Też uważam, że w centrach miast priorytetem powinien być pieszy a nie samochód. Nie krytykowałbym jednak rozwiązań zastosowanych przy tym rondzie jak grzebo. Zauważcie dla których relacji zastosowano przejścia podziemne - dla IX wieków - 1 Maja. Czyli tej gdzie ruch zdecydowanie musi być płynny i raczej nie zakłócany przez przejścia dla pieszych, światła.
Czy ma ta relacja duże znaczenie dla ciągu ruchu pieszego? Nie. Ponieważ ten jest największy na linii Czarnowska - Paderewskiego i IX wieków czyli nawet nie przechodzi przez przyszłe przejścia podziemne ( nie twierdze że ludzie nie ida w strone ul. Okszei czy na 1 Maja, ale nie są to potoki tak duże). Przejścia podziemne i przez to marginalizowanie pieszego sa przewidziane więc tylko dla tych mniej uczęszczanych i istotnych relacji które tylko zwalniałaby ruch aut ( czyli potoku ze wschodu na zachód Kielc, dość istotnego przyznacie, głównie o to chodziło w tej inwestycji, usprawnić przejazd ze ślichowic na centrum i wschodnie dzielnice miasta).
Tam gdzie ruch pieszych jest największy( Czarnowska , Paderewskiego) są normalne przejścia dla pieszych i uspokojony ruch na Czarnowskiej