finansowana bedzie przez GDDKIAautor pisze:Moze bedzie finansowana nie tylko z budzetu miasta??? A co to znaczy, to wiadomotom pisze: Coś za dużo pieniążków mają chyba .
GDDKiA Kielce - [S74] Kielce ul. Świętokrzyska - Cedzyna
ekspersowa ma sie zaczynać przed wjazdem do tunelu w strone Cedzynyice pisze:hohoho no to pieknie
Bedziemy mieli pierwszy tunel w Kielcach.
Na pewno wjazd usytuluja na obecnym pasie zieleni, bo warunki do tego sprzyjaja.
Zrobi nam sie naprawde ladny kawalek miasta
Ale jesli to ma byc droga ekspresowa, to trzeba bedzie cos jeszcze zrobic nie tylko z Św/Warszawska, ale rowniez z Jesionowa/Zagnanska.
No i jeszcze kladki dla pieszych.
w wywiadzie p. Lubawski mówi, że odcinek w strone Łodzi jest mało realny w najbliższym czasie
Widać pan Lubawski nie lubi tramwajów, ale go coś kusi, żeby budować pod ziemią, więc może kiedyś naprawdę doczekamy się metra
PS - Tylko ciekawe, czemu tego parkingu przy Urzędzie Miejskim nie chce robić pod ziemią (koszty, koszty, e tam )
PS - Tylko ciekawe, czemu tego parkingu przy Urzędzie Miejskim nie chce robić pod ziemią (koszty, koszty, e tam )
Ostatnio zmieniony 3 grudnia 2006, o 14:02 przez Grzegorz, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1165
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
- Lokalizacja: Kielce
ale góre ul świetokrzyskiej też niech zrobią "jak sie patrzy" - nie wymagam za wiele chce tylko asfaltowej nawierzchni bo teraz jak sie tamtendy jedzie to można koła pourywac. betonowe płyty, ubita ziemia troche asfaltu, błoto kamienie, piasek i dziura na dziurze a wszystko to w pobliżu office parku, exbudu, akademi św(czyli przyszłego uniwersytetu-podobno)
XXIw miasto wojewódzkie w środkowej Eurupie w państwie należącym do UE a ta ulica wyglada jak żywcem wyrwana z Burkina Faso, Mozambiku, Botswany, Zimbabwe czy wielu wielu innych "potęg" cywilizacyjno gospodarczych
XXIw miasto wojewódzkie w środkowej Eurupie w państwie należącym do UE a ta ulica wyglada jak żywcem wyrwana z Burkina Faso, Mozambiku, Botswany, Zimbabwe czy wielu wielu innych "potęg" cywilizacyjno gospodarczych
CK|PL|EU
Co z tą drogą?
Czy w przyszłym roku rozpocznie się wreszcie budowa przedłużenia kieleckiej ulicy Świętokrzyskiej w kierunku Cedzyny?
Kolejny wypadek i kolejne pytanie, kiedy drogowcy wezmą się za budowę nowej drogi ekspresowej z Kielc w kierunku Cedzyny? Pieniądze są, ale wszystko wstrzymują formalności. Drogowcy obiecują jednak, że budowa rozpocznie się w przyszłym roku.
Na ulicy Sandomierskiej w Kielcach w sobotę doszło do kolejnego wypadku. Mieszkańcy, którzy mają już dość stłuczek i nieszczęść w tym miejscu, wciąż pytają o to samo... Co z drogą wylotową z miasta? Również kierowców interesowało, kiedy będzie można bez korków pokonać trasę z Kielc do Cedzyny. I wszystko wskazuje na to, że budowa trasy ekspresowej S-74 z Sulejowa do Opatowa przy dobrych chęciach może rozpocząć się w przyszłym roku.
WYKUPY NA FINISZU
- Przez cały czas wykupujemy grunty od właścicieli - mówi Ewa Sayor, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Tam gdzie napotkaliśmy na silne protesty, przy pomocy wojewody rozpoczęliśmy procedurę wywłaszczeniową. Wczoraj do naszego oddziału trafiła pierwsza taka decyzja. Według naszych obliczeń, wojewoda do końca marca musi zakończyć wszelkie procedury wywłaszczeniowe.
Wśród drogowców narodził się pomysł, aby na skrzyżowaniu alei Solidarności i ulicy Świętokrzyskiej tuż obok Exbudu wybudować węzeł dwupoziomowy. - Projekt już zleciliśmy, a biuro projektów ma sprawdzić, czy technicznie jest to możliwe. Mamy pewne wątpliwości, czy uda się go technicznie i zgodnie z prawem zmieścić w tym miejscu, włączając wjazdy do Tesco czy stacji paliw.
reklama
Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg, również jest dobrej myśli i ocenia, że do końca roku miejskim drogowcom uda się zakończyć wszelkie sprawy z wykupami - Na dziś mamy wykupione 50 procent terenów, myślę, że w tym roku uporamy się z wszystkim - mówi dyrektor Wójcik. - Mamy pieniądze, na pozostałe tereny również zabezpieczyliśmy środki.
