MZD Kielce - Węzeł Żelazna - Rondo im.Herlinga-Grudzińskiego

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 14 maja 2007, o 11:02

Z Gazeta.pl:

Duży krok do rozpoczęcia przebudowy Żelaznej

Czy zakup budynku przy ulicy Ściegiennego może mieć jakiś związek z budową "węzła 1 Maja". Ma, i to bardzo ścisły. Dzięki temu będzie można wysiedlić mieszkańców domów, które stoją na trasie przebiegu planowanej inwestycji.

Przebicie ulicy Żelaznej do Zagnańskiej, popularnie zwane budową węzła 1 Maja, to jedna z najważniejszych drogowych inwestycji w Kielcach. Planowana jest od ćwierćwiecza, jednak ostatnie lata, kiedy znacznie wzrósł ruch samochodów i coraz większe korki towarzyszą każdemu przejazdowi przez miasto, pokazały, że to inwestycja paląca. Problem jest jeden. Na planowanej trasie przebiegu ulicy znajduje się kilkanaście domów. Ich mieszkańcom trzeba zapewnić mieszkania, a tych w Kielcach brakuje.

W ubiegłym tygodniu doszło do transakcji, która zasadniczo zmienia sytuację. Gmina kupiła od Wyższej Szkoły Dziennikarstwa budynek przy ulicy Ściegiennego, który chce zaadaptować na mieszkania socjalne dla wysiedlonych z Żelaznej. Zapłaciła za niego milion złotych. W bloku już obecnie można urządzić 30-35 lokali socjalnych. - Ponieważ stoi on na dużej działce, chcemy rozbudować go o jedną klatkę i dobudować jeszcze jedną część. Dzięki temu powstanie około 50 mieszkań - mówi Andrzej Kędra, dyrektor wydziału architektury i spraw mieszkaniowych.

Domy przy Żelaznej musi opuścić około 80 rodzin, przynajmniej tak wynika z meldunków. Jednak nie oznacza to, że wszyscy muszą dostać mieszkanie od miasta. Właściciele budynków i działek tam położonych otrzymają odszkodowania. - My zobowiązani jesteśmy zapewnić lokal tym osobom, które spełniają kryteria ustalone przez radnych - zastrzega Kędra.

Miasto zamierza przygotować też budynek komunalny, w którym mogliby zamieszkać wysiedlani z Żelaznej, bo niektórzy lokatorzy kwalifikować się będą do przydziału mieszkań o wyższym standardzie. Jeszcze w tym roku zawarta ma zostać umowa z firmą deweloperską, która na miejskim gruncie wybuduje blok. Pod uwagę są brane głównie te działki, które obejmuje plan zagospodarowania przestrzennego. Znacznie przyspieszy to procedurę wydania pozwolenia na budowę.

Po raz pierwszy miasto przygotować ma mieszkania dla konkretnych rodzin. - Z list oczekujących mamy dane, że na mieszkanie od dawna czeka rodzina, na przykład 6-osobowa. Dotychczas nie dostawała przydziału, bo lokale, którymi dysponowaliśmy, były dla niej za małe. Teraz konkretnie dla takich rodzin przygotujemy metraże zarówno w budynku socjalnym, jak i komunalnym, bo mieszkań w obu będzie więcej, niż potrzeba dla lokatorów z Żelaznej - zapowiada dyrektor Kędra.

Urzędnicy już przygotowują listy oczekujących. Radni zgodzili się też, by dołożyć dla wydziału 300 tys. zł potrzebne do przygotowania dokumentacji technicznej adaptacji budynku przy Ściegiennego. Lokatorzy będą mogli wprowadzać się do nowych mieszkań w przyszłym roku.

Lista oczekujących

W kolejce na mieszkanie komunalne oczekuje obecnie około 320 rodzin. Na lokale socjalne ponad 700. 400 rodzin ma wyroki eksmisji z zajmowanych lokali, obowiązek ich wykonania spoczywa na gminie.

Joanna Gergont, 2007-05-14
:arrow: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4128647.html
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 17 lipca 2007, o 23:26

Obrazek

Opóźnienia w budowie węzła Żelazna


marc
2007-07-17, ostatnia aktualizacja 2007-07-17 19:38

Kłopoty z przygotowaniem budowy węzła Żelazna. Miejski Zarząd Dróg musi ogłosić kolejny przetarg na wykonanie jego dokumentacji.
Chodzi o jedną z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w mieście - przebicie ul. Żelaznej do 1 Maja i Zagnańskiej oraz przebudowę Ronda im. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego. Inwestycja, której realizację zaplanowano do końca 2009 roku, ma rozładować korki w centrum miasta, bo dzięki temu np. samochody jadące ul. Żelazną i Grunwaldzką będą mogły łatwo wyjechać na Łódź. Przebudowa ma kosztować około 26,6 mln zł.

