GDDKiA Kielce - [S74] Kielce ul. Świętokrzyska - Cedzyna

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

j'k
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 858
Rejestracja: 18 listopada 2005, o 17:36

Post autor: j'k » 2 grudnia 2006, o 18:35

autor pisze:
tom pisze::shock: Coś za dużo pieniążków mają chyba :P.
Moze bedzie finansowana nie tylko z budzetu miasta??? A co to znaczy, to wiadomo :shock:
finansowana bedzie przez GDDKIA

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 2 grudnia 2006, o 18:36

W dalszej czesci wywiadu prezydent mowi, ze inwesycja bedzie finansowana przez GDDKiA, natomiast miasto skupuje dzialki. Do trasy bedzie prowadził 1 wjazd przy skrzyzowaniu z Al. Solidarnosci, natomiast wzdluz beda biegly rownolegle drogi doprowadzajace do tego zjazdu :)

j'k
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 858
Rejestracja: 18 listopada 2005, o 17:36

Post autor: j'k » 2 grudnia 2006, o 18:38

ice pisze:hohoho no to pieknie :)
Bedziemy mieli pierwszy tunel w Kielcach.
Na pewno wjazd usytuluja na obecnym pasie zieleni, bo warunki do tego sprzyjaja.
Zrobi nam sie naprawde ladny kawalek miasta :)
Ale jesli to ma byc droga ekspresowa, to trzeba bedzie cos jeszcze zrobic nie tylko z Św/Warszawska, ale rowniez z Jesionowa/Zagnanska.
No i jeszcze kladki dla pieszych.
ekspersowa ma sie zaczynać przed wjazdem do tunelu w strone Cedzyny

w wywiadzie p. Lubawski mówi, że odcinek w strone Łodzi jest mało realny w najbliższym czasie

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 2 grudnia 2006, o 18:41

Bo od Jesionowej ma byc tak jak obecnie, czyli dwupasmowka do granic miasta (rozbudowa Łódzkiej).

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 3 grudnia 2006, o 02:44

Widać pan Lubawski nie lubi tramwajów, ale go coś kusi, żeby budować pod ziemią, więc może kiedyś naprawdę doczekamy się metra :lol:

PS - Tylko ciekawe, czemu tego parkingu przy Urzędzie Miejskim nie chce robić pod ziemią (koszty, koszty, e tam ;-) ) 8)
Ostatnio zmieniony 3 grudnia 2006, o 14:02 przez Grzegorz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 3 grudnia 2006, o 13:18

co wy na to, aby nadac naszemu prezydetowi nowy jakze sympatyczny przydomek? To nie zaden WEL to Krecik :P
cochi

Boss
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1165
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Boss » 4 grudnia 2006, o 13:45

ale góre ul świetokrzyskiej też niech zrobią "jak sie patrzy" - nie wymagam za wiele chce tylko asfaltowej nawierzchni bo teraz jak sie tamtendy jedzie to można koła pourywac. betonowe płyty, ubita ziemia troche asfaltu, błoto kamienie, piasek i dziura na dziurze a wszystko to w pobliżu office parku, exbudu, akademi św(czyli przyszłego uniwersytetu-podobno)
XXIw miasto wojewódzkie w środkowej Eurupie w państwie należącym do UE a ta ulica wyglada jak żywcem wyrwana z Burkina Faso, Mozambiku, Botswany, Zimbabwe czy wielu wielu innych "potęg" cywilizacyjno gospodarczych
CK|PL|EU

Awatar użytkownika
tricky
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 906
Rejestracja: 26 sierpnia 2006, o 14:58

Post autor: tricky » 4 grudnia 2006, o 13:53

co racja to racja,ten odcinek drogi jest tragiczny,zeby chociaz byly te plyty rowno ulozone a one leza jak popadnie,jedna wsytaje w drugiej dziura 20 cm :x mam nadzieje ze beda robic od skrzyzowania z al legionow

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 4 grudnia 2006, o 17:10

tricky pisze:mam nadzieje ze beda robic od skrzyzowania z al legionow
eee... coś Ci się chyba pomyliło... :oops:
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
tricky
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 906
Rejestracja: 26 sierpnia 2006, o 14:58

Post autor: tricky » 4 grudnia 2006, o 18:14

sorka pomyslilo mi sie :oops: :oops: no chodzilo mi ze przydaloby sie wyremontowac ten odcinek od skrzyzowania z al. solidarnosci :oops: :oops:
Ostatnio zmieniony 5 grudnia 2006, o 17:42 przez tricky, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 4 grudnia 2006, o 23:11

"Troszeczkę" inny rejon Kielc xD

Awatar użytkownika
tricky
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 906
Rejestracja: 26 sierpnia 2006, o 14:58

Post autor: tricky » 14 lutego 2007, o 11:55

Obrazek

Co z tą drogą?

