MZD Kielce - ul. Paderewskiego

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Gość

MZD Kielce - ul. Paderewskiego

Post autor: Gość » 30 września 2005, o 08:15

Obrazek

http://www.slowo.com.pl/kielce/?id=2269

Na ul. Paderewskiego ruch samochodowy zostanie znacznie ograniczony. Autobusy MPK będą jeździć tylko w jednym kierunku. Przybędzie miejsc do parkowania, ale korki będą aż do 2011 roku!


Już w maju przyszłego roku Miejski Zarząd Dróg planuje wprowadzić zmiany organizacji ruchu. - Chcemy, by deptak na całej długości był bezpieczny dla pieszych i dlatego konieczne jest ograniczenie ilości samochodów przejeżdżających ulicą Paderewskiego - mówi Piotr Wójcik, dyrektor MZD. - Planujemy mocno ograniczyć ruch na odcinku od Panoramicznej do Wspólnej. Na tym fragmencie zabronione będzie też parkowanie aut.

Oznacza to, że tylko od ronda Giedroycia do ul. Solnej jezdnia będzie dwukierunkowa i pozostanie możliwość wjazdu oraz wyjazdu z ul. Solnej. Natomiast dalej, czyli od Solnej do ronda Herlinga - Grudzińskiego ruch będzie odbywał się tylko w jednym kierunku. Nie będzie możliwości zjazdu z ronda w ulicę Paderewskiego - wyjaśnia dyrektor. - Autobusy MPK i inne auta będą musiały jechać ulicą Czarnowską.

Przypomnijmy, że dyskusje nad wyłączeniem z ruchu ulic Paderewskiego lub Czarnowskiej i przebudowy ronda Herlinga - Grudzińskiego na skrzyżowanie zaczęły się już wiosną, o czym pisaliśmy na łamach "Słowa". Teraz problem wraca, gdyż pod koniec marca lub na początku kwietnia przyszłego roku rozpocznie się remont ostatniego już odcinka deptaka - od ul. Paderewskiego do Żelaznej. A zatem kierowcy nie tylko nie będą mogli jeździć po tym fragmencie ul. Sienkiewicza, ale co gorsza, zlikwidowanych zostanie ponad sto miejsc parkingowych i to na stałe, gdyż ma to być trasa tylko dla pieszych. - W zamian kierowcy będą mogli swoje samochody pozostawiać na ul. Paderewskiego - uspokaja dyrektor. - Po obu stronach jezdni, naprzemiennie, wyznaczone zostaną bowiem miejsca do parkowania. Takie rozmieszczenie parkingów wymusi także na kierowcach wolniejszą jazdę, gdyż będzie trzeba poruszać się slalomem.

Komunikacyjny tłok w centrum miasta, a zwłaszcza na ul. Czarnowskiej, nie skończy się szybko. Nie ma bowiem szans na szybkie wybudowanie parkingu na placu Konstytucji, ani na placu przy ul. Solnej. - Na razie nie mogę powiedzieć nic optymistycznego w tej sprawie - potwierdza dyrektor Wójcik.

Na wyprowadzenie samochodów z centrum też trzeba będzie poczekać. - Wykupujemy już grunty pod budowę drugiego pasma ulicy Żelaznej i doprowadzenia go do Zagnańskiej, ale z budową ruszymy najwcześniej w 2007 roku - mówi Wójcik. - Potem konieczne jest jeszcze wybudowanie węzła drogowego przy wiaduktach na ul. 1 Maja, więc inwestycja zostanie zakończona dopiero w 2011 roku.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 2 października 2005, o 10:59

nie wiem czy to rozwiązanie coś da. Ja uważam, że powinni zupełnie wyłączyć Paderewskiego z ruchu od ronda Herlinga-Grudzińskiego do ul. Solnej (tam wybudować parking na miejscu miasteczka ruchu), zrobić na tej części ulicy deptak i odrestaurować na wzór Sienkiewicza. Rondo natomiast przebudować na dwupoziomowy węzeł drogowy aleji IX Wieków Kielc oraz ulic Czarnowskiej, 1. Maja oraz Okrzei przy czym ta ostatnia byłaby jednokierunkowa w kierunku północnym gdzie łączyłaby się z ul. Zagnańską-Żelazną (ul. Żelazna wydłużona pod wiaduktem - dwupoziomowy węzeł z ul. 1. Maja i połączona za nim z ul. Zagnańską). Drogie, ale korki by zniknęły :D
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

qbasck
Posty: 135
Rejestracja: 22 września 2005, o 13:13

Post autor: qbasck » 2 października 2005, o 18:37

Szkoda tylko, że węzła na rondzie niebędzie

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 5 października 2005, o 09:48

Ja też uwazam, ze wyłączenie z ruchu ulicy Paderewskiego na odcinku rondo - Solna byloby najlepszym rozwiazaniem (w polaczeniu z budowa parkingu przy Solnej). Z Paderewskiego mozna zrobic bardzo fajną ulice - deptak, tylko potrzeba kasy i odpowiedniego pomysłu :)

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

ul.Paderewskiego

Post autor: halny » 5 października 2005, o 20:15

Całe szczęście że niedawno forsowany pomysł o zamknięciu ul. Czarnowskiej /pisała prasa/ upadł ! Fachman który to wymyślił i chciał puścić ruch Paderewskiego zamiast Czarnowską powinien dostać Nagrodę Gogla :lol: :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony 18 października 2005, o 21:12 przez halny, łącznie zmieniany 1 raz.

bart
Posty: 4
Rejestracja: 17 października 2005, o 19:58
Lokalizacja: Kielce

Post autor: bart » 17 października 2005, o 20:46

No Zamknięcie Czarnowskiej to była myśl stulecia, tak samo jak przedwyborcze kosmiczne obietnice Pana Prezydenta Kielc o wiadukcie na Rondzie Herlinga- Grudzińskiego nie ma na to miejsca, pieniędzy wyglądało by to beznadziejnie i wogóle jak dla mnie jest to nierealne.

Korki to cząść wielkomiejskiego życia i trzeba do tego przywyknąć i tak nie jest żle w porównaniu z wąskim jednokierunkowym Krakowem.

Przejechanie paderewskiego w szczycie to 10minut i można by ten czas skrócić gdyby ludzie nie byli takimi burakami jak są i nauczyli się jezdzić po rondach.

Jabym temu paderewskiemu dał święty spokój

bart
Posty: 4
Rejestracja: 17 października 2005, o 19:58
Lokalizacja: Kielce

Post autor: bart » 17 października 2005, o 20:50

A co do węzła na rondzie HG to użytkownicy centrum Rondo, panie z ZDZtu oraz goście Hotelu budowanego po drugiej stronie napewno byliby szczęsliwi widząc z okien rury wydechowe :shock: :shock: :shock:

tom

Post autor: tom » 23 grudnia 2005, o 17:48

Receptą na korki byłoby wydłużenie Żelaznej do wiaduktu 1-Maja i przebicie się dalej do Zagnańskiej. Do tego przebudowa skrzyżowania Żytnia/Żelazna na dwupoziomowe. Pomysł kosztowny i trudny do realizacji, ale na pewno znacznie usprawniłby on ruch w centrum miasta i zniwelował korki do minimum.

Boss
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1165
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Boss » 23 grudnia 2005, o 18:47

tom pisze:Receptą na korki byłoby wydłużenie Żelaznej do wiaduktu 1-Maja i przebicie się dalej do Zagnańskiej. Do tego przebudowa skrzyżowania Żytnia/Żelazna na dwupoziomowe. Pomysł kosztowny i trudny do realizacji, ale na pewno znacznie usprawniłby on ruch w centrum miasta i zniwelował korki do minimum.
czy kosztowny to niewiem ale trudny do realizacji to napewno nie jest ze względu na naturalne zagłębienie terenu - przeprowadzenie ulicy żelaznej nad ulicą żytnią nie stanowi problemu - nawet chyba lubawski o tym mówił że jest to do zrobienia i chciałby żeby za jego kadencji tak sie stało :!:

a co do przedłuzenia żelaznej do wiaduktu i połączenie z zagnańska już to pisałem i bede pisał w niskończonośc - trzeba to zrobic jak najszybciej wg mnie to podstawowa inwestycja drogowa w centrum miasta :!:

tom

Post autor: tom » 25 grudnia 2005, o 10:07

Trudny do realizacji z dwóch względów:
1. Kolejne ograniczenia w ruchu i wzrost korków(które i tak są spore).
2. Zastanawiam sie jak miałoby wyglądać przebicie się z przyszłego węzła 1-Maja/Żelazna do Zagnańskiej? Od miejsca węzła do Zagnańskiej bedzie około 300 metrów więc chybą trzeba będzie wybudować fragment nowej Zagnańskiej. Pytanie którędy? Wiadukt z obu stron jest zabudowany, więc trudno o nową drogę. No chyba, że poszerzy sie most od węzła i poprowadzi ruch po częsciowo zmodernizowanej 1-Kaja w stronę Zagnańskiej. Trzeba przyznać, iz jest to ogromne przedsiewzięcie i obawiam się o jego realizację.

tom

Post autor: tom » 25 grudnia 2005, o 10:08

tom pisze:No chyba, że poszerzy sie most od węzła i poprowadzi ruch po częsciowo zmodernizowanej 1-Kaja w stronę Zagnańskiej.
Chodziło mi o 1-Maja :lol:

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 27 grudnia 2005, o 16:16

wykupywane są tereny. Wszystkie te brzydkie domki :wink: będą zniszczone pod nową ulicę Żelazną
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Boss
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1165
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Boss » 27 grudnia 2005, o 21:05

MeehoweCK pisze:wykupywane są tereny. Wszystkie te brzydkie domki :wink: będą zniszczone pod nową ulicę Żelazną
mówisz o terenach w okolicy dworca pks, tego małego targowiska i wiaduktu na 1go maja :?:

bo jeśli tak to świetna wiadomośc :!: nareszcie :!:

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 28 grudnia 2005, o 09:29

Tak, dokładnie o tych. Mam to info z pewnego źródła :D
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 29 grudnia 2005, o 10:19

To bardzo dobrze.
Wracając do planów przedłużenia Żelaznej to chyba najlepszym wyjsciem byłaby budowa węzła obok koscioła Św. Krzyża. Nowa Żelazna mogłaby zakręcać w prawo i przez pewien czas iść równolegle do wiaduktu 1-Maja, a węzeł 1-Maja/Zagnańska/Żelazna powstałby w miejscu obecnego skrzyżowania 1-Maja/Zagnańska.

ODPOWIEDZ