GDDKiA Kielce - [S74] Kielce ul. Świętokrzyska - Cedzyna

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 29 maja 2012, o 16:44

Pismo:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

Wniosek

Działając w interesie społecznym i w ramach swoich celów statutowych na mocy art. 221 § 3 i art. 241 kpa Stowarzyszenie Kieleckie Inwestycje wnosi o podjęcie natychmiastowych i niezbędnych działań, zmierzających do uporządkowania rejonu nowopowstałej drogi ekspresowej S-74 na terenie miasta Kielce i powiatu kieleckiego, w następującym zakresie.

I. DRZEWA

Po zakończeniu inwestycji okazało się, że usunięcie niektórych drzew było zupełnie niepotrzebne (m.in. ul. Świętokrzyska, strona południowa bliżej ul. Warszawskiej). Obecnie gdzieniegdzie wystają z ziemi pnie martwych drzew, które należałoby usunąć. Istnieje pilna potrzeba zasadzenia nowych drzew między ekranami akustycznymi a chodnikiem wszędzie tam, gdzie jest to możliwe (m.in. Świętokrzyska: strona południowa – od kładki dla pieszych do ul. Warszawskiej), a od strony os. Bocianek (strona północna drogi) pomiędzy chodnikiem a ul. M. Konopnickiej. Natomiast przy pozostałym fragmencie drogi po obu stronach w formie szpalerowych drzew wysokich.

II. PNĄCZA

Ekrany akustyczne bezwzględnie należy obsadzić pnączami, żeby zasłonić już powstałe pseudo-graffiti, które nadal będzie się rozprzestrzeniać, oraz nadać ekranom bardziej „naturalnego”, „żywego” charakteru. Pnącza powinny zostać posadzone najlepiej od strony chodnika, a nie drogi. Nie będą one wtedy narażone na szkodliwe działanie soli i spalin wydzielanych przez jadące samochody. Po posadzeniu należy je przepleść na stronę wewnętrzną na wysokości ok 50 cm. Wtedy system korzeniowy będzie chroniony a pnącze będzie rosnąć po obu stronach. Nie wyobrażamy sobie, że będziemy mieszkać wśród ekranów nieporośniętymi pnączami, bo to tak samo, jakby mieszkać przez cały rok wśród drzew bez zielonych liści, a na to nie możemy się zgodzić. Pozbawiają nas Państwo drzew (wycięto ich kilkadziesiąt drzew), fundują ekrany akustyczne, a nie chcą dać nic w zamian, co by było chociaż namiastką tego co było, a co już nie powróci.
Poniżej zamieszamy przykładowe zdjęcia ekranów porośniętych pnączami:
Fot.1.
Fot.2.
Fot.3.

III. UPORZĄDKOWANIE TERENU

Pragniemy także zwrócić uwagę na problem zalegających śmieci na „trawnikach”, spowodowane brakiem koszy oraz na fakt, że w ogóle nie utworzono trawników z prawdziwego zdarzenia, tzn. należałoby nawieść ziemi łąkowej, wszystko wyrównać i zasiać trawę.

Ponadto wnosimy o:
1) usunięcie słupów będących konstrukcją wsporczą pod ekrany akustyczne między jezdniami w pobliżu skrzyżowania ul. Świętokrzyskiej z ul. Warszawską;
2) wyrównanie terenu pod filarami kładki dla pieszych (obecnie stoi tam woda, która niszczy filary);
3) zlikwidowanie części barierki przy przystanku przy ul. Świętokrzyskiej od strony Galerii Echo (przednie drzwi stającego autobusu często wychodzą na barierkę).

