GDDKiA Kielce - [S7] Obwodnica Kielc

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
panGargamel
Posty: 238
Rejestracja: 26 września 2012, o 11:47
Lokalizacja: Z Miasta EKRANÓW i wyciętych DRZEW

Post autor: panGargamel » 28 grudnia 2012, o 19:51

No i potwierdzam to o czym pisalem... Po raz kolejny mialem takie odczucia na odcinku pomiedzy dwoma wiaduktami i przed wiaduktem (tym na Zagnansk).
Łyso wszędzie, pusto wszędzie...
Co to będzie?
Pięknie będzie!
Tu wytniemy drzewo, a tam ekran będzie!

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3936
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 4 kwietnia 2013, o 18:09

Na dwujezdniową obwodnicę Kielc poczekamy dłużej

Największa w historii regionu świętokrzyskiego inwestycja drogowa nie zakończy się 18 maja. Wykonawca wystąpił do kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o przedłużenie terminu zakończenia kontraktu o co najmniej sześć tygodni.

Przebudowę dwudziestokilometrowego odcinka trasy między węzłami Kostomłoty a Chęciny do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 realizuje Mostostal Warszawa w konsorcjum z hiszpańską firmą Acciona Infraestructuras. Całkowity koszt projektu to 869 milionów 326 tysięcy złotych, z czego 697 milionów 255 tysięcy złotych stanowi dotacja z funduszy unijnych.

Pierwotnie inwestycja miała się zakończyć we wrześniu 2012 roku. Jednak termin ten przesunięto w związku z odkryciem na przełomie czerwca i lipca 2011 roku starej kopalni ołowiu. Znalezisko spowodowało wstrzymanie robót na 200-metrowym odcinku drugiej nitki "siódemki" w okolicach Górek Szczukowskich na wysokości przecięcia trasy z drogą wojewódzką numer 786 do Łopuszna. Roboty wznowiono dopiero w lipcu zeszłego roku po uprzednim zabezpieczeniu kopalni.

Wykonawca zwrócił się wówczas do inwestora – kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z wnioskiem o przesunięcie terminu zakończenia inwestycji. GDDKiA wyznaczyła nową datę zamknięcia kontraktu na 18 maja tego roku.

ZIMA UNIEMOŻLIWIA

Okazuje się jednak, że i ten termin nie będzie dotrzymany. Jak informuje Karolina Myszkiewicz, rzecznik prasowy Mostostal Warszawa, spółka z powodu przeciągającej się zimy skierowała do GDDKiA w Kielcach wniosek o przedłużenie terminu końca kontraktu. O ile?

- Szacujemy, mając na uwadze obecne prognozy pogody, że dodatkowy czas potrzebny na ukończenie kontraktu to nie mniej niż sześć tygodni – mówi Myszkiewicz.

Wylicza, że zima uniemożliwia prowadzenie większości prac w zakresie robót drogowych, czyli układania warstw bitumicznych, prac ogrodniczych oraz betonowania elementów konstrukcyjnych.

- Zaawansowanie robót drogowych oceniamy na 85 procent. Do zakończenia pozostało między innymi ułożenie na zachodniej jezdni ciągu głównego i w rejonie trzech węzłów ostatniej warstwy nawierzchni, dokończenie budowy dróg serwisowych, miejscowe zabezpieczenie skarp i rowów czy zakończenie robót brukarskich. Na obiektach mostowych zasadnicze roboty konstrukcyjne już zakończyliśmy – podkreśla Karolina Myszkiewicz.

- W zakresie urządzeń bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska pozostało jeszcze do dokończenia wbijanie barier ochronnych i miejscowy montaż paneli ekranów akustycznych. W miarę postępu prac na drogach serwisowych dokończone zostaną ogrodzenia wzdłuż trasy, a na sam koniec pozostanie oznakowanie docelowe – dodaje.

KONIEC W LIPCU?

Inwestor wstrzymuje się z komentarzami dotyczącymi tempa realizacji zadania przez wykonawcę. Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKiA, informuje, że instytucja czeka stosowny wniosek od konsorcjum w sprawie przedłużenia terminu zakończenia budowy.

- Jeżeli do nas wpłynie, będziemy go rozpatrywać biorąc pod uwagę wyjątkowe realia pogodowe. Zarówno my, jak i wykonawca czekamy, by zima się skończyła i by można było zacząć prace uzależnione od pogody – mówi Pawelec.

Zdaniem doświadczonego inżyniera drogownictwa (nie chce występować pod nazwiskiem), którego poprosiliśmy o ocenę postępu prac na budowie obwodnicy, inwestycja zakończy się najwcześniej pod koniec lipca.

– Wystarczy spojrzeć na to, co dzieje się na dwóch kluczowych węzłach: w Chęcinach i Kostomłotach. Pogoda pogodą i kopalnia kopalnią, ale problemem jest także niewystarczająca koncentracja sił roboczych po stronie wykonawcy – twierdzi nasz rozmówca.

