GDDKiA Kielce - [S7/DK 73] Węzeł Kielce - Północ

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 9 stycznia 2006, o 20:55

Z ekspresówek w Świętokrzyskiem to mamy chyba tylko naszą i Jędrzejowa obwodnicę...
Nie za wiele tego, chyba że coś pominąłem... :)

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 9 stycznia 2006, o 21:56

Ale to daje nam taki wynik :)

qbasck
Posty: 135
Rejestracja: 22 września 2005, o 13:13

Post autor: qbasck » 9 stycznia 2006, o 23:34

To obwodnica Jędrzejowa jest juz eską? Jak ostatnio tam jechałem to znaków niebyło. Było to jednak kawał czasu temu.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 9 stycznia 2006, o 23:51

nie, chyba jeszcze nie.

Gość

Post autor: Gość » 10 stycznia 2006, o 21:51


Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 11 stycznia 2006, o 15:26

Najlepsze jest ostatnie zdanie:
"Zgodnie z planami kolejnych rządów w Polsce ma powstać sieć dróg ekspresowych o długości ok. 5000 km zastępująca sukcesywnie główne ciągi dróg krajowych. Jeśli dotychczasowe tempo prac zostanie utrzymane potrwa to 730 lat." :lol:

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: halny » 11 stycznia 2006, o 20:05

Jak z bicza strzelił :lol:

kampio1
Posty: 93
Rejestracja: 17 listopada 2005, o 21:27

Post autor: kampio1 » 12 stycznia 2006, o 19:59

Trochę zeszliśmy z tematu. :(
Inwestycję uznaję za potrzebną. Będzie to najciekawsza inwestycja drogowa w naszym regionie w tym roku. Szkoda tylko, że DK73 nie stanie się ekspresówką. Dobrze, że chociaż będzie dwupasmowa.

woj
Posty: 122
Rejestracja: 15 stycznia 2006, o 11:20
Lokalizacja: Kielce-Podkarczówka

Post autor: woj » 20 stycznia 2006, o 14:43

link do ostatniej informacji rządu o budowe dróg w Polsce.
http://www.gddkia.gov.pl/article/inform ... d1194c2e9c
Z zawartej na stronie prezentacji (duży plik!!!). wynika, że S7 w standardzie dwupasmowym ma być wykonana do 2013.
Wtedy też powinniśmy mieć kilka innych dróg nowych dróg. ..
Tak to czytam i myśle jakie jest prowdopodobieństwo by te plany się spełniły

:?: [/url]

qbasck
Posty: 135
Rejestracja: 22 września 2005, o 13:13

Post autor: qbasck » 20 stycznia 2006, o 15:40

Cameron pisze:Trochę zeszliśmy z tematu. :(
Inwestycję uznaję za potrzebną. Będzie to najciekawsza inwestycja drogowa w naszym regionie w tym roku. Szkoda tylko, że DK73 nie stanie się ekspresówką. Dobrze, że chociaż będzie dwupasmowa.
Mylisz się. DK 73 na tym odcinku będzie ekspresowa ale nieodrazu. Bedzie to fragment S 74, która ma być w budowie około 2007 roku (pewne później znając ten kraj:/) jako obwodnica Kielc. Tak więc na zdrowy rozum DK 73 po przebudowie bedzie brakowało do S tylko bezkolizyjności.

Awatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1113
Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sz.J. » 20 stycznia 2006, o 19:22

Dzięki za linki do gddka, bo po lekturze dzisiejszej Rzeczpospolitej, obejrzeniu mapki z planami wpadłem w złość. Na planie nie było S74 ani przed ani po 2013 r jako drogi ekspresowej.
Na szczęście to chyba wina reakcji. Projekt rządu na stronie gddka mnie uspokoił.

Szkoda, że DK73 nie będzie ekspresowa. Za to cieszy ekspresowa Opole-Kielce-Lublin.

kampio1
Posty: 93
Rejestracja: 17 listopada 2005, o 21:27

Post autor: kampio1 » 24 stycznia 2006, o 18:35

qbasck mnie chodziło o to, że można było od razu zrobić tak, aby na tym odcinku DK-73 była S-73. Po co czekać z tym. To jest takie trochę odwlekanie w czasie. To tak jak z bydową obwodnicy. Najpierw wybudowali jednojezdniową, a za 10 lat będzie rozbudowywana. Wiem, że powinienem się cieszyć, że zbudowali cokolwiek, ale wydaje mi się ,że lepiej zrobić coś raz a porządnie.

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 24 stycznia 2006, o 23:25

Cameron moz enie moznaby bylo tak zrobic :?: Poza tym ekspresowka wpadajaca w zatloczone centrum miasta :?: to troche mija sie z celem...

