Uwaga kierowcy! Zamknięta jest połowa jezdni ulicy Mielczarskiego w Kielcach
Od wtorku zamknięta jest połowa jezdni ulicy Mielczarskiego w Kielcach po stronie zachodniej. Ruch odbywa się wahadłowo, a kieruje nim sygnalizacja świetlna.
Utrudnienia wystąpią również w ruchu pieszym na ulicy Mielczarskiego, ponieważ całkowicie jest zamknięty chodnik przylegający do zachodniej jezdni. Piesi muszą korzystać z przejścia ulicą Grunwaldzką w pobliżu "Społem”.
Utrudnienia są związane z budową tunelu dla rowerzystów w ulicy Grunwaldzkiej. Potrwają one do 30 listopada.
MZD Kielce - Węzeł Żelazna - Rondo im.Herlinga-Grudzińskiego
Może czekają na zakończenie tej inwestycji, żeby się ekipy nie pobiły kto co ma zrobić
Wciąż brak decyzji w sprawie budowy węzła Żelazna
Mimo wielokrotnych zapowiedzi, Ministerstwo Infrastruktury nadal nie podjęło decyzji w sprawie odwołań dotyczących pozwolenia na budowę węzła Żelazna w Kielcach. Dopóki decyzji nie będzie drogowcy nie mogą rozpocząć prac.
Rzecznik wojewody świętokrzyskiego Agata Wojda przypomina, że termin, który ostatnio wyznaczyło ministerstwo to ostatni dzień listopada. Wiele wskazuje na to, że ministerstwo po raz trzeci przedłuży termin wydania decyzji. Pozwolenie na budowę było wydane przez wojewodę świętokrzyskiego Bożentynę Pałkę-Korubę w styczniu. Od decyzji odwołali się mieszkańcy.
Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg Piotr Wójcik przypomina, że miasto ma zagwarantowane pieniądze, wszystkie niezbędne dokumenty, a z wyłonieniem wykonawcy i rozpoczęciem prac na decyzję Ministerstwa Infrastruktury.
W ramach tej inwestycji przebudowane zostaną ulice Żelazna, 1 Maja, Zagnańska, a także rondo im. Gustawa Herlinga Grudzińskiego.
Anna Roży
anna.rozy@radio.kielce.p
Mimo wielokrotnych zapowiedzi, Ministerstwo Infrastruktury nadal nie podjęło decyzji w sprawie odwołań dotyczących pozwolenia na budowę węzła Żelazna w Kielcach. Dopóki decyzji nie będzie drogowcy nie mogą rozpocząć prac.
Rzecznik wojewody świętokrzyskiego Agata Wojda przypomina, że termin, który ostatnio wyznaczyło ministerstwo to ostatni dzień listopada. Wiele wskazuje na to, że ministerstwo po raz trzeci przedłuży termin wydania decyzji. Pozwolenie na budowę było wydane przez wojewodę świętokrzyskiego Bożentynę Pałkę-Korubę w styczniu. Od decyzji odwołali się mieszkańcy.
Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg Piotr Wójcik przypomina, że miasto ma zagwarantowane pieniądze, wszystkie niezbędne dokumenty, a z wyłonieniem wykonawcy i rozpoczęciem prac na decyzję Ministerstwa Infrastruktury.
W ramach tej inwestycji przebudowane zostaną ulice Żelazna, 1 Maja, Zagnańska, a także rondo im. Gustawa Herlinga Grudzińskiego.
Anna Roży
anna.rozy@radio.kielce.p
Informacja z "Echa dnia" http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /885644678
[/quote]Przebudowa ulicy Żelaznej w Kielcach coraz bliżej. Przetarg w lutym! Ministerstwo daje zielone światło
/JaS/
- Sądzę, że na początku lutego będziemy ostatecznie mogli zakończyć przetarg na budowę węzła Żelazna – mówi Tadeusz Sayor, wiceprezydent Kielc. Kilkumiesięczna zwłoka w rozpoczęciu inwestycji wynikała z odwołań właścicieli nieruchomości.
