MZD Kielce - Węzeł Żelazna - Rondo im.Herlinga-Grudzińskiego
Myślę, że centrum nie obroni sie z powodu fatalnej oferty, przedpotopowego podejścia do klienta i cen - z kosmosu. Nie jestem ich zwolennikiem, ale obie galerie załatwią sprawę. Z przykroscią stwierdzam, że dziś najlepszą alternatywą jest wlaśnie galeria. W ubiegły weekend - w sobotę odwiedziłem bazary i..... zszokowały mnie wysokie ceny za towary, które nie zasługują na żadną uwagę. Plac Wolności umarł. Osatnio kupiłem jednego gejpfruta za cenę..... 6 zł. Na Plantach - facet nie kupi nic dla siebie, chyba, ze torebkę
Galeria Echo, która ruszy za 3 miesiące - z całą gamą sklepów, wyborem, opcją gastronomiczną i rozrywkową - kino, pub, kregielnia itp. - załatwi centrum, które od dawna zarezerwowane jest dla banków, aptek, kantorów. Każdego dnia z racji pracy jestem na ul. Sienkiewicza, Dużej i w Rynku. I po pracy uciekam stąd jak najszybciej.
PS. Książki, płyty CD, DVD - tylko z internetu lub z Mediamarkt. Przykre to, ale prawdziwe, bo tam jest wiekszy wybór i taniej. I nie chodzi tu o dojazd pod sklep, bo dojazd niczego nie załatwi. I z tym trzeba sie pogodzić. Za trzy miesiące centrum przeniesie się w rejon Bocianka, a od przyszłego roku - do kolejnej galerii.
Galeria Echo, która ruszy za 3 miesiące - z całą gamą sklepów, wyborem, opcją gastronomiczną i rozrywkową - kino, pub, kregielnia itp. - załatwi centrum, które od dawna zarezerwowane jest dla banków, aptek, kantorów. Każdego dnia z racji pracy jestem na ul. Sienkiewicza, Dużej i w Rynku. I po pracy uciekam stąd jak najszybciej.
PS. Książki, płyty CD, DVD - tylko z internetu lub z Mediamarkt. Przykre to, ale prawdziwe, bo tam jest wiekszy wybór i taniej. I nie chodzi tu o dojazd pod sklep, bo dojazd niczego nie załatwi. I z tym trzeba sie pogodzić. Za trzy miesiące centrum przeniesie się w rejon Bocianka, a od przyszłego roku - do kolejnej galerii.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1165
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
- Lokalizacja: Kielce
dobrze że nie gejfjuta (żarcik taki, nie obrażaj się) a tak serio to widzę że to Twój 1 post więc witaj na forumabsolut26 pisze: Osatnio kupiłem jednego gejpfruta
nie przesadzaj. jeśli piątkowy lub sobotni wieczór przy piwku/soczku:) wolisz spędzić w jakimś komercyjnym molochu na osiedlu no to faktycznie mamy inną mentalność.
śródmieście ma swój klimat i tego nikt i nic nie zastąpi. nikt nie zorganizuje finału WOŚP w galerii tak jak i nikt sylwestra tam nie spędzi ani korowód studentów w juwenalia tamtędy nie będzie paradował, sal teatralnych też tam nie uświadczysz. na spacerek z dzieckiem czy żona również tam raczej nie pójdziesz. nie fetyszyzuj tak tych galerii.
nie wyobrażam sobie wziąć drugą polówkę do jakiegokolwiek lokalu gastronomicznego w galerii i spędzić tam romantyczny wieczór "wcinając" kolacje przy świecach. galerie to taki sam badziew tyle że metki kojarzysz z reklam
edycja:
po wysłaniu posta zorientowałem się że temat to "Węzeł Żelazna..." sorki że nie na temat
CK|PL|EU
Źródło: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... lazna.htmlOficjalny start budowy węzła Żelazna
Po siedmiu latach przygotowań oficjalnie rozpoczęto najważniejszą miejską inwestycję drogową - budowę węzła Żelazna. Drogowcy obiecują: inwestycja zakończy się planowo w maju 2013 roku.
- Nareszcie - to słowo najczęściej powtarzali zaproszeni goście. Wojciech Lubawski, prezydent Kielc, przypomniał, że przygotowania do inwestycji obejmującej m.in. przebicie ul. Żelaznej do 1 Maja trwały od 2004 roku. - Bardzo jej wszyscy oczekujemy, chociaż utrudnień nie unikniemy. Musimy przetrwać najbliższe dwa lata - mówi prezydent.
Prace obejmą 21 ha terenu, na którym powstanie 2,5 km nowych dróg. Konieczne będzie wyburzenie kilkudziesięciu budynków oraz przesadzenie lub wycięcie 1736 drzew. Już wybudowano 70 mieszkań dla przesiedlonych osób. - Bardzo zależy nam na dotrzymaniu terminu i zakończeniu prac w maju 2013 roku - mówi Katarzyna Rudnicka z firmy Mota-Engil, która wspólnie z Kieleckim Przedsiębiorstwem Robót Drogowych realizuje wartą 100 mln inwestycję. Nie ukrywa, że inwestycja będzie większym wyzwaniem niż zakończona kilka dni temu budowa ekspresowej "siódemki" ze Skarżyska do Występy. - W mieście jest zawsze trudniej. Tu największym problemem jest to, że nadal nie przejęliśmy wszystkich gruntów. To może w pierwszym etapie utrudnić przekładanie np. instalacji podziemnych - mówi Rudnicka. Jest jednak dobrej myśli. - W przyszłym tygodniu zaczniemy rozbiórkę wiaduktu nad torami - zapowiada.