rzeczywiscie z mysleniem u nas niestety na bakier... ale to taka naroda skolonnosc utrudnianai sobie zycia... poza tym dzieki temu przyszle pokolenia beda mogly znalezc prace... (a tak to wybudowaliby od razu S-7 dwujezdniowa i nie mieliby kogo zatrudnic do drugiego pasa... a tak zmienszy nam sie bezrobocie... :wink:
cochi

qbasck
Posty: 135
Rejestracja: 22 września 2005, o 13:13

Post autor: qbasck » 25 stycznia 2006, o 19:15

Z dk 73 to chyba troche inaczej jest. Bedzie wybudowana jako GP, (a teraz moje przypuszczenia:)) powinny byc drogi zbiorcze do wyjazdow z posesji, ktore mieszczą sie przy drodze (bez tego niemoga by to byc GP), profile łuków, szerokosc drogi przygotowana pod S, (inaczej to by to było kompletne nieporozumienie zeby przebudowywac po paru latach). Wg. obecnych przepisów drogi typy A i S mogą być tylko miedzy węzłami (bezkolizyjnymi),(droga A i S niemoże kończyc się w "polu"), którego niewybudują odrazu. (braka kasy wiadomo - żyjemy w Polsce, a sprawa projektów, własnosci gruntów to juz niemam pojęcia). Podsumowując, najprawdopodobniej po wybudowaniu węzła z ul Warszawską oraz drogą do masłowa (koło salonu fiata) oraz dalszego odcinka drogi w kierunku Cedzyny nasza bez potrzeby przebudowy stanie sie S.
Ale to są tylko moje przypuszczenia:)
Wracając do węzła z warszawską mozna zauwazyc jadąc od Centrum pas ziemi wolny od zabudowy(w miejscu gdzie jest ostry zakręt w lewo), którędy bedzie poprowadzona droga do wiaduktu nad dk73.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 6 kwietnia 2006, o 23:44

Obrazek
Brak opinii ministerstwa blokuje rozbudowę "siódemki"

Obrazek Marcin Sztandera, 07-04-2006

Szybka rozbudowa krajowej "siódemki" stanęła pod znakiem zapytania. Drogowcy mają pieniądze na jej rozpoczęcie, ale sprawę blokuje biurokracja w Ministerstwie Środowiska.

Chodzi o budowę kieleckiego węzła Północ, czyli drugiej jezdni na kilkunastokilometrowym odcinku od Skarżyska do miejscowości Występa. - Mamy już pieniądze na wykup gruntów pod inwestycję. Jeżeli ich nie wydamy, mogą przepaść - mówi Ewa Sayor, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wszystko przez to, że nie ma jeszcze tzw. decyzji środowiskowej, którą wydaje wojewoda. - Wniosek wysłaliśmy jeszcze w lutym - podkreśla dyrektor Sayor.

Nie wszystko zależy jednak od wojewody. - W ubiegłym roku zmieniły się przepisy i decyzję wojewody musi zaopiniować minister środowiska. Poprosiliśmy o nią 22 marca, czekamy na odpowiedź - informuje Waldemar Pietrasik z Wydziału Środowiska i Rolnictwa Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Nie wiadomo, jak długo przyjdzie czekać na opinię ministerstwa, bo takich wniosków z całego kraju jest bardzo dużo. I to, zdaniem drogowców, sprawia, że na opinię czekać trzeba bardzo długo. - Nie sposób ich wszystkich na bieżąco opracować - mówi jeden z pracowników centrali GDDKiA. Do tego nie ma przepisu określającego, w jakim terminie taka opinia powinna zostać wydana.

Biurokratyczny problem potwierdza Andrzej Mrugasiewicz z biura prasowego GDDKiA. - Kielce to nie pierwszy przypadek, w którym inwestycja zablokowana jest w ten sposób. Podobnie jest np. w sprawie mostu na "siódemce" w Myślenicach - twierdzi. Drogowcy przygotowali nawet listę kilkudziesięciu tegorocznych inwestycji w całym kraju, których realizacja zagrożona jest przez ustawę o ochronie środowiska oraz przepisy z zakresu ekologii. - Trzeba coś z tym zrobić. Rozumiemy, że ochrona środowiska jest bardzo ważna, ale z tego powodu nie mogą być zablokowane poważne inwestycje, na które mamy pieniądze np. z UE albo Banku Światowego - mówi Mrugasiewicz.

Tymi kłopotami nie jest zaskoczony Janusz Piechociński, przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury w poprzedniej kadencji. - Ostrzegałem, że takie będą konsekwencje tego zapisu. Przedstawiciele ochrony środowiska argumentowali jednak, że dzięki temu będą mieć czas na wydanie dobrych decyzji. Pozostaje pytanie, czy mieć decyzję dobrą czy szybką - mówi Piechociński.

Drogowcy są tak niecierpliwi, że sami opracowali nawet projekt nowelizacji ustawy o ochronie środowiska. Zakłada on m.in., żeby opinia wydawana była w 14 dni, a jej brak po tym terminie oznaczałby, że jest pozytywna. Projekt nowelizacji trafił do Ministerstwa Transportu i Budownictwa oraz Ministerstwa Środowiska, bo GDDKiA nie może inicjować procedury legislacyjnej. - Kilka dni temu odbyła się debata na temat kłopotów przy realizacji inwestycji drogowych. Mówiono również na ten temat - mówi Justyna Bracha z biura prasowego MTiB. Dodaje, że prowadzone są rozmowy m.in. nad nową wersją ustawy o ochronie środowiska. - Interweniowaliśmy też w ministerstwie środowiska - dodaje Bracha.

Poprosiliśmy o komentarz również Ministerstwo Środowiska. - Państwa pytania trafiły do odpowiedniego departamentu. Ale tam mają sporo pracy i odpowiedź będzie prawdopodobnie na początku przyszłego tygodnia - poinformował Andrzej Zych z biura prasowego ministerstwa.

Na rychłe przyjęcie nowelizacji ustawy nie liczy Ewa Sayor. - Pewnie nie nastąpi to szybko, dlatego nie wiemy, co robić. - Na razie możemy tylko czekać z przygotowaniami do inwestycji wartej około 200 mln zł - dodaje.

ODPOWIEDZ