"Budowy na drogach", artykuł Echa Dnia

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

"Budowy na drogach", artykuł Echa Dnia

Post autor: Autor » 10 stycznia 2006, o 11:25

Obrazek wiadomość z dnia 2006-01-10

Budowy na drogach

Wielkie drogowe inwestycje rozpoczęte w ubiegłym roku wiosną będą wznowione. Drogowcy wejdą też na inne ulice, ale niestety tych mniejszych remontów będzie bardzo mało.

Jak tylko zima ustąpi rozpocznie się remont ostatniego już odcinka deptaka od Paderewskiego do Żelaznej. Mimo mrozu prace trwają przy modernizacji czterech wiaduktów na ulicy Krakowskiej.
- Wymienimy nawierzchnie i oświetlenie. Renowacji poddamy też żelbetonowe podpory. Wiadukty będą nowocześniejsze, ładniejszej i bezpieczniejsze - informuje Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - Zgodnie z umową zawartą z wykonawcą, mają być gotowe wiosną 2007 roku, ale wszystko wskazuje na to, że prace uda się zakończyć w tym roku.
Jak tylko pogoda pozwoli zostanie wznowiona budowa węzła Krasickiego. Ta inwestycja też ma się zakończyć w tym roku.
Na zimę wstrzymano budowę drugiego pasma ulicy Łódzkiej do granic miasta. To największa inwestycja, potrwa ona aż do 2010 roku. Na ten sezon zaplanowano budowę odcinka od Zagnańskiej do Hubalczyków.
W tym roku zakończy się również remont ulicy Zamkowej i budowa Domaszowskiej na odcinku od Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego do Gustawa Morcinka.
Zaplanowano też nowe inwestycje, choć jest ich niewiele.
- W fatalnym stanie jest most herbski. Wyburzymy go i postawimy nowy. Będzie on szerszy od obecnego. Przede wszystkim więcej miejsca zajmą chodniki, powierzchnia jezdni niewiele się powiększy. Konieczna jest także wymiana mostu w ulicy Łódzkiej na Sufragańcu. Jest on w bardzo złym stanie technicznym i w tym roku go wyremontujemy - tłumaczy dyrektor Wójcik.
Niewiele przybędzie nowych dróg na osiedlach. W grupie szczęśliwców znaleźli się mieszkańcy Herbów. Tam zostanie wybudowana ulica Graniczna.
Ucieszą się również właściciele domów pod Telegrafem, gdzie powstanie krótka uliczka Oboźna, łącząca osiedle z ulicą Wrzosową.
I to wszystkie inwestycje drogowe zaplanowane na ten rok w Kielcach. Może to się zmieni w trakcie roku, bo prezydent Kielc obiecał, że większość nadwyżki budżetowej za 2005 roku (to dochody zaplanowane w 2005 roku, które wpłynęły do miejskiej kasy w 2006 roku) przeznaczy na poprawę dróg w mieście. Będzie to w granicach 5-8 mln zł.
- Lista potrzeb jest bardzo długa. Nowej nawierzchni wymagają: Sandomierska, Zagnańska, Jesionowa od Warszawskiej do Klonowej, Nowy Świat, Okrzei czy Żeromskiego. Można wymieniać ich dużo więcej - informuje dyrektor Wójcik.
Trzy inwestycje bardzo ważne dla miasta są na etapie przygotowania, a chodzi o budowę przedłużenia Żelaznej do Zagnańskiej, Świętokrzyskiej do Cedzyny oraz drugiego pasma ulicy Ściegiennego do granic miasta.
- Pod te inwestycje planujemy wykupy gruntów w tym roku, a na Żelazną zrobimy projekt i tę ulicę może rozpoczniemy w 2007 roku - tłumaczy dyrektor Wójcik.