Czy w przyszłym roku rozpocznie się wreszcie budowa przedłużenia kieleckiej ulicy Świętokrzyskiej w kierunku Cedzyny?

Kolejny wypadek i kolejne pytanie, kiedy drogowcy wezmą się za budowę nowej drogi ekspresowej z Kielc w kierunku Cedzyny? Pieniądze są, ale wszystko wstrzymują formalności. Drogowcy obiecują jednak, że budowa rozpocznie się w przyszłym roku.

Na ulicy Sandomierskiej w Kielcach w sobotę doszło do kolejnego wypadku. Mieszkańcy, którzy mają już dość stłuczek i nieszczęść w tym miejscu, wciąż pytają o to samo... Co z drogą wylotową z miasta? Również kierowców interesowało, kiedy będzie można bez korków pokonać trasę z Kielc do Cedzyny. I wszystko wskazuje na to, że budowa trasy ekspresowej S-74 z Sulejowa do Opatowa przy dobrych chęciach może rozpocząć się w przyszłym roku.

WYKUPY NA FINISZU

- Przez cały czas wykupujemy grunty od właścicieli - mówi Ewa Sayor, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Tam gdzie napotkaliśmy na silne protesty, przy pomocy wojewody rozpoczęliśmy procedurę wywłaszczeniową. Wczoraj do naszego oddziału trafiła pierwsza taka decyzja. Według naszych obliczeń, wojewoda do końca marca musi zakończyć wszelkie procedury wywłaszczeniowe.

Wśród drogowców narodził się pomysł, aby na skrzyżowaniu alei Solidarności i ulicy Świętokrzyskiej tuż obok Exbudu wybudować węzeł dwupoziomowy. - Projekt już zleciliśmy, a biuro projektów ma sprawdzić, czy technicznie jest to możliwe. Mamy pewne wątpliwości, czy uda się go technicznie i zgodnie z prawem zmieścić w tym miejscu, włączając wjazdy do Tesco czy stacji paliw.
reklama

Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg, również jest dobrej myśli i ocenia, że do końca roku miejskim drogowcom uda się zakończyć wszelkie sprawy z wykupami - Na dziś mamy wykupione 50 procent terenów, myślę, że w tym roku uporamy się z wszystkim - mówi dyrektor Wójcik. - Mamy pieniądze, na pozostałe tereny również zabezpieczyliśmy środki.

Po stronie Kielc do wywłaszczenia przewidziane jest kilkanaście osób. - Reszta mieszkańców dobrowolnie się zgodziła i z tymi osobami mamy umowy cywilne.

EMOCJE W GMINACH

W masłowskich Domaszowicach budowa trasy ekspresowej od początku budziła wiele emocji. Tam protesty były najostrzejsze, bo do wyburzenia planowane jest kilkanaście domów. W tej chwili zaledwie 10 osób stoi na swoim, że gruntu tanio nie sprzeda bądź nie odda wcale. - W Domaszowicach protestuje zaledwie kilka osób, które chcą, aby generalna dyrekcja podniosła swoją cenę, bo naszym zdaniem bardzo nierówno zostali potraktowani niektórzy mieszkańcy - stwierdza Rafał Lis, radny z tego terenu. Dodaje, że w Cedzynie drogowcy płacili 53 złote za metr, a już po stronie Masłowa od 17 do 22 złotych.

- Będziemy pisać do ministra transportu, jak on nie pomoże, no cóż, będziemy się sądzić. Nie chcemy wstrzymywać inwestycji, ale żądamy godziwej zapłaty za naszą ziemię.

