Strona 19 z 20

: 24 sierpnia 2013, o 20:54
autor: cm
Nie przestaje mnie zadziwiać ta inwestycja (pod względem jej sensowności). O ile mogę zrozumieć dobudowę drugiej jezdni do al. 1000-lecia (od dawna było to w planach), o tyle idiotyzmem wydają mi się po pierwsze zwężenie przed skrzyżowaniem z al. Solidarności, po drugie dobudowa drugiej jezdni do ul. Radiowej. Poszerzona ul. Radiowa i tak nie zwiększy przepustowości układu drogowego, bo rondko obok Korony jest jednopasmowe, podobnie jak wszystkie inne ulice dookoła, co wymusza zwężenie Radiowej na wlocie do tego ronda. Przy okazji zlikwidowano miejsca parkingowe wzdłuż ulicy - czyżby z zamysłem zmuszenia ludzi do parkowania w Koronie? A nuż zrobią zakupy, skoro już tam wjadą...? Dużo więcej sensu miałoby chyba przesunięcie pieniędzy wydanych na Radiową (gdzie zapewne wystarczyłaby wymiana nawierzchni) na przebudowę skrzyżowania 1000-lecia/Solidarności. A tak - znowu mamy kaleki układ komunikacyjny - poszerzenie - wąskie gardło - poszerzenie - wąskie gardło.

: 24 sierpnia 2013, o 21:09
autor: mp
Skrzyżowanie Al. Tysiąclecia z Al. Solidarności będzie zapewne przebudowywane przy okazji dobudowy buspasów przy Źródłowej i Al. Solidarności właśnie do skrzyżowania z 1000-lecia, dlatego nie ruszali go już teraz. Przynajmniej tak mi się wydaje.

: 24 sierpnia 2013, o 21:15
autor: Robert-Kowal
To skrzyżowanie będzie przebudowywane dopiero przy remoncie Domaszowskiej, wtedy całe będzie już wielkim skrzyżowaniem z 2 pasami ruchu w każdą stronę

: 26 sierpnia 2013, o 10:27
autor: Petras
mp pisze:Skrzyżowanie Al. Tysiąclecia z Al. Solidarności będzie zapewne przebudowywane przy okazji dobudowy buspasów przy Źródłowej i Al. Solidarności właśnie do skrzyżowania z 1000-lecia, dlatego nie ruszali go już teraz. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Chciałbym, żeby tak było. Ale dokąd będzie dwujezdniowa? Do Górnej? Dalej dom na domie, a nie wierzę że zgodzą się zrobić 1x4 (żeby zachować jak najwięcej domów) w erze maniakalnej 2x2 i 4x2 z ekranami gdzie popadnie. Teoretycznie prosi się żeby była taka aż do wiaduktu na Żniwnej, skoro odcięli uniwerek od świata. Ale tam za gęsto jest.

: 28 sierpnia 2013, o 16:17
autor: tomasz2719
Przechodziłem wczoraj przez al. 1000-lecia P.P. i zauważyłem, że wyjeżdżając spod akademików w stronę Al. Solidarności, jak już się skręci na al. 1000-lecia P.P., to jest tam zrobione jakiś dodatkowy szeroki pas wyłączony z ruchu. Na którym zresztą są też te małe progi. Po co robią pas który jest wyłączony z ruchu? Mogli tam zrobić normalnie trawę.
Co do zieleni, zostało dużo drzew. Nawet bardzo dużo jak na inwestycje w Kielcach. Plus do tego nowe nasadzenia.
Sprawa trzecia, co mnie zaskoczyło, na skrzyżowaniu z ul. Radiową, na przejeździe rowerowym, przy sygnalizacji świetlnej postawili barierki do trzymania się. Pierwszy raz widzę takie rozwiązanie w Kielcach.

: 28 sierpnia 2013, o 16:20
autor: grzebo
tomasz2719 pisze: Co do zieleni, zostało dużo drzew. Nawet bardzo dużo jak na inwestycje w Kielcach. Plus do tego nowe nasadzenia.
Wycięli 198 drzew (wszystkie w dobrym stanie, w większości były to jesiony), nasadzili 30 jakichś patyczków. Widzę jednak, że kluczem do szczęścia są niskie oczekiwania. Ja w tym dowcipie: "...a mógł zabić!"

: 28 sierpnia 2013, o 16:28
autor: tomasz2719
Chodzi mi o to, że normalnie to by wycieli wszystkie drzewa jak leci. A tak to jeszcze jakoś to sensownie wygląda.

: 28 sierpnia 2013, o 17:05
autor: spidimarcin
ten pas wyłączony z ruchu to prawdopodobnie będzie lewoskręt jak przebudują skrzyżowanie z solidarności

: 21 września 2013, o 13:58
autor: Robert-Kowal
tutaj też zmieniają oznakowanie poziome, to chyba ten sam koleś projektował co na węźle Żytnia :roll:

Obrazek

: 21 września 2013, o 14:02
autor: jaromlody
takie ścieranie farby niszczy warstwę ścieralną, ale nikt na to nie patrzy :?

: 21 września 2013, o 14:57
autor: Petras
Co im się nagle uwidziało?

: 21 września 2013, o 15:50
autor: ice
Wydaje mi się, że póki co nie ma możliwości zrobienia z tego pasa użytku w postaci lewoskrętu :roll:

: 21 września 2013, o 16:52
autor: mp
W MZD bez zmian - nie zaglądamy do projektu póki nie wybudują.

Re: Układ komunikacyjny Galerii Korona (Tysiąclecia PP, Radi

: 28 stycznia 2014, o 19:03
autor: AR
Jak naprawić Radiową?

Oto moja koncepcja:

:arrow: 1. Stan obecny - samochody parkujące na chodnikach i nikomu niepotrzebne dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu.

Obrazek

:arrow: 2. Po przebudowie - dwa pasy przeznaczone pod zatoki parkingowe oraz wysepki z małymi drzewami, chodniki dla pieszych.

Obrazek

Re: Układ komunikacyjny Galerii Korona (Tysiąclecia PP, Radi

: 28 stycznia 2014, o 21:13
autor: grzebo
Świetny pomysł. Ze względu na brak zakazów zatrzymywania się i postoju zresztą już teraz można (i należy!) na Radiowej parkować na jezdni na prawym pasie, więc brakuje tylko azylów przy przejściach dla pieszych. Tak samo jest zresztą na północnej jezdni Al. Tysiąclecia PP, gdzie też nie ma zakazów, więc można zająć prawy pas na parkowanie.