Ale pamiętaj, że po przebudowie ruch z ulicy Czarnowskiej zostanie skierowany w przedłużoną Żelazną więc automatycznie ruch na rondzie się zmniejszy.ice pisze:Uwazam, ze tam jest zbyt duze natezenie ruchu jak na takie rondo i bedzie jeszzcze wiecej klopotow.
MZD Kielce - Węzeł Żelazna - Rondo im.Herlinga-Grudzińskiego
stąd wiem: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... 1-09-02-06Jezpir pisze:Skoro nie wiesz jak takie rondo wygląda, to skąd wiesz, że w Krakowie sprawuje się dobrze?AIR pisze:jak takie rondo wygląda? nie mogę w necie znaleźć zdjęć, jak by komuś sie udało takie zdjecia znaleźć to chętnie zobaczę.
W Krakowie takie rondo jest i spisuje się dobrze, więc nie sądzę, że Kielce są za dużym miastem na takie rondo jak napisałeś-ice
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
Za to zwiększy się ilość samochodów jadących prawym pasem Al. IX Wieków Kielc, bo tylko jazda tym pasem pozwoli na wjazd na ul. 1 Maja (vide wizualizacje ze strony MZD). Spowoduje to syndrom ul. Seminaryjskiej i Ogrodowej przed likwidacją wysepki. To nic, że na dłuższym odcinku są dwa pasy, większość i tak jeździ prawym, bo za kawałek jest wysepka. Korki będą tworzyć się i tak.Daniel pisze:Ale pamiętaj, że po przebudowie ruch z ulicy Czarnowskiej zostanie skierowany w przedłużoną Żelazną więc automatycznie ruch na rondzie się zmniejszy.ice pisze:Uwazam, ze tam jest zbyt duze natezenie ruchu jak na takie rondo i bedzie jeszzcze wiecej klopotow.
I to jest kolejny argument za pozostawieniem wjazdu na Czarnowską. Ruch z IX Wieków rozłoży się na dwie ulice, a nie na jedną. Zamykać sobie można Paderewskiego, bo i tak jest praktycznie ślepa. Okrzei sama się wyłączy (czyt. odciąży), bo wygodniej będzie dojechać przez nowy węzeł i zmodernizowaną Zagnańską do Skrzetli. Ulica Okrzei mogłaby być droga dojazdową do Plazy.
Jeżpir
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
Też uważam, że będzie zamieszanie przy korzystaniu z tego ronda. Ale nie na samym rondzie, bo tu akurat będą separatory pasów ruchu (choć oczywiście znajdą się tacy, którzy zatrzymają się na rondzie, bo będą chcieli przejechać przez fragment wolnego miejsca). Zamieszanie będzie przed rondem (by wybrać właściwy pas) i za nim (żeby jak najszybciej zawrócić, bo źle się pojechało). Będzie to trwało dopóki oczywiście kierowcy nie nauczą się z niego korzystać. Potem korki będą na prawym pasie Al. IX Wieków Kielc.ice pisze:hmm
Sądząc po obserwacji jak niektorzy poruszaja sie dzis po rondzie, wnioskuje, ze spora ilosc kierowcow biedzie miala problemy z rondem turbinowym.
A tak po za tym, to w jaki sposob usprawni to poruszanie sie po rondzie??
Uwazam, ze tam jest zbyt duze natezenie ruchu jak na takie rondo i bedzie jeszzcze wiecej klopotow.
pierwszy link z Googli -> Rondo Kocmyrzowskieice pisze:Jesli moglby ktos wrzucic jakas fotke ronda w Krakowie, jak to tam wyglada bo nie moglem znalesc.
Swoją drogą ciekawe, że mimo ruchu okrężnego wprowadzono jeszcze sygnalizację świetlną. Może dlatego się sprawdza?
Jeżpir
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
Właśnie! Co do oznakowania mam pewne wątpliwości.Naos pisze:(..) zakladajac ze oznakowanie bedzie odpowiednie.
Osobiście uważam, że ronda to b. dobre skrzyżowania, tylko kierowcy nie umieją po nich jeździć. Są także tacy, którzy notorycznie nie używają wewnętrznego pasa, bo nie wiedzą jak i kiedy zjechać na zewnętrzny. A przecież jazda zewnętrznym pasem jest dozwolona tylko w prawo i na wprost (czyli w pierwszy lub drugi zjazd). Chcąc jechać dalej należy korzystać z wewnętrznego pasa ronda. Ale cóż....
Jeżpir
No wlasnie o to chodzi, i tu moze byc problem z rondem turbinowym.Jezpir pisze: Osobiście uważam, że ronda to b. dobre skrzyżowania, tylko kierowcy nie umieją po nich jeździć. Są także tacy, którzy notorycznie nie używają wewnętrznego pasa, bo nie wiedzą jak i kiedy zjechać na zewnętrzny. A przecież jazda zewnętrznym pasem jest dozwolona tylko w prawo i na wprost (czyli w pierwszy lub drugi zjazd). Chcąc jechać dalej należy korzystać z wewnętrznego pasa ronda. Ale cóż....
Ostatnio bylem swiedkiem jak samochod robil rundke dookola ronda po zewnetrznym pasie. O ironio, kierowca byla kobieta
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Kiedyś narysowałem sobie takie zwyczajne rondo jak przy Żytniej, i stwierdziłem, że gdyby zewnętrznym pasem jechało się tylko w prawo, to byłoby ono niemal idealnie bezkolizyjne. Kierowca, który chce skręcić w najbliższą w prawo, jedzie zewnętrznym pasem drogi, bez przeszkód a nawet zatrzymywania wjeżdża na zewnętrzny pas ronda (bo jadący z lewej tym pasem skręca właśnie w prawo) i spokojnie zjeżdża na zewnętrzny pas pierwszej ulicy. Natomiast jadący wewnętrznym pasem drogi wjeżdża na wewnętrzny pas ronda (musi tylko poczekać chwilkę aż się zwolni i jest to jedyna sytuacja w której trzeba czekać), i z tego pasa spokojne zjeżdża na wewnętrzny pas dowolnej drogi. W ogóle można by trawnik rozdzielający jezdnie pociągnąć do wewnętrznego pasa ronda.
Wracając do Zagnańskiej, to zastanawiam się, czy wytną te wszystkie wiekowe drzewa wzdłuż niej, bop drzewa na wizualce MZD są za młode i sugerują, że posadzą nowe. A, i jeszcze jedno: jeżeli pod rondem są przejścia dla pieszych, to po co są jeszcze pasy na Okrzei? I przeszkadza mi ten parawan dźwiękochłonny pośrodku 1 Maja (ten od strony hotelu by wystarczył) w na Czarnowskiej (przesłoni całkiem widok na drugą stronę jezdni, a to jest dla mnie niemiłe wrażenie, z jednej strony zasłoni pieszym Społem, a z drugiej Biedronkę. No, ewnentualnie mogłoby to być lustro wenwckie, żeby było widać Społem z każdej strony, a Biedronki nie )
Wracając do Zagnańskiej, to zastanawiam się, czy wytną te wszystkie wiekowe drzewa wzdłuż niej, bop drzewa na wizualce MZD są za młode i sugerują, że posadzą nowe. A, i jeszcze jedno: jeżeli pod rondem są przejścia dla pieszych, to po co są jeszcze pasy na Okrzei? I przeszkadza mi ten parawan dźwiękochłonny pośrodku 1 Maja (ten od strony hotelu by wystarczył) w na Czarnowskiej (przesłoni całkiem widok na drugą stronę jezdni, a to jest dla mnie niemiłe wrażenie, z jednej strony zasłoni pieszym Społem, a z drugiej Biedronkę. No, ewnentualnie mogłoby to być lustro wenwckie, żeby było widać Społem z każdej strony, a Biedronki nie )
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."
patrząc na wizualki miałem cały czas wątpliwości, czy główny strumień samochodów w kielcach nie zablokuje się przy skręcie z 1 Maja w lewo w Nowożelazną (dwa pasy).
to jeszcze jakoś by się dało przetrwać, ale prawdziwym problemem jest rzeczywiście rondo turbinowe - rozwiązanie ciekawe i które pewnie np. na rondzie Żytniej i Ogrodowej dobrze by się przyjęło, ale tutaj sprowadza cały strumień samochodów na jeden pas!
obawiam się, że to nie jest przyszłościowe rozwiązanie.
to jeszcze jakoś by się dało przetrwać, ale prawdziwym problemem jest rzeczywiście rondo turbinowe - rozwiązanie ciekawe i które pewnie np. na rondzie Żytniej i Ogrodowej dobrze by się przyjęło, ale tutaj sprowadza cały strumień samochodów na jeden pas!
obawiam się, że to nie jest przyszłościowe rozwiązanie.
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Ja to swego czasu w ogóle słyszałem coś o skrzyżowaniu normalnym z sygnalizacją swietlną, i tak myslałem, że nie byłoby to złe, zwłaszcza jeśli by dojazd do Okrzei zrobić tylko od strony Zagnańskiej, albo zamiast niej całkiem wyłączyć Paderewskiego.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
Istnieje taka opcja opracowania dokumentacji na to skrzyżowanie. Jest o tym napisane w materiałach do konsultacji społecznych MZD. I faktycznie, przy zamknięciu Czarnowskiej robienie ronda chyba mija się z celem. Chociaż to turbinowe rondo jest dobrym rozwiązaniem. Myślę, że nawet lepszym od zwykłego ronda. Przy okazji uderzę sie w pierś i przeproszę wszystkich za wprowadzenie w błąd. Po dokładniejszym przyjrzeniu się układowi pasów na rondzie zauważyłem, że jadąc z IX Wieków w 1 Maja niekoniecznie trzeba będzie ustawiać się na prawym pasie, bowiem z obu będzie można wjechać w 1 Maja; jadąc prawym pasem w prawy pas 1 Maja, a lewym pasem w lewy. Trochę mnie to uspokaja jeżeli chodzi o korki na IX Wieków Kielc. Pozostaje jeszcze obawa theknight'a o zakorkowanie zjazdu z 1 Maja w Nowożelazną. Przy dobrym ustawieniu sygnalizacji świetlnej da się to zrobić bez większych zgrzytów. Choć uważam ciągle, że pozostawienie wlotu w Czarnowską (nawet z zamknięciem lewoskrętu z Czarnowskiej w Żelazną) rozładowałoby dość znacznie lewoskręt z 1 Maja w Nowożelazną.Petras pisze:Ja to swego czasu w ogóle słyszałem coś o skrzyżowaniu normalnym z sygnalizacją swietlną, i tak myslałem, że nie byłoby to złe, zwłaszcza jeśli by dojazd do Okrzei zrobić tylko od strony Zagnańskiej, albo zamiast niej całkiem wyłączyć Paderewskiego.
Jeżpir