Agata KOWALCZYK

http://www.echo-dnia.com.pl/?news=26432 ... =1&dzial=3

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Re: "Budowy na drogach", artykuł Echa Dnia

Post autor: cochi » 10 stycznia 2006, o 13:09

autor pisze: [b- W fatalnym stanie jest most herbski. Wyburzymy go i postawimy nowy. Będzie on szerszy od obecnego. Przede wszystkim więcej miejsca zajmą chodniki, powierzchnia jezdni niewiele się powiększy. Konieczna jest także wymiana mostu w ulicy Łódzkiej na Sufragańcu. Jest on w bardzo złym stanie technicznym i w tym roku go wyremontujemy - tłumaczy dyrektor Wójcik.
Skoro juz chca wybudowac na nowo most herbski to przydaloby sie, aby byl on dwupasmowy w kazda strone! Fakt, ze wiazaloby sie to wyburzeniem okolicznych domow, ale pozwoliloby na odciazenie zapchanej Łodzkiej (przez 1 Maja na calej dlugosci moznaby tez puscic miejskie autobusy). Przeciez w kontekscie budowy Zelaznej do Zagnanskiej odciazyloby to dojazd do zachodnich dzielnic Kielc i przyszla S-74....
cochi

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 10 stycznia 2006, o 13:12

A most na Sufragancu i tak beda musieli wybuowac od nowa gdy beda realizowac II etap budowy Łodzkiej do granic miasta, wiec remontzakonczy sie pewnie na zalataniu dziur po zimie...
cochi

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Re: "Budowy na drogach", artykuł Echa Dnia

Post autor: Autor » 10 stycznia 2006, o 13:32

Kubio pisze: Skoro juz chca wybudowac na nowo most herbski to przydaloby sie, aby byl on dwupasmowy w kazda strone! Fakt, ze wiazaloby sie to wyburzeniem okolicznych domow, ale pozwoliloby na odciazenie zapchanej Łodzkiej (przez 1 Maja na calej dlugosci moznaby tez puscic miejskie autobusy). Przeciez w kontekscie budowy Zelaznej do Zagnanskiej odciazyloby to dojazd do zachodnich dzielnic Kielc i przyszla S-74....
Bardzo słuszna sugestia :!:

j'k
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 858
Rejestracja: 18 listopada 2005, o 17:36

Post autor: j'k » 10 stycznia 2006, o 14:50

Nie ma sensu budować tak szerokiej drogi z mostem. I tak już tam jest wszystko upchane. Co nam da szeroki most skoro dalej drogi sa zbyt wąskie?!?! Co na mam da wyburzanie domów?!?! Ano nic. Niestety taki mamy układ komunikacyjny w mieście w tamtym rejonie, a ten most jest wąskim gardłem i jedyną sprwawną i szybką przeprawą z cenrtum na Herby.
Najważnejsze, to teraz jak sobie damy rade, aby nie stać w korkach podczas kilkumiesiecznego remontu.

kampio1
Posty: 93
Rejestracja: 17 listopada 2005, o 21:27

Post autor: kampio1 » 12 stycznia 2006, o 20:48

Muszę przyznać, że się bardzo rozczarowałem, czytając ten artykuł. Sądziłem, że budowa Świętokrzyskiej do Cedzyny i Żelaznej do Zagnańskiej ruszy jeszcze w tym roku. Żeby jeszcze nie zrobiono projektu Żelaznej do Zagnańskiej. Porażka :(

Ponownie rozczarowałem się odnośnie mostu Herbskiego. Jak to nie będzie dwupasmowy. :o Przecież tam są takie korki, że się nie da. Skoro i tak wyburzają, to przynajmniej niech wybudują coś porządnego. Co da sama odnowiona nawierzchnia. Powiem Wam - NIC.

Kolejna załamka to ulica Łódzka, która ma być skończona dopiero w 2010. Co to za data?? :x

Na koniec powiem tylko tyle, że w takim żółwim tempie, to nigdzie nie zajedziemy. Na Boga ile mogą trwać te wszystkie przygotowania. Przecież to dochodzi do paranoi.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 12 stycznia 2006, o 23:36

Do 2010 łodzka bedzie na calym odcinku do obwodnicy zrobiona.

darek
Posty: 339
Rejestracja: 7 października 2005, o 10:42
Lokalizacja: z Polski

Rozbudowa" siódemki".