Już podczas uroczystości na zlikwidowanym w związku z budową przejściu dla pieszych pojawił się transparent z żądaniem przywrócenia go. - To wykluczone ze względów bezpieczeństwa - ucina Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Relacja filmowa: http://www.itv.kielce.eu/pl/artykuly/pokaz/2079Rozpoczęła się budowa Węzła "Żelazna"
Ta inwestycja jest jedną z ważniejszych, jakie prowadzone były w Kielcach. Będzie realizowana przez 26 miesięcy na terenie obejmującym niemal 21 ha, a po jej zakończeniu całkowicie zmieni się część miasta. Mowa budowie węzła drogowego u zbiegu ulic: Żelazna, 1-go Maja, Zagnańska wraz z przebudową Ronda im. Herlinga - Grudzińskiego. Roboty budowlane oficjalnie rozpoczęto dziś - symbolicznym wbiciem łopaty. To największe zadanie realizowane w ramach projektu "Rozwój systemu komunikacji publicznej w Kieleckim Obszarze Metropolitalnym". Inwestycja jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013.
Źródło: http://www.itv.kielce.eu/pl/artykuly/pokaz/2079
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
Burzą wiadukt na ul. 1 Maja
Rozpoczęto wyburzanie wiaduktu nad torami kolejowymi w Kielcach. To kolejny etap budowy węzła Żelazna.
- Wyburzonych zostanie około 220 metrów od strony ronda Herlinga-Grudzińskiego. Pozostała część będzie gruntownie wyremontowana - informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. Wyburzenie to część wartej blisko 100 mln złotych budowy węzła Żelazna. Inwestycja realizowana przez Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mota-Engil ma się zakończyć w maju 2013 roku.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... _Maja.html
Rozpoczęto wyburzanie wiaduktu nad torami kolejowymi w Kielcach. To kolejny etap budowy węzła Żelazna.
- Wyburzonych zostanie około 220 metrów od strony ronda Herlinga-Grudzińskiego. Pozostała część będzie gruntownie wyremontowana - informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. Wyburzenie to część wartej blisko 100 mln złotych budowy węzła Żelazna. Inwestycja realizowana przez Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mota-Engil ma się zakończyć w maju 2013 roku.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... _Maja.html
<klawy tekścik w tym miejscu>
To może być tylko polska głupota taka inwestycja a oni część wiaduktu budują a część będą remotnować, chyba po to by mieć potem robotę przy naprawach tej wyremontowanej części jak będą powstawały uterki na połączeniu ze starą. Mieliśmy już doświadczenie na krakowskiej gdzie po gruntownym remoncie chyba rok później znów naprawiali te wiadukty. Nie rozumiem tego zupełnie. Inwestycja na dziesiątki lat a taka fuszerka od początku.
Czy to nie jest przypadkiem odcinek wiaduktu od strony Ronda Herlinga-Grudzińskiego tylko do torów, który jest wyburzany?Adasiek CK pisze:Rozpoczęto wyburzanie wiaduktu nad torami kolejowymi w Kielcach.
Z tego co czytałem to odcinek wiaduktu nad samymi torami ma być remontowany, tak samo jak odcinek wiaduktu do torów od strony skrzyżowania ulic Jagiellońskiej i 1 Maja (niedawny przetarg na dokumentacje na ten odcinek)?
ciekawski - wyburzają to co muszę, bo ten odcinek starego wiaduktu ma być zastąpiony w zasadzie chyba dwoma wiaduktami w ramach nowego węzła.
To co się nie zmienia (przebieg, itd.) remontują. Sądzę, że to tańsze niż budowa nowego. A skoro tak, to jest to uzasadnione w punktu widzenia ekonomii.
Dodatkowo chyba ten obecny wiadukt i tak był podzielony na trzy odcinki ze sobą połączone? Więc zastanawiam się jakie usterki połączenie dotychczasowego wyremontowanego odcinka wiaduktu z nowymi może powodować? Nie jestem inżynierem od mostów, więc jak ktoś ma wiedzę fachową, to niech się wypowie.
TomanoMo - ja tez nie jestem ekspertem budowlanym, ale nie rozumiem tego, zazwyczaj jak się chce zaoszczędzić potem wychodzi drozej bo co i rusz pojawiają się jakieś usterki. A wiadukt tak czy tak nie jest budowany w całości na raz tylko kawałkami łaczony między tymi podporami, wiec łaczenia na nowej części i tak będą, ale kwestia nawet osadzania całej konstrukcji. Nowy na pewno z kilka cm lub milimiterów osiadzie w ciągu kilku lat, stary juz raczej nie i co wtredy, ale budowlańcem nie jestem wiec nie wiem jak to działa. Wiadomo chodzi im o kasę, bo skoro potrafili wybudować wiadukt od nowa w stronę 1 maja to wątpię by ten co zostaje był w lepszym stanie. Jak dla mnei kasa, kasa i kasa.... No zobaczymy co bedzie za kilka lat lub nawet krócej jak zaczną się poprawki.