Jak się okazuje, w gminie Górno nie ma już protestujących i wszyscy się zgodzili na wywłaszczenie pod drogę. - W naszej gminie przeprowadziliśmy wiele spotkań z generalną dyrekcją, które mieszkańcom wyjaśniły, że droga to konieczność - wyjaśnia Jarosław Królicki, wójt Górna. - Moim zdaniem bardzo dobrze wynegocjowaliśmy ceny i niektórzy mieszkańcy już podpisali akty notarialne.
Teraz drogowcy z wypiekami na twarzy czekają na decyzję środowiskową, którą wydaje wojewoda, a którą według nowych przepisów ma zaopiniować minister środowiska. - Mając taką decyzję i pozwolenie na budowę, możemy ruszyć z maszynami - stwierdza Ewa Sayor. - Optymistyczny wariant budowy to koniec przyszłego roku - obiecuje.

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 16 lipca 2007, o 08:23

Tunel przy Galerii Echo?
Wiadukt albo tunel w miejscu ruchliwego kieleckiego skrzyżowania ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności? - to możliwe! Drogowcy mają już warianty takiego rozwiązania.

Skrzyżowanie ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności jest zarazem skrzyżowaniem dwóch ważnych dróg - ekspresowej nr 74 Łódź - Kielce - Lublin i krajowej nr 73 Kielce - Busko - Tarnów. Kończą się wykupy gruntów pod przedłużenie ulicy Świętokrzyskiej od skrzyżowania w stronę Cedzyny. Zastąpi ona wylot z Kielc na Lublin drogi 74 bardzo wąską i zakorkowaną ulicą Sandomierską. W związku z tą inwestycją zaistniała finansowa możliwość równoległej przebudowy skrzyżowania ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności.

Więcej jutro w Echu Dnia.
:arrow: http://echodnia.eu/apps/pbcs.dll/articl ... I/70715071
Obrazek

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3940
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 16 lipca 2007, o 20:13

Obrazek
Tunel przy Galerii Echo?

Wiadukt albo tunel w miejscu ruchliwego kieleckiego skrzyżowania ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności? - to możliwe!

Skrzyżowanie ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności jest zarazem skrzyżowaniem dwóch ważnych dróg - ekspresowej nr 74 Łódź - Kielce - Lublin i krajowej nr 73 Kielce - Busko - Tarnów. Kończą się wykupy gruntów pod przedłużenie ulicy Świętokrzyskiej od skrzyżowania w stronę Cedzyny. Zastąpi ona wylot z Kielc na Lublin drogi 74 bardzo wąską i zakorkowaną ulicą Sandomierską.

CZTERY PROPOZYCJE
W związku z tą inwestycją zaistniała finansowa możliwość równoległej przebudowy skrzyżowania ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności - powiedziała Ewa Sayor, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wiosną zleciliśmy projektantom opracowanie wariantów możliwych rozwiązań.

Właśnie przedstawili nam cztery propozycje. Jedna zakłada wiadukt w ciągu ulicy Świętokrzyskiej nad skrzyżowaniem, druga tunel. Są też dwie propozycje polegające na wyłączeniu z ruchu tranzytowego południowej jezdni ulicy Świętokrzyskiej i przeznaczenie jej na dojazd do Tesco i Galerii Echo. Jednak raczej nie wchodzą one w grę, ponieważ nie przewidują skrętu w prawo z ulicy Świętokrzyskiej w aleję Solidarności. A to bardzo skomplikowałoby życie kielczanom.

Drogowcom najbardziej podoba się koncepcja tunelu. Miałby się on zaczynać mniej więcej tam, gdzie zaczyna się Tesco na Świętokrzyskiej. Tunel służyłby jadącym tranzytem na trasie Łódź - Lublin w obu kierunkach. Wyjazd z tunelu przewidziano koło Akademii Świętokrzyskiej. Dodatkowo wybudowany byłby wiadukt łączący akademię z ulicą Zbożową. Do tunelu wjeżdżałoby się jadąc Świętokrzyską od ulicy Warszawskiej dodatkowymi nowymi jezdniami, które powstałyby na istniejącym obecnie bardzo szerokim zielonym pasie rozdziału. Kielczanom dla ruchu lokalnego służyłyby istniejące obecnie dwie jezdnie Świętokrzyskiej, a organizacja ruchu na skrzyżowaniu dla nich nie uległaby zmianie.