Zakończenie budowy w 2009 roku stoi pod znakiem zapytania, chociaż pieniądze na ten cel zapisano w budżecie i jest ona w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym. - Musieliśmy unieważnić przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, chociaż wpłynęły trzy oferty - mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. Wyjaśnia, że jedną ze złożonych ofert trzeba było odrzucić, bo nie spełniała wymogów formalnych. - Pozostałe dwie propozycje również zawierały wady. Pojawiły się też szczegółowe pytania co do niektórych zapisów w ogłoszeniu - dodaje Wójcik.

Nowy przetarg ma być ogłoszony w ciągu kilku dni. - Myślę, że tym razem już nie będzie takich kłopotów i uda się w przyszłym roku ogłosić przetarg na roboty budowlane, a potem rozpocząć prace - mówi Wójcik.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4321432.html
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Lucens
Posty: 148
Rejestracja: 10 stycznia 2007, o 15:30
Lokalizacja: os. Świętokrzyskie

Post autor: Lucens » 18 lipca 2007, o 12:32

Ciekaw jestem na czym ma polegać przebudowa ronda Herlinga-Grudzińskiego. Najrozsądniejszym rozwiązaniem byłoby wg mnie pozostawienie ronda w obecnym kształcie i wybudowanie dodatkowo wiaduktu nad rondem w ciągu ulic IX Wieków-Czarnowska oraz przejść podziemnych dla pieszych i rowerzystów pod wszystkimi ulicami wokół ronda (coś na kształt przejść pod skrzyżowaniem Al. Jerozolimskich i Marszałkowskiej w Warszawie).

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Post autor: cm » 18 lipca 2007, o 13:41

Lucens pisze:Ciekaw jestem na czym ma polegać przebudowa ronda Herlinga-Grudzińskiego. Najrozsądniejszym rozwiązaniem byłoby wg mnie pozostawienie ronda w obecnym kształcie i wybudowanie dodatkowo wiaduktu nad rondem w ciągu ulic IX Wieków-Czarnowska oraz przejść podziemnych dla pieszych i rowerzystów pod wszystkimi ulicami wokół ronda (coś na kształt przejść pod skrzyżowaniem Al. Jerozolimskich i Marszałkowskiej w Warszawie).
Według mnie też, ale obawiam się, że chodzi o przebudowę na zwykłe skrzyżowanie ze światłami + zaślepienie którejś z ulic (kiedyś mówiono o Czarnowskiej, nie wiem, czy to nadal aktualne).

Lucens
Posty: 148
Rejestracja: 10 stycznia 2007, o 15:30
Lokalizacja: os. Świętokrzyskie

Post autor: Lucens » 18 lipca 2007, o 13:59

cm pisze:obawiam się, że chodzi o przebudowę na zwykłe skrzyżowanie ze światłami + zaślepienie którejś z ulic (kiedyś mówiono o Czarnowskiej, nie wiem, czy to nadal aktualne).
Chyba prędzej zaślepią 1-go Maja (taki los czeka tę ulicę od strony Łódzkiej po wybudowaniu 2 pasma wylotówki na odcinku od Hubalczyków). Umożliwiłoby to zachowanie ruchu w najbardziej obciążonej osi IX Wieków-Czarnowska. Dojazd do 1-go Maja byłby wówczas możliwy przez węzeł z przedłużoną Żelazną.

Tym niemniej takie rozwiązanie też nie jest dobre. W zasadzie na chwilę obecną odcięcie od ronda którejkolwiek z pięciu ulic będzie nastręczało problemy. Ewentualnie możnaby odciąć Paderewskiego (skoro i tak jest tylko ulicą dojazdową), ale to z kolei wymagałoby przywrócenia przejazdu przez skrzyżowanie z Sienkiewicza, co raczej nie wchodzi w grę.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 18 lipca 2007, o 21:05

Tam chyba maja zrobic skrzyzowanie, a pierwszym etapem bylo zamkniecie Paderewskiego (brano takze pod uwage zamkniecie Czarnowskiej).

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 19 lipca 2007, o 00:22

Mam nadzieję, że przy okazji tej przebudowy z ronda znikną te ochydne rudery...