Post autor: darek » 14 stycznia 2006, o 10:07

Obrazek
Sobota, 14.01.2006 Feliksa i Hilarego

ŚWIĘTOKRZYSKIE

Echo Dnia [najważniejsze] wiadomość z dnia 2006-01-14

Dwie nitki do szczęścia

Ruszają przygotowania do rozbudowy świętokrzyskich odcinków "siódemki" - będziemy jeździć prawie jak autostradą!

Najważniejsza świętokrzyska droga nr 7 Warszawa - Kielce - Kraków będzie mieć dwie jezdnie na całym odcinku przebiegającym przez nasz region. Ruszają prace projektowe zmierzające do rozbudowy poszczególnych fragmentów "siódemki". Z przeprowadzonego w roku ubiegłym generalnego pomiaru ruchu w Polsce wynika bowiem, że droga numer 7 jest trzecia w kraju pod względem jego natężenia.

- W propozycji planów na ten rok umieszczone zostały różne etapy prac przygotowawczych do rozbudowy poszczególnych fragmentów świętokrzyskiego odcinka trasy numer 7 - mówi Ewa Sayor, zastępca dyrektora kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jeżeli plany zostaną zatwierdzone, będzie można projektować "siódemkę" jako dwujezdniową.

Kto pierwszy, ten szerszy
Najszybciej może być rozbudowany odcinek Skarżysko - Występa. Generalna dyrekcja kończy prace zmierzające do uzyskania decyzji o lokalizacji i wykupów gruntów. Kolejne etapy to projekt i pozwolenie na budowę. Po ich przejściu inwestycja na tym fragmencie "siódemki" może ruszać. W tym roku zaczyna się natomiast budowa Węzła Północ przy wyjeździe na obwodnicę Kielc od Warszawy. Nie powinno być większych kłopotów z dobudową drugiego pasma samej obwodnicy, bo od początku planowano, że będzie ona dwujezdniowa. Zdecydowanie najpóźniej rozbudowany będzie odcinek Chęciny - Jędrzejów, bo musi powstać koncepcja nowego przebiegu trasy, uwzględniająca problemy ekologiczne. Dopiero wtedy można występować o decyzję o lokalizacji. Tu przygotowania do samej budowy mogą potrwać nawet cztery lata. Zatwierdzona jest natomiast koncepcja dobudowy drugiej jezdni do już istniejącej, od Jędrzejowa do granicy naszego województwa z Małopolską.

Nie tylko "siódemka"
- Będziemy się starać również o projektowanie jako dwujezdniowej północnej obwodnicy Jędrzejowa - mówi dyrektor Sayor. - Nie ma jeszcze ostatecznych wyników pomiaru ruchu, ale wstępne wykazują, że bardzo gwałtownie wzrosło tam natężenie ruchu ciężkiego. Jest szansa na rozbudowę najtrudniejszych punktów na drodze numer 42 Końskie - Skarżysko - Starachowice. Chcielibyśmy w tym roku zrobić projekt obwodnicy Wąchocka, przejścia przez Starachowice i rozpocząć budowę wylotu trasy numer 42 ze Skarżyska.

Małgorzata PAWELEC

http://www.echo-dnia.com.pl/?news=26548 ... =1&dzial=1

woj
Posty: 122
Rejestracja: 15 stycznia 2006, o 11:20
Lokalizacja: Kielce-Podkarczówka

Post autor: woj » 16 stycznia 2006, o 16:40

Jest więc zatem szansa, że wiekszość z przedstawionych na stronie http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzia ... 01a12961d0
zadań będzie zrealizowanych :D

