MZD Kielce - Węzeł Żelazna - Rondo im.Herlinga-Grudzińskiego

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 2 marca 2008, o 14:53

Mam nadzieję, ze budynek Polmozbytu faktycznie zniknie, choć tu koszty będą naprawdę spore
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 2 marca 2008, o 18:12

Czarnowska będzie zamknięta po prostu dlatego, że jej obciążenie przejmie 1 Maja, która będzie miała dużo większą przepustowość niż obecnie. Wydaje mi się, że w ścisłym centrum należy ograniczać do minimum ilość arterii, a te które są powinny mieć jak największą przepustowość.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Michał
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1258
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 01:09

Post autor: Michał » 2 marca 2008, o 20:51

Mnie się wydaje, że raczej w centrum powinno być jak najwięcej alternatywnych dróg żeby bardziej równomiernie rozłozyc obciążenie ulic - i w normalny dzień, i podczas remontów, wypadków itp. I właśnie większość ulic powinna być normalna, śródmiejska, jednojezdniowa, z uliczną szeregową zabudową, a trasy typu Żelazna powinny być w mniejszości.

Moi
Posty: 43
Rejestracja: 9 listopada 2007, o 14:21
Lokalizacja: Kielce / Warszawa

Post autor: Moi » 2 marca 2008, o 21:35

MeehoweCK pisze:Czarnowska będzie zamknięta po prostu dlatego, że jej obciążenie przejmie 1 Maja, która będzie miała dużo większą przepustowość niż obecnie. Wydaje mi się, że w ścisłym centrum należy ograniczać do minimum ilość arterii, a te które są powinny mieć jak największą przepustowość.
Słusznie. Zamykać jak najwięcej. Po zamknięciu Paderewskiego, zrobiłbym to samo z Żelazną, Jagiellońską, Jana Pawła, Wesołą, Pl. Wolności, Żeromskiego, Tarnowską, Chopina i Szczecińską.

I wtedy objeżdżamy sobie centrum przez Piekoszów lub Radlin. Jak kto woli. Nie robiłbym nakazu, że koniecznie przez Piekoszów, czy koniecznie przez Radlin.

Alternatywnie, można pokonać centrum pieszo, zostawiając auto na którymś z pobliskich parkingów. Np. w Krakowie lub w Warszawie.

Awatar użytkownika
Michel2
Posty: 383
Rejestracja: 20 marca 2006, o 10:21
Lokalizacja: Ziemia Swietokrzyska :*
Kontakt:

Post autor: Michel2 » 2 marca 2008, o 22:08

Z przykroscia musze stwierdzic ze ostatnio coraz wiecej jest tego typu wypowiedzi. :| :roll:
www.nowiny.com.pl - serwis internetowy gminy Sitkówka-Nowiny
Kocham Świętokrzyskie :* :)

Moi
Posty: 43
Rejestracja: 9 listopada 2007, o 14:21
Lokalizacja: Kielce / Warszawa

Post autor: Moi » 2 marca 2008, o 22:21

Nie wszyscy jeżdżą komunikacją miejską i/lub rowerem.

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 2 marca 2008, o 22:28

Moi pisze:Nie wszyscy jeżdżą komunikacją miejską i/lub rowerem.
Kiedyś trzeba zacząć :) Wiem, że to bolesne dla przyzwyczajonych do wjeżdżania wszędzie, ale uważam, że to jedyny sensowny kierunek. Oczywiście przy założeniu, że bardzo dobrze działa komunikacja miejska i są porządne szlaki dla rowerów. W wieku miastach zachodniej Europy mają to już za sobą.
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Moi
Posty: 43
Rejestracja: 9 listopada 2007, o 14:21
Lokalizacja: Kielce / Warszawa

Post autor: Moi » 2 marca 2008, o 23:11

W wielu miastach zachodniej europy mają za sobą publicznie dostępne parkingi podziemne pod każdym większym placem i pod połową większych obiektów u.p.

Gdybym miał przespacerować się Sienkiewką w roboczy dzień, to gdzie powinienem zostawić auto? Abstrahując od tego, czego niby miałbym na Sienkiewce szukać? Szukać może i byłoby czego, ale znaleźć?

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 3 marca 2008, o 00:24

wiecie po co zamykają Czarnowską? Żeby skrzyżowanie Żelazna/Czarnowska miało ustawioną sygnalizację świetlną z priorytetem dla kierunku północ-południe dzięki czemu tacy jak Moi nie będą narzekali, że przed światłami robi się korek... :roll:
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Jarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1118
Rejestracja: 2 lipca 2006, o 22:35
Lokalizacja: Kielce - Bocianek

Post autor: Jarek » 3 marca 2008, o 00:31

RZ pisze:Wiem, że to bolesne dla przyzwyczajonych do wjeżdżania wszędzie, ale uważam, że to jedyny sensowny kierunek. Oczywiście przy założeniu, że bardzo dobrze działa komunikacja miejska i są porządne szlaki dla rowerów. W wieku miastach zachodniej Europy mają to już za sobą.
Heh, dokładnie, trzeba zmienić mentalność ludzi i ich wygodnictwo, że wszędzie można podjechać, jak nie ma miejsca to zostawi taki jeden z drugim swój automobil na zieleńcu i idzie. Niestety, nie wiem czemu pokutuje u nas przekonanie że wszędzie trzeba pchać sie samochodem, a dojście piechotą, dojechanie rowerem to jakoś nie wypada, bo to sposób przemieszczania się pospólstwa.

