GDDKiA Kielce - [S74] Kielce ul. Świętokrzyska - Cedzyna
Witajcie, czy ktoś wie może, dlaczego za węzłem Bocianek w stronę Opatowa nie ma tablicy szlaku E-14, to znaczy tego typu:
Zdaje się, że powinna taka być za każdym skrzyżowaniem/węzłem z inną drogą krajową i wojewódzką, a tu węzeł S74-DK73 i takiej nie ma, dziwne...
W drugą stronę, za rondem w Cedzynie jest przynajmniej ta mniejsza E-13, gdzie rondo jest skrzyżowaniem z drogą gminną bodajże.
Zdaje się, że powinna taka być za każdym skrzyżowaniem/węzłem z inną drogą krajową i wojewódzką, a tu węzeł S74-DK73 i takiej nie ma, dziwne...
W drugą stronę, za rondem w Cedzynie jest przynajmniej ta mniejsza E-13, gdzie rondo jest skrzyżowaniem z drogą gminną bodajże.
bernard
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Czy wiadomo kiedy znikną te słupy i słupy przy skrzyżowaniu z Warszawską? Wyglądają dość przerażająco...absolut26 pisze:Trzy ekrany akustyczne przy stacji Orlenu dzisiaj zostały juz zdemontowane. Pozostały tylko słupy, które znikną po kontroli porealizacyjnej. Teraz wygląda to znacznie lepiej a Orlen odzyskał "okno na świat". Niebawem kilka kolejnych ekranów ma zostac zastapionych ekranami przezroczystymi.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Poprawili znaki, ale nie uniknęli błędów ortograficznych
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia drogowcy poprawili oznakowanie na skrzyżowaniu ulic Świętokrzyskiej i Warszawskiej w Kielcach. Nie obeszło się jednak bez potknięcia.
Na skrzyżowaniu, od którego zaczyna się wschodni wylot z Kielc drogi ekspresowej S74, ustawiono bramownice i dostawiono znaki. - Dotychczasowe oznakowanie było prawidłowe. To efekt tzw. audytu bezpieczeństwa, który jest przeprowadzany po zakończeniu inwestycji oraz wsłuchiwaniu się w głosy kierowców - mówiła wcześniej Małgorzata Pawelec, rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Faktycznie, nowe oznakowanie jest znacznie bardziej czytelne od dotychczasowego. Nie obeszło się bez wpadki, bo zainstalowano m.in. tablice informujące o dojeździe do "Oś. Bocianek" "Oś. Na Stoku" i "Oś. Świętokrzyskie".
- To oczywiście ewidentny błąd wynikający zapewne z zapisu fonetycznego. W skrócie wyrazu osiedle nie powinno być kreseczki nad "s". Razi mnie też pisanie od wielkiej litery skrótów takich jak "ul." czy "al.", a taką tendencję widać coraz częściej - komentuje Marzena Marczewska, językoznawca z Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.
Pracownicy kieleckiego oddziału GDDKiA zapewnili, że tablice szybko zostaną poprawione.
Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... z2p2iuUWdC
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia drogowcy poprawili oznakowanie na skrzyżowaniu ulic Świętokrzyskiej i Warszawskiej w Kielcach. Nie obeszło się jednak bez potknięcia.
Na skrzyżowaniu, od którego zaczyna się wschodni wylot z Kielc drogi ekspresowej S74, ustawiono bramownice i dostawiono znaki. - Dotychczasowe oznakowanie było prawidłowe. To efekt tzw. audytu bezpieczeństwa, który jest przeprowadzany po zakończeniu inwestycji oraz wsłuchiwaniu się w głosy kierowców - mówiła wcześniej Małgorzata Pawelec, rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Faktycznie, nowe oznakowanie jest znacznie bardziej czytelne od dotychczasowego. Nie obeszło się bez wpadki, bo zainstalowano m.in. tablice informujące o dojeździe do "Oś. Bocianek" "Oś. Na Stoku" i "Oś. Świętokrzyskie".
- To oczywiście ewidentny błąd wynikający zapewne z zapisu fonetycznego. W skrócie wyrazu osiedle nie powinno być kreseczki nad "s". Razi mnie też pisanie od wielkiej litery skrótów takich jak "ul." czy "al.", a taką tendencję widać coraz częściej - komentuje Marzena Marczewska, językoznawca z Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.
Pracownicy kieleckiego oddziału GDDKiA zapewnili, że tablice szybko zostaną poprawione.
Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... z2p2iuUWdC
- spidimarcin
- Posty: 213
- Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: GDDKiA Kielce - [S74] Kielce ul. Świętokrzyska - Cedzyna
Znów naprawiają drogę ekspresową S -74, której budowa kosztowała blisko 300 milionów złotych!
Wykonawca drogi ekspresowej S - 74 został kolejny raz przyłapany przez inwestora, czyli Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na budowlanej fuszerce.
Efekt? Mimo że od zakończenia gigantycznej, wartej blisko 300 milionów złotych inwestycji nie minęło jeszcze trzy lata, to część nawierzchni już drugi raz jest zrywana i asfalt trzeba układać od nowa.
O tym, że z asfaltem na ulicy Świętokrzyskiej przy skrzyżowaniu z Warszawską jest coś „nie tak" wiadomo było już w połowie 2012 roku, kiedy utworzyły się tam koleiny. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdziła stan nawierzchni w ramach okresowych przeglądów gwarancyjnych i zleciła jej naprawę. W czerwcu 2013 asfalt na nowo położyło więc na własny koszt konsorcjum firm, na czele których stało przedsiębiorstwo Fart.
W środę drogowcy wrócili dokładnie w to samo miejsce i zerwali ten sam asfalt, który w ubiegłym roku ułożyli. - Wykonaliśmy kolejne przeglądy nawierzchni i okazało się, że nie spełnia ona wymaganych norm. Dlatego też wykonawca znowu na swój koszt musiał ją naprawić - poinformowała Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Warto dodać, że poprawiony fragment ulicy Świętokrzyskiej nie jest jedynym na którym trzeba było zerwać starą i ułożyć nową nawierzchnię. W piątek drogowcy poprawiali jezdnię w Domaszowicach, w sobotę pracowali na drogach dojazdowych w rejonie wiaduktu przy kampusie uniwersyteckim, a w poniedziałek na włączeniu od alei Solidarności do drogi S74 w stronę Cedzyny.
Od sprawcy całego zamieszania czyli firmy Fart nie otrzymaliśmy wyjaśnień.
Link
Wykonawca drogi ekspresowej S - 74 został kolejny raz przyłapany przez inwestora, czyli Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na budowlanej fuszerce.
Efekt? Mimo że od zakończenia gigantycznej, wartej blisko 300 milionów złotych inwestycji nie minęło jeszcze trzy lata, to część nawierzchni już drugi raz jest zrywana i asfalt trzeba układać od nowa.
O tym, że z asfaltem na ulicy Świętokrzyskiej przy skrzyżowaniu z Warszawską jest coś „nie tak" wiadomo było już w połowie 2012 roku, kiedy utworzyły się tam koleiny. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdziła stan nawierzchni w ramach okresowych przeglądów gwarancyjnych i zleciła jej naprawę. W czerwcu 2013 asfalt na nowo położyło więc na własny koszt konsorcjum firm, na czele których stało przedsiębiorstwo Fart.
W środę drogowcy wrócili dokładnie w to samo miejsce i zerwali ten sam asfalt, który w ubiegłym roku ułożyli. - Wykonaliśmy kolejne przeglądy nawierzchni i okazało się, że nie spełnia ona wymaganych norm. Dlatego też wykonawca znowu na swój koszt musiał ją naprawić - poinformowała Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Warto dodać, że poprawiony fragment ulicy Świętokrzyskiej nie jest jedynym na którym trzeba było zerwać starą i ułożyć nową nawierzchnię. W piątek drogowcy poprawiali jezdnię w Domaszowicach, w sobotę pracowali na drogach dojazdowych w rejonie wiaduktu przy kampusie uniwersyteckim, a w poniedziałek na włączeniu od alei Solidarności do drogi S74 w stronę Cedzyny.
