GDDKiA Kielce - [S7/DK 73] Węzeł Kielce - Północ

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 16 września 2008, o 20:40

Z tego co wiem to ma być tzw. droga ruchu przyspieszonego, a nie ekspresowa, a z tego co widziałem to nie zrywają starego asfaltu- zrywają tylko warstwę ścieralną i krawędzie plus pobocze robią od podstaw. Wynika z tego, że droga ta była solidnie robiona.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 16 września 2008, o 20:47

Część inwestycji to budowa GP, ale część to budowa ekspresówki. Główną przyspieszoną będzie DK 73, ale siódemka będzie w standardzie S.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 16 września 2008, o 20:58

No, o ten odc. mi właśnie chodziło. Nie sprecyzowałem.

andrzej
Posty: 259
Rejestracja: 28 maja 2007, o 18:43

Post autor: andrzej » 16 września 2008, o 21:19

Ja też w sumie nie do końca sprecyzowałem, ale napisałem o modernizacji do standardu S, a w tamtej okolicy chyba tylko jedna eSka się kroi :wink: No dobra, ponowię więc pytanie, ile gdzieś może trwać pełny remont tego bodajże 3-kilometrowego odcinka starej siódemki? Nie chciałbym wyjść na malkontenta, ale do czerwca czasu co raz mniej, a roboty multum - na nowej jezdni jeszcze sporo do zrobienia, a i ze starą też im pewnie trochę zejdzie.

Martin
Posty: 30
Rejestracja: 9 lipca 2006, o 14:19

Strabag i Mota-Engil zbudują S7

Post autor: Martin » 17 września 2008, o 09:17

Strabag i Mota-Engil zbudują S7
2008 - 09 - 16 | 13:57
źródło: GDDKiA oddział Kielce
mojeauto.pl
Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnął przetarg na wybór wykonawcy budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Skarżysko – Występa. Kontrakt warty 643,5 mln zł zrealizuje konsorcjum firm Strabag i Mota-Engil.
Strabag i Mota-Engil zbudują S7 Strabag i Mota-Engil zbudują S7 Udało się rozstrzygnąć ogłoszony w kwietniu bieżącego roku dwustopniowy przetarg na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Skarżysko – Występa. W pierwszym etapie postępowania, firmy i konsorcja z kraju i zagranicy złożyły 10 wniosków o dopuszczenie do drugiego etapu przetargu. Wszystkie wnioski zostały pozytywnie zaopiniowane przez komisje przetargową. Oferty w drugim etapie przetargu złożyło 6 firm i konsorcjów. Komisja wybrała najtańszą ofertę, którą przedstawiło konsorcjum firm Strabag i Mota-Engil (643,5 mln zł). Dla porównania, najdroższa opiewała na około 851 mln zł.

Budowa odcinka Skarżysko - Wystepa to dotychczas najdroższa inwestycja drogowa w województwie świętokrzyskim. Nowy dwujezdniowy odcinek będzie miał długość około 17 km. Połączy istniejące nowe przejście przez Skarżysko z budowanym aktualnie węzłem Kielce Północ. Na odcinku 3 km od Skarżyska w stronę Kielc, nowa dwujezdniowa droga S7 biec będzie po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 7. Dalej poprowadzona zostanie na zachód od krajówki, tworząc obwodnicę Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej i Występy.

W ramach inwestycji powstanie 28 obiektów inżynieryjnych, w tym między innymi 4 estakady, 8 wiaduktów, 2 mosty, 2 kładki dla pieszych i 2 przejścia dla zwierząt. Największą 250m estakadę zaprojektowano nad zbiornikiem Bzin. Realizacja tej inwestycji zaplanowana została na lata 2008-2010.

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 17 września 2008, o 09:20

Jeeeest :!: :D Oby zaczęli jak najszybciej (czytaj: żeby nie było protestów i odwołań).

EDIT:

Jeszcze w ramach uzupełnienia ( z forum: skyscrapercity.com ):

Obrazek

Pismo o rozstrzygnięciu przetargu jest z datą 8.09, więc przedwczoraj minął ustawowy termin na składanie odwołań. Czyżby się udało... :D ???
Komisja Rewizyjna czuwa!

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 17 września 2008, o 13:38

Marcinus pisze:Może nie tyle ważna jest szybkość, co jakość wykonanej budowy? Jak Austryjacy mają termin, to dotrzymają go, nie martwcie się. Przejeżdżałem 2 lata temu przez austrię, zaczynali budowę 100-km odcinka drogi ekspresowej. W tym roku już nią jechałem :lol: (budowę prowadziła firma Strabag)
Tylko, że nasz odcinek S-7 nie buduje żaden Austryjak (bo jest to Strabag Polska), tylko sami Polacy co wcale, uważam nie jest jednak żadnym minusem. Problemem w przypadku Strabaga było to, żę pracowało tam sporo przypadkowych ludzi i w przeszłości czego się nie dotknęli to robili to źle, no ale teraz jest już pewnie inaczej. Zresztą okaże się po kilku latach użytkowania naszej eski.

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 18 września 2008, o 22:06

Strabag nie jest już austriacki, większość akcji posiada rosyjski inwestor.

Awatar użytkownika
Danon
Posty: 282
Rejestracja: 21 września 2005, o 23:21
Lokalizacja: Śródmieście
Kontakt:

Post autor: Danon » 18 września 2008, o 23:36


Obrazek
Kłopoty z modernizacją "siódemki"

Marcin Sztandera
2008-09-18, ostatnia aktualizacja 2008-09-18 19:23


Złe wiadomości dla kierowców. Pod znakiem zapytania stanęło terminowe zakończenie budowy kieleckiego węzła Północ i szybkie rozpoczęcie budowy odcinka "siódemki" ze Skarżyska do Występy.

