MZD Kielce - Węzeł Grunwaldzka-Żytnia/Żelazna-Armii Krajowej

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 26 lutego 2013, o 09:19

Bardzo duży problem jest w komunikacji miejskiej. Gdyby chcieć wykorzystać do jej celów Armii Krajowej/Żelazną (co przecież powinno być oczywiste) uruchamiając szybkie linie to na głównym kieleckim wężle KM (Żytnia) nie ma jak się przesiąść do autobusu jadącego tą trasą. Nie jest celowe, by wszystkie autobusy zawracały na rondzie bo to zajmuje sporo czasu i nabija wozokilometry. Jeśli zaś pojadą górą to najbliższy przystanek można zrobić kawał drogi od Żytniej, a to jest bez sensu. Na wspomnianej Opolskiej przystanek jest właśnie obok wiaduktu i autobusy jadą prosto.
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 26 lutego 2013, o 09:23

W ogóle to przystanek powinien być na wiadukcie, a osoby chcące przejść np. na Żytnią, powinny mieć zrobioną specjalną drabinę, co by zejść na dolny poziom :D .

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11635
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 26 lutego 2013, o 10:09

Tak! Mogą też mieć wręczany spadochron i sobie skakać :roll:

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 26 lutego 2013, o 10:25

Albo zainstalować od razu kolejkę linową, którą się dotrze bezpośrednio na przystanek na Żytniej czy Grunwaldzkiej albo nawet do McDonalda :D .

eMKa
Posty: 25
Rejestracja: 15 listopada 2010, o 19:34

Post autor: eMKa » 26 lutego 2013, o 18:27

Tak, albo niech wybudują teleport. Ale pieprzycie trzy po trzy...

ferdynand71
Posty: 16
Rejestracja: 7 czerwca 2011, o 22:19

Post autor: ferdynand71 » 26 lutego 2013, o 22:02

Zgadzam się z przedmówcą, konkretnie kolegą benderem. Dodam, że skrzyżowanie Al. Niepodległości, Chałubińskiego / Wawelska, Armii Ludowej w Warszawie jest zaprojektowane właśnie w taki sposób jak planuje się to zrobić na naszym węźle i jest ok. Pozdrawiam.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 26 lutego 2013, o 22:41

Na Wawelskiej / Armii Ludowej / Niepodległości w Warszawie na środku skrzyżowania pod ziemią są przystanki autobusowe (czyli odpowiednik przystanku na estakadzie w Kielcach). Na całej długości tunelu (odpowiednik naszej estakady) są też buspasy.

Wawelska / Armii Ludowej / Niepodległości nie jest zatem żadnym odpowiednikiem kieleckiego knota na Żytniej / Armii Ludowej.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 26 lutego 2013, o 23:14

Tym bardziej, że na tym skrzyżowaniu nie ma żadnej estakady, tylko tunel. Natomiast na wszystkich innych skrzyżowaniach pod estakadami w Warszawie są skrzyżowania z wyspą centralną i można na nich pojechać prosto.

ferdynand71
Posty: 16
Rejestracja: 7 czerwca 2011, o 22:19

Post autor: ferdynand71 » 27 lutego 2013, o 01:37

Oczywiście, że w przypadku warszawskim jest to tunel a nie estakada ale co do zasady organizacji ruchu, co naturalnie miałem na myśli, analogie są widoczne. Ruch odbywający się w kierunku wsch-zach jest możliwy tylko na jednym poziomie skrzyżowania (Warszawa) co ma swoje podobieństwo w projekcie węzła kieleckiego - ruch w kierunku płn-płd.
Co do komunikacji miejskiej i bus-pasów. A czy obecnie jakakolwiek linia autobusowa pokonuje to skrzyżowanie w kierunku płn-płd? Nie znam zbyt dobrze sieci połączeń komunikacji miejskiej ale ze strony ZTM wynika, że takich linii nie ma. Czemu miałyby w takim razie służyć te zatoki autobusowe na estakadzie?

mp
Posty: 251
Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice

Post autor: mp » 27 lutego 2013, o 07:51

Dzisiaj w wielu miejscach nie ma żadnych linii autobusowych lub przystanków, a powinny być tam od dawna, także to o niczym nie świadczy. A tak to zamykamy sobie możliwość prowadzenia tamtędy linii autobusowych na najbliższe 5 lat dopóki nie będziemy mogli tego przebudować, a możliwe, że i na dłużej, bo nie jest powiedziane, że po 5 będziemy dobudowywać. A sensu prowadzenia linii przez rejony w których nie ma przystanku za bardzo nie widać.

Dla przykładu mogły to być szybkie linie łączące Białogon/Podkarczówke z Dworcem a w przyszłości także z Pakoszem/Barwinkiem (po przebudowie węzła przy Kadzielni - dziś możliwy tylko ruch w 1 strone)

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 18 marca 2013, o 17:50

Zmiana organizacji ruchu na węźle Żytniej. Już ostatnia

Poważna zmiana organizacji ruchu w centrum Kielc czeka kierowców prawdopodobnie od środy. Na remontowanym węźle Żytnia małe rondo zastąpi duże, a samochody wjadą na zachodnią jezdnię ul. Żelaznej.
Nowa organizacja ruchu miała wejść w życie już w poniedziałek, ale te plany pokrzyżowała pogoda. - Jeżeli nic się nie wydarzy, wykonawca inwestycji wprowadzi ją w życie w środę - zapowiada Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg. Nowa organizacja ruchu przewiduje likwidację istniejącego tymczasowego ronda oraz wyłączenie z ruchu dotychczasowej jezdni pod nowymi estakadami. - Wedle nowej organizacji na skrzyżowaniu wprowadzony zostanie ruch okrężny, który pod estakadami będzie się odbywał po nowych drogach tymczasowych - mówi Skrzydło. Dodaje, że dla kierowców udostępnione zostaną zamknięte dotychczas zachodnie jezdnie ul. Żelaznej i Armii Krajowej. - Niestety, na drogi tymczasowe pod wiaduktem nie będą mogły wjechać pojazdy o wysokości powyżej 3,5 m. Informować o tym będzie stosowne oznakowanie oraz bramownice. Dla takich aut przygotowano objazdy przez zawrotki na ul. Żelaznej i Armii Krajowej - dodaje rzecznik. Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do czerwca, czyli do końca inwestycji.

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... z2NuXW7QMJ
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 18 marca 2013, o 18:50

Pomylili się w tytule artykułu. To wcale nie będzie "ostatnia" zmiana, bo ostatnia będzie zmiana końcowa, wprowadzająca ostateczny przebieg ruchu samochodów. Ta zmiana, będzie co najwyżej przedostatnia :) .

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5698
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 19 marca 2013, o 08:18

Jeżeli nic się nie wydarzy, wykonawca inwestycji wprowadzi ją w życie w środę - zapowiada Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.
Czy opady śniegu należy traktować jako, że coś się wydarzyło?

Awatar użytkownika
Ahmed
Posty: 239
Rejestracja: 19 maja 2008, o 17:56

Post autor: Ahmed » 19 marca 2013, o 08:26

W przypadku naszych drogowców jak najbardziej, w końcu im nie trzeba Bundeswehry im wystarczy -4 :)
Mój kraj Polska, moja Ojczyzna Świętokrzyskie, mój Dom Kielce

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 19 marca 2013, o 08:32

Coś chyba się nie udało z wymierzeniem odległości pomiędzy latarniami na szczycie wiaduktu. Mam nadzieję, że to jeszcze poprawią.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

ODPOWIEDZ