Bart_LCY
Posty: 19
Rejestracja: 23 czerwca 2007, o 04:08
Lokalizacja: Kielce - Ostrogorka/Chicago

Post autor: Bart_LCY » 19 lipca 2007, o 00:28

Uwazalbym z wpuszczaniem pieszych pod ziemie w centrum miasta... Na swiecie odchodzi sie od takich rozwiazan, tym bardziej ze w naszej rzeczywistosci takie miejsca kojarza sie z brudem i zulernia

Awatar użytkownika
Michał
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1258
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 01:09

Post autor: Michał » 19 lipca 2007, o 07:47

Na świecie takie przejścia podziemne robi się szerokie, oświetlone i z kamerami monitoringu.

Bart_LCY
Posty: 19
Rejestracja: 23 czerwca 2007, o 04:08
Lokalizacja: Kielce - Ostrogorka/Chicago

Post autor: Bart_LCY » 21 lipca 2007, o 21:22

A ja sie powtorze - wpuszczanie pieszych pod ziemie w centrum miasta, gdzie maja bezwzgledne pierwszenstwo i racje bytu to blad! Tunel bedzie zawsze miejscem nieprzyjaznym

Dlaczego nie stworzyc wartosciowej tkanki miejskiej? Zamiast grzebac tunele proponuje cos takiego: skyway lub skywalk ( na pewno istnieje logiczna polska nazwa )

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mozna i wielopoziomowo

Obrazek

Widzialbym na poczatek takie zmiany na rondzie, lacznie z budowa w rogu pln/zach nowej dominanty z wieza z przeznaczeniem biurowo-handlowym

Obrazek

Pozniej nalezaloby uporzadkowac zabudowe polnocna i wywalic te wszystkie rudery

Lucens
Posty: 148
Rejestracja: 10 stycznia 2007, o 15:30
Lokalizacja: os. Świętokrzyskie

Post autor: Lucens » 23 lipca 2007, o 07:39

Bart_LCY pisze:A ja sie powtorze - wpuszczanie pieszych pod ziemie w centrum miasta, gdzie maja bezwzgledne pierwszenstwo i racje bytu to blad! Tunel bedzie zawsze miejscem nieprzyjaznym
Tunele odpowiednio szerokie, dobrze oświetlone, ładnie wykończone, z zainstalowanym monitoringiem wcale nie musiałyby być nieprzyjazne. Ponadto tunel umożliwia poprowadzenie ścieżki rowerowej (vide tunel pod Jesionową) a tego nie da żadne przejście nadziemne.
Bart_LCY pisze:Dlaczego nie stworzyc wartosciowej tkanki miejskiej? Zamiast grzebac tunele proponuje cos takiego: skyway lub skywalk ( na pewno istnieje logiczna polska nazwa )
Rozwiązania, które przedstawiłeś są charakterystyczne i możliwe w gęstej zabudowie miejskiej, a z taką przy rondzie nie mamy do czynienia.

Bart_LCY
Posty: 19
Rejestracja: 23 czerwca 2007, o 04:08
Lokalizacja: Kielce - Ostrogorka/Chicago

Post autor: Bart_LCY » 23 lipca 2007, o 09:50

Tak, ale tam juz niedlugo ronda nie bedzie, poza tym caly tranzyt mozna wywalic na Jesionowa. Paderewskiego = parking, Czarnowska = tylko komunikacja miejska, moznaby reszte naprawde fajnie przebudowac i zagescic

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 8 sierpnia 2007, o 10:31

Wiadukt z IX Wieków w Czarnowską byłby sensowny, ale tylko patrząc pod kątem obecnej organizacji ruchu. Przy przebiciu Żelaznej do Zagnańskiej oraz Świętokrzyskiej do Cedzyny ruch "lekko-ciężki" z kierunku Krakowa do Lublina odbywałby się właśnie tamtędy, a nie jak dziś ciągiem ulic Armii Krajowej - Żelazna - Czarnowska - IX Wieków - Sandomierska. Wobec czego wiadukt, o którym mowa wcześniej jest zbędny. Ruch ciężki oczywiście wyrzuciłbym z Kielc, nawet przez obwodnicę przez Kajetanów, a nie przez Świętokrzyską. Osobiście jestem zdania, że transport przekraczający 350-400km powinien odbywać się na platformach kolejowych - bezpieczniej na drogach i kierowcy by sobie w tym czasie odpoczywali.
Jeżpir

Awatar użytkownika
KamilEm
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 639
Rejestracja: 18 września 2006, o 16:23
Lokalizacja: Kielce - Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: KamilEm » 21 sierpnia 2007, o 08:49

Nie wiem gdzie to wkleić:

Przy Żelaznej wybudują estakady

Przy Żelaznej w Kielcach staną dwa wiadukty, będą tunele dla pieszych i rowerzystów. Ogłoszono przetargi związane z tymi inwestycjami.