IV. INFRASTRUKTURA ROWEROWA

Wnosimy o dokonanie następujących korekt infrastruktury rowerowej:
1) obniżenie wszystkich krawężników na drogach dla rowerów – szczególnie przy ich włączeniach do jezdni (poza olbrzymim krawężnikiem już zgłoszonym do ŚWINB, inne krawężniki na DDR też są zbyt wysokie, bo mają po 2-3 cm);
2) uzupełnienie brak oznakowania pionowego i poziomego drogi dla rowerów na wiadukcie na przedłużeniu ul. Żniwnej, stworzenie wjazdów i zjazdów z tej DDR umożliwiających kontynuowanie podróży we wszystkich kierunkach;
3) stworzenie zgodnego z przepisami włączenia drogi rowerowej do jezdni serwisowej po południowo wschodniej stronie skrzyżowania al. Solidarności z ul. Świętokrzyską (za stacją paliw Shell). Od znaku „koniec drogi dla rowerów” do jezdni serwisowej brakuje kilku metrów DDR i obniżenia krawężnika umożliwiającego przejazd;
4) dostosowanie wysepki na przejeździe rowerowym wzdłuż skrzyżowania al. Solidarności z ul. Świętokrzyską (wysepka najdalsza na północ) – jej obecna szerokość jest niewystarczająca na pomieszczenie roweru, gdy zapali się czerwone światło na przejeździe. Od kwietnia 2011 roku rowerzyści mogą przewozić dzieci w przyczepkach – obecne rozwiązanie sprawia, że gdy zapali się czerwone światło taka przyczepka zostaje na środku zjazdu z drogi ekspresowej;
5) wytyczenie brakujących przejazdów rowerowych przez al. Solidarności – skoro według Państwa zapewnień wzdłuż pozostałej części miejskiego odcinka S-74 będzie tworzona infrastruktura rowerowa, to obecnie koniecznie trzeba wytyczyć przejazdy rowerowe przez al. Solidarności, by połączyć już istniejące DDR z planowanymi ich przedłużeniami;
6) zlikwidowanie luki w chodniku i drodze dla rowerów po północnej stronie ul. Świętokrzyskiej na wysokości ogrodzenia wieżowca Exbudu (zostały tam płyty betonowe, DDR niepotrzebnie się kończy przed tym miejscem);
7) oznakowanie planowanego ciągu pieszo-rowerowego przy rondzie w Cedzynie, obejmującego przejazd rowerowy przy samym rondzie (taki ciąg pieszo-rowerowy istniał w planach tej inwestycji)
Cool wprowadzenie na chodniku łączącym ul. Kadłubka z wyjazdem z Galerii Echo (południowa strona ul. Świętokrzyskiej) oznakowania przy użyciu kombinacji znaków C-16 i T-22 („droga dla pieszych” i nie „dotyczy rowerów”, rozwiązanie takie zalecane jest przez Zespół ds. Ścieżek Rowerowych GDDKiA), co umożliwiałoby przejeżdżanie rowerem tego krótkiego odcinka – tworząc w ten sposób świetny rowerowy objazd ul. Świętokrzyskiej i rowerowy skrót do Galerii Echo; przydałoby się też obniżenie krawężników na tych chodniku.

V. PODSUMOWANIE

Naszym celem jest społeczna ochrona zielonej tkanki Kielc, szczególnie w czasie, gdy w mieście realizowane są ogromne inwestycje oraz wskazanie innych drobnych poprawek, które przyczynią się do poprawy przestrzeni publicznej w naszym mieście.


Stowarzyszenie prosi o pozytywne rozpatrzenie powyższych wniosków i na podstawie art. 237 § 1 w zw. z art. 244 § 1 kpa wnosi o informowanie nas o dalszych krokach podjętych w tej sprawie.


Z up. Zarządu Stowarzyszenia


Michał Jamrozik
Koordynator SKI ds. zieleni miejskiej


Do wiadomości:

1. Miejski Zarząd Dróg w Kielcach, ul. Prendowskiej 7
2. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Bocianek” w Kielcach, smbocianek@smbocianek.pl
3. Redakcja „Echo Dnia”, interwencje@echodnia.eu
4. Redakcja „Gazeta Wyborcza”, redakcja@kielce.agora.pl
Odpowiedź:
Obrazek Obrazek

PS: przerzućcie temat do dróg zrealizowanych.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 29 maja 2012, o 18:14