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 16 stycznia 2006, o 18:25

j'k pisze:Nie ma sensu budować tak szerokiej drogi z mostem. I tak już tam jest wszystko upchane. Co nam da szeroki most skoro dalej drogi sa zbyt wąskie?!?! Co na mam da wyburzanie domów?!?! Ano nic
oj nie zgodze sie! Gdyby te dwa pasy wpuscili w Skrzetlewska i ja rowniez zrobili dwupasmowa to odciazyloby ruch w miescie! W panach jest ze 1 maja i tak nie bedzie wchodzic w Lodzka lecz tylko dochodzic do skrzyzowania Batalionow Chlopskich/Hubalczykow. Od Skrzetlewskiej do Batalionow 1 Maja mialaby pelnic role drogi raczej wewnatrz osiedlowej! Moznaby wiec ten fragment poszerzyc. A miejskie autobusy puscic przez mosty, potem od Skrzetlewskiej dalej 1 Maja, a na skrzyzowaniu 1 Maja z Batalionow/Hubalczykow pusic w prawo Hubalczykow i autobusy wyjezdzalyby obok Elektrocieplowni na nowym skrzyowaniu [na odcinku Łodziekiej od Makro do Skrzetli maja byc tylko dwa slrzyzowania z Hubalczykow i ze Skrzetlewska]
ewentualnie na 1 Maja od Skrzetlewskiej do Hubalczykow wydzielic pas dla autobusow i po klopocie...
cochi

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 16 stycznia 2006, o 18:30

Wizja zgoła nierealna i praktycznie awykonalna.
Jakoś sobie tego nie wyobrażam.
Chociaż nie ukrywam, ze takie rozwiązanie bardzo mi się podoba.

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 16 stycznia 2006, o 18:41

Tom jesli chodzi o Skrzetelwska to od Strony Herbow masz rzeczywiscie bloki, biurowiec Kolportera itd., ale z tej drugiej strony jest zabudowa ,,jednorodzinna'' a raczej pare domkow moznaby wiec pociagnac drugi pas Slrzetlewskiej po stronie blizej centrum...
Po prostu wydaje mi sie ze takie rozwoazanie jest najpraktyczniejsze
O to argumenty ktore nasuwaja sie same przez sie:
:arrow:
1) zwiekszenie bezpieczenstwa drogowego na Herbach
2) odciazenie Łodzkiej
3) uregulowanie trasy miejskich autobusow i zniwelowanie nadkladania kilometrow przez Zagnanska
4) latwiejsze i szybsze polaczenie z Czarnowem, Herbami i Malikowem
5) poprawa ,,komunikacyjnosci'' miasta

itd.
cochi

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 16 stycznia 2006, o 18:51

Trochę poprawek. Skrzetlewska zaczyna się na skrzyżowaniu Łódzka/Olszewskiego i dalej ciągnie się do biurowca Kolportera, a nastepnie odbija w stronę torów. Przedłuzenie Skrzetlewskiej w stronę skrzyżowania z Curie-Skłodowskiej nazywa się Pawia.
Najlepiej, choć na pewno nie najtaniej, byłoby zrobić tak:
1.Zbudować nowy most i puscić od niego odnogę na Łódz, ale nie 1-Maja tylko Łódzką. Jeszcze w miejscu gdzie most jest na filarach puscić jedną nitkę w s tronę Pawiej/Skrzetlewskiej, ale nie przy samym skrzyzowaniu z 1-Maja, tylko znacznie wcześniej. W miejscu tym jest szczere pole, obok są garaże i jakieś rozsypujące sie rudery nieopodal.
2.Wtedy ta odnoga z wiaduktu wychodziłaby w pobliżu skrzyżowania Św. Weroniki/Pawia.
3.Pawią/Skrzetlewską wystarczyłoby poszerzyć w miarę potrzeb i mozliwości, gdzyż i tak większosć ruchu kierowałaby się przez Łódzką, a pamiętajmy, że może dojdzie jeszcze przedłużenie Świętokrzyskiej do Cedzyny, więc to mówi samo za siebie.
4.Przebudować skrzyżowanie Łódzka/Olszewskiego/Skrzetlewska na bezpieczniejsze, najlepiej dwupoziomowe.

Takie działania całkowicie rozładowałyby ruch w tej częśći miasta i znacząco poprawiłyby bezpieczeństwo.

