MZD Kielce - Węzeł Żelazna - Rondo im.Herlinga-Grudzińskiego
MZD Kielce - Węzeł Żelazna - Rondo im.Herlinga-Grudzińskiego
Czy ktoś ma może jakieś pojęcie w jaki sposób ma być połączona Żelazna ze Zagnańską? Na razie to jak ktoś się uprze to da sie przejechać do Jasnej ale jakoś nie widzę mozliwości podłączenia się do Zagnańskiej w okolicach skrzyżowania z Okrzei bez wyburzenia kilkudziesięciu domów.
Pozdr.
Pozdr.
- tom
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2504
- Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
- Lokalizacja: Kielce, Lublin
- Kontakt:
Mam pewną koncepcję i już ją przedstawiałem. Jak znajdę odpowiednią mapę to naszkicuję w paincie .
Żelazna zostałaby poprowadzona wzdłuż obecnie istniejącej drogi praktycznie aż do wiaduktu nad torami przy 1-Maja. Tam skręcałaby w stronę kościoła Św. Krzyża (przy łuku zakrętu jest coś do wyburzenia) i biegłaby dalej w zasadzie wzdłuż wiaduktu aż w okolice kościoła, gdzie wpadałaby w Zagnańską i mielibyśmy skrzyżowanie 1-Maja/Zagnańska/Żelazna w miejscu istniejącego już 1-Maja/Zagnańska. Dobrym rozwiązaniem byłaby budowa tunelu pod 1-Maja przy kościele bądź puszczenie Nowej Żelaznej pod wiaduktem w miejscu gdzie znajdują sie jego pierwsze filary, ale w tedy byłby problem z połączeniem z Zagnańską, bo byłoby sporo domów do wyburzenia.
Jednym słowem jest jeszcze sporo do ustalenia w kwestii przebiegu Nowej Żelaznej .
Żelazna zostałaby poprowadzona wzdłuż obecnie istniejącej drogi praktycznie aż do wiaduktu nad torami przy 1-Maja. Tam skręcałaby w stronę kościoła Św. Krzyża (przy łuku zakrętu jest coś do wyburzenia) i biegłaby dalej w zasadzie wzdłuż wiaduktu aż w okolice kościoła, gdzie wpadałaby w Zagnańską i mielibyśmy skrzyżowanie 1-Maja/Zagnańska/Żelazna w miejscu istniejącego już 1-Maja/Zagnańska. Dobrym rozwiązaniem byłaby budowa tunelu pod 1-Maja przy kościele bądź puszczenie Nowej Żelaznej pod wiaduktem w miejscu gdzie znajdują sie jego pierwsze filary, ale w tedy byłby problem z połączeniem z Zagnańską, bo byłoby sporo domów do wyburzenia.
Jednym słowem jest jeszcze sporo do ustalenia w kwestii przebiegu Nowej Żelaznej .
Komisja Rewizyjna czuwa!
- tom
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2504
- Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
- Lokalizacja: Kielce, Lublin
- Kontakt:
Zrobiłem taką prowizoryczną mapkę z możliwymi przebiegami tej drogi. Niestety nie mogłem znaleźć mapy z zaznaczonymi poszczególnymi budynkami. Najbardziej realne wydają mi się rozwiązania zaznaczone kolorem czarnym i czerwonym. Pierwsze z nich wiązałoby się z wyburzeniem wielu domów, natomiast drugie niosłoby za sobą problem odpowiedniego wyprofilowania zakrętów (te zaznaczone na mapie są oczywiście zbyt ostre, zaznaczyłem je, żeby było mniej więcej widać o co mi chodzi ).
Komisja Rewizyjna czuwa!
Żelazna będzie się łączyć z Zagnańską niedaleko parkingu przy Polmo-SHL. Będzie przebiegać pod wiaduktem i konieczne jest niewielkie pogłębienie przestrzeni między wiaduktem a drogą (przejazd pod wiaduktem). Jednocześnie z wiaduktu na 1-maja będzie można zjechać w obydwie strony (w Zagnańską i Żelazną) jak również będzie można wiechać na wiadukt z tych ulic
Z tego co wiem to miasto jest na etapie negocjacji pod wykup działek dla potrzeb tej inwestycji.
Z tego co wiem to miasto jest na etapie negocjacji pod wykup działek dla potrzeb tej inwestycji.
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
z niepotwierdzonych informacji (aczkolwiek z pewnego źródła ) wiem, że Żelazna ma wchodzić dosyć łagodnie w Zagnańską, bez gwałtownych zakrętów. Faktycznie przy parkingu SHL. Do wyburzenie idzie spoooro domów, które w chwili obecnej tylko szpecą miasto.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
z moich informacji (i trochę też wyobrażeń ) ma to wyglądać mniej więcej tak:
W dalszej kolejności (kiedyś tam) ma być Żelazna puszczona nad Żytnią, Zagnańska rozszerzona aż do Witosa na dwie jezdnie i na sam koniec (pewnie za parenaście lat ) Skrzetle przebudowane na węzeł. Wtedy będziemy mieć elegancką arterię Północ-Południe (Zagnańska, Nowożelazna, Żelazna, Armii Krajowej, Krakowska) praktycznie w całości bezkolizyjną.
Ależ się rozmarzyłem
W dalszej kolejności (kiedyś tam) ma być Żelazna puszczona nad Żytnią, Zagnańska rozszerzona aż do Witosa na dwie jezdnie i na sam koniec (pewnie za parenaście lat ) Skrzetle przebudowane na węzeł. Wtedy będziemy mieć elegancką arterię Północ-Południe (Zagnańska, Nowożelazna, Żelazna, Armii Krajowej, Krakowska) praktycznie w całości bezkolizyjną.
Ależ się rozmarzyłem
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji