MZD Kielce - Węzeł Żelazna - Rondo im.Herlinga-Grudzińskiego

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 5 marca 2008, o 19:35

To chyba jeden z dwoch projektow schowania tunelu pod ziemie. Ja jestem najblizszym sasiadem tej inwestycji i wiem, ze jest opcja calkowitej zabudowy tunelu i chyba jest najrozsadniejsza. Zamieszczone w filmie skrzyzowanie bedzie takie jak u nas Al. Solidarnosci i Swietokrzyskiej.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 5 marca 2008, o 20:04

ktoś mi mówił, że gdyby Węzeł Żelazna zaprojektować OPTYMALNIE, to koszty byłyby ok. 6x wyższe. Nie znam się co prawda na kosztorysach, ale nie zdziwiłbym się gdyby nie było w tym ani grama przesady... :roll:
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

rondo ;P

Post autor: tomasz2719 » 9 marca 2008, o 15:03

jak dla mie to świetny pomysł z przebudową ronda herlinga-grudzińskiego. bo to jedno z najbardziej wykorzystywanych rond w mieście. a jak wyłącza z ruchu czarnowską to bedzie lepiej. co prawda korek przeskoczy na 1 maja ale i tak bedzie lepiej. i świetny pomysł z przejsciami podziemnymi (nie trzeba bedzie sie wpychac pod samochody). a koncepcja z wjazdami i zjazdami z ronda też jest dobra (bo wydaje mi sie że przez te żółto-czarne pasy to nie można przejeżdżać). co prawda przebudowa ta nastąpi, jak mi sie wydaje, dopiero po zrobieniu skrzyżowania zagnańska-żelazna z 1 maja. ale samo skrzyżowanie też jest dobre. ten podziemny i naziemny przejazd. chciałbym aby zrobili to jak najszybciej. no ale jak zaczną robic to chyba bedzie DUŻY problem z przejazdem :D ale jak skończą to kielczanie powinni być zadowoleni.

Awatar użytkownika
pawel_ŚLV
Posty: 300
Rejestracja: 14 marca 2008, o 22:44
Lokalizacja: Kielce\Skarżysko
Kontakt:

Re: rondo ;P

Post autor: pawel_ŚLV » 20 marca 2008, o 16:24

tomasz2719 pisze:. a koncepcja z wjazdami i zjazdami z ronda też jest dobra (bo wydaje mi sie że przez te żółto-czarne pasy to nie można przejeżdżać)
ronda turbinowe są dobrym rozwiązaniem ale jak powstanie pierwsze w CK to już widzę jak starsi czy kobiety będą się gubić i blokować ruch na rondzie bo nie będą umieli zjechać z ronda
Waleczne Serce Korona Kielce

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 20 marca 2008, o 19:18

Kiedyś w końcu się nauczą.

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 20 marca 2008, o 21:36

no właśnie tak mi sie wydaje że przed wjazdem na rondo, powinni postawić znaki, że z lewego pasa wjedziesz tu i tu, a z prawego tam i tam. i tak przed każdym wjazdem z każdej strony. wtedy ludzie raczej sie połapią że np. muszą zmienić pas, jeśli chcą pojechać tam gdzie chcą. zastanawiałem sie że mogliby dać znak ronda na którym np. niebieskim kolorem, będą zaznaczone możliwe zjazdy z ronda, jeśli jedziesz prawym pasem, a czerwonym jak jedziesz lewym. taki przykład. NIE WIEM jak jest na takich rondach, w innych miastach, oznaczone którędy gdzie pojechać.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 20 marca 2008, o 22:04

Nie wiem czy to bedzie mozliwe, ale w takich sytuacjach dobrze sprawuja sie informatory bramowe, tylko czy takowe by tam pasowaly wizualnie...

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 20 marca 2008, o 22:58

Przed rondami turbinowymi (w przeciwieństwie do zwykłych rond) są tablice z rozpisanymi kierunkami jazdy z poszczególnych pasów ruchu oraz znaki poziome ze strzałkami (jak przed zwykłym skrzyżowaniem). Tak więc jeśli ktoś się nie gubi na skrzyżowaniu ze światłami to i tutaj się nie zgubi.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Ahmed
Posty: 239
Rejestracja: 19 maja 2008, o 17:56

Post autor: Ahmed » 21 maja 2008, o 13:15

Tak czytam dyskusję na temat rond turbinowych w Kielcach, i chciałbym zauważyć, że takowe już było, a gdzie? Wystarczy uważnie przyjrzeć się jak wyglądało na początku lat 70-tych oznakowanie na rondzie u zbiegu Żytniej i Paderewskiego. Oznakowanie wyraźnie wymuszało jazdę w określonym kierunku z określonego pasa ruchu, więc sama koncepcja ma już kilkadziesiąt lat i nie wiedzieć dlaczego została zarzucona (przynajmniej na tym skrzyżowaniu)

Carver
Posty: 12
Rejestracja: 10 listopada 2006, o 09:25

Post autor: Carver » 22 maja 2008, o 15:11

Moi pisze:
MeehoweCK pisze:Czarnowska będzie zamknięta po prostu dlatego, że jej obciążenie przejmie 1 Maja, która będzie miała dużo większą przepustowość niż obecnie. Wydaje mi się, że w ścisłym centrum należy ograniczać do minimum ilość arterii, a te które są powinny mieć jak największą przepustowość.
Słusznie. Zamykać jak najwięcej. Po zamknięciu Paderewskiego, zrobiłbym to samo z Żelazną, Jagiellońską, Jana Pawła, Wesołą, Pl. Wolności, Żeromskiego, Tarnowską, Chopina i Szczecińską.