Nad tym skrzyżowaniem w Kielcach pod koniec 2009 roku będzie można przejechać po dwóch wiaduktach. (D. Łukasik) Do 2009 roku mają zostać zbudowane wiadukty nad skrzyżowaniem ulic Żelaznej, Grunwaldzkiej, Żytniej i Armii Krajowej w Kielcach. Ogłoszono pierwsze przetargi przed realizacją tej inwestycji.

Pierwszy przetarg dotyczy opracowania dokumentacji projektowej dla budowy nowego węzła drogowego. Wiadomo, że zostaną wybudowane dwa wiadukty, które zepną ulice Armii Krajowej i Żelazną.

Upłynnić ruch
- Wybudowanie estakad przyczyni się do upłynnienia ruchu na osi północ - południe w tej części miasta. Sytuacja komunikacyjna zdecydowanie się jeszcze poprawi, gdy zostanie przebita ulica Żelazna do Zagnańskiej - informuje Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Oprócz budowy dwóch estakad zostanie wyremontowany wiadukt kolejowy, znajdujący się tuż przy skrzyżowaniu ulic Żelaznej, Grunwaldzkiej, Żytniej i Armii Krajowej. W ramach inwestycji przez kolejowy nasyp zostaną przebite dwa tunele, którymi zostaną poprowadzone chodnik oraz ścieżka rowerowa. Tunele będą po obu stronach ulicy Grunwaldzkiej, czyli północnej i południowej.

Ukończenie inwestycji zaplanowano na koniec roku 2009. - To jednak zależeć będzie od pieniędzy, staramy się o dofinansowanie inwestycji z unijnych funduszy - informuje dyrektor Piotr Wójcik.


Ważne to, co na dole
Obecnie trudno jednak wskazać, jak dokładnie będzie wyglądać kompletnie przebudowany węzeł drogowy oraz jaka będzie w jego rejonie organizacja ruchu. Zdaniem prezesa Kieleckiego Oddziału Towarzystwa Urbanistów Polskich Jacka Sztechmana, przy projektowaniu nowego skrzyżowania należy zwrócić szczególną uwagę na to, co będzie pod estakadami, czyli jak będzie rozwiązana organizacja ruchu na osi wschód - zachód (połączenie ulic Grunwaldzkiej i Żytniej).

- Obecnie największe potoki pojazdów są właśnie na tej osi. Dzieje się tak dlatego, że ulica Grunwaldzka jest głównym połączeniem zachodnich osiedli, takich jak Ślichowice z centrum miasta - zauważa Jacek Sztechman. W jego opinii niezwykle istotną sprawą jest to, w jaki sposób będzie można wjechać z ulicy Grunwaldzkiej w Żelazną. - Idealnym rozwiązaniem byłoby zaprojektowanie - potocznie mówiąc - "ślimaka”, którym z Grunwaldzkiej można byłoby wjechać na estakadę prowadzącą w kierunku dworca kolejowego. Jednak w miejscu, gdzie miałby się on znajdować stoi Mc Donald - kwituje urbanista.

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... 1/POWIAT01

hey
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1475
Rejestracja: 24 kwietnia 2006, o 13:47

Post autor: hey » 22 sierpnia 2007, o 08:45

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Budowa węzła drogowego u zbiegu ulic: Armii Krajowej, Żelazna, Grunwaldzka, Żytnia (skrzyżowanie dróg wojewódzkich Nr 762 i 786) w Kielcach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług:
Usługi.
Kategoria usług: nr 12.
Główne miejsce świadczenia usług: Kielce, skrzyżowanie ulic: Armii Krajowej, Żelazna, Grunwaldzka, Żytnia (skrzyżowanie dróg wojewódzkich Nr 762 i 786).
Kod NUTS: PL.
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego.
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej:
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów):
Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Budowa węzła drogowego u zbiegu ulic: Armii Krajowej, Żelazna, Grunwaldzka, Żytnia (skrzyżowanie dróg wojewódzkich Nr 762 i 786) w Kielcach, w tym: materiały do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, materiały do decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi, projektów budowlanych, projektów wykonawczych - co najmniej w następujących branżach: drogowej, mostowej, sanitarnej, elektroenergetycznej, zieleni, organizacji ruchu, eliminujące kolizje z układem drogowym, przedmiary i kosztorysy inwestorskie wszystkich branż, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, mapy w wymaganym zakresie, dokumentacja geotechniczna, raport oddziaływania na środowisko, operaty wodno-prawne, uzgodnienia i inne wymagane do pozwolenia na budowę.

Szacunkowa wartość bez VAT:
Zakres: między 2 000 000,00 a 3 000 000,00 PLN.

CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI:
Zakończenie: 30.9.2008.

ODPOWIEDZ