie się do roboty i nie zacznie karać za opóźnienia to nigdy w Polsce nie będą drogi oddawane na czas.
Kto wie jakie mają polecenia z góry.. Nie zapominajcie, że polimex mostostal został ostatnio 'troszkę' znacjonalizowany i jakby dowalili polimexowi kare to by było prawie jak kazać samemu sobie zapłacić. A lepsze (łagodniejsze) traktowanie Polimexu w ostatnim czasie nie pojawia się po raz pierwszy. Także ja nie wykluczam, że tu cały świętokrzyski oddział gddkia ma związane ręce i może co najwyżej popatrzeć, uśmiechnąć się i udawać, że jest dobrze
- Robert-Kowal
- Posty: 152
- Rejestracja: 28 listopada 2009, o 18:16
- Lokalizacja: Jędrzejów/Kielce
- Kontakt:
Mam takie samo zdanie jak kolega wyżej. Nałożyli by kar, szarpali by się z nimi, a potem ogłoszą upadłość i róbcie co chcecie wtedy. Lepiej dłużej ale żeby to było zrobione jak należy. Dla mnie to też przesada, że opady zaraz opróżniły. Przecież już finiszują więc co im ta woda tak przeszkadzała?
Czy opady trwały 2 miesiące? Najwyżej można by było im przedłużyć o miesiąc.
Czy opady trwały 2 miesiące? Najwyżej można by było im przedłużyć o miesiąc.
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
FB GDDKiA:
Mimo wyjątkowo długiej zimy i nawałnic deszczowych w maju i czerwcu prace na ekspresowej obwodnicy Kielc (S7) dobiegają końca. Na przeważającej części jezdni ciągu głównego obwodnicy i łącznic węzłów ułożona została ostatnia warstwa nawierzchni. Zakończenie robót bitumicznych, a także puszczenie ruchu po obu jezdniach obwodnicy planowane jest mniej więcej w połowie lipca. Po tym terminie mogą być kontynuowane prace wykończeniowe, głównie w obrębie dróg dojazdowych, które ucierpiały najbardziej w skutek nawałnic.
Przypominamy, że na fragmencie obwodnicy od węzła w Wiśniówce do węzła w Kostomłotach już można jeździć po dwóch jezdniach. Kolejne stopniowe udogodnienia już niebawem.
Największy w regionie węzeł Kielce Zachód – największa zmiana organizacji ruchu! Dwie jezdnie obwodnicy od lipca dla kierowców!
Prawie wszystkie łącznice największego w województwie nowego węzła Kielce Zachód w Kostomłotach budowanego w ramach kieleckiej obwodnicy zostaną już wkrótce udostępnione kierowcom. Rozpoczęcie wdrażania największej w ramach inwestycji tymczasowej zmiany organizacji ruchu na kieleckiej obwodnicy planowane jest w nocy z czwartku na piątek. To jednocześnie początek zaplanowanych na lipiec szeregu kolejnych zmian mających na celu puszczenie ruchu po obu jezdniach obwodnicy i wszystkich łącznicach węzłów.
Budowany w ramach kieleckiej obwodnicy węzeł Kielce Zachód w Kostomłotach jest największym regionie węzłem komunikacyjnym, jedynym na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych S7 i S74. Powierzchnia węzła to blisko 40 hektarów. W jego ramach powstało 28 niezależnych konstrukcji nośnych (wiadukty, mosty). Budowa węzła dobiega końca. Pozostało ułożenie ostatniej warstwy nawierzchni na łącznicy z Krakowa i Łodzi do targów Kielce (tej, po której aktualnie odbywa się ruch) oraz na niewielkim fragmencie zachodniej (kierunek do Krakowa) jezdni ciągu głównego drogi S7. W tym celu należy przełożyć ruch równolegle na wszystkie pozostałe łącznice węzła. Tymczasowa organizacja ruchu będzie bardzo zbliżona do docelowej, która będzie obowiązywała po oddania do użytkowania całej obwodnicy.