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 16 stycznia 2006, o 19:09

tom pisze:Trochę poprawek. Skrzetlewska zaczyna się na skrzyżowaniu Łódzka/Olszewskiego i dalej ciągnie się do biurowca Kolportera, a nastepnie odbija w stronę torów. Przedłuzenie Skrzetlewskiej w stronę skrzyżowania z Curie-Skłodowskiej nazywa się Pawia.
Najlepiej, choć na pewno nie najtaniej, byłoby zrobić tak:
1.Zbudować nowy most i puscić od niego odnogę na Łódz, ale nie 1-Maja tylko Łódzką. Jeszcze w miejscu gdzie most jest na filarach puscić jedną nitkę w s tronę Pawiej/Skrzetlewskiej, ale nie przy samym skrzyzowaniu z 1-Maja, tylko znacznie wcześniej. W miejscu tym jest szczere pole, obok są garaże i jakieś rozsypujące sie rudery nieopodal.
2.Wtedy ta odnoga z wiaduktu wychodziłaby w pobliżu skrzyżowania Św. Weroniki/Pawia.
3.Pawią/Skrzetlewską wystarczyłoby poszerzyć w miarę potrzeb i mozliwości, gdzyż i tak większosć ruchu kierowałaby się przez Łódzką, a pamiętajmy, że może dojdzie jeszcze przedłużenie Świętokrzyskiej do Cedzyny, więc to mówi samo za siebie.
4.Przebudować skrzyżowanie Łódzka/Olszewskiego/Skrzetlewska na bezpieczniejsze, najlepiej dwupoziomowe.

Takie działania całkowicie rozładowałyby ruch w tej częśći miasta i znacząco poprawiłyby bezpieczeństwo.
1. Zalezalo mi na tym aby 1 Maja stracila role strategicznej drogi (jest w centralnej czesci osiedla) i przelozenie ciezkosci drogi na taka o funkcjach osiedlowej + ruchu dla 9 linii ZTM obslugujacych Herby
2. Pomysl ze slimakiem do Pawiej/Sw. Weroniki jest dobry tylko ze ulica sw. Weroniki jest waziutka, ale przypuszczam chodzi o polaczenie ze skrzyzowaniem co na odcinku Pawia/Skrzetlewska mogloby tworzyc korek i pomysl moglby nie przejsc gdyz odleglosc od skrzyzowania z droga ekspresowa (S-74 Łodzka) musi byc prawdopodbnie zachowana...
3. Przedluzenie Swietokrzyskiej do Cedzyny to raczej odciazenie dla Sandowmierskiej KSMu i Nowego Folwarku, niz dla Herbow choc teraz pewnie jest tak ze niewielka czesc samochodow jedzie od Sandomierskiej IX Wiekow i 1 Maja na Piotrkow Tryb.
4. Nie mozemy zapomniec o budowie wezla Zelazna-Zagnanska i to on przejalby polaczenie Srodmiescia z S-74 a nie nowe mosty herbskie!
5. Punkt 4 Twojej propozycji mi sie podoba, ale pamioetaj ze plan juz zatwierdzili wiec jest juz raczej po zawodach i mozemy liczyc tylko na droge wewnetrzna na wyskosci Piwnika Ponunego na dlugosci od Skrzetlewskiej do Hubalczykow patrz :arrow: rozwiaznie zastosowane w ciadu DW-762 w Zgorsku i Zagrodach
cochi

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 16 stycznia 2006, o 19:26

1.Owszem ulica Św. Weroniki jest wąziutka, a od strony centrum nie jest nawet asfaltowa. Cięzko byłoby z każdym modelem puszczenia tej ulicy, bo wszędzie są jakieś domki/garaże i inne przeszkody.
2.Podejrzwam, że 1-maja i tak wkrótce straci rolę drogi strategicznej, gdyz główny ruch kierował sie będzie z Cedzyny, Świętokrzyską i Łódzką, natomiast z węzła Żelazna/1-Maja mógłby, tak jak mówimy, najpierw 1-Maja, potem Pawia/Skrzetlewska i do Łódzkiej. To są jednak tylko nasze spekulacje, a plany drogowców są zapewne zupełnie inne.
3.Podoba mi sie przedstawiona wizja przez Ciebie, ulicy !-Maja w zasadzie tylko jako drogi osiedlowej, dla autobusów miejsckich i mieszkańców oraz zaopatrzenia. Myślę, że w niedalekiej przyszłości tak moze być.

ODPOWIEDZ