I wtedy objeżdżamy sobie centrum przez Piekoszów lub Radlin. Jak kto woli. Nie robiłbym nakazu, że koniecznie przez Piekoszów, czy koniecznie przez Radlin.

Alternatywnie, można pokonać centrum pieszo, zostawiając auto na którymś z pobliskich parkingów. Np. w Krakowie lub w Warszawie.

Kolego - przeoczyłeś jeszcze Podklasztorną i Białogońską ! Poza tym, zaproponowałeś te kosmetyczne, choć dla niektórych może troszkę uciążliwe zmiany w ruchu, zupełnie zapominając o niczym nieskrępowanym ruchu wschód-zachód. To było bardzo nieostrożne dla jedynie słusznej i niezbędnej koncepcji naszego prezydenta - wyłączenia Kielc z... mapy Polski, z cywilizacji i logiki.
Na szczęście po wdrożeniu tych kilku kosztownych i szkodliwych zmian do pracy pod UM będzie można już dzięki odpowiednim zezwoleniom wjechać i wyjechać zakupioną za ciężko zarobione przez mieszkańców i łatwo odebrane dzięki maxymalnym stawkom podatki, nienajtańszą limuzyną ! Tunelem pod szklanymi domami z każdej strony !
Będzie tych pomników i drogich obiektów dla wybrańców, koniec igrzysk i eksperymentów - chcemy normalnego, nieturbinowego życia, bezpieczeństwa i dobrych, sprawdzonych rozwiązań za NASZE pieniądze !
Najpierw niezbędne są obwodnice śródmieścia i miasta oraz drogi wjazdowe z "sypialni" i nowo planowanych osiedli domków (Dyminy), tranzyt należy bezwzględnie wyprowadzać z miasta, a dopiero potem zamykać centrum i główne arterie. Wszelkie objazdy (w mieście) powodują tylko większe natężenie ruchu, więcej hałasu, więcej zanieczyszczeń, wypadków, a dla mieszkańców - stratę czasu, pieniędzy i zdrowia. Za to wszystko odpowiedzialni są i będą urzędnicy podejmujący pochopne i nielogiczne decyzje oraz ich zwierzchnicy !

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 22 maja 2008, o 15:36

zaraz jeszcze usłyszę, że to w ogóle źle, że ma być budowany Węzeł Żelazna... :roll: :P
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 22 maja 2008, o 18:18

Carver pisze:Najpierw niezbędne są obwodnice śródmieścia i miasta oraz drogi wjazdowe z "sypialni" i nowo planowanych osiedli domków (Dyminy), tranzyt należy bezwzględnie wyprowadzać z miasta, a dopiero potem zamykać centrum i główne arterie.
Wedlug koncepcji idealnej moze i tak. Druga strona medalu wskazuje na to, ze Kielce musza miec atrakcyjne i zadbane centrum, przyjazne pieszym i tego kursu bede sie trzymal. Ciesze sie, ze za moje pieniadze centrum bedzie atrakcyjne turystycznie, mam nadzieje, ze mocno odzyje. Dzisiaj pierwszenstwo w planowaniu komunikacji maja piesi i komunikacja miejska, a nie prywatne samochody.

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 22 maja 2008, o 18:22

Carver w bledzie jestes. Czym jest dla Ciebie brak logiki ? tym ze rozbudowywuje sie ulice? No jak to jest szkodliwe jak to napisales no to gratuluje orientacji w temacie, zaproponuj cos naprawde rozsadnego, cos co lepiej spelni zadanie niz rondo turbinowe, i bedzie jak to piszesz - rozsadne. Piszesz ze najpierw potrzebne sa obwodnice, a wezeł Żelazna to co ma stanowic jak nie cześć zachodniej obwodnicy środmiecia :?: :?: Te zanieczyszczenia itd itp o ktorych piszesz to chyba lepiej jak sie "skupi w jednym miejscu" - niz beda rozsiane po wielu ulicach w centrum.Podaj jakis swoj projekt, wg Ciebie - rozsadny dla tego trenu, bo skrytykowales a nic madrego nie zaproponowales i przeczysz samemu sobie. Nie zapominaj ze tak potrzebna droga do Dymin bedzie poszerzana juz w przyszlym roku wiec poczytaj troche a pozniej sie wypowiadaj.