Chciałbym kiedyś móc przejść spokojnie od Rynku do dworca PKP nie napotykając po drodze na 'uprzywilejowane' samochody.
Kielce - tu jest moje miejsce, tu jest mój dom.

Moi
Posty: 43
Rejestracja: 9 listopada 2007, o 14:21
Lokalizacja: Kielce / Warszawa

Post autor: Moi » 3 marca 2008, o 00:42

No dobra, wycofuję się. Parkingi to kompletny przeżytek. Nec Hercules...

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 3 marca 2008, o 08:45

Jarek pisze:Chciałbym kiedyś móc przejść spokojnie od Rynku do dworca PKP nie napotykając po drodze na 'uprzywilejowane' samochody.
To jeszcze dłuuuugo poczekasz. I raczej się nie doczekasz. Skoro teraz po deptaku jeżdżą taksówki, samochody dostawcze, samochody właścicieli i mieszkańców posesji, ochrony wszelkiej maści i typu... Oczywiście to mniej niźli gdyby był na tej ulicy normalny ruch, ale nie unikniesz samochodów, które zawsze będą uprzywilejowane, bo są zwyczajnie większe i twardsze.
Co do zamknięcia Czarnowskiej, to uważam, że to błąd. Zamykamy drogę alternatywną dla kierunku Armii Krajowej - Żelazna - IX Wieków. Kierunek odwrotny bym faktycznie zamknął i puścił przez 1 Maja i Nowożelazną - bezpieczniej na skrzyżowaniu (brak lewoskrętu). Ale jak widzę sprawa jest przesądzona i nikt tego nie zmieni. Pozostaje wierzyć, że będzie dobrze... Choć w przypadku wypadku czy kolizji drogowej na ul. 1 Maja (pomiędzy rondem a nowym węzłem) może być niewesoło ze względu właśnie na brak drogi alternatywnej.
I żeby nie było: jestem również za wyłączeniem centrum z ruchu kołowego. Ale nie wszyscy mieszkają w Kielcach i mają po 20-30 lat by jeździć rowerem w każdą pogodę (zimowych opon do rowerów chyba jeszcze nie ma). Trudno zmuszać osoby, które mieszkają w Jędrzejowie, Skarżysku czy nawet w Bilczy do podróżowania do Kielc MPK-iem, jak mają samochód i nie chcą jechać do miasta 40 minut, tylko 10. Ale dajmy tym ludziom gdzie zostawić samochód. Nie zmuszajmy ich do pozostawienia go na granicach miasta. Jeżeli nie będzie w pobliżu centrum kilku parkingów, to będziemy mieli taką sytuację jaka jest na Przecznicy. Jeździłem nieco po Europie i tylko w Wenecji i w Piranie spotkałem się z jednym parkingiem na granicy miasta, ale do miasta można było wjechać za odpowiednią opłatą. Poza tym podziemne parkingi są na porządku dziennym w pobliżach centrum (oczywiście płatne). Przepraszam za Off Topic...
Jeżpir

Moi
Posty: 43
Rejestracja: 9 listopada 2007, o 14:21
Lokalizacja: Kielce / Warszawa

Post autor: Moi » 3 marca 2008, o 09:14

MeehoweCK pisze:wiecie po co zamykają Czarnowską? Żeby skrzyżowanie Żelazna/Czarnowska miało ustawioną sygnalizację świetlną z priorytetem dla kierunku północ-południe dzięki czemu tacy jak Moi nie będą narzekali, że przed światłami robi się korek... :roll:
A to się Qubus ucieszy.

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 3 marca 2008, o 15:00

Zgadzam się z powyższą wypowiedzią Jezpira właściwie w 100%. Potrzebny jest w tym wszystkim zdrowy rozsądek i jednak parkingi w centrum (a np. jeśli nie na Solnej, to gdzie?).
Nie bardzo też potrafię zrozumieć sens takiego radykalnego zamknięcia Czarnowskiej
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 5 marca 2008, o 15:24

Odnośnie obaw współforumowiczów o prawidłowość rozwiązania zwężeń na łącznicach i na Nowożelaznej przed połączeniem z łącznicami to polecam obejrzenie wizualizacjiprzebudowy ronda Wiatraczna i budowy śródmiejskiej przelotówki przez Warszawę. W końcu Nowożelazna/Nowozagnańska też ma mieć taki status w Kielcach. Tam przy włączeniach łącznic (które mają przekrój 2 pasów) nie ma przewężeń tylko rozszerzenie drogi do przekroju 2x4 i to w dodatku na estakadach. Tylko można pomarzyć o takim perspektywicznym myśleniu w przypadku naszego MZD. To i tak, że jest miejsce na trzeci pas na Nowozagnańskiej.
Jeżpir

ODPOWIEDZ