Po stronie Kielc do wywłaszczenia przewidziane jest kilkanaście osób. - Reszta mieszkańców dobrowolnie się zgodziła i z tymi osobami mamy umowy cywilne.
EMOCJE W GMINACH
W masłowskich Domaszowicach budowa trasy ekspresowej od początku budziła wiele emocji. Tam protesty były najostrzejsze, bo do wyburzenia planowane jest kilkanaście domów. W tej chwili zaledwie 10 osób stoi na swoim, że gruntu tanio nie sprzeda bądź nie odda wcale. - W Domaszowicach protestuje zaledwie kilka osób, które chcą, aby generalna dyrekcja podniosła swoją cenę, bo naszym zdaniem bardzo nierówno zostali potraktowani niektórzy mieszkańcy - stwierdza Rafał Lis, radny z tego terenu. Dodaje, że w Cedzynie drogowcy płacili 53 złote za metr, a już po stronie Masłowa od 17 do 22 złotych.
- Będziemy pisać do ministra transportu, jak on nie pomoże, no cóż, będziemy się sądzić. Nie chcemy wstrzymywać inwestycji, ale żądamy godziwej zapłaty za naszą ziemię.
Jak się okazuje, w gminie Górno nie ma już protestujących i wszyscy się zgodzili na wywłaszczenie pod drogę. - W naszej gminie przeprowadziliśmy wiele spotkań z generalną dyrekcją, które mieszkańcom wyjaśniły, że droga to konieczność - wyjaśnia Jarosław Królicki, wójt Górna. - Moim zdaniem bardzo dobrze wynegocjowaliśmy ceny i niektórzy mieszkańcy już podpisali akty notarialne.
Teraz drogowcy z wypiekami na twarzy czekają na decyzję środowiskową, którą wydaje wojewoda, a którą według nowych przepisów ma zaopiniować minister środowiska. - Mając taką decyzję i pozwolenie na budowę, możemy ruszyć z maszynami - stwierdza Ewa Sayor. - Optymistyczny wariant budowy to koniec przyszłego roku - obiecuje.
- Daniel
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2750
- Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Tunel przy Galerii Echo?
Wiadukt albo tunel w miejscu ruchliwego kieleckiego skrzyżowania ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności? - to możliwe! Drogowcy mają już warianty takiego rozwiązania.
Skrzyżowanie ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności jest zarazem skrzyżowaniem dwóch ważnych dróg - ekspresowej nr 74 Łódź - Kielce - Lublin i krajowej nr 73 Kielce - Busko - Tarnów. Kończą się wykupy gruntów pod przedłużenie ulicy Świętokrzyskiej od skrzyżowania w stronę Cedzyny. Zastąpi ona wylot z Kielc na Lublin drogi 74 bardzo wąską i zakorkowaną ulicą Sandomierską. W związku z tą inwestycją zaistniała finansowa możliwość równoległej przebudowy skrzyżowania ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności.
Więcej jutro w Echu Dnia.
http://echodnia.eu/apps/pbcs.dll/articl ... I/70715071
Wiadukt albo tunel w miejscu ruchliwego kieleckiego skrzyżowania ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności? - to możliwe! Drogowcy mają już warianty takiego rozwiązania.
Skrzyżowanie ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności jest zarazem skrzyżowaniem dwóch ważnych dróg - ekspresowej nr 74 Łódź - Kielce - Lublin i krajowej nr 73 Kielce - Busko - Tarnów. Kończą się wykupy gruntów pod przedłużenie ulicy Świętokrzyskiej od skrzyżowania w stronę Cedzyny. Zastąpi ona wylot z Kielc na Lublin drogi 74 bardzo wąską i zakorkowaną ulicą Sandomierską. W związku z tą inwestycją zaistniała finansowa możliwość równoległej przebudowy skrzyżowania ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności.
Więcej jutro w Echu Dnia.
http://echodnia.eu/apps/pbcs.dll/articl ... I/70715071
Tunel przy Galerii Echo?
Wiadukt albo tunel w miejscu ruchliwego kieleckiego skrzyżowania ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności? - to możliwe!
Skrzyżowanie ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności jest zarazem skrzyżowaniem dwóch ważnych dróg - ekspresowej nr 74 Łódź - Kielce - Lublin i krajowej nr 73 Kielce - Busko - Tarnów. Kończą się wykupy gruntów pod przedłużenie ulicy Świętokrzyskiej od skrzyżowania w stronę Cedzyny. Zastąpi ona wylot z Kielc na Lublin drogi 74 bardzo wąską i zakorkowaną ulicą Sandomierską.