Carver
Posty: 12
Rejestracja: 10 listopada 2006, o 09:25

Post autor: Carver » 24 maja 2008, o 19:06

Naos pisze:Carver w bledzie jestes. Czym jest dla Ciebie brak logiki ? tym ze rozbudowywuje sie ulice? No jak to jest szkodliwe jak to napisales no to gratuluje orientacji w temacie, zaproponuj cos naprawde rozsadnego, cos co lepiej spelni zadanie niz rondo turbinowe, i bedzie jak to piszesz - rozsadne. Piszesz ze najpierw potrzebne sa obwodnice, a wezeł Żelazna to co ma stanowic jak nie cześć zachodniej obwodnicy środmiecia :?: :?: Te zanieczyszczenia itd itp o ktorych piszesz to chyba lepiej jak sie "skupi w jednym miejscu" - niz beda rozsiane po wielu ulicach w centrum.Podaj jakis swoj projekt, wg Ciebie - rozsadny dla tego trenu, bo skrytykowales a nic madrego nie zaproponowales i przeczysz samemu sobie. Nie zapominaj ze tak potrzebna droga do Dymin bedzie poszerzana juz w przyszlym roku wiec poczytaj troche a pozniej sie wypowiadaj.
Naos - sądzę, że prawie dla wszystkich brak logiki jest brakiem logiki i pytać o to nikt inteligentny nie musi.
Rozbudowa ulic - każda sensowna i rzetelna - bardzo mnie cieszy. W tym oczywiście Węzeł Żelazna - nigdzie nie napisałem, że jest on szkodliwy !!! Spróbuj proszę czytać ze zrozumieniem lub nie śnić na jawie !
Nie mam też obowiązku niczego proponować (choć czasem proponuję) i mam prawo - podobnie jak Ty krytykować ROZWIĄZANIA, które uważam za niesłuszne, kosztowne bądź zbędne. Wypowiedziałem się właśnie pochlebnie o obwodnicach - w kontekście Węzła Żelazna - szkoda że nie skończy się on dwupoziomowym skrzyżowaniem z ul. Jesionową/Łódzką.
Kiedy przejeżdżając miasto zamiast 5 km zrobimy 10 lub 15 to zanieczyszczeń się nie "skupi w jednym miejscu", lecz wyprodukuje ich więcej i na większym obszarze - przez dłuższy czas ! Jadąc Czarnowską nie uwolni się mieszkańców Kielc od hałasu i "smrodu" - Ci z okolic Czarnowskiej nie są wcale lepsi czy gorsi od tych z Paderewskiego. Są wręcz normy procentowe zanieczyszczeń w powietrzu - z fizycznego punktu widzenia stoją one w całkowitej sprzeczności z Twoją teorią o wyższości "skupionych" zanieczyszczeń nad "rozsianymi". W całym cywilizowanym świecie ponosi się olbrzymie koszty, by podróż była jak najkrótsza, najbezpieczniejsza i najmniej uciążliwa - także dla otoczenia.
Skoro piszesz, że nic mądrego nie zaproponowałem, to należy rozumieć, że jesteś przeciwny Węzłowi Żelazna (jako obwodnicy centrum/miasta) ??? Odpowiedz sobie proszę na pytanie: komu brak orientacji w temacie i kto sam sobie przeczy ?
Tak potrzebna droga do Dymin jest już niezbędna, ale (sama) nie załatwi problemu po budowie nowych osiedli i supermarketu - potrzebne są dodatkowe drogi i obwodnice - dla mieszkańców oraz dla skierowania tranzytu na kierunku północ-południe poza miastem. Ściegiennego na odcinku miejskim już jest przeciążona i niebezpieczna, na terenie Baranówka jest właśnie uchwalany plan zagospodarowania a developer ma zamiar budować całe osiedle domków. Dodatkowo łamane są nagminnie przepisy drogowe i zakazy, dochodzi do coraz liczniejszych wypadków - oczywiście nie tylko tu.
Wypowiadam się kiedy poczytałem trochę więcej niż trochę, mam często informacje bardzo wcześnie i z bardzo dobrych źródeł (zanim mogą pojawić się na forach i w prasie), śledzę uważnie i reklamuję wśród wszystkich znajomych niniejsze forum, codziennie przeglądam prasę lokalną, zwracałem się pisemnie z uwagami oraz pomysłami do władz miasta i cieszy mnie to, że niektóre zostały wykorzystane.
Pochwal się proszę swoimi pomysłami i dokonaniami - chętnie poczytam. Nie atakuj INNYCH za ich krytykę i poglądy, krytykuj proszę rzeczowo i rzetelnie - pomysły, rozwiązania, idee, teorie...
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 24 maja 2008, o 21:44

skrzyżowanie Łódzka-Jesionowa/Zagnańska będzie dwupoziomowe. Tylko że po prostu to już będzie inna inwestycja...
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

ODPOWIEDZ