Ministerstwo Infrastruktury rozpatrywało odwołania właścicieli kwestionujących decyzję wojewody, na mocy której można było budować przebicie od ulicy Żelaznej do węzła Skrzele. Resort kilkukrotnie przesuwał termin, w którym miał wydać decyzję. Ostatni wyznaczony mijał z końcem ubiegłego roku. Teraz resort zabrał głos…
- Dotarł faks, czyli jeszcze pismo nieoficjalne. Jesteśmy blisko pełnego wyjaśnienia sprawy. Ministerstwo stwierdza, że pozwolenie na budowę dotyczące niewielkiego fragmentu gruntu, przez który przebiegać ma trasa powinien wydać prezydent Kielc, a nie wojewoda – tłumaczy Tadeusz Sayor, wiceprezydent Kielc. – To jest sprawa czysto formalna. Prześlemy jeszcze stosowne dokumenty do ministerstwa, po naszej stronie w działaniach nie będzie żadnej zwłoki. Pozwolenie zostanie szybko wydane – zapewnia.
Inwestor, czyli Miejski Zarząd Dróg przeprowadził już przetarg na wykonawstwo inwestycji. Najtańsza oferta opiewa na 99 milionów złotych.
- Krzysiek Kielce
- Posty: 308
- Rejestracja: 2 grudnia 2008, o 16:11
- Lokalizacja: KIELCE
Wybrano wykonawcę Węzła Żelazna. Prace ruszą w marcu
Prawie 100 milionów złotych będzie kosztować przebudowa Węzła Żelazna w Kielcach. Miejski Zarząd Dróg w Kielcach wyłonił wykonawcę tej inwestycji spośród czterech ofert.
Monika Czekaj, wicedyrektor MZD, podkreśla, że decyzja ta nie oznacza jeszcze możliwości rozpoczęcia robót.
Pierwsze wyburzenia związane z budową węzła zostały już przeprowadzone. Niebawem będzie rozebrany także budynek przy ulicy 1 Maja.
Prace związane z budową Węzła Żelazna w Kielcach najwcześniej rozpoczną się w marcu. W ramach tej inwestycji przebudowane zostaną ulice Żelazna, 1 Maja, Zagnańska, a także rondo Herlinga Grudzińskiego. Budowa potrwa 26 miesięcy.
źródło: Radio Kielce
Prawie 100 milionów złotych będzie kosztować przebudowa Węzła Żelazna w Kielcach. Miejski Zarząd Dróg w Kielcach wyłonił wykonawcę tej inwestycji spośród czterech ofert.
Monika Czekaj, wicedyrektor MZD, podkreśla, że decyzja ta nie oznacza jeszcze możliwości rozpoczęcia robót.
Pierwsze wyburzenia związane z budową węzła zostały już przeprowadzone. Niebawem będzie rozebrany także budynek przy ulicy 1 Maja.
Prace związane z budową Węzła Żelazna w Kielcach najwcześniej rozpoczną się w marcu. W ramach tej inwestycji przebudowane zostaną ulice Żelazna, 1 Maja, Zagnańska, a także rondo Herlinga Grudzińskiego. Budowa potrwa 26 miesięcy.
źródło: Radio Kielce
Konsorcjum firm:
Pełnomocnik: Mota - Engil Central Europe S.A,
ul. Wadowicka 8W,
30-415 Kraków
Partner: Kielcekie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.
ul. Przęsłowa 2a
25-670 Kielce
źródełko: MZD
Pełnomocnik: Mota - Engil Central Europe S.A,
ul. Wadowicka 8W,
30-415 Kraków
Partner: Kielcekie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.
ul. Przęsłowa 2a
25-670 Kielce
źródełko: MZD
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
Zastanawiam się tylko czy wkład Moty w realizację robót nie będzie tylko "firmujący". KPRD nie spełniało samodzielnie warunków udziału w przetargu i znalazło sobie konsorcjanta, który daje papiery i doświadczenie, ale niekoniecznie coś więcej.
Może z podobnych względów jakość na wiadukcie jest OK, ale w tunelu to już niekoniecznie. (vide Chęcińska, gdzie KPRD już działało samodzielnie)
Może z podobnych względów jakość na wiadukcie jest OK, ale w tunelu to już niekoniecznie. (vide Chęcińska, gdzie KPRD już działało samodzielnie)
Jeżpir