MZD Kielce - [DW 762] ul. Krakowska (wiadukty)
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1103
- Rejestracja: 2 października 2005, o 19:14
- Lokalizacja: Kielce
MZD Kielce - [DW 762] ul. Krakowska (wiadukty)
http://www.slowo.com.pl/kielce/?id=2337
Za kilka dni zaczyna się generalny remont wiaduktów na ul. Krakowskiej. Towarzyszące temu zmiany w ruchu spowodować mogą gigantyczne korki w całym mieście!
Wiadukty na ul. Krakowskiej (odcinek od ul. Pakosz do stacji benzynowej) mają już ponad 30 lat i są w kiepskim stanie technicznym. - Sześć lat temu doszło tam do pęknięcia elementów konstrukcyjnych. Potem oczywiście wykonano naprawy, ale nie możemy dłużej czekać z generalnym remontem. To ostatni dzwonek - mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
W tym roku prace będą prowadzone na dwóch wiaduktach znajdujących się na południowej jezdni ul. Krakowskiej. - W środę zaczniemy przygotowywać się do zmiany organizacji ruchu. Zawęzimy jezdnię północną do jednego pasa ruchu, co oznaczone zostanie żółtą farbą i ustawimy tam bariery ochronne - mówi Andrzej Polit, kierownik budowy z firmy Skanska. - Jednak prawdziwe utrudnienia dla kierowców zaczną się od najbliższego piątku. Wtedy bowiem rozpoczniemy roboty przy mostach i całkowicie wyłączony z ruchu zostanie południowy pas jezdni. Do jazdy i to w dwóch kierunkach pozostanie tylko jezdnia północna.
Kierowcy nie będą mieli łatwego życia, gdyż czeka ich stanie w korkach i korzystanie z objazdów. - Zamieszania i utrudnień będzie sporo - przyznaje Wojciech Kowalczyk, inspektor ds. inżynierii ruchu z MZD. - Jadąc ulicą Krakowską, nie wjedziemy na ul. Mielczarskiego, tylko będziemy zmuszeni jechać ul. Armii Krajowej. Natomiast samochody jadące ul. Mielczarskiego od Karczówkowskiej będą mogły dostać się na ul. Krakowską, ale nie będzie można wjechać na Pakosz. Problemy będą mieć także mieszkańcy ul. Zagonowej. Zamknięty bowiem zostanie dojazd od ul. Chęcińskiej.
Jeszcze większe trudności rysują się przed kierowcami samochodów o ciężarze powyżej 8 ton. - Jadący od strony Krakowa w kierunku Warszawy zostaną skierowani na ul. Jagiellońską, Grunwaldzką, Żytnią, Ogrodową, Jana Pawła II i Ściegiennego - wyjaśnia Kowalczyk. - Natomiast jadący od strony Lublina i Tarnowa w kierunku Krakowa wjadą w ul. Solidarności (dawna Manifestu Lipcowego), dojadą do Świętokrzyskiej i skierują się na ul. Łódzką, którą dotrą do węzła w Kostomłotach.
Korki zapowiadają się więc gigantyczne i to prawie w całym mieście. - Najgorzej może być na ul. Grunwaldzkiej, Jagiellońskiej i Ogrodowej - przyznaje Kowalczyk.
Podobnego zdania są też policjanci z "drogówki". - Spodziewamy się dużych problemów komunikacyjnych i dlatego przez pierwsze dni będziemy obserwować, jak radzą sobie kierowcy i w razie potrzeby będziemy kierować ruchem - mówi sierż. Sztab. Tomasz Kaczmarczyk, z sekcji ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji. - Będziemy zwłaszcza pilnować, by samochody ciężarowe jeździły wyznaczonymi objazdami. W przeciwnym razie może dojść do zakorkowania ul. Krakowskiej.
Inwestycja ma zostać zakończona w maju 2007 r., gdyż do remontu są jeszcze dwa wiadukty znajdujące się na północnej jezdni ul. Krakowskiej. Koszt remontów wyniesie 13 milionów zł.
Wiadukt już w przebudowie
smbart 04-10-2005 , ostatnia aktualizacja 04-10-2005 20:03
W środę i w czwartek na północnym pasie wiaduktu przy Krakowskiej wyjazd do Krakowa zostanie zwężony do jednego pasa.
Kolejne zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone w nocy z czwartku na piątek. Remontowany wiadukt południowy będzie całkowicie zamknięty, a na wiadukcie północnym zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy dla pojazdów o masie poniżej ośmiu ton. Cięższe auta jadące z Krakowa będą kierowane objazdami przez ulice: Jagiellońską, Grunwaldzką, Ogrodową i Jana Pawła II. Ciężarówki jadące w kierunku Krakowa zostaną poprowadzone przez ulice: Świętokrzyską, Jesionową i Łódzką do węzła w Kostomłotach. Zmiany w organizacji ruchu, związane z pierwszym etapem remontu, potrwają do końca czerwca 2006 roku.
Ze strony internetowej firmy SKANSKA:
15 września 2005 r. Skanska rozpoczęła pierwsze prace w ramach przebudowy wiaduktów na ul. Krakowskiej w Kielcach. Potrwają one do maja 2007r. Po ich zakończeniu wiadukty kolejowe awansują do klasy B obciążeń drogowych, a cały węzeł będzie mógł sprostać obciążeniu 60-tonowym taborem drogowym.
Przetarg został rozstrzygnięty w sierpniu
br. Umowa pomiędzy inwestorem - Miejskim Zarządem Dróg w Kielcach
a generalnym wykonawcą - Skanska S.A. została zawarta 13 września br.
Skanska przejęła plac budowy 14 września
i już następnego dnia rozpoczyna składowanie materiałów oraz przygotowanie zaplecza produkcyjnego.
Prace ruszą pełną parą od najbliższego poniedziałku, 19 września - mówi Andrzej Polit, kierownik budowy. - Jako pierwsza remontowana będzie prawa, południowa jezdnia wiaduktu, prowadząca od Krakowa. Szczególną ostrożność będziemy musieli zachować podczas prowadzenia przebudowy w pobliżu linii kolejowej Warszawa-Kraków,
na której przez cały czas będzie się odbywać ruch pociągów.
Przebudowa wiaduktów w węźle drogowym w ciągu ul. Krakowskiej
w Kielcach obejmuje: wiadukt nr 1 - jezdnia północna i południowa, wiadukty nr 2 i 3, wykonanie kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulic
i obiektów, odtworzenie zieleni i urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Wartość brutto kontraktu wynosi ponad 13 mln zł.
Dane techniczne
Zakres prac:
# Rozbiórka elementów żelbetowych, drogowych, wyposażenia wiaduktów.
# Po rozbiórce płyt ustroju nośnego łącznie z wyposażeniem wszystkie przęsła sukcesywnie zostaną podniesione na rusztowaniach. W tym czasie Skanska dokona rozbiórki
i ponownie wykona 34 oczepy podpór, wymieni 407 łożysk stalowych na elastomerowe i wzmocni przęsła stalowe. Potem wszystkie przęsła zostaną sukcesywnie opuszczone
i posadowione na nowych oczepach. Następnie Skanska wykona nową płytę żelbetową ustroju nośnego wraz z kompletnym wyposażeniem.
# W czasie budowy zostanie ułożone 1941,8m3 betonu B30, ponad 261 ton stali zbrojeniowej, wymienione 407 łożysk stalowych na elastomerowe, 90,1 mb dylatacji bitumicznej, 88,4 mb dylatacji stalowej.
Długość wiaduktów:
* Wiadukt nr 1 północny - 203,38 m, obiekt 10-cio przęsłowy
z przęsłem stalowym nad torami PKP o długości 37,0 m
* Wiadukt nr 1 południowy - 203,38 m, obiekt
10-cio przęsłowy z przęsłem stalowym nad torami PKP
o długości 37,0 m
* Wiadukt nr 2 - 94,75 m, obiekt 5-cio przęsłowy
* Wiadukt nr 3 - 91,00 m, obiekt 5-cio przęsłowy.
Pozdrawiam
http://www.skanska.pl/skanska/templates ... p?id=12424
15 września 2005 r. Skanska rozpoczęła pierwsze prace w ramach przebudowy wiaduktów na ul. Krakowskiej w Kielcach. Potrwają one do maja 2007r. Po ich zakończeniu wiadukty kolejowe awansują do klasy B obciążeń drogowych, a cały węzeł będzie mógł sprostać obciążeniu 60-tonowym taborem drogowym.
Przetarg został rozstrzygnięty w sierpniu
br. Umowa pomiędzy inwestorem - Miejskim Zarządem Dróg w Kielcach
a generalnym wykonawcą - Skanska S.A. została zawarta 13 września br.
Skanska przejęła plac budowy 14 września
i już następnego dnia rozpoczyna składowanie materiałów oraz przygotowanie zaplecza produkcyjnego.
Prace ruszą pełną parą od najbliższego poniedziałku, 19 września - mówi Andrzej Polit, kierownik budowy. - Jako pierwsza remontowana będzie prawa, południowa jezdnia wiaduktu, prowadząca od Krakowa. Szczególną ostrożność będziemy musieli zachować podczas prowadzenia przebudowy w pobliżu linii kolejowej Warszawa-Kraków,
na której przez cały czas będzie się odbywać ruch pociągów.
Przebudowa wiaduktów w węźle drogowym w ciągu ul. Krakowskiej
w Kielcach obejmuje: wiadukt nr 1 - jezdnia północna i południowa, wiadukty nr 2 i 3, wykonanie kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulic
i obiektów, odtworzenie zieleni i urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Wartość brutto kontraktu wynosi ponad 13 mln zł.
Dane techniczne
Zakres prac:
# Rozbiórka elementów żelbetowych, drogowych, wyposażenia wiaduktów.
# Po rozbiórce płyt ustroju nośnego łącznie z wyposażeniem wszystkie przęsła sukcesywnie zostaną podniesione na rusztowaniach. W tym czasie Skanska dokona rozbiórki
i ponownie wykona 34 oczepy podpór, wymieni 407 łożysk stalowych na elastomerowe i wzmocni przęsła stalowe. Potem wszystkie przęsła zostaną sukcesywnie opuszczone
i posadowione na nowych oczepach. Następnie Skanska wykona nową płytę żelbetową ustroju nośnego wraz z kompletnym wyposażeniem.
# W czasie budowy zostanie ułożone 1941,8m3 betonu B30, ponad 261 ton stali zbrojeniowej, wymienione 407 łożysk stalowych na elastomerowe, 90,1 mb dylatacji bitumicznej, 88,4 mb dylatacji stalowej.
Długość wiaduktów:
* Wiadukt nr 1 północny - 203,38 m, obiekt 10-cio przęsłowy
z przęsłem stalowym nad torami PKP o długości 37,0 m
* Wiadukt nr 1 południowy - 203,38 m, obiekt
10-cio przęsłowy z przęsłem stalowym nad torami PKP
o długości 37,0 m
* Wiadukt nr 2 - 94,75 m, obiekt 5-cio przęsłowy
* Wiadukt nr 3 - 91,00 m, obiekt 5-cio przęsłowy.
Pozdrawiam
http://www.skanska.pl/skanska/templates ... p?id=12424
To ja napisałem powyższy post tylko coś mi się z logowaniem pokiełbasiło
Świadectwa charakterystyki energetycznej. Zobacz! www.certyfikaty-kielce.eu
Trzeba się chyba dwa razy logować
Świadectwa charakterystyki energetycznej. Zobacz! www.certyfikaty-kielce.eu
Kolejny raz informacje na ten temat przedstawił Murator:
http://www.muratorplus.pl/25369_25905.h ... ce1ad89cdf
http://www.muratorplus.pl/25369_25905.h ... ce1ad89cdf
- Michel2
- Posty: 383
- Rejestracja: 20 marca 2006, o 10:21
- Lokalizacja: Ziemia Swietokrzyska :*
- Kontakt:
autor pisze:OK. dzieki a jak z korkami?duze czy w miare plynnie sie jezdzi?
Jeżdżę Krakowska codziennie do centrum i nie ma żadnego utrudnienia w ruchu ani korków. Tylko tyle ze dojeżdżam w kilka minut dłużej.
www.nowiny.com.pl - serwis internetowy gminy Sitkówka-Nowiny
Kocham Świętokrzyskie :*
Kocham Świętokrzyskie :*
ostatnio zaobserwowalem rewelacyjne prace remontowe, przy zjezdzie z wiaduktu tak jak prowadzi tymczasowa trasa, na dojezdzie jest odcinek z betonowych plyt i ostatnio pojawila sie tam ekipa remontowa latajaca dziury na tych plytach. Nie musze chyba nikomu mowic jak bardzo poprawila sie teraz jakos tej nawierzchni, latanie popekanych plyt betonowych to przyszlosc szlakow komunikacyjnych w naszym miescie. Po prostu rece o[d]padaja.
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
Wiadukt nie wytrzymał remontu
marc 07-04-2006 ,
Spory kawał betonu oderwał się wczoraj spod wiaduktu na ul. Krakowskiej i spadł na tory kolejowe.
Ubytek był tak poważny, że stojąc poniżej, można było zobaczyć przejeżdżające po wiadukcie samochody od spodu. - To prawdopodobnie efekt zwiększonego obciążenia - mówi Zbigniew Czekaj, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg. Drogowcy natychmiast zdecydowali się na reperację, która miała się rozpocząć około godz. 23. - Wyłączenie wiaduktu na dzień nie wchodzi w grę, bo to oznaczałoby paraliż miasta. Naprawa jest konieczna, gdyż odrobiny betonu nadal spadają - dodaje Czekaj. Naprawa miała potrwać około 5 godzin. W tym czasie wyłączono z ruchu jezdnię dla samochodów wjeżdżających do Kielc, a nowy objazdy wyznaczono ul. Jagiellońską. - Trzeba będzie zerwać stary asfalt i rozkuć beton. Potem ułożymy specjalną stalową płytę o grubości 2 cm i całość wyasfaltujemy - wyjaśniają drogowcy.
cochi