GDDKiA Oddział w Kielcach podjęła działania mające na celu usunięcie uskoków i nierówności na ścieżkach rowerowych powstałych w okresie zimowym.
8) 8) 8) Nie wiem czy da się to skomentować ;)

absolut26
Posty: 5
Rejestracja: 5 grudnia 2007, o 17:26
Lokalizacja: Kielce

Post autor: absolut26 » 15 czerwca 2012, o 18:25

Trzy ekrany akustyczne przy stacji Orlenu dzisiaj zostały juz zdemontowane. Pozostały tylko słupy, które znikną po kontroli porealizacyjnej. Teraz wygląda to znacznie lepiej a Orlen odzyskał "okno na świat". Niebawem kilka kolejnych ekranów ma zostac zastapionych ekranami przezroczystymi.

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5645
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 15 czerwca 2012, o 19:39

Nie zupełnie zyskał "okno na świat" gdyż zdemontowane ekrany najmniej go zasłaniały ale to już zawsze coś :)
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Awatar użytkownika
jaromlody
Posty: 482
Rejestracja: 25 grudnia 2008, o 11:34
Lokalizacja: Kielce

Post autor: jaromlody » 16 czerwca 2012, o 08:16

a co z tym ekranem który jest lekko spalony to jest ten pierwszy od świateł na solidarności. czy on zostanie wymieniony???

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 24 czerwca 2012, o 19:31

Zaczęli obsadzanie ekranów po stronie północnej, od os. Bocianek, niestety nie będzie zielonej ściany na całości, bo miejscami kostka brukowa styka się bezpośrednio z ekranami i w tych miejscach będzie luka, bez sensu, ale cóż...
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3622
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 24 czerwca 2012, o 20:37

To dobra wiadomość :) Podejrzewam, że gdyby nie Twoje zaangażowanie, mogłoby tych obsadzeń nie być!
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 22 sierpnia 2012, o 08:17

Ulicę Świętokrzyską wzięła Unia. Pieniędzy za budowę na razie nam nie oddadzą

Region świętokrzyski będzie mógł się pochwalić dużą inwestycją unijną. Niestety, już wykonaną. Taki status zyska ukończona w grudniu budowa ul. Świętokrzyskiej. Co z wydanymi pieniędzmi?
Chodzi o wartą blisko 300 mln zł budowę wschodniego wylotu z Kielc drogi krajowej S74, której częścią jest zmodernizowana ul. Świętokrzyska. - Trwa ustalanie ostatnich szczegółów umowy o dofinansowaniu tej inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Spodziewam się, że podpisanie jej nastąpi do końca sierpnia - informuje Szymon Puczyński, dyrektor departamentu projektowego w Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Dlaczego zdecydowano się na dopisanie projektu, który już powstał za pieniądze z budżetu państwa? - Ta inwestycja była od początku na liście rezerwowej projektów do dofinansowania w ramach POIŚ. Czasami pojawiają się rezerwy do wykorzystania, szczególnie, że ceny mogą być niższe niż pierwotne szacunki. Tak było w tym przypadku. Można się tylko cieszyć, że te pieniądze wrócą do budżetu państwa - tłumaczy dyrektor.

Budowa realizowana przez konsorcjum, na którego czele stało PRI "Fart", się zakończyła i od grudnia nową jezdnią jeżdżą samochody. To nie przeszkoda? - Projekt formalnie jeszcze trwa, bo nadal obowiązuje gwarancja. Poza tym od początku słyszeliśmy, żeby realizować ten projekt tak jak projekty przy finansowaniu unijnym - wyjaśnia Ewa Sayor, szefowa kieleckiego oddziału GDDKiA.

Czy to oznacza, że pieniądze zaoszczędzone na S74 pójdą np. na budowę któregoś ze świętokrzyskich odcinków drogi S7? - Na razie wrócą do budżetu całej GDDKiA - dyplomatycznie odpowiada dyrektor Sayor.

