GDDKiA Kielce - [S7] Obwodnica Kielc
- panGargamel
- Posty: 238
- Rejestracja: 26 września 2012, o 11:47
- Lokalizacja: Z Miasta EKRANÓW i wyciętych DRZEW
Na dwujezdniową obwodnicę Kielc poczekamy dłużej
Największa w historii regionu świętokrzyskiego inwestycja drogowa nie zakończy się 18 maja. Wykonawca wystąpił do kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o przedłużenie terminu zakończenia kontraktu o co najmniej sześć tygodni.
Przebudowę dwudziestokilometrowego odcinka trasy między węzłami Kostomłoty a Chęciny do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 realizuje Mostostal Warszawa w konsorcjum z hiszpańską firmą Acciona Infraestructuras. Całkowity koszt projektu to 869 milionów 326 tysięcy złotych, z czego 697 milionów 255 tysięcy złotych stanowi dotacja z funduszy unijnych.
Pierwotnie inwestycja miała się zakończyć we wrześniu 2012 roku. Jednak termin ten przesunięto w związku z odkryciem na przełomie czerwca i lipca 2011 roku starej kopalni ołowiu. Znalezisko spowodowało wstrzymanie robót na 200-metrowym odcinku drugiej nitki "siódemki" w okolicach Górek Szczukowskich na wysokości przecięcia trasy z drogą wojewódzką numer 786 do Łopuszna. Roboty wznowiono dopiero w lipcu zeszłego roku po uprzednim zabezpieczeniu kopalni.
Wykonawca zwrócił się wówczas do inwestora – kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z wnioskiem o przesunięcie terminu zakończenia inwestycji. GDDKiA wyznaczyła nową datę zamknięcia kontraktu na 18 maja tego roku.
ZIMA UNIEMOŻLIWIA
Okazuje się jednak, że i ten termin nie będzie dotrzymany. Jak informuje Karolina Myszkiewicz, rzecznik prasowy Mostostal Warszawa, spółka z powodu przeciągającej się zimy skierowała do GDDKiA w Kielcach wniosek o przedłużenie terminu końca kontraktu. O ile?
- Szacujemy, mając na uwadze obecne prognozy pogody, że dodatkowy czas potrzebny na ukończenie kontraktu to nie mniej niż sześć tygodni – mówi Myszkiewicz.
Wylicza, że zima uniemożliwia prowadzenie większości prac w zakresie robót drogowych, czyli układania warstw bitumicznych, prac ogrodniczych oraz betonowania elementów konstrukcyjnych.
- Zaawansowanie robót drogowych oceniamy na 85 procent. Do zakończenia pozostało między innymi ułożenie na zachodniej jezdni ciągu głównego i w rejonie trzech węzłów ostatniej warstwy nawierzchni, dokończenie budowy dróg serwisowych, miejscowe zabezpieczenie skarp i rowów czy zakończenie robót brukarskich. Na obiektach mostowych zasadnicze roboty konstrukcyjne już zakończyliśmy – podkreśla Karolina Myszkiewicz.
- W zakresie urządzeń bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska pozostało jeszcze do dokończenia wbijanie barier ochronnych i miejscowy montaż paneli ekranów akustycznych. W miarę postępu prac na drogach serwisowych dokończone zostaną ogrodzenia wzdłuż trasy, a na sam koniec pozostanie oznakowanie docelowe – dodaje.
KONIEC W LIPCU?
Inwestor wstrzymuje się z komentarzami dotyczącymi tempa realizacji zadania przez wykonawcę. Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKiA, informuje, że instytucja czeka stosowny wniosek od konsorcjum w sprawie przedłużenia terminu zakończenia budowy.
- Jeżeli do nas wpłynie, będziemy go rozpatrywać biorąc pod uwagę wyjątkowe realia pogodowe. Zarówno my, jak i wykonawca czekamy, by zima się skończyła i by można było zacząć prace uzależnione od pogody – mówi Pawelec.
Zdaniem doświadczonego inżyniera drogownictwa (nie chce występować pod nazwiskiem), którego poprosiliśmy o ocenę postępu prac na budowie obwodnicy, inwestycja zakończy się najwcześniej pod koniec lipca.
– Wystarczy spojrzeć na to, co dzieje się na dwóch kluczowych węzłach: w Chęcinach i Kostomłotach. Pogoda pogodą i kopalnia kopalnią, ale problemem jest także niewystarczająca koncentracja sił roboczych po stronie wykonawcy – twierdzi nasz rozmówca.
http://regiomoto.pl/portal/swietokrzysk ... amy-dluzej
Największa w historii regionu świętokrzyskiego inwestycja drogowa nie zakończy się 18 maja. Wykonawca wystąpił do kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o przedłużenie terminu zakończenia kontraktu o co najmniej sześć tygodni.
Przebudowę dwudziestokilometrowego odcinka trasy między węzłami Kostomłoty a Chęciny do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 realizuje Mostostal Warszawa w konsorcjum z hiszpańską firmą Acciona Infraestructuras. Całkowity koszt projektu to 869 milionów 326 tysięcy złotych, z czego 697 milionów 255 tysięcy złotych stanowi dotacja z funduszy unijnych.