:arrow: http://regiomoto.pl/portal/swietokrzysk ... amy-dluzej

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 4 kwietnia 2013, o 19:10

Chyba sobie robią żarty... Echo napisało, że wykonawca węzła Żelazna też chce przedłużenia terminu. Obu "przeszkodziła" zima - przecież w Polsce zima to wybryk natury :shock:

Gloster
Posty: 27
Rejestracja: 11 marca 2009, o 18:36

Post autor: Gloster » 6 kwietnia 2013, o 12:57

Od samego początku jak tylko kończył się termin realizacji zauważyłem podobne działanie Mostostalu czyli następuje niewielka koncentracja sił widać małe zamieszanie pewnie dlatego żeby pokazać GDDKiA że coś się na budowie dzieje. A później jak Ci się znowu zgodzą na przedłużenie terminu robota czyli brak roboty wróci do normy :). Że też ludzie z generalnej łapią się na takie sztuczki już sam nie wiem czy śmiać się z tego ale chyba nie bo mieszkam w pobliżu i odczuwam to tak samo im inne osoby jadące tamtędy codziennie. Właściwie można było spokojnie pracować do końca grudnia ale widać było osłabienie robót już na początku listopada jakby szykowali się na gwałtowną i nagłą zimę a przecież tak się nie stało. I postęp na poziomie 85% coś jest nie tak za chwilę będzie 3 lata.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 6 kwietnia 2013, o 15:33

W lutym była odwilż przez ponad 2 tygodnie, temperatury w okolicach 5-10 stopni. Można było spokojnie robić.

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5708
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 6 kwietnia 2013, o 15:37

Drogowcy czekali na wiosnę a nie na wyższe temperatury. Luty jest w zimie, a jak jest zima to musi być zimno, takie są odwieczne prawa natury :wink: :lol:

Awatar użytkownika
Thermalcake
Posty: 349
Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Thermalcake » 6 kwietnia 2013, o 17:54

Nie przedłużać żadnych terminów. Ładować kary za każdy dzień opóźnienia.

Marcinus
Posty: 388
Rejestracja: 13 września 2007, o 23:20
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Marcinus » 7 kwietnia 2013, o 12:56

Jestem za. Trzeba karać za niedotrzymywanie terminów. Tylko tak można zmusić wykonawców do większego zaangażowania na kontrakcie przez cały czas, a nie tylko przez kilka dni, jak trzeba poprosić o przedłużenie terminu...

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3936
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 25 kwietnia 2013, o 17:47

Wykonawca obwodnicy Kielc wnioskuje o przedłużenie terminów

Obwodnica Kielc w ciągu drogi krajowej S7 może być oddana z ponad siedmiotygodniowym opóźnieniem. Wykonawca inwestycji Mostostal Warszawa S.A. złożył do GDDKiA oficjalny wniosek o przedłużenie zakończenia realizacji budowy.

"Skierowaliśmy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych w Kielcach wniosek o przedłużenie terminu realizacji Obwodnicy Kielc do 11 lipca br." - poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka Mostostalu Warszawa Karolina Myszkiewicz. Aktualnie dla wykonawcy wiążącym terminem jest 18 maja b.r. "Potwierdzam, że taki wniosek został do nas przesłany, aktualnie jest w trakcie rozpatrywania" - powiedziała PAP Małgorzata Pawelec-Buras z kieleckiego oddziału GDDKiA. Jak wyjaśniła Myszkiewicz, głównym powodem opóźnienia była długa zima, która uniemożliwiła przeprowadzenie szeregu prac.

Już na początku kwietnia wykonawca sygnalizował możliwość przesłania wniosku w tej sprawie. Przebudowa obwodnicy Kielc to największa inwestycja drogowa na terenie województwa świętokrzyskiego, realizowana przez GDDKiA przy udziale środków z Unii Europejskiej. Całkowity koszt inwestycji sięga 837 mln zł. Powstaje ona w ciągu drogi krajowej nr 7 łączącej Trójmiasto z przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem. Inwestycja obejmuje budowę 22,7 km trasy ekspresowej, przebudowę węzłów komunikacyjnych w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach oraz zjazdów z S7 na krajową drogę nr 74.

W jej ramach powstało 18 wiaduktów, dziewięć mostów, cztery przejścia dla pieszych i trzy przejścia dla dużych zwierząt nad drogą ekspresową. Na początku kwietnia, wykonawca inwestycji, konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona szacowało, że do tej pory wykonano 85 proc. prac.

:arrow: http://budownictwo.wnp.pl/wykonawca-obw ... 1_0_0.html

Przerwa zimowa powinna skończyć się 15 marca. Zima potrzymała do świąt czyli ok. 2 tygodnie dłużej, to skąd siedem tygodni :shock:
Tak tylko się pytam...
Trzy lata budować kawałek drogi...

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 25 kwietnia 2013, o 17:54

To może niech przedłużą o kolejny rok, albo dwa - jak szaleć to szaleć... :evil: Co za dziadostwo - wszystkie inwestycje drogowe opóźnione...

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 25 kwietnia 2013, o 19:48

Ciii, ludzie się cieszą że pracę dłużej mają, bo po zakończeniu dużej inwestycji to zawsze różnie w firmie bywa.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 25 kwietnia 2013, o 20:39

Moim zdaniem rozwiązanie problemu z przeciągającymi się inwestycjami drogowymi jest bardzo proste - wystarczy w dokumentacji przetargowej zapisać, że wykonawca dostanie zapłatę całości kwoty dopiero po zakończeniu, bez żadnych płatności częściowych w trakcie. Nagle okazałoby się, że drogę można zbudować nie w 2 lata, tylko w parę miesięcy.

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Post autor: bender » 25 kwietnia 2013, o 21:46

Znajdź wykonawcę, który podejmie się tak ogromnej inwestycji na Twoich warunkach. :wink:
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 26 kwietnia 2013, o 07:22

To oczywiste, że cena musiałaby być wyższa.

rnlp
Posty: 47
Rejestracja: 9 maja 2011, o 17:48
Lokalizacja: Kielce - wschód
Kontakt:

Post autor: rnlp » 26 kwietnia 2013, o 09:03

z nieoficjalnych źródeł wiem, że mostostal ogłosi upadłość po wykonaniu tych prac
www.wojciechnalepa.pl
Ocena nie jest miarą wartości człowieka.

ODPOWIEDZ