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... udowe.html

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 6 września 2012, o 07:30

Megawpadka drogowców. Koleiny na nowej Świetokrzyskiej

Niecałe dziewięć miesięcy po zakończeniu wartej blisko 300 mln zł inwestycji już są głębokie koleiny. - Jestem zaskoczony tą informacją - mówi wykonawca. Inwestor też o sprawie dowiedział się od dziennikarza "Gazety".
Chodzi o zmodernizowany odcinek ulicy Świętokrzyskiej. To część wartej 285 mln zł budowy wschodniego wylotu drogi krajowej nr 74 z Kielc. Inwestycję realizowało konsorcjum stworzone przez Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Fart", Farbud Consulting i Mosty-Łódź w systemie "zaprojektuj i zbuduj". To oznacza, że wykonawca sam wykonał projekt, a po weryfikacji przez zleceniodawcę realizował go.

Dla kierowców budowa była bardzo uciążliwa - praktycznie na rok zamknięto odcinek ul. Świętokrzyskiej od ul. Warszawskiej do al. Solidarności. Prace ostatecznie zakończyły się w grudniu.

Ale już wiadomo, że drogowcy się nie popisali. Na jezdni w stronę ul. Warszawskiej, przed samym skrzyżowaniem, są już głębokie koleiny. Wystarczy nieco przejść wzdłuż ekranów akustycznych, żeby je dostrzec. Dziennikarz "Gazety" dla pewności zabrał poziomicę, żeby wykluczyć wątpliwości. Tą metodą wykryliśmy już koleiny kilka tygodni temu na ul. Krakowskiej.

Ale na Świętokrzyskiej jest znacznie gorzej. Przykładamy poziomicę w poprzek podejrzanego miejsca i doskonale widać, że koleina na środkowym pasie, do jazdy na wprost, jest bardzo głęboka. Pod poziomicę wchodzi cała dłoń. Kilkanaście metrów dalej jest nieco lepiej, bo wchodzi tylko palec. Koleina ma jednak kilkadziesiąt metrów.

Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o sprawie dowiedział się z "Gazety". - Mieliśmy już uwagi do tej inwestycji. Wykonawca nawet musiał poprawiać nawierzchnię na drogach dojazdowych. Ale ten odcinek podczas kontroli po zakończeniu inwestycji nie odbiegał od norm - mówi Małgorzata Pawelec, rzeczniczka oddziału.

Jak to możliwe, że powstały koleiny? - Będziemy to wyjaśniać. W tej części nie wszędzie zgodnie z projektem była wymieniana podbudowa, bo to odcinek przejściowy przed planowaną kontynuacją rozbudowy drogi S74. Ale projektant i wykonawca gwarantuje, że nie będzie się tam działo nic niepokojącego - mówi Pawelec. Podkreśla, że nawierzchnia jest objęta dwuletnią gwarancją. - Nowa nawierzchnia jest systematycznie kontrolowana. Po tych sygnałach niewykluczone, że przyspieszymy kolejną kontrolę. Ewentualne usterki będzie musiał wykonać wykonawca na swój koszt - mówi rzeczniczka GDDKIA.

Informacją o koleinach jest też zaskoczony sam wykonawca. - Muszę to sprawdzić. GDDKiA jest wymagającym zamawiającym i jezdnia była wykonana zgodnie z projektem i wszystkimi normami - zapewniał we wtorek Wiesław Ruchomski, wiceprezes PRI "Fart". Przyznał, że droga jest na gwarancji. - I na pewno gdyby doszło do takiej sytuacji z naszej winy, trzeba będzie to poprawić. Ale warunkiem jest też właściwe zaprojektowanie, dostosowanie do panującego ruchu. Wystarczy puścić duży ruch ponadnormatywny przy wysokiej temperaturze i powstają koleiny - tłumaczył Ruchomski.

