Rozbudowa DW 786 Kielce - Łopuszno

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1785
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 15 sierpnia 2011, o 13:55

Najlepiej w ogóle zakazać jazdy samochodami osobowymi, tylko autobusy!

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11562
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 15 sierpnia 2011, o 13:58

Dzisiaj sytuacja wyglada dokladnie tak, jak powinna wygladac po remoncie i jakos nie stanowi to problemu w poruszaniu sie samochodem.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1785
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 15 sierpnia 2011, o 14:41

Uwierz mi - stanowi. Co prawda nie ma korków, ale zdarzają się bardzo niebezpieczne sytuacje, gdy autobus zatrzymuje się na ulicy.

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 18 sierpnia 2011, o 08:22

Skoro już budować powinniśmy tylko te ulice, które służyć będą docelowemu układowi zrównoważonego transportu (z czym się zgadzam), to na ulicy Piekoszowskiej nie powinno być zatoczek dla autobusów. Przede wszystkim dlatego, że nie powinno być tam autobusów. Ponadto dlatego, że ta ulica nie powinna spełniać roli wylotówki z Kielc przy tym obciążeniu ruchem, jaki tam jest. MZD winno wyremontować ulicę Piekoszowską w takim układzie jak jest, budując przy okazji azyle przy przystankach, porządne chodniki, drogę rowerową. Ale równocześnie MZD wspólnie z ŚZDW winno wybudować przedłużenie ulicy Szajnowicza i przenieść tam DW 786. Przy okazji należałoby zamknąć możliwość skrętu w lewo z Grunwaldzkiej w Piekoszowską, zlikwidować sygnalizację świetlną i zrezygnować z pomysłu budowania tunelu pod Grunwaldzką, gdyż zrealizowanie tej inwestycji na zawsze zdeterminuje układ komunikacyjny w tamtym rejonie.
Jeżeli jednak nie ma szans na przedłużenie Szajnowicza, to zatoczki na Piekoszowskiej muszą powstać dla zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.
Jeżpir

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1785
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 18 sierpnia 2011, o 08:38

Oczywiście, że przeniesienie DW na Szajnowicza i jej przedłużenie do Górek Szczukowskich byłoby najlepszym rozwiązaniem. Nie rozumiem jednak, dlaczego jest to nie możliwe - przecież wystarczyłoby wyburzyć 2 czy 3 domy jednorodzinne, a dalej już są pola.

Skoro można zastosować specustawę do wywłaszczenia właściciela kamienicy w celu zbudowania zawrotki (Warszawska), to dlaczego nie można by jej zastosować w przypadku przedłużenia Szajnowicza?

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 18 sierpnia 2011, o 09:58

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę. Drogi wojewódzkie są w gestii ŚZDW, a ono - jak większośc instytucji podległych marszałkowi - nie ma kasy, a zwłaszcza na inwestycje (nasz państwo dziwnie ma opory przed inwestowaniem w infrastrukturę w dobie "kryzysu" - ale to dyskusja na inne wieczory). ŚZDW wypstrykał się z kasy m.in. na obwodnicy Nowej Słupi i na nowe inwestycyjne pieniądze poczeka. Nie może tej drogi zrobić z kasy, którą ma, gdyz są to środki na wydatki bieżące (czyli remonty, konserwacja i utrzymanie), a nie na inwestycje. MZD - jako instytucja podległa miastu - ma tu większe pole manewru, gdyz wystarczy, że Rada Miasta uchwali to co Prezydent chce i już jest po problemie. Przesunięcia pieniędzy między rodzajami wydatków są łatwiejsze (choć też nie nieograniczone). W interesie miasta jest przedłużenie ulicy Szajnowicza do Górek Szczukowskich, ale... w efekcie powstałaby droga DW, którymi zajmuje sie ŚZDW. Po prostu obie intytucje muszą się dogadać. Podstawy prawne są, np. Kraków wykupił tereny pod budowę drogi ekspresowej i przekazał je GDDKiA. Podobnie mogłoby być i w tym przypadku.
Jeżpir

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1785
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 18 sierpnia 2011, o 17:53

Z tego co wiem, drogi wojewódzkie w granicach miasta podlegają MZD (przykład - Krakowska). Przecież ŚZDW właśnie ogłosił przeatrg na przebudowę DW 728 i obejmuje ona zakres od granicy miasta do Łopuszna. W granicach miasta za budowę/przebudowę/remont musiałby zapłacić MZD.
W interesie miasta jest przedłużenie ulicy Szajnowicza do Górek Szczukowskich, ale... w efekcie powstałaby droga DW, którymi zajmuje sie ŚZDW.
Przecież Piekoszowska to właśnie DW w granicach miasta i zajmuje się nią MZD.