Pierwotnie inwestycja miała się zakończyć we wrześniu 2012 roku. Jednak termin ten przesunięto w związku z odkryciem na przełomie czerwca i lipca 2011 roku starej kopalni ołowiu. Znalezisko spowodowało wstrzymanie robót na 200-metrowym odcinku drugiej nitki "siódemki" w okolicach Górek Szczukowskich na wysokości przecięcia trasy z drogą wojewódzką numer 786 do Łopuszna. Roboty wznowiono dopiero w lipcu zeszłego roku po uprzednim zabezpieczeniu kopalni.
Wykonawca zwrócił się wówczas do inwestora – kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z wnioskiem o przesunięcie terminu zakończenia inwestycji. GDDKiA wyznaczyła nową datę zamknięcia kontraktu na 18 maja tego roku.
ZIMA UNIEMOŻLIWIA
Okazuje się jednak, że i ten termin nie będzie dotrzymany. Jak informuje Karolina Myszkiewicz, rzecznik prasowy Mostostal Warszawa, spółka z powodu przeciągającej się zimy skierowała do GDDKiA w Kielcach wniosek o przedłużenie terminu końca kontraktu. O ile?
- Szacujemy, mając na uwadze obecne prognozy pogody, że dodatkowy czas potrzebny na ukończenie kontraktu to nie mniej niż sześć tygodni – mówi Myszkiewicz.
Wylicza, że zima uniemożliwia prowadzenie większości prac w zakresie robót drogowych, czyli układania warstw bitumicznych, prac ogrodniczych oraz betonowania elementów konstrukcyjnych.
- Zaawansowanie robót drogowych oceniamy na 85 procent. Do zakończenia pozostało między innymi ułożenie na zachodniej jezdni ciągu głównego i w rejonie trzech węzłów ostatniej warstwy nawierzchni, dokończenie budowy dróg serwisowych, miejscowe zabezpieczenie skarp i rowów czy zakończenie robót brukarskich. Na obiektach mostowych zasadnicze roboty konstrukcyjne już zakończyliśmy – podkreśla Karolina Myszkiewicz.
- W zakresie urządzeń bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska pozostało jeszcze do dokończenia wbijanie barier ochronnych i miejscowy montaż paneli ekranów akustycznych. W miarę postępu prac na drogach serwisowych dokończone zostaną ogrodzenia wzdłuż trasy, a na sam koniec pozostanie oznakowanie docelowe – dodaje.
KONIEC W LIPCU?
Inwestor wstrzymuje się z komentarzami dotyczącymi tempa realizacji zadania przez wykonawcę. Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKiA, informuje, że instytucja czeka stosowny wniosek od konsorcjum w sprawie przedłużenia terminu zakończenia budowy.
- Jeżeli do nas wpłynie, będziemy go rozpatrywać biorąc pod uwagę wyjątkowe realia pogodowe. Zarówno my, jak i wykonawca czekamy, by zima się skończyła i by można było zacząć prace uzależnione od pogody – mówi Pawelec.
Zdaniem doświadczonego inżyniera drogownictwa (nie chce występować pod nazwiskiem), którego poprosiliśmy o ocenę postępu prac na budowie obwodnicy, inwestycja zakończy się najwcześniej pod koniec lipca.
– Wystarczy spojrzeć na to, co dzieje się na dwóch kluczowych węzłach: w Chęcinach i Kostomłotach. Pogoda pogodą i kopalnia kopalnią, ale problemem jest także niewystarczająca koncentracja sił roboczych po stronie wykonawcy – twierdzi nasz rozmówca.
http://regiomoto.pl/portal/swietokrzysk ... amy-dluzej
Od samego początku jak tylko kończył się termin realizacji zauważyłem podobne działanie Mostostalu czyli następuje niewielka koncentracja sił widać małe zamieszanie pewnie dlatego żeby pokazać GDDKiA że coś się na budowie dzieje. A później jak Ci się znowu zgodzą na przedłużenie terminu robota czyli brak roboty wróci do normy . Że też ludzie z generalnej łapią się na takie sztuczki już sam nie wiem czy śmiać się z tego ale chyba nie bo mieszkam w pobliżu i odczuwam to tak samo im inne osoby jadące tamtędy codziennie. Właściwie można było spokojnie pracować do końca grudnia ale widać było osłabienie robót już na początku listopada jakby szykowali się na gwałtowną i nagłą zimę a przecież tak się nie stało. I postęp na poziomie 85% coś jest nie tak za chwilę będzie 3 lata.
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
Wykonawca obwodnicy Kielc wnioskuje o przedłużenie terminów
Obwodnica Kielc w ciągu drogi krajowej S7 może być oddana z ponad siedmiotygodniowym opóźnieniem. Wykonawca inwestycji Mostostal Warszawa S.A. złożył do GDDKiA oficjalny wniosek o przedłużenie zakończenia realizacji budowy.