W następnej kolejności planowane są także zmiany organizacji ruchu prowadzące do udostępnienia łącznic węzłów w Jaworzni (Kielce Jaworznia) i Chęcinach (Kielce Południe) oraz dwóch jezdni na całej długości kieleckiej obwodnicy (23 km). Cały proces powinien zakończyć się w lipcu. Aktualnie dwiema jezdniami jeździmy na odcinku Wiśniówka – Kostomłoty. Od początku inwestycji obwodnica jest przejezdna, z utrzymaniem wszystkich relacji w obrębie węzłów, stąd konieczność zmian tymczasowej organizacji ruchu, umożliwiających wykonywanie kolejnych robót.
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/12658/Naj ... -kierowcow
Prawie wszystkie łącznice największego w województwie nowego węzła Kielce Zachód w Kostomłotach budowanego w ramach kieleckiej obwodnicy zostaną już wkrótce udostępnione kierowcom. Rozpoczęcie wdrażania największej w ramach inwestycji tymczasowej zmiany organizacji ruchu na kieleckiej obwodnicy planowane jest w nocy z czwartku na piątek. To jednocześnie początek zaplanowanych na lipiec szeregu kolejnych zmian mających na celu puszczenie ruchu po obu jezdniach obwodnicy i wszystkich łącznicach węzłów.
Budowany w ramach kieleckiej obwodnicy węzeł Kielce Zachód w Kostomłotach jest największym regionie węzłem komunikacyjnym, jedynym na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych S7 i S74. Powierzchnia węzła to blisko 40 hektarów. W jego ramach powstało 28 niezależnych konstrukcji nośnych (wiadukty, mosty). Budowa węzła dobiega końca. Pozostało ułożenie ostatniej warstwy nawierzchni na łącznicy z Krakowa i Łodzi do targów Kielce (tej, po której aktualnie odbywa się ruch) oraz na niewielkim fragmencie zachodniej (kierunek do Krakowa) jezdni ciągu głównego drogi S7. W tym celu należy przełożyć ruch równolegle na wszystkie pozostałe łącznice węzła. Tymczasowa organizacja ruchu będzie bardzo zbliżona do docelowej, która będzie obowiązywała po oddania do użytkowania całej obwodnicy.
W następnej kolejności planowane są także zmiany organizacji ruchu prowadzące do udostępnienia łącznic węzłów w Jaworzni (Kielce Jaworznia) i Chęcinach (Kielce Południe) oraz dwóch jezdni na całej długości kieleckiej obwodnicy (23 km). Cały proces powinien zakończyć się w lipcu. Aktualnie dwiema jezdniami jeździmy na odcinku Wiśniówka – Kostomłoty. Od początku inwestycji obwodnica jest przejezdna, z utrzymaniem wszystkich relacji w obrębie węzłów, stąd konieczność zmian tymczasowej organizacji ruchu, umożliwiających wykonywanie kolejnych robót.
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/12658/Naj ... -kierowcow
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
Rozmowa z p. dyr. Ewą Sayor na temat obwodnicy
http://www.radio.kielce.pl/pl/przeglad-548/_post/14939
http://www.radio.kielce.pl/pl/przeglad-548/_post/14939
Dwie jezdnie obwodnicy Kielc dla kierowców! Inwestycja na finiszu!
Dwie jezdnie na całej długości obwodnicy Kielc i wszystkie trzy węzły dostępne dla kierowców! Od jutra wieczorem (środa 10.07. 2013) planowane jest rozpoczęcie wdrażania najważniejszej i kluczowej dla całej inwestycji zmiany organizacji ruchu polegającej na udostępnieniu kierowcom dwóch jezdni obwodnicy Kielc na odcinku 23 kilometrów oraz wszystkich nowo wybudowanych węzłów.
Aktualnie dwiema jezdniami kieleckiej obwodnicy budowanej w ciągu drogi ekspresowej S7 jeździmy już na odcinku od węzła w Wiśniówce do węzła Kielce Zachód w Kostomłotach. Dostępne są niemal wszystkie łącznice nowego węzła Kielce Zachód, z wyjątkiem łącznicy do targów Kielce, na której układana jest nawierzchnia. Od jutra zacznie się wdrażanie kolejnych ułatwień dla kierowców. Ruch skierowany zostanie na dwie jezdnie na odcinku od węzła Kielce Zachód do węzła Kielce Jaworznia i na odcinku od węzła Kielce Jaworznia do węzła Kielce Południe w Chęcinach. Udostępnione zostaną także wszystkie łącznice węzłów Kielce Jaworznia i Kielce Południe w Chęcinach. Cała obwodnica będzie już dwujezdniowa.