Wczoraj wiceszef PRI "Fart" potwierdził uwagi "Gazety". - To miejsce było mocno poszerzane. Na nowej części, całkowicie wybudowanej przez nas, nie ma problemu. Ale koleiny powstają na fragmencie, gdzie zgodnie z projektem pozostała część starej podbudowy - mówi Ruchomski. Ale projektant przecież też był członkiem waszego konsorcjum? - zauważamy. - Projektant opierał się na swojej wiedzy i wynikach badań próbek pobieranych w określonych miejscach. Uznał, że podbudowa jest wystarczająca, a tu widocznie okazała się słabsza. Może brał pod uwagę, że to będzie też wpięcie do kolejnego etapu drogi i wtedy konieczna będzie też przebudowa - tłumaczy Ruchomski.

Przyznaje jednak, że koleiny nie powinny już powstać. - Z faktami nie będziemy dyskutować. Razem z zamawiającym będziemy rozmawiać, jak rozwiązać tę sytuację - zapowiada wiceprezes PRI "Fart".

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... skiej.html

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 6 września 2012, o 08:14

Nowa a już łatana. Sandomierska też doczekała się łat - drogowcy zalali studzienki kanalizacje asfaltem i musieli ich szukać wykrywaczem metali - takie rzeczy tylko w Polsce. :lol:
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Oskar
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1330
Rejestracja: 19 marca 2006, o 14:34
Lokalizacja: Śródmieście
Kontakt:

Post autor: Oskar » 17 września 2012, o 08:51

Rozumiem, że skoro podbudowa nie była robiona od podstaw ponieważ być może kiedyś będzie dalsza część S74, to na demontaż słupów pod ekrany też nie mamy co liczyć?

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 18 września 2012, o 10:24

Podobno mają demontować po analizie akustycznej (XII)
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 18 września 2012, o 10:49

Echo Dnia pisze:Ognista seria! Ktoś masowo podpala ekrany akustyczne w Kielcach

Kolejny wieczór, kolejne podpalenie. Dwa razy strażacy gasili w ten weekend płonące ekrany akustyczne przy ulicy Świętokrzyskiej w Kielcach. Wszystko wskazuje na to, że ktoś podkłada pod nie ogień.

O pierwszym z weekendowych pożarów już informowaliśmy. Nocą z soboty na niedzielę krótko przed godziną 23 ktoś zawiadomił kieleckich strażaków, że pali się ekran dźwiękochłonny ustawiony przy ulicy Świętokrzyskiej, na wysokości Exbudu. Noc później kilkanaście minut po godzinie 22 z tej samej okolicy przyszło kolejne wezwanie. Znowu palił się ekran.

- W obu przypadkach pożary miały powierzchnię około dwóch metrów kwadratowych. Ekrany akustyczne wykonane są z siatki z tworzywa sztucznego, papy i wełny mineralnej. To konstrukcje, które nie są łatwe do podpalenia. Ktoś musiał zadać sobie sporo trudu. Rzucony przypadkiem papieros nie wystarczy – tłumaczy Robert Sabat, zastępca komendanta miejskiego straży pożarnej w Kielcach i przypomina, że to nie pierwsze podpalenia ekranów znajdujących się przy ulicy Świętokrzyskiej. Podpalenia zaczęły się zanim jeszcze nowy odcinek trasy został otwarty. Ekrany paliły się 12 grudnia ubiegłego roku. Kolejne pożary strażacy odnotowali w tym roku: 13 sierpnia i 2 września.

- Jesteśmy zbulwersowani tym, co się dzieje. Przygotowaliśmy dokumentację, szacujemy straty, zniszczenie mienia zgłosimy policjantom. Metr kwadratowy ekranu może kosztować nawet kilkaset złotych. Koszty naprawy przyjdzie pokryć podatnikom – mówi Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach.

Obrazek
Zemsta Kielczan :P
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 18 września 2012, o 11:02

Ale to jest idiotyzm. Takiego ekranu nie zdemontują, a wcale ładniej nie wygląda.

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Masmix » 18 września 2012, o 12:23

Trudno. Ale jest to wyraźny sygnał idący w eter, że ekrany nie są mile widziane i w perspektywie walki z ich budowaniem potwierdzają tylko argument, że tworzą przestrzeń przyjazną wandalizmom.

ODPOWIEDZ