CZTERY PROPOZYCJE
W związku z tą inwestycją zaistniała finansowa możliwość równoległej przebudowy skrzyżowania ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności - powiedziała Ewa Sayor, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wiosną zleciliśmy projektantom opracowanie wariantów możliwych rozwiązań.
Właśnie przedstawili nam cztery propozycje. Jedna zakłada wiadukt w ciągu ulicy Świętokrzyskiej nad skrzyżowaniem, druga tunel. Są też dwie propozycje polegające na wyłączeniu z ruchu tranzytowego południowej jezdni ulicy Świętokrzyskiej i przeznaczenie jej na dojazd do Tesco i Galerii Echo. Jednak raczej nie wchodzą one w grę, ponieważ nie przewidują skrętu w prawo z ulicy Świętokrzyskiej w aleję Solidarności. A to bardzo skomplikowałoby życie kielczanom.
Drogowcom najbardziej podoba się koncepcja tunelu. Miałby się on zaczynać mniej więcej tam, gdzie zaczyna się Tesco na Świętokrzyskiej. Tunel służyłby jadącym tranzytem na trasie Łódź - Lublin w obu kierunkach. Wyjazd z tunelu przewidziano koło Akademii Świętokrzyskiej. Dodatkowo wybudowany byłby wiadukt łączący akademię z ulicą Zbożową. Do tunelu wjeżdżałoby się jadąc Świętokrzyską od ulicy Warszawskiej dodatkowymi nowymi jezdniami, które powstałyby na istniejącym obecnie bardzo szerokim zielonym pasie rozdziału. Kielczanom dla ruchu lokalnego służyłyby istniejące obecnie dwie jezdnie Świętokrzyskiej, a organizacja ruchu na skrzyżowaniu dla nich nie uległaby zmianie.
ZAKAZANY ZJAZD
Jedyny problem to zjazdy do Tesco i Galerii Echo od strony Świętokrzyskiej. - Prawo zabrania robienia zjazdów z drogi ekspresowej, a jej fragmentem byłaby wtedy południowa jezdnia Świętokrzyskiej stanowiąca łącznicę tunelu - mówi Ewa Sayor. - Ponieważ są plany rozbudowy galerii chcielibyśmy spotkać się z inwestorami i porozmawiać o tym, czy nie dałoby się pogodzić inwestycji drogowej z handlową. Chodzi przede wszystkim o rozpatrzenie możliwości zrobienia zjazdów do centrum handlowego od alei Solidarności.
Tunel pod skrzyżowaniem alei Solidarności i ulicy Świętokrzyskiej ma jeszcze jedną zaletę. W przyszłości można zamienić skrzyżowanie na trójpoziomowe i wzdłuż alei Solidarności wybudować wiadukt.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... 4/70715070
- Daniel
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2750
- Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Kłopoty z rozbudową drogi krajowej nr 74
Marcin Sztandera
2007-07-24, ostatnia aktualizacja 2007-07-24 20:31
Albo wygodny przejazd przez Kielce, albo dotychczasowy wjazd do Galerii Echo od strony ul. Świętokrzyskiej - przed takim dylematem stoją drogowcy i handlowcy. Odpowiedź poznamy w przyszłym tygodniu.
Sprawa wiąże się z modernizacją drogi krajowej nr 74 Łódź - Kielce - Lublin, której miejskim odcinkiem jest ul. Świętokrzyska. W rejonie Galerii Echo krzyżuje się ona z drogą krajową nr 73 Wiśniówka - Kielce - Tarnów. W przyszłym roku ma rozpocząć się jej przebudowa do standardu drogi ekspresowej. Ma prowadzić przedłużoną ul. Świętokrzyską w stronę Cedzyny.
- Chcemy przy tej okazji przebudować skrzyżowanie ul. Świętokrzyskiej i alei Solidarności. Optymalna wydaje się budowa skrzyżowania dwupoziomowego, bo ruch tam jest wyjątkowo duży i systematycznie rośnie - tłumaczy Ewa Sayor, dyrektorka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Gotowe są już koncepcje budowy nowego węzła. - Najlepsza wydaje się budowa przejazdu podziemnego - mówi Sayor.
Ale pojawił się problem. Zgodnie z przepisami na węźle dróg ekspresowych oraz jego łącznicach (czyli drogach dojazdowych) nie może być zjazdów dla ruchu lokalnego. - W tym konkretnym przypadku oznacza to, że od strony ul. Świętokrzyskiej nie powinno być w tym miejscu zjazdu do garażu podziemnego Galerii Echo - podkreśla Sayor.