Budowa około 10 km dróg na skrzyżowaniu "siódemki" z drogą krajową nr 73 ruszyła w czerwcu ubiegłego roku. Inwestycję za ponad 200 mln zł w ciągu dwóch lat realizuje polska filia koncernu Strabag.

Ale termin wykonania jest zagrożony. "Gazeta" dowiedziała się, że wykonawca poprosił kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad o przesunięcie go o trzy miesiące. - Rzeczywiście, wpłynął taki wniosek z konkretnym uzasadnieniem. Dokładnie je przeanalizujemy. Argumenty muszą być bardzo silne - informuje Ewa Sayor, szefowa kieleckiego oddziału GDDKiA. Nie chce jednak zdradzić treści uzasadnienia. - Dla mnie to gra. Wykonawcy czasem składają taki wniosek. Obawiają się, że np. pogoda się załamie albo będą musieli przerzucić część sił w nowym sezonie na inną inwestycję. Dlatego już teraz wolą złożyć wniosek. Ten pewnie zostanie odrzucony, ale będzie się można na niego powołać przy kolejnym wniosku. Bo opóźnienie rzeczywiście może być nieuniknione - mówi pracownik GDDKiA.

Strabag nie odpowiedział nam na pytanie, dlaczego poprosił o przesuniecie terminu inwestycji.

To nie koniec kłopotów z modernizacją "siódemki". Opóźnia się rozstrzygnięcie przetargu na wybudowanie 17-kilometrowego odcinka łączącego obwodnicę Skarżyska z węzłem Północ w Występie. Najpierw procedurę wydłużyło kilkaset pytań do specyfikacji zadanych przez potencjalnych wykonawców. Ostatecznie komisja przetargowa wybrała najtańszą spośród sześciu ofert, złożoną wspólnie przez firmy Mota-Engil i Strabag. Konsorcjum zaproponowało cenę 643 mln zł. Teraz zaprotestowało konsorcjum, w skład którego wchodzi m.in. kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Fart" i Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych "Trakt", którego oferta była droższa tylko o ok. 2 mln zł. - Zarzucono, że w ofercie konsorcjum Mota-Engil i Strabag jest błąd. Analizujemy dokumentację i w piątek zapadnie decyzja w sprawie protestu - zapowiada Ewa Sayor.

Niestety, nie kończy to drogi odwoławczej. - W grę wchodzi jeszcze Urząd Zamówień Publicznych oraz sąd. Liczę jednak na rozwagę właścicieli firm - komentuje dyrektor.

Budowę zaplanowano na lata 2008-10. To najdroższa inwestycja drogowa w regionie.
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... emki_.html

Awatar użytkownika
albatros3
Posty: 183
Rejestracja: 27 października 2007, o 17:01
Lokalizacja: Kielce

Post autor: albatros3 » 19 września 2008, o 07:23

Danon pisze:Teraz zaprotestowało konsorcjum, w skład którego wchodzi m.in. kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Fart" i Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych "Trakt", którego oferta była droższa tylko o ok. 2 mln zł. - Zarzucono, że w ofercie konsorcjum Mota-Engil i Strabag jest błąd.
Czy: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Fart" i Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych "Trakt", to są te które wygrały przetarg na węzeł Kielce Północ i potem zrezygnowały z prac na nim?

Kiba69
Posty: 230
Rejestracja: 30 października 2005, o 22:58
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kiba69 » 19 września 2008, o 14:14

Nie, te firmy pierwotnie wygraly przetarg na Wezel Polnoc jako najtansza oferta, ale po rozpatrzeniu odwolan zostaly odrzucone.

j'k
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 825
Rejestracja: 18 listopada 2005, o 17:36

Post autor: j'k » 25 października 2008, o 08:58

zawsze świetna i świeża fotorelacja

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 74&page=19

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Post autor: rzeczownik » 25 października 2008, o 09:59

Czy ktoś orientuje się co do losów bocznicy kolejowej Lekomin - Wiśniówka? Czy budowa węzła oznacza definitywną jej likwidację?

j'k
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 825
Rejestracja: 18 listopada 2005, o 17:36

Post autor: j'k » 25 października 2008, o 10:47

Podobno kopalnia chciałaby uruchomić tą bocznice.
W lesie koło Lekomina resztek szyn pilnuje pan w pomarańczowej kamizelce z napisem ochrona (chroni tego co jeszce nie ukradli złodzieje)

Na moje oko pod przejazdem pod S7 na węźle Barcza jest z boku dodatkowe miejsce na tory (a może to będzie droga i wtopione razem tory kolejowe)

od moderatora (sueno): Proszę o nie cytowanie wypowiedzi, która znajduje się bezpośrednio nad Twoją.

Koval
Posty: 95
Rejestracja: 6 września 2006, o 21:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Koval » 27 października 2008, o 15:32

Witam!
Być może to drobiazg, ale jeżdżę tedy codziennie i coś mnie trafia, gdy widzę jak jest wykończany odcinek 73 Węzła. Chodzi mi konkretnie o pas rozdzielający jezdnie. Wysypana na niego warstwa humusu została w wielu miejscach rozjeżdżona przez pojazdy budowy. Zostały paskudne koleiny. Niby żaden problem - wystarczył by jeden człowiek z grabiami. Nie. Pozostawione koleiny obrastają już trawą, tylko patrzeć jak to wszystko zamarznie. I tak już zostanie. W rezultacie miast eleganckiego austriackiego trawniczka będziemy mieli polski syf. Niby szczegół, ale odbiera całą przyjemność. Ja bym tego nie odebrał...

ODPOWIEDZ