Wdrażanie nowej tymczasowej organizacji ruchu zacznie się od ostatecznego przeglądu oznakowania. Nowa tymczasowa organizacja ruchu będzie miała układ organizacji docelowej, ale na razie z ograniczeniami prędkości do 70 km/h i 50 km/h czy miejscowymi, czasowymi zwężeniami jezdni. W związku tym, że trwają roboty wykończeniowe, porządkowe, prace przy drogach dojazdowych itp., obwodnica nadal stanowi plac budowy do zakończenia całej inwestycji. Na trasie może pojawiać się sprzęt budowlany, funkcjonować będą jeszcze niektóre wyjazdy z budowy, zatem konieczna jest ostrożność Docelowa organizacja ruchu właściwa dla drogi ekspresowej z dopuszczalną prędkością 120 km/h na całej długości trasy wprowadzona zostanie po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie nowej trasy.
Od początku inwestycji obwodnica jest przejezdna, z utrzymaniem wszystkich relacji w obrębie węzłów, stąd konieczność tymczasowych zmian organizacji ruchu, umożliwiających wykonywanie kolejnych robót.
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/12687/Dwi ... na-finiszu
Dwie jezdnie na całej długości obwodnicy Kielc i wszystkie trzy węzły dostępne dla kierowców! Od jutra wieczorem (środa 10.07. 2013) planowane jest rozpoczęcie wdrażania najważniejszej i kluczowej dla całej inwestycji zmiany organizacji ruchu polegającej na udostępnieniu kierowcom dwóch jezdni obwodnicy Kielc na odcinku 23 kilometrów oraz wszystkich nowo wybudowanych węzłów.
Aktualnie dwiema jezdniami kieleckiej obwodnicy budowanej w ciągu drogi ekspresowej S7 jeździmy już na odcinku od węzła w Wiśniówce do węzła Kielce Zachód w Kostomłotach. Dostępne są niemal wszystkie łącznice nowego węzła Kielce Zachód, z wyjątkiem łącznicy do targów Kielce, na której układana jest nawierzchnia. Od jutra zacznie się wdrażanie kolejnych ułatwień dla kierowców. Ruch skierowany zostanie na dwie jezdnie na odcinku od węzła Kielce Zachód do węzła Kielce Jaworznia i na odcinku od węzła Kielce Jaworznia do węzła Kielce Południe w Chęcinach. Udostępnione zostaną także wszystkie łącznice węzłów Kielce Jaworznia i Kielce Południe w Chęcinach. Cała obwodnica będzie już dwujezdniowa.
Wdrażanie nowej tymczasowej organizacji ruchu zacznie się od ostatecznego przeglądu oznakowania. Nowa tymczasowa organizacja ruchu będzie miała układ organizacji docelowej, ale na razie z ograniczeniami prędkości do 70 km/h i 50 km/h czy miejscowymi, czasowymi zwężeniami jezdni. W związku tym, że trwają roboty wykończeniowe, porządkowe, prace przy drogach dojazdowych itp., obwodnica nadal stanowi plac budowy do zakończenia całej inwestycji. Na trasie może pojawiać się sprzęt budowlany, funkcjonować będą jeszcze niektóre wyjazdy z budowy, zatem konieczna jest ostrożność Docelowa organizacja ruchu właściwa dla drogi ekspresowej z dopuszczalną prędkością 120 km/h na całej długości trasy wprowadzona zostanie po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie nowej trasy.
Od początku inwestycji obwodnica jest przejezdna, z utrzymaniem wszystkich relacji w obrębie węzłów, stąd konieczność tymczasowych zmian organizacji ruchu, umożliwiających wykonywanie kolejnych robót.
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/12687/Dwi ... na-finiszu