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 19 sierpnia 2011, o 09:14

Ale granice miasta kończą się na rzece Sufraganiec i dalej ŚZDW musiałoby samo działać.
Jeżpir

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1785
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 19 sierpnia 2011, o 10:02

No i działa - właśnie w tym miejscu zacznie się rozbudowa, której dotyczy wątek.

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 19 sierpnia 2011, o 21:31

Ale to jest remont "starego" śladu. A rozmawiamy o nowym.
Jeżpir

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1785
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 19 sierpnia 2011, o 21:35

No i dlatego najlepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie przez miasto przedłużenia Szajnowicza-Iwanowa, która łączyłaby się z wyremontowaną DW728 na granicy administracyjnej miasta. Gdzieś też czytałem o planach puszczenia DW728 od Górek Szczukowskich do Grunwaldzkiej, ale na południe od ulicy Piekoszowskiej.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1785
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 22 października 2011, o 23:40

Przetarg rozstrzygnięty - szczegóły:
http://www.szdw.kielce.com.pl/images/za ... 1_2011.pdf

Awatar użytkownika
lukas000
Posty: 204
Rejestracja: 7 marca 2011, o 15:41
Lokalizacja: mam to wiedzieć:)

Post autor: lukas000 » 27 października 2011, o 13:05

Drogowcy wychodzą na Częstochowę. Inwestycja za 100 milionów

Prawie 100 milionów złotych będzie kosztowała przebudowa drogi wojewódzkiej 786 z Kielc do Łopuszna. Roboty powinny ruszyć w listopadzie.

- Przecież ta droga ma ponad 30 lat i to, niestety, widać. Teraz nareszcie możemy ją wyremontować - mówi Dariusz Wróbel, zastępca dyrektora Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Drogowcy rozstrzygnęli przetarg na te prace, do którego przystąpiło 10 chętnych. Najdroższa oferta była oszacowana aż na 156 milionów złotych. Najkorzystniejszą propozycję złożyło konsorcjum stworzone przez dwie kieleckie firmy - Świętokrzyskie Przedsiębiorstwa Robót Drogowych "Trakt" i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Fart". Przebudowę 30-kilometrowego odcinka wyceniły one na 98 milionów złotych. - Teraz dokumentację przetargową sprawdza Urząd Zamówień Publicznych. Liczymy, że w przyszłym miesiącu podpiszemy umowę i prace się rozpoczną - mówi Wróbel.

Nawa droga ma być poszerzona, a na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 728 w Łopusznie powstanie rondo. - Stara nawierzchnia zostanie wyfrezowana, a po przetworzeniu i dodaniu specjalnych domieszek wykorzystamy ją jako podbudowę. Oczywiście wymienimy i zbudujemy chodniki oraz zatoki autobusowe - wylicza zastępca dyrektora ŚZDW.

Dodaje, że w połowie listopada zostanie rozstrzygnięty przetarg na budowę kolejnego, 40-kilometrowego odcinka drogi 786. - Prace będziemy prowadzić od Łopuszna do granicy województwa. Po ich zakończeniu dojazd z Kielc do Częstochowy będzie znacznie łatwiejszy - zapowiada Dariusz Wróbel.

:arrow: Gazeta Kielce

Invisible
Posty: 73
Rejestracja: 7 stycznia 2012, o 13:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Invisible » 14 lutego 2012, o 18:59

Nową drogą do Włoszczowy i Częstochowy jesienią 2013 roku

Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 786 od Łopuszna, przez Krasocin, Włoszczowę i Secemin, do granicy z województwem śląskim potrwa do 30 października 2013 roku i będzie kosztować 138 mln zł.

Dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Damian Urbanowski podpisał we wtorek umowę z przedstawicielami konsorcjum firm Drog-Bud oraz KPRD, które wygrało przetarg na wykonanie robót.

Przypomnijmy, że w listopadzie ub. roku podpisano umowę z konsorcjum firm Fart i Trakt na przebudowę odcinka drogi 786 od Kielc do Łopuszna. Zakończenie prac ma nastąpić do końca września 2013 roku.

Droga 786, która obecnie należy do najgorszych w województwie, zostanie poszerzona do 7 m, powstanie wzdłuż niej ścieżka rowerowa, a na terenach zabudowanych chodniki i ekrany dźwiękochłonne.

Źródło: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... _2013.html

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1785
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 4 marca 2012, o 10:28

W końcu zabrali się do roboty. Zaczęła się wycinka drzew.

ODPOWIEDZ