MZD Kielce - Przebudowa i rozbudowa ul. Chęcińskiej

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

CKKarol
Posty: 195
Rejestracja: 11 grudnia 2009, o 18:07
Lokalizacja: Kielce

MZD Kielce - Przebudowa i rozbudowa ul. Chęcińskiej

Post autor: CKKarol » 15 czerwca 2010, o 22:35

"Przebudowa i rozbudowa ulicy Chęcińskiej w Kielcach na odcinku od ul. Karczówkowskiej do ul. Krakowskiej”

wybrana została oferta następującego Wykonawcy:

Konsorcjum
Lider: Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.
ul. Przęsłowa 2a,
25-670 Kielce
Partner: Elżbieta Doroszkiewicz, Zakald Instalacji Sanitarnych "ELA"
ul. Klonowa 13 Bilcza
26-026 Morawica

za cenę brutto: 4 099 113,42zł. (słownie: cztery miliony dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy sto trzynascie tysięcy 42/100 zł).

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 7 lipca 2010, o 10:03

Rozpoczęła się wycinka drzew

Obrazek Obrazek Obrazek

:cry:

maklog
Posty: 186
Rejestracja: 14 maja 2008, o 13:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: maklog » 7 lipca 2010, o 22:20

Troche szkoda klimatu tej ulicy bo miała fajny. Ale no cóż ważniejsze jest droga.

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 12 lipca 2010, o 11:03

Już mniej więcej połowa drzew wycięta oraz połowa długości jezdni zdarta z asfaltu.

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 12 lipca 2010, o 11:32

Ta wycinka to coś strasznego... Piękny dorodny szpaler drzew po obu stronach ulicy. Nie wierzę, że nie dało się tak zaprojektowac remontu, zeby część z nich ocalić. Pewnie znowu MZD idzie po najmniejszej linii oporu, jak z piwnicami czy ścieżkami rowerowymi. Ktoś znajomy powiedział coś, co dodatkowo dało mi do myślenia: dla części starych ludzi mieszkających nieopodal to może być stres-dramat skracający ich życie...
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Boss
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1165
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Boss » 12 lipca 2010, o 11:44

to nie tylko problem dla starych ludzi ale i nas wszystkich, aut przybywa, drzew ubywa - to zły prognostyk na przyszłość.
CK|PL|EU

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 12 lipca 2010, o 12:08

Teoretycznie część drzew (+/- 25%) była czy jeszcze jest dość młoda (średnica pnia do 30 cm) i ich system korzeniowy nie koliduje z jezdnią czy chodnikiem. Gdyby je zostawić droga biegła by wówczas "szlaczkiem" wymijając drzewa co i tak oznaczało by zmniejszenie liczby miejsc postojowych. Sama jezdnia wg nowego projektu ma być przesunięta o ok. metr na zachód. To wyklucza pozostawienie jakiegokolwiek drzewa po zachodniej stronie jezdni. Kolejna sprawa to jak drzewa zniosły by remont, który zakłada również ingerencję w okolice systemów korzeniowych przy budowie nowej kanalizacji deszczowej.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 12 lipca 2010, o 12:34

Mysle, ze sama inwestycja obroci sie jeszcze przeciwko wlodarzom. Tez uwazam, ze mozna to bylo zrobic inaczej, a znaczna czesc drzew zostala wycieta po to, by zrobic nowe miejsca parkingowe.

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 25 sierpnia 2010, o 22:12

Takie coś wygrzebałem:
Art. 83. 1. Usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić
3. Wydanie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1 i 2, może być uzależnione od przesadzenia drzew lub krzewów w miejsce wskazane przez wydającego zezwolenie albo zastąpienia ich innymi drzewami lub krzewami, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub krzewów.