Od sprawcy całego zamieszania czyli firmy Fart nie otrzymaliśmy wyjaśnień.
Link
- Wizard
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1036
- Rejestracja: 16 stycznia 2007, o 22:49
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: GDDKiA Kielce - [S74] Kielce ul. Świętokrzyska - Cedzyna
Wiadomo już, jak trasa S74 przebiegnie przez Kielce. Powstaną dwa tunele
Z trzema wariantami przejścia drogi ekspresowej S74 przez Kielce zapoznała się dziś Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w GDDKiA. Ostatecznie zdecydowano, że rekomendację uzyska rozwiązanie, które zakłada powstanie na tym odcinku dwóch tuneli.
Już wcześniej pewne było, że około pięciokilometrowy odcinek trasy ekspresowej S74 Piotrków Trybunalski – Opatów – Kielce – Nisko w granicach miasta Kielce będzie biegł po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 74, a ruch tranzytowy zostanie oddzielony od ruchu lokalnego.
Trzy warianty przebiegu nowej trasy
- Nowa droga połączy istniejący węzeł Kielce Zachód wybudowany w ramach obwodnicy Kielc z węzłem Kielce Bocianek, powstałym w ramach odcinka S74 Kielce – Cedzyna – mówi Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Dzięki nowej drodze skrócony zostanie czas podróżowania tranzytem między Łódzkiem a Podkarpaciem, jednocześnie ułatwiony będzie dojazd do samych Kielc. Poprawę odczują w pierwszej kolejności kierowcy, którzy aktualnie stoją w korkach na jednojezdniowym kieleckim odcinku drogi nr 74 przy węźle Kielce Zachód – dodaje.
Drogowcy zastanawiali się jednak, jak dokładnie ekspresówka przebiegnie przez stolicę świętokrzyskiego. Po konsultacjach społecznych projektant opracował trzy warianty rozwiązań w ramach ekspresowej trasy.
Wariant pierwszy (tzw. mury) zakłada przebieg trasy ekspresowej na poziomie -1 (w odkrytym wykopie i murach oporowych w miejscach skrzyżowań dwupoziomowych i węzłów oraz wzdłuż ulicy Jesionowej. Wariant drugi (tzw. dwa tunele) zakłada wykopy zamknięte na dwóch odcinkach między ulicą Olszewskiego, a wiaduktami kolejowymi oraz między Klonową, a Marszałkowską. W obu wariantach planowane są dwa nowe węzły Hubalczyków i Zagnańska. Wariant trzeci (tzw. tunel) zakłada budowę tunelu głębokiego między planowanym węzłem Hubalczyków, a węzłem Bocianek, który byłby przebudowany.
Po przedstawieniu przez projektantów analizy wariantów, podczas odbywającej się dziś w Warszawie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w GDDKiA, złożony został wniosek o rekomendację dla wariantu "dwa tunele" jako najbardziej optymalnego.
- Ostatecznie decyzję o zarekomendowaniu wariantu we wniosku o decyzję środowiskową podejmie Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad po zapoznaniu się z wszystkimi wnioskami, ustaleniami i protokołem komisji – podkreśla Małgorzata Pawelec.
Przypomnijmy, że budowa tej drogi została wpisana do rządowego Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 z perspektywą do 2025 roku.
https://kielce.onet.pl/kielce-znamy-prz ... to/0ygevq9
Z trzema wariantami przejścia drogi ekspresowej S74 przez Kielce zapoznała się dziś Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w GDDKiA. Ostatecznie zdecydowano, że rekomendację uzyska rozwiązanie, które zakłada powstanie na tym odcinku dwóch tuneli.
Już wcześniej pewne było, że około pięciokilometrowy odcinek trasy ekspresowej S74 Piotrków Trybunalski – Opatów – Kielce – Nisko w granicach miasta Kielce będzie biegł po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 74, a ruch tranzytowy zostanie oddzielony od ruchu lokalnego.
Trzy warianty przebiegu nowej trasy
- Nowa droga połączy istniejący węzeł Kielce Zachód wybudowany w ramach obwodnicy Kielc z węzłem Kielce Bocianek, powstałym w ramach odcinka S74 Kielce – Cedzyna – mówi Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Dzięki nowej drodze skrócony zostanie czas podróżowania tranzytem między Łódzkiem a Podkarpaciem, jednocześnie ułatwiony będzie dojazd do samych Kielc. Poprawę odczują w pierwszej kolejności kierowcy, którzy aktualnie stoją w korkach na jednojezdniowym kieleckim odcinku drogi nr 74 przy węźle Kielce Zachód – dodaje.
Drogowcy zastanawiali się jednak, jak dokładnie ekspresówka przebiegnie przez stolicę świętokrzyskiego. Po konsultacjach społecznych projektant opracował trzy warianty rozwiązań w ramach ekspresowej trasy.
Wariant pierwszy (tzw. mury) zakłada przebieg trasy ekspresowej na poziomie -1 (w odkrytym wykopie i murach oporowych w miejscach skrzyżowań dwupoziomowych i węzłów oraz wzdłuż ulicy Jesionowej. Wariant drugi (tzw. dwa tunele) zakłada wykopy zamknięte na dwóch odcinkach między ulicą Olszewskiego, a wiaduktami kolejowymi oraz między Klonową, a Marszałkowską. W obu wariantach planowane są dwa nowe węzły Hubalczyków i Zagnańska. Wariant trzeci (tzw. tunel) zakłada budowę tunelu głębokiego między planowanym węzłem Hubalczyków, a węzłem Bocianek, który byłby przebudowany.
Po przedstawieniu przez projektantów analizy wariantów, podczas odbywającej się dziś w Warszawie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w GDDKiA, złożony został wniosek o rekomendację dla wariantu "dwa tunele" jako najbardziej optymalnego.
- Ostatecznie decyzję o zarekomendowaniu wariantu we wniosku o decyzję środowiskową podejmie Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad po zapoznaniu się z wszystkimi wnioskami, ustaleniami i protokołem komisji – podkreśla Małgorzata Pawelec.
Przypomnijmy, że budowa tej drogi została wpisana do rządowego Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 z perspektywą do 2025 roku.
https://kielce.onet.pl/kielce-znamy-prz ... to/0ygevq9
Every dream has a price
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Re: GDDKiA Kielce - [S74] Kielce ul. Świętokrzyska - Cedzyna
Bliżej realizacji odcinka S74 drogi krajowej przez Kielce. Wybrano najkorzystniejszą ofertę
Maciej Banachowski, 14 września 2022
Oferta Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor za 713,4 milionów złotych została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka S74 od węzeł Kielce Zachód przez centrum Kielc. Jednym z warunków podpisania umowy z wyłonionym w postępowaniu przetargowym wykonawcą będzie brak odwołań od decyzji komisji przetargowej.
Inwestycja w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżujących tranzytem, jednocześnie rozwiązując problemy komunikacyjne Kielc. W ramach prac powstaną m.in. dwa tunele drogowe. Nowy odcinek drogi ekspresowej S74, o długości około 5 km, połączy węzeł Kielce Zachód na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S7 z węzłem Bocianek wybudowanym w ramach S74 Kielce - Cedzyna. Inwestycja zapewni pełne oddzielenie ruchu tranzytowego od lokalnego dzięki przeprowadzeniu ciągu głównego S74 na przeważającym odcinku na poziomie minus 1, czyli w wykopie.
Tranzyt w tunelach - mieszkańcy odetchną
Trasę będzie można pokonać drogą ekspresową w około trzy minuty. Dla ruchu lokalnego zachowane zostaną wszystkie dotychczasowe połączenia komunikacyjne północ-południe, z uwzględnieniem ruchu pieszego. Lokalne skrzyżowania usytuowane będą nad drogą ekspresową, w większości na dotychczasowym poziomie.
W ramach inwestycji planowana jest budowa dwóch węzłów drogowych (Hubalczyków, Zagnańska) i dwóch tuneli. Dłuższy z nich, około półkilometrowy, planowany jest na odcinku sąsiadującym z zabudową osiedlową między ulicami Klonową a Warszawską. To odpowiedź na postulaty mieszkańców miasta. Planowana jest również m.in. budowa wiaduktu nad S74 w ciągu ulicy Transportowców i ronda nad tunelem pod ulicą Olszewskiego. Wzdłuż nowego odcinka wybudowana zostanie też droga rowerowa.
Ekspresowy ciąg drogowy
Przejście przez Kielce to kluczowa inwestycja dla budowy S74. Droga w przyszłości połączy województwa łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie, a mieszkańcom Kielc ułatwi dojazd do węzłów autostradowych w okolicach Łodzi i przejść granicznych na Podkarpaciu.
Nowa droga realizowana będzie w systemie Projektuj i buduj. Szczegółowe rozwiązania techniczne opracowane zostaną na etapie projektu budowlanego. Inwestycja stanowić będzie kontynuację podjętych już działań w ramach S74. Do włączenia nowej drogi przystosowany został węzeł Kielce Zachód, wybudowany w ciągu S7 na obwodnicy Kielc oraz istniejący około 7 kilometrowy odcinek S74 Kielce - Cedzyna z węzłem Bocianek. W marcu br. rozpoczęła się realizacja S74 Przełom/Mniów – węzeł Kielce Zachód, a to oznacza, że po wybudowaniu przejścia przez Kielce kierowcy korzystać będą nieprzerwanie z blisko 30-kilometrowego odcinka ekspresowej trasy między Mniowem a Cedzyną. Ponadto trwa również realizacja odcinka obwodnicy Opatowa w ciągu S74 w województwie świętokrzyskim.
Szybciej i bezpieczniej
Efektem realizacji inwestycji będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego z ulic miejskich i rozdzielenie ruchu tranzytowego od lokalnego. Zwiększy się przepustowość istniejącego układu komunikacyjnego oraz płynność ruchu. Poprawie ulegnie również bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Za tą inwestycją lobbował senator Krzysztof Słoń.
https://echodnia.eu/swietokrzyskie/bliz ... 4-16878187
Maciej Banachowski, 14 września 2022
Oferta Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor za 713,4 milionów złotych została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka S74 od węzeł Kielce Zachód przez centrum Kielc. Jednym z warunków podpisania umowy z wyłonionym w postępowaniu przetargowym wykonawcą będzie brak odwołań od decyzji komisji przetargowej.
Inwestycja w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżujących tranzytem, jednocześnie rozwiązując problemy komunikacyjne Kielc. W ramach prac powstaną m.in. dwa tunele drogowe. Nowy odcinek drogi ekspresowej S74, o długości około 5 km, połączy węzeł Kielce Zachód na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S7 z węzłem Bocianek wybudowanym w ramach S74 Kielce - Cedzyna. Inwestycja zapewni pełne oddzielenie ruchu tranzytowego od lokalnego dzięki przeprowadzeniu ciągu głównego S74 na przeważającym odcinku na poziomie minus 1, czyli w wykopie.
Tranzyt w tunelach - mieszkańcy odetchną
Trasę będzie można pokonać drogą ekspresową w około trzy minuty. Dla ruchu lokalnego zachowane zostaną wszystkie dotychczasowe połączenia komunikacyjne północ-południe, z uwzględnieniem ruchu pieszego. Lokalne skrzyżowania usytuowane będą nad drogą ekspresową, w większości na dotychczasowym poziomie.