"Skierowaliśmy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych w Kielcach wniosek o przedłużenie terminu realizacji Obwodnicy Kielc do 11 lipca br." - poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka Mostostalu Warszawa Karolina Myszkiewicz. Aktualnie dla wykonawcy wiążącym terminem jest 18 maja b.r. "Potwierdzam, że taki wniosek został do nas przesłany, aktualnie jest w trakcie rozpatrywania" - powiedziała PAP Małgorzata Pawelec-Buras z kieleckiego oddziału GDDKiA. Jak wyjaśniła Myszkiewicz, głównym powodem opóźnienia była długa zima, która uniemożliwiła przeprowadzenie szeregu prac.
Już na początku kwietnia wykonawca sygnalizował możliwość przesłania wniosku w tej sprawie. Przebudowa obwodnicy Kielc to największa inwestycja drogowa na terenie województwa świętokrzyskiego, realizowana przez GDDKiA przy udziale środków z Unii Europejskiej. Całkowity koszt inwestycji sięga 837 mln zł. Powstaje ona w ciągu drogi krajowej nr 7 łączącej Trójmiasto z przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem. Inwestycja obejmuje budowę 22,7 km trasy ekspresowej, przebudowę węzłów komunikacyjnych w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach oraz zjazdów z S7 na krajową drogę nr 74.
W jej ramach powstało 18 wiaduktów, dziewięć mostów, cztery przejścia dla pieszych i trzy przejścia dla dużych zwierząt nad drogą ekspresową. Na początku kwietnia, wykonawca inwestycji, konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona szacowało, że do tej pory wykonano 85 proc. prac.
http://budownictwo.wnp.pl/wykonawca-obw ... 1_0_0.html
Przerwa zimowa powinna skończyć się 15 marca. Zima potrzymała do świąt czyli ok. 2 tygodnie dłużej, to skąd siedem tygodni
Tak tylko się pytam...
Trzy lata budować kawałek drogi...
Obwodnica Kielc w ciągu drogi krajowej S7 może być oddana z ponad siedmiotygodniowym opóźnieniem. Wykonawca inwestycji Mostostal Warszawa S.A. złożył do GDDKiA oficjalny wniosek o przedłużenie zakończenia realizacji budowy.
"Skierowaliśmy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych w Kielcach wniosek o przedłużenie terminu realizacji Obwodnicy Kielc do 11 lipca br." - poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka Mostostalu Warszawa Karolina Myszkiewicz. Aktualnie dla wykonawcy wiążącym terminem jest 18 maja b.r. "Potwierdzam, że taki wniosek został do nas przesłany, aktualnie jest w trakcie rozpatrywania" - powiedziała PAP Małgorzata Pawelec-Buras z kieleckiego oddziału GDDKiA. Jak wyjaśniła Myszkiewicz, głównym powodem opóźnienia była długa zima, która uniemożliwiła przeprowadzenie szeregu prac.
Już na początku kwietnia wykonawca sygnalizował możliwość przesłania wniosku w tej sprawie. Przebudowa obwodnicy Kielc to największa inwestycja drogowa na terenie województwa świętokrzyskiego, realizowana przez GDDKiA przy udziale środków z Unii Europejskiej. Całkowity koszt inwestycji sięga 837 mln zł. Powstaje ona w ciągu drogi krajowej nr 7 łączącej Trójmiasto z przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem. Inwestycja obejmuje budowę 22,7 km trasy ekspresowej, przebudowę węzłów komunikacyjnych w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach oraz zjazdów z S7 na krajową drogę nr 74.
W jej ramach powstało 18 wiaduktów, dziewięć mostów, cztery przejścia dla pieszych i trzy przejścia dla dużych zwierząt nad drogą ekspresową. Na początku kwietnia, wykonawca inwestycji, konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona szacowało, że do tej pory wykonano 85 proc. prac.
http://budownictwo.wnp.pl/wykonawca-obw ... 1_0_0.html
Przerwa zimowa powinna skończyć się 15 marca. Zima potrzymała do świąt czyli ok. 2 tygodnie dłużej, to skąd siedem tygodni
Tak tylko się pytam...
Trzy lata budować kawałek drogi...
- andrzeej
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1786
- Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
- Lokalizacja: KOM
Moim zdaniem rozwiązanie problemu z przeciągającymi się inwestycjami drogowymi jest bardzo proste - wystarczy w dokumentacji przetargowej zapisać, że wykonawca dostanie zapłatę całości kwoty dopiero po zakończeniu, bez żadnych płatności częściowych w trakcie. Nagle okazałoby się, że drogę można zbudować nie w 2 lata, tylko w parę miesięcy.
z nieoficjalnych źródeł wiem, że mostostal ogłosi upadłość po wykonaniu tych prac
www.wojciechnalepa.pl
Ocena nie jest miarą wartości człowieka.
Ocena nie jest miarą wartości człowieka.