Drogowcy kilka dni temu spotkali się w tej sprawie z przedstawicielami Echo Investment, właściciela galerii. - Chcemy jakoś pogodzić interesy i namówić właściciela, żeby zorganizował wjazd tylko od strony al. Solidarności. Inaczej musimy się starać o zgodę ministra transportu na wlot od strony Świętokrzyskiej. Nie wiadomo, czy ją uzyskamy, a po drugie, na pewno opóźni to inwestycję - wyjaśnia dyrektorka GDDKiA. Jej zdaniem nie mogą wymusić na Echu zmiany lokalizacji wjazdu, bo w momencie gdy powstawała galeria, nikt tego nie zastrzegł w umowie. - Ale jestem optymistką. Przedstawiciele Echa nie powiedzieli "nie" naszej propozycji - podkreśla Sayor.
Wojciech Gepner, doradca ds. public relations Echo Investment, zastrzega, że decyzja jeszcze nie zapadła. - Pracujemy nad tym i myślę, że już w przyszłym tygodniu odpowiemy generalnej dyrekcji - mówi.
Nie chce zdradzić, jaka będzie odpowiedź, ale wiadomo, że Echu niełatwo będzie zaakceptować propozycję drogowców. Spółka planuje bowiem rozbudowę Galerii. Przygotowany jest już jej projekt. Gepner przyznaje, że zakłada on zachowanie dotychczasowego wlotu od ulicy Świętokrzyskiej.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4338477.html
Marcin Sztandera
2007-07-24, ostatnia aktualizacja 2007-07-24 20:31
Albo wygodny przejazd przez Kielce, albo dotychczasowy wjazd do Galerii Echo od strony ul. Świętokrzyskiej - przed takim dylematem stoją drogowcy i handlowcy. Odpowiedź poznamy w przyszłym tygodniu.
Sprawa wiąże się z modernizacją drogi krajowej nr 74 Łódź - Kielce - Lublin, której miejskim odcinkiem jest ul. Świętokrzyska. W rejonie Galerii Echo krzyżuje się ona z drogą krajową nr 73 Wiśniówka - Kielce - Tarnów. W przyszłym roku ma rozpocząć się jej przebudowa do standardu drogi ekspresowej. Ma prowadzić przedłużoną ul. Świętokrzyską w stronę Cedzyny.
- Chcemy przy tej okazji przebudować skrzyżowanie ul. Świętokrzyskiej i alei Solidarności. Optymalna wydaje się budowa skrzyżowania dwupoziomowego, bo ruch tam jest wyjątkowo duży i systematycznie rośnie - tłumaczy Ewa Sayor, dyrektorka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Gotowe są już koncepcje budowy nowego węzła. - Najlepsza wydaje się budowa przejazdu podziemnego - mówi Sayor.
Ale pojawił się problem. Zgodnie z przepisami na węźle dróg ekspresowych oraz jego łącznicach (czyli drogach dojazdowych) nie może być zjazdów dla ruchu lokalnego. - W tym konkretnym przypadku oznacza to, że od strony ul. Świętokrzyskiej nie powinno być w tym miejscu zjazdu do garażu podziemnego Galerii Echo - podkreśla Sayor.
Drogowcy kilka dni temu spotkali się w tej sprawie z przedstawicielami Echo Investment, właściciela galerii. - Chcemy jakoś pogodzić interesy i namówić właściciela, żeby zorganizował wjazd tylko od strony al. Solidarności. Inaczej musimy się starać o zgodę ministra transportu na wlot od strony Świętokrzyskiej. Nie wiadomo, czy ją uzyskamy, a po drugie, na pewno opóźni to inwestycję - wyjaśnia dyrektorka GDDKiA. Jej zdaniem nie mogą wymusić na Echu zmiany lokalizacji wjazdu, bo w momencie gdy powstawała galeria, nikt tego nie zastrzegł w umowie. - Ale jestem optymistką. Przedstawiciele Echa nie powiedzieli "nie" naszej propozycji - podkreśla Sayor.
Wojciech Gepner, doradca ds. public relations Echo Investment, zastrzega, że decyzja jeszcze nie zapadła. - Pracujemy nad tym i myślę, że już w przyszłym tygodniu odpowiemy generalnej dyrekcji - mówi.
Nie chce zdradzić, jaka będzie odpowiedź, ale wiadomo, że Echu niełatwo będzie zaakceptować propozycję drogowców. Spółka planuje bowiem rozbudowę Galerii. Przygotowany jest już jej projekt. Gepner przyznaje, że zakłada on zachowanie dotychczasowego wlotu od ulicy Świętokrzyskiej.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4338477.html