GDDKiA Kielce - [S74] Kielce ul. Świętokrzyska - Cedzyna

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 27 września 2007, o 22:16

woj pisze:skrzyżowanie 73/74
W którym miejscu ma być to skrzyżowanie? Radlin czy granica wschodnia Kielc?
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 27 września 2007, o 22:21

Póki co chodzi o Solidarności/Świętokrzyska. Nowa trasa 73 jeszcze nie jest budowana.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 27 września 2007, o 22:27

Ano, tak. Rzeczywiście.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Post autor: cm » 28 września 2007, o 05:49

AR pisze:Myślę, że to nie będzie taki typowy tunel. Myślę że to będzie taka długa dziura w ziemi bez stropu, z mostkami na skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Al. Solidarności.
Hehe, może to rozwiązanie pogodzi zwolenników opcji "tunelowej" i "wiaduktowej" :?: :wink: Chociaż jak znam życie, to i tak znajdą się tacy co będą narzekać :roll: . Ja tam się cieszę, że będzie węzeł bezkolizyjny - no i że może wreszcie doczekam wylotu "73" na Cedzynę :)

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 28 września 2007, o 09:22

cm pisze: Ja tam się cieszę, że będzie węzeł bezkolizyjny - no i że może wreszcie doczekam wylotu "73" na Cedzynę :)
Skoro sa plany tunelu to przedluzenia 74 doczekamy sie napewno.
Wydaje mi sie ze te dwie inwestycje beda prowadzone rownolegle.
Bo raczej tunel nie powstanie bez przedluzenia Swietokrzyskiej.

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Post autor: cm » 28 września 2007, o 09:44

ice pisze:Skoro sa plany tunelu to przedluzenia 74 doczekamy sie napewno.
Tak, oczywiście chodziło mi o "74" :oops:

woj
Posty: 122
Rejestracja: 15 stycznia 2006, o 11:20
Lokalizacja: Kielce-Podkarczówka

Post autor: woj » 28 września 2007, o 09:47

ice pisze:
cm pisze: Ja tam się cieszę, że będzie węzeł bezkolizyjny - no i że może wreszcie doczekam wylotu "73" na Cedzynę :)
Skoro sa plany tunelu to przedluzenia 74 doczekamy sie napewno.
Wydaje mi sie ze te dwie inwestycje beda prowadzone rownolegle.
Bo raczej tunel nie powstanie bez przedluzenia Swietokrzyskiej.

Za Gazetą Wyborczą:

Projekty zaakceptowane do realizacji

1. Budowa drugiej jezdni obwodnicy Kielc razem z węzłem w Niewachlowie.

2. Przebudowa "siódemki" od Jędrzejowa do granic województwa.

3. Budowa drogi krajowej numer 74 z Kielc do Cedzyny razem z budową dwupoziomowego skrzyżowania z drogą krajową 73.

4. Budowa północnej obwodnicy Jędrzejowa dla samochodów jadących w kierunku Śląska (droga krajowa nr 78).

5. Budowa obwodnicy Parszowa na drodze krajowej 42.


http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4528226.html

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 29 września 2007, o 08:58

Tunel przy Galerii Echo

Dwupoziomowy węzeł z tunelem powstanie na skrzyżowaniu kieleckiej ulicy Świętokrzyskiej z aleją Solidarności, czyli przy Galerii Echo.

Tunel biec będzie wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej. To pierwsze tego typu rozwiązanie komunikacyjne w Kielcach!

Decyzję podjęto w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. Do wyboru były aż cztery warianty przebudowy skrzyżowania. Dwa z nich zakładały budowę tunelu, dwa kolejne - wiaduktu wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej. - Bardziej podobała nam się koncepcja z tunelem, ponieważ w przyszłości będzie można pomyśleć o wiadukcie właśnie wzdłuż alei Solidarności - powiedziała Ewa Sayor, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji.

WĘZEŁ NIEZBĘDNY

Węzeł na skrzyżowaniu alei Solidarności i ulicy Świętokrzyskiej jest niezbędny, bo to również skrzyżowanie dwóch ważnych dróg krajowych: ekspresowej nr 74 Łódź - Lublin i trasy nr 73 Wiśniówka - Tarnów. Kierowcy wiedzą, że teraz często nie da się "przelecieć” przez to skrzyżowanie przy jednej zmianie świateł. Tunel załatwi ten problem.




Drogowcy zarówno dla wariantu z tunelem, jak i wiaduktem rozpatrywali po dwie możliwości. Jedna zakładała pozostawienie zjazdów do Galerii Echo z ulicy Świętokrzyskiej, druga ich likwidację. Zgodnie z przepisami w obrębie węzła na drodze ekspresowej zjazdów być nie może, a na odstępstwo musi się zgodzić Ministerstwo Transportu.

- Wybrana została koncepcja bez zjazdów - poinformowała Ewa Sayor. - Udało się bowiem uzgodnić z miastem i Galerią Echo, że w przyszłości dojazd do centrum handlowego będzie od alei Solidarności. Dotychczasowe zjazdy z ulicy Świętokrzyskiej pozostaną do końca realizacji całej inwestycji, czyli do 2011 roku.

WYGODNY TRANZYT

Tunel wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej służyć będzie kierowcom jadącym przez Kielce tranzytem na trasie Łódź - Lublin. Jadąc od ulicy Warszawskiej będą oni zjeżdżać na nowe pasma Świętokrzyskiej, które powstaną na istniejącym obecnie szerokim pasie zieleni. Na wysokości Galerii Echo kierowcy wjadą do tunelu, a wyjadą z niego za Centrum Biznesu. Ruch lokalny przebiegał będzie tak, jak dotychczas. Kieleccy kierowcy nadal korzystać będą z istniejącego skrzyżowania ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności nad tunelem, ale już bez korków.

Budowa węzła z tunelem będzie prowadzona razem z budową przedłużenia ulicy Świętokrzyskiej z Kielc do Cedzyny. Teraz wykupy gruntów pod ten odcinek prowadzą Generalna Dyrekcja i miasto, które nie pozyskało jeszcze wszystkich działek. - Teraz my poprowadzimy całą inwestycję w oparciu o specustawę, która ułatwia wykup gruntów - powiedziała dyrektor Sayor. - Mam nadzieję, że to przyspieszy budowę odcinka z Kielc do Cedzyny. Optymistycznie zakładamy, że uda nam się rozpocząć inwestycję w 2009 roku.

Małgorzata Pawelec


http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... tokrzyskie

andrzej
Posty: 259
Rejestracja: 28 maja 2007, o 18:43

Post autor: andrzej » 29 września 2007, o 11:30

MeehoweCK pisze: Rozwiązanie baaardzo podobne jak w Katowicach: http://bi.gazeta.pl/im/5/3784/z3784595X.jpg
Tylko tam tunel jest pod całym rondem, a nie tylko szeroką ulicą.
Generalna idea wydaje się być taka sama, ale Rondo Ziętka jest nieco większą inwestycją, ten tunel ma ponad 600 metrów więc myślę, że jeszcze lepszym porównaniem będzie dajmy na to np. takie skrzyżowanie Trasy Łazienkowskiej z Waryńskiego w stolicy.
Obrazek
Podejrzewam, że u nas będzie to wyglądało identycznie, zeby tylko nikt nie wpadł na superoszczędnościowy pomysł budowy po jednym pasie w każdą stronę :D (w sumie to żart ale niektóre instytucje drogowe naprawdę potrafią czasem dowalić niezłą "oszczędność"). Mnie zastanawia inny aspekt budowy nowego przebiegu 74ki. Skoro od tego skrzyżowania, w stronę Cedzyny ma być już S-ką to ciekawe co zrobią z dojazdem do Instytutu Nauk Politycznych AŚ, bo przecież na drogach ekspresowych nie może być zjazdów dla ruchu lokalnego a jedyną drogą dojazdu do w/w instytutu jest właśnie Świętokrzyska. Mogliby zrobić jakąś drogę za Office Parkiem lub za Realem, jak myślicie co z tym zrobią?

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 29 września 2007, o 12:16

andrzej pisze: Obrazek
Podejrzewam, że u nas będzie to wyglądało identycznie, zeby tylko nikt nie wpadł na superoszczędnościowy pomysł budowy po jednym pasie w każdą stronę :D
Ja sie bardzo obawiam ze moze tam powstac po jednym pasie w w kazdym kierunku :?

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 29 września 2007, o 13:00

Spokojnie Panowie! Przecież pas zieleni między jezdniami Świętokrzyskiej jest naprawdę bardzo szeroki - tylko totalni idioci wybudowaliby tam jednopasmówkę.

PS - Obrazek powyżej przekonał mnie do tego rozwiązania - będzie bardzo wielkomiejsko :D

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 29 września 2007, o 13:06

ice pisze:Ja sie bardzo obawiam ze moze tam powstac po jednym pasie w w kazdym kierunku :?
Nie ma obaw. Tunel będzie już częścią trasy S-74, a droga o tym standardzie musi mieć co najmniej dwa pasy ruchu na każdej jezdni (kiedyś nie musiała - stąd S-7 wygląda jak wygląda).
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 29 września 2007, o 13:59

MeehoweCK pisze:
ice pisze:Ja sie bardzo obawiam ze moze tam powstac po jednym pasie w w kazdym kierunku :?
Nie ma obaw. Tunel będzie już częścią trasy S-74, a droga o tym standardzie musi mieć co najmniej dwa pasy ruchu na każdej jezdni (kiedyś nie musiała - stąd S-7 wygląda jak wygląda).
To mnie uspokoiłeś :)

andrzej
Posty: 259
Rejestracja: 28 maja 2007, o 18:43

Post autor: andrzej » 29 września 2007, o 14:00

Heh, wypowiedź o tym jednym pasie w każdą stronę była ironiczna i miała na celu ośmieszyć instytucje drogowe, bo naprawdę nie wierzę, że mogą coś takiego zrobić :) A nowe eSki wcale nie muszą być dwujezdniowe, droga S-69 która obecnie powstaje też ma odcinki jednojezdniowe. Przytoczę też definicję z wikipedii (niestety to tylko wikipedia, więc nie może być czynnikiem decydującym):
wikipedia pisze:Droga ekspresowa wg Ustawy z dnia 21 marca 1985 – Ustawa o drogach publicznych, stan na 6 kwietnia 2005) – droga publiczna o ograniczonej dostępności, przeznaczoną wyłącznie do ruchu pojazdów samochodowych, wyposażona w jedną lub dwie jezdnie, posiadająca wielopoziomowe skrzyżowania z przecinającymi ją innymi drogami transportu lądowego i wodnego, z dopuszczeniem wyjątkowo jednopoziomowych skrzyżowań z drogami publicznymi. Droga ekspresowa wyposażona jest w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek, przeznaczone wyłącznie dla użytkowników drogi.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 29 września 2007, o 17:00

Porownanie do skrzyzowania na Trasie Ł jest bardzo trafne i mysle, ze samo skrzyzowanie bedzie wygladac w ten sposob, a ilosc pasow musi byc odpowiednia, takze jednopasmowka nam nie grozi.

ODPOWIEDZ