ZAKAZANY ZJAZD
Jedyny problem to zjazdy do Tesco i Galerii Echo od strony Świętokrzyskiej. - Prawo zabrania robienia zjazdów z drogi ekspresowej, a jej fragmentem byłaby wtedy południowa jezdnia Świętokrzyskiej stanowiąca łącznicę tunelu - mówi Ewa Sayor. - Ponieważ są plany rozbudowy galerii chcielibyśmy spotkać się z inwestorami i porozmawiać o tym, czy nie dałoby się pogodzić inwestycji drogowej z handlową. Chodzi przede wszystkim o rozpatrzenie możliwości zrobienia zjazdów do centrum handlowego od alei Solidarności.

Tunel pod skrzyżowaniem alei Solidarności i ulicy Świętokrzyskiej ma jeszcze jedną zaletę. W przyszłości można zamienić skrzyżowanie na trójpoziomowe i wzdłuż alei Solidarności wybudować wiadukt.

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... 4/70715070

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 24 lipca 2007, o 21:17

Kłopoty z rozbudową drogi krajowej nr 74

Marcin Sztandera
2007-07-24, ostatnia aktualizacja 2007-07-24 20:31

Albo wygodny przejazd przez Kielce, albo dotychczasowy wjazd do Galerii Echo od strony ul. Świętokrzyskiej - przed takim dylematem stoją drogowcy i handlowcy. Odpowiedź poznamy w przyszłym tygodniu.
Sprawa wiąże się z modernizacją drogi krajowej nr 74 Łódź - Kielce - Lublin, której miejskim odcinkiem jest ul. Świętokrzyska. W rejonie Galerii Echo krzyżuje się ona z drogą krajową nr 73 Wiśniówka - Kielce - Tarnów. W przyszłym roku ma rozpocząć się jej przebudowa do standardu drogi ekspresowej. Ma prowadzić przedłużoną ul. Świętokrzyską w stronę Cedzyny.

- Chcemy przy tej okazji przebudować skrzyżowanie ul. Świętokrzyskiej i alei Solidarności. Optymalna wydaje się budowa skrzyżowania dwupoziomowego, bo ruch tam jest wyjątkowo duży i systematycznie rośnie - tłumaczy Ewa Sayor, dyrektorka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Gotowe są już koncepcje budowy nowego węzła. - Najlepsza wydaje się budowa przejazdu podziemnego - mówi Sayor.

Ale pojawił się problem. Zgodnie z przepisami na węźle dróg ekspresowych oraz jego łącznicach (czyli drogach dojazdowych) nie może być zjazdów dla ruchu lokalnego. - W tym konkretnym przypadku oznacza to, że od strony ul. Świętokrzyskiej nie powinno być w tym miejscu zjazdu do garażu podziemnego Galerii Echo - podkreśla Sayor.

Drogowcy kilka dni temu spotkali się w tej sprawie z przedstawicielami Echo Investment, właściciela galerii. - Chcemy jakoś pogodzić interesy i namówić właściciela, żeby zorganizował wjazd tylko od strony al. Solidarności. Inaczej musimy się starać o zgodę ministra transportu na wlot od strony Świętokrzyskiej. Nie wiadomo, czy ją uzyskamy, a po drugie, na pewno opóźni to inwestycję - wyjaśnia dyrektorka GDDKiA. Jej zdaniem nie mogą wymusić na Echu zmiany lokalizacji wjazdu, bo w momencie gdy powstawała galeria, nikt tego nie zastrzegł w umowie. - Ale jestem optymistką. Przedstawiciele Echa nie powiedzieli "nie" naszej propozycji - podkreśla Sayor.

Wojciech Gepner, doradca ds. public relations Echo Investment, zastrzega, że decyzja jeszcze nie zapadła. - Pracujemy nad tym i myślę, że już w przyszłym tygodniu odpowiemy generalnej dyrekcji - mówi.

Nie chce zdradzić, jaka będzie odpowiedź, ale wiadomo, że Echu niełatwo będzie zaakceptować propozycję drogowców. Spółka planuje bowiem rozbudowę Galerii. Przygotowany jest już jej projekt. Gepner przyznaje, że zakłada on zachowanie dotychczasowego wlotu od ulicy Świętokrzyskiej.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
:arrow: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4338477.html
Obrazek

ODPOWIEDZ