W ramach inwestycji planowana jest budowa dwóch węzłów drogowych (Hubalczyków, Zagnańska) i dwóch tuneli. Dłuższy z nich, około półkilometrowy, planowany jest na odcinku sąsiadującym z zabudową osiedlową między ulicami Klonową a Warszawską. To odpowiedź na postulaty mieszkańców miasta. Planowana jest również m.in. budowa wiaduktu nad S74 w ciągu ulicy Transportowców i ronda nad tunelem pod ulicą Olszewskiego. Wzdłuż nowego odcinka wybudowana zostanie też droga rowerowa.
Ekspresowy ciąg drogowy
Przejście przez Kielce to kluczowa inwestycja dla budowy S74. Droga w przyszłości połączy województwa łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie, a mieszkańcom Kielc ułatwi dojazd do węzłów autostradowych w okolicach Łodzi i przejść granicznych na Podkarpaciu.
Nowa droga realizowana będzie w systemie Projektuj i buduj. Szczegółowe rozwiązania techniczne opracowane zostaną na etapie projektu budowlanego. Inwestycja stanowić będzie kontynuację podjętych już działań w ramach S74. Do włączenia nowej drogi przystosowany został węzeł Kielce Zachód, wybudowany w ciągu S7 na obwodnicy Kielc oraz istniejący około 7 kilometrowy odcinek S74 Kielce - Cedzyna z węzłem Bocianek. W marcu br. rozpoczęła się realizacja S74 Przełom/Mniów – węzeł Kielce Zachód, a to oznacza, że po wybudowaniu przejścia przez Kielce kierowcy korzystać będą nieprzerwanie z blisko 30-kilometrowego odcinka ekspresowej trasy między Mniowem a Cedzyną. Ponadto trwa również realizacja odcinka obwodnicy Opatowa w ciągu S74 w województwie świętokrzyskim.
Szybciej i bezpieczniej
Efektem realizacji inwestycji będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego z ulic miejskich i rozdzielenie ruchu tranzytowego od lokalnego. Zwiększy się przepustowość istniejącego układu komunikacyjnego oraz płynność ruchu. Poprawie ulegnie również bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Za tą inwestycją lobbował senator Krzysztof Słoń.
- mówił senator Krzysztof Słoń.Realizacja marzenia wielu Kielczan staje się faktem. Od lat zabiegam o budowę S74 na całym świętokrzyskim odcinku. Także w przypadku odcinka kieleckiego byłem przy wyborze koncepcji a potem przy konsultacjach z mieszkańcami. Wydaje się, że wybrany został optymalny wariant, który pozwoli w czasie około 3 minut przejechać przez nasze miasto. Będzie to przejazd bezkolizyjny i przyjazny dla środowiska oraz układu komunikacyjnego stolicy regionu. Znikną wreszcie ogromne, nieskończone się korki powodujące chmurę spalin i stratę czasu. Tunele, zagłębienia, wiadukty na osi wschód-zachód i sieć dróg łączących północ i południe miasta to nowoczesne i ułatwiające życie rozwiązania oraz co bardzo ważne poprawiające bezpieczeństwo. Trzymajmy kciuki za powodzenie inwestycji na etapie możliwych odwołań i późniejszej realizacji inwestycji.
https://echodnia.eu/swietokrzyskie/bliz ... 4-16878187
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."
Re: GDDKiA Kielce - [S74] Kielce ul. Świętokrzyska - Cedzyna
To jest Słoń na miarę naszych możliwości...
Gwóźdź do trumny ta inwestycja. Zdziwią się mieszkańcy, kiedy utkną na Skrzetlach zaraz po oddaniu trasy.
Gwóźdź do trumny ta inwestycja. Zdziwią się mieszkańcy, kiedy utkną na Skrzetlach zaraz po oddaniu trasy.