Bardzo często pomijany jest przepis art.83 ust.3 ustawy o ochronie przyrody dotyczący wydawania zezwoleń na usunięcie drzew uwarunkowanych ich przesadzeniem lub zastępczym nasadzeniem drzew.
Brak kontroli wykonalności nowych nasadzeń, tymczasem przesadzenie lub nowe nasadzenie jest warunkiem w rozumieniu art. 161 par. 1 pkt 2 kpa, co oznacza, że niedopełnienie tego warunku pociąga za sobą stwierdzenie wygaśnięcia decyzji (patrz: Wojciech Radecki, Ustawa o ochronie przyrody. Komentarz, Warszawa 2006)

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 27 sierpnia 2010, o 10:22

Obrazek Obrazek Obrazek


Pytanie, czy tak to powinno wyglądać :?: (warstwa asfaltu w tym miejscu ma kilka centymetrów)
Obrazek

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 27 sierpnia 2010, o 12:32

Ale to chyba nie jest ostatnia warstwa? Z tego co się orientuję asfalt kładzie się w kilku warstwach.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

reed
Posty: 82
Rejestracja: 30 listopada 2006, o 15:28
Lokalizacja: Kielce

Post autor: reed » 27 sierpnia 2010, o 12:50


mp
Posty: 251
Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice

Post autor: mp » 27 sierpnia 2010, o 13:01

Tak jest, onet ;)
blejz na SSC pisze: Z informacji na stronie Policji: http://www.slaska.policja.gov.pl/wiadom ... h-cbs.html wynika, że sama budowa jest niezagrożona.
Jeden z odcinków drogi przebiega przez teren dużej hałdy, która jest bogata w złoża dolomitu o szacowanej wartości kilkuset milionów złotych
Podczas jednej z nocnych akcji funkcjonariusze zauważyli jak pod hałdę zaczęły podjeżdżać maszyny budowlane.
Kruszywo wydobyte z terenu budowy autostrady, sąsiadującego z pasem przyszłej jezdni, było najprawdopodobniej wykorzystywane do budowy następnych kilometrów drogi.
Ja to rozumiem tak, że proceder nie dotyczył wyciągania kruszywa już z gotowej podbudowy, a kradzieży z wykopu tuż obok, tylko po to, żeby rankiem przywieźć to z powrotem jako legalny towar.
Na technologii i tej budowie się nie znam, więc poprawcie mnie, jeśli nie mam racji.
Wniosek z tego taki, że nie warto czytać artykuły na onecie.

SSC: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 6&page=448

Lucens
Posty: 148
Rejestracja: 10 stycznia 2007, o 15:30
Lokalizacja: os. Świętokrzyskie

Post autor: Lucens » 27 sierpnia 2010, o 13:26

Proceder w wersji takiej jak na onecie, opisała też Gazeta Wyborcza. Ponadto w artykule zacytowano prokuratora, który prowadzi sprawę, a który stwierdził, że będą również chcieli postawić podwykonawcy zarzuty związane ze spowodowaniem katastrofy budowlanej, ponieważ na już wyasfaltowanych odcinkach pojawiły się zapadliska.
Czyli coś z tym podbieraniem dolomitu z już "wykonanych" odcinków jest na rzeczy.

mp
Posty: 251
Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice

Post autor: mp » 27 sierpnia 2010, o 13:58

Chyba niestety kłania się czytanie ze zrozumieniem.
W przyszłości będzie chciała (prokuratora) dołożyć drogowcom zarzuty o spowodowanie zagrożenia katastrofą w ruchu lądowym, bo w miejscach, gdzie wydobyto dolomit, zaczęły się tworzyć zapadliska.
A gdzie tu mowa o wyasfaltowanych odcinkach to ja nie wiem.

http://wyborcza.pl/1,75248,8300545,Auto ... iasku.html

Chodzi podobno dokładniej o ten teren:

Obrazek

Oczywiście jeszcze wszystkiego nie wiadomo, ale z informacji, które są teraz wynika, że jeszcze nic złego się nie stało. Prawdopodobnie na odcinkach na których kradli ten dolomit budowa nie wyszła jeszcze za utwardzanie gruntu, także z dużej chmury mały deszcz.

ODPOWIEDZ