MZD Kielce - Węzeł Grunwaldzka-Żytnia/Żelazna-Armii Krajowej

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 18 września 2013, o 15:35

Zerwali namalowane oznakowanie poziome przed estakadą, ma być zmiana na inną organizację ruchu po obu stronach estakady :).

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 18 września 2013, o 19:18

Szkoda tylko, że zerwali razem z 2 cm asfaltu, więc już asfalcik nie jest ładny i gładki.
Poza tym, czy ta droga nie miała projektu?
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1785
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 18 września 2013, o 19:41

Czyżby ktoś poszedł po rozum do głowy i zamierza umożliwić wjazd na estakadę dwoma pasami?

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 18 września 2013, o 21:23

Logiczny wygląd to jedno, a badania ruchu to drugie. Wyszło że bardziej potrzebnych jest więcej pasów relacji Żelaznej z Grunwaldzką i Żytnią, niż z- i na wiadukt. Przynajmniej tak to widać na codzień. Szczerze? Nie zmieniałbym malowania.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5625
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 19 września 2013, o 10:53

Korki tworzą się na lewoskręcie z Żelaznej w Żytnią. Dwa pasy do skrętu w prawo w Grunwaldzką zazwyczaj są luźne :?
Ale w tym przypadku nie ma już możliwości zmiany malowania poziomoego.
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Awatar użytkownika
jaromlody
Posty: 482
Rejestracja: 25 grudnia 2008, o 11:34
Lokalizacja: Kielce

Post autor: jaromlody » 19 września 2013, o 13:10

nawet nie wiem czy jest możliwość zrobienia 2 pasów skrętu z żelaznej w żytnią. Bez przebudowy to się nie obędzie jest tam za ciasno.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 19 września 2013, o 13:27

Mylące jest też oznakowanie jadąc od strony dworców.
W tej chwili wszystkie trzy strzałki wskazują na wprost, dlatego wiele kierowców, zmieniając pas ruchu po zorientowaniu się ws. kierunku jazdy, przecina linie ciągłą i obszar wyłączony z ruchu tuż przed wiaduktem.
Autor oznakowania, poprzez umieszczenie ich po jednej nad każdym pasem ruchu, miał teoretycznie dobre intencje.

Znaki ze strzałkami natomiast powinny wyglądać tak (niestety teraz nie mogę dodać obrazków):
[/] [/]
Jedna na wprost, dwie obrócone w prawo o 45 stopni.

Wyglądają tak:

Wszystkie strzałki na wprost.

Przy skrzyżowaniu ze światłami, powinna być bramka kierująca:
Tarnów w lewo, Małogoszcz, Częstochowa (wg tego co jest) w prawo.
Co prawda jest ustawiony taki znak, ale jako stojący po prawej stronie jezdni - mały i niewidoczny dla kogoś, kto jedzie jedzie tamtędy pierwszy raz.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5625
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 19 września 2013, o 16:10

Ja bym napewno się pomylił, widząc strzałkę na wprost Częstochowa, Tarnów i wjechał na wiadukt. Prosto to prosto.
Co prawda strzałki znajdują się nad konkretnymi pasami ruchu jednak jako zagubiony kierowca z innego miasta nie analizował bym tego co autor oznakowania miał na myśli.
Też moim zdaniem strzałki na Tarnów i Czewę powinny być pod skosem
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 20 września 2013, o 07:30

Zmieniono oznakowanie na bramce koło Poczty.
Nowe dwa niebieskie znaki i dwie zielone tablice.
Mniej więcej tak jak pisałem.

Naprawdę trzeba nie mieć wyobraźni przy projektowaniu.
Ktoś robił to chyba pierwszy raz albo nigdy nie widział innego oznakowania.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Marcinus
Posty: 388
Rejestracja: 13 września 2007, o 23:20
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Marcinus » 20 września 2013, o 20:46

ice pisze:Korki tworzą się na lewoskręcie z Żelaznej w Żytnią. Dwa pasy do skrętu w prawo w Grunwaldzką zazwyczaj są luźne :?
Ale w tym przypadku nie ma już możliwości zmiany malowania poziomoego.
W dużej mierze winni są sami kierowcy - ruszają powoli, jakby ze strachem, że z przeciwka coś nadjedzie (z reguły nadjeżdża, tyle że skręca w lewo) poza tym wpuszczają w korek samochody ze środkowego pasa (wszyscy lokalni "pomylili się" i omijają korek przez przypadek...).
Tym nie mniej można by w godzinach szczytu wydłużyć fazę dla skręcających w lewo z Żelaznej kosztem skręcających w prawo z Armii Krajowej (tam są chyba 2 pasy?).

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 21 września 2013, o 19:25

Ogólnie, to kiedyś, dawno temu ktoś nie pomyślał, żeby zrobić zjazd z AK w kierunku Kadzielni.
Teoretycznie jest możliwość takiego przejazdu ale nikt jej nie używa - zjazd koło Iskry, pod wiaduktem i wjazd na Krakowską w kierunku Kadzielni.
Może były takie plany, wiele ulic nie posiada docelowych rozwiązań.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

barthez
Posty: 22
Rejestracja: 3 stycznia 2013, o 14:05

Post autor: barthez » 2 października 2013, o 08:48

Jadąc od strony poczty do Grunwaldzkiej przy studzienkach jest już nierówny asfalt

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3622
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 17 października 2013, o 13:40

Czyżby coś przeciekało? Przejście południowe, stan na wczoraj. Od strony Mielczarskiego/Urzędniczej:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Od strony Armii Krajowej (są już pierwsze stalaktyty):
Obrazek
Obrazek

A to nowo zrobione wejście do domu Wojciecha Lubawskiego. Prezydent właśnie odebrał prace i zapłacił fachowcom:

Obrazek

Oczywiście żartowałem. Gdyby to były schodki do prywatnego domu prezydenta, on rzecz jasna pogoniłby takich fachowców, nie zapłacił im ani złotówki i jeszcze by się postarał, aby nikt znajomy ich nie najął. Tu jednak jest inwestycja miejska - nowo zrobione schodki obok powyższego przeciekającego przejścia - zlecone, nadzorowane i odebrane w imieniu prezydenta przez jego ulubionych fachowców czyli Miejski Zarząd Dróg.
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
Boss
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1160
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Boss » 17 października 2013, o 13:47

przejście pomażą "graficiarze" i nie będzie widać a schody zarosną trawą i też nie będzie widać :P

Awatar użytkownika
spidimarcin
Posty: 207
Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: spidimarcin » 17 października 2013, o 16:01

Z tymi tunelami jest jakaś masakra, od początku coś tam przeciekało i w tym miejscu zawsze są kałuże i nikt z tym nic nie robi :evil:

ODPOWIEDZ