MZD Kielce - Węzeł Grunwaldzka-Żytnia/Żelazna-Armii Krajowej
A czy zwrócił może ktoś z was, że nigdzie na terenie węzła nie postawiono dodatkowych koszy,a niektóre zlikwidowano. Muszę zrobić zdjęcia bo już zrobiły się małe wysypiska na odcinku urzędnicza grunwaldzka na mielczarskiego. Nie ma tam, żadnego kosza nawet na przystanku.W obrębie skrzyżowań i tuneli też nic nie postawiono, a ludzie wyrzucają śmieci z mcdonalda.
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Poprawiają wgniecione krawężniki na Grunwaldzkiej. Pytanie się rodzi czy koszt wykonania krawężnika bez płytki chodnikowej przeciwdziałającej wgniataniu, a następnie remontu takiego krawężnika, nie jest większy niż wykonania od razu z płytką chodnikową? Eh... Śmiechu warte, szczególnie jak widać 3 ślady po dwóch kolejnych przesuwaniach pasa oddzielającego buspas.
Ciekawy artykuł, który odnosi się do wszystkich dróg, i wyjaśnia po części pewne absurdy: http://www.sobieski.org.pl/trudna-droga ... eczenstwa/
Polskie przepisy określające parametry i wygląd dróg, zarówno te wywodzące się z Prawa budowlanego, jak i Prawa o ruchu drogowym, hołdują w dużej mierze modernistycznym paradygmatom z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Przykładem niech będzie, że nawet w miastach zaleca się stosowanie minimalnych pasów szerokości, które są zbliżone do standardów… autostrad. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie w §15 ust. 1 ustala szerokość pasa ruchu na ulicach zbiorczych w obszarach zabudowanych – jednej z najbardziej popularnych w miastach kategorii technicznej – taką samą jak na autostradzie – 3,50 m. (...) W efekcