MZD Kielce - Węzeł Żelazna - Rondo im.Herlinga-Grudzińskiego
Waszym zdaniem. To ostatni moment, by zobaczyć kościół św. Krzyża
"Kolejny raz postanowiłem zabrać głos w sprawie ekranów akustycznych, bo uważam, że wszyscy powinni się o tym dowiedzieć" - napisał do nas jeden z czytelników.
Nie ukrywa, że jest zaniepokojony ekranami, które już budowane są przy ul. 1 Maja. "Jeśli ktoś jeszcze chce zobaczyć kościół św. Krzyża od frontu, to ma ku temu ostatnią okazję" - alarmuje.
Dalej pisze: "Destrukcja przestrzeni publicznej przez absolutnie nikomu niepotrzebne ekrany akustyczne trwa na całego. Co prawda przepisy się zmieniły i ekranów ma być mniej, ale wszystkie nieszczęsne inwestycje rozpoczęte jakiś czas temu są wręcz okraszane tymi szkaradami".
Jego zdaniem dobrym na to przykładem jest właśnie ul. 1 Maja i kościół św. Krzyża. "Widok od frontu będzie zasłonięty przez szpaler 6 metrowych ekranów. Mało kto jeszcze to zauważył, bo nikt nie jeździ w tym rejonie, ale gdy zostanie puszczony ruch, wszystkich zapewne 'ucieszy' piękna nowa inwestycja" - zauważa.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... sciol.html
"Kolejny raz postanowiłem zabrać głos w sprawie ekranów akustycznych, bo uważam, że wszyscy powinni się o tym dowiedzieć" - napisał do nas jeden z czytelników.
Nie ukrywa, że jest zaniepokojony ekranami, które już budowane są przy ul. 1 Maja. "Jeśli ktoś jeszcze chce zobaczyć kościół św. Krzyża od frontu, to ma ku temu ostatnią okazję" - alarmuje.
Dalej pisze: "Destrukcja przestrzeni publicznej przez absolutnie nikomu niepotrzebne ekrany akustyczne trwa na całego. Co prawda przepisy się zmieniły i ekranów ma być mniej, ale wszystkie nieszczęsne inwestycje rozpoczęte jakiś czas temu są wręcz okraszane tymi szkaradami".
Jego zdaniem dobrym na to przykładem jest właśnie ul. 1 Maja i kościół św. Krzyża. "Widok od frontu będzie zasłonięty przez szpaler 6 metrowych ekranów. Mało kto jeszcze to zauważył, bo nikt nie jeździ w tym rejonie, ale gdy zostanie puszczony ruch, wszystkich zapewne 'ucieszy' piękna nowa inwestycja" - zauważa.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... sciol.html
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Może o tym nie wiecie, ale SKI wydobyło z urzędu treść wniosku o dofinansowanie projektu, w ramach którego budowany jest Węzeł Żelazna (duży PDF). Jak się to przeczyta, to naprawdę wiele posunięć miasta staje się oczywistych. Na przykład:
Do problemów sektora transportowego Kielc zaliczono m.in.:
- brak kluczowych węzłów drogowych na terenie miasta
- niską przepustowość sieci dróg miejskich związaną z narastającym ruchem tranzytowym, wynikającą m.in. z braku wystarczającej ilości węzłów drogowych
- brak wystarczającej ilości barier dźwiękochłonnych i innych systemów obniżających hałas komunikacyjny
- brak barier bezpieczeństwa, brak bezkolizyjnych nadziemnych i podziemnych przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych
Co powoduje te problemy?
"Brak płynności ruchu na głównych szlakach komunikacyjnych jest spowodowany przede wszystkim niekorzystną strukturą komunikacyjną - brak bezkolizyjnych tras średnicowych, brak wystarczającej ilości bezkolizyjnych węzłów drogowych, zbyt mała długość dwujezdniowych odcinków dróg, niewystarczająca ilość i zły stan wiaduktów (...)"
Jakie cele osiągnie projekt?
"Stymulowanie rozwoju przestrzennego i współtworzenie ładu przestrzennego oraz racjonalność zajmowania terenów na cele transportowe"
"poprawa jakości życia mieszkańców miasta"
"poprawa atrakcyjności turystycznej miasta i regionu"
"jednym z długofalowych efektów społeczno-ekonomicznych projektu będzie poprawa estetyki krajobrazu"
Natomiast jedynym kosztem społeczno-gospodarczym będzie konieczność płacenia za bilety autobusowe!
Do problemów sektora transportowego Kielc zaliczono m.in.:
- brak kluczowych węzłów drogowych na terenie miasta
- niską przepustowość sieci dróg miejskich związaną z narastającym ruchem tranzytowym, wynikającą m.in. z braku wystarczającej ilości węzłów drogowych
- brak wystarczającej ilości barier dźwiękochłonnych i innych systemów obniżających hałas komunikacyjny
- brak barier bezpieczeństwa, brak bezkolizyjnych nadziemnych i podziemnych przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych
Co powoduje te problemy?
"Brak płynności ruchu na głównych szlakach komunikacyjnych jest spowodowany przede wszystkim niekorzystną strukturą komunikacyjną - brak bezkolizyjnych tras średnicowych, brak wystarczającej ilości bezkolizyjnych węzłów drogowych, zbyt mała długość dwujezdniowych odcinków dróg, niewystarczająca ilość i zły stan wiaduktów (...)"
Jakie cele osiągnie projekt?
"Stymulowanie rozwoju przestrzennego i współtworzenie ładu przestrzennego oraz racjonalność zajmowania terenów na cele transportowe"
"poprawa jakości życia mieszkańców miasta"
"poprawa atrakcyjności turystycznej miasta i regionu"
"jednym z długofalowych efektów społeczno-ekonomicznych projektu będzie poprawa estetyki krajobrazu"
Natomiast jedynym kosztem społeczno-gospodarczym będzie konieczność płacenia za bilety autobusowe!
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
Budują trzecie podziemne przejście pod rondem Herlinga - Grudzińskiego
Obok alei IX Wieków Kielc rozpoczęła się budowa ostatniego, trzeciego przejścia podziemnego pod rondem Gustawa Herlinga - Grudzińskiego. Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg informuje, że drogowcy rozpoczęli już wiercenie otworów pod fundament. To dlatego aleja IX Wieków Kielc jest zwężona tuż przed rondem. Kończy się natomiast budowa przejścia pod ulicą 1 Maja, którego budowa rozpoczęła się najwcześniej.
Przejścia podziemne pod rondem Gustawa Herlinga - Grudzińskiego, to jeden z elementów największej inwestycji drogowej w Kielcach - węzła "Żelazna". Ich budowa opóźnia się, bo po rozpoczęciu prac okazało się, że trzeba wzmacniać podziemne konstrukcje. Problemem okazał się również poziom wód gruntowych.
Węzeł "Żelazna" ma być gotowy we wrześniu 2013 roku. Pierwotnie zakładano, że prace potrwają do maja przyszłego roku. Inwestycja będzie kosztowała około 100 milionów złotych.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Buduja ... 521cd.html
Obok alei IX Wieków Kielc rozpoczęła się budowa ostatniego, trzeciego przejścia podziemnego pod rondem Gustawa Herlinga - Grudzińskiego. Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg informuje, że drogowcy rozpoczęli już wiercenie otworów pod fundament. To dlatego aleja IX Wieków Kielc jest zwężona tuż przed rondem. Kończy się natomiast budowa przejścia pod ulicą 1 Maja, którego budowa rozpoczęła się najwcześniej.
Przejścia podziemne pod rondem Gustawa Herlinga - Grudzińskiego, to jeden z elementów największej inwestycji drogowej w Kielcach - węzła "Żelazna". Ich budowa opóźnia się, bo po rozpoczęciu prac okazało się, że trzeba wzmacniać podziemne konstrukcje. Problemem okazał się również poziom wód gruntowych.
Węzeł "Żelazna" ma być gotowy we wrześniu 2013 roku. Pierwotnie zakładano, że prace potrwają do maja przyszłego roku. Inwestycja będzie kosztowała około 100 milionów złotych.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Buduja ... 521cd.html
To jest totalny kretynizm, ale w tym przypadku nie winiłbym władz miejskich a debilne polskie przepisy, których w momencie projektowania inwestycji trzeba było przestrzegać. Teraz przepisy powoli się zmieniają, ale już tej rozpoczętej inwestycji zmiany te niestety nie obejmą. Pozostaje wierzyć, że kilka lat po oddaniu inwestycji, ekrany w takich miejscach jak to znikną a na razie trzeba liczyć, że przy froncie kościoła św. Krzyża pojawią się przezroczyste ekrany akustyczne...andrzeej pisze:
Ekrany dźwiękochłonne zasłonią kościół Świętego Krzyża
Więcej: http://www.halokielce.pl/ekrany-dzwieko ... go-krzyza/
- panGargamel
- Posty: 238
- Rejestracja: 26 września 2012, o 11:47
- Lokalizacja: Z Miasta EKRANÓW i wyciętych DRZEW
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
W ramach winienia władz miejskich za poronione pomysły, to jeszcze przypomnę jedną sprawę: kościół pw. Świętego Krzyża uzyskał dopiero co podświetlenie, do którego być może będzie dopłacać miasto.
Ten artykuł czyta się teraz jak jakiś żart:
Ten artykuł czyta się teraz jak jakiś żart:
I pomyśleć, ile można było oszczędzić, gdyby oświetlić kościół tylko od połowy! Dołu i tak przecież nie będzie widać... A do Węzła Żelazna zamiast podświetlonego zabytku neogotyckiego bardziej pasuje słup od McDonald'sa, bo przynajmniej wystaje nad ekranami.GW pisze:Decyzja o oświetleniu zewnętrznej bryły kościoła zapadła trzy lata temu. - To zabytek architektury neogotyckiej, wizytówka Kielc. Po przebudowie węzła Żelazna świątynia zyska zupełnie nowe, atrakcyjniejsze otoczenie. Musieliśmy to też brać pod uwagę - wyjaśnia proboszcz.
- panGargamel
- Posty: 238
- Rejestracja: 26 września 2012, o 11:47
- Lokalizacja: Z Miasta EKRANÓW i wyciętych DRZEW
Niedlugo, nie bedziesz musial szukac przykladow tak daleko - w Katowicach, bo na Zytniej/Zelaznej bedziemy miec swoj McSłup, nie dosc, ze za ekranami to jeszcze za wiadukto-estakada!grzebo pisze: I pomyśleć, ile można było oszczędzić, gdyby oświetlić kościół tylko od połowy! Dołu i tak przecież nie będzie widać... A do Węzła Żelazna zamiast podświetlonego zabytku neogotyckiego bardziej pasuje słup od McDonald'sa, bo przynajmniej wystaje nad ekranami.
Łyso wszędzie, pusto wszędzie...
Co to będzie?
Pięknie będzie!
Tu wytniemy drzewo, a tam ekran będzie!
Co to będzie?
Pięknie będzie!
Tu wytniemy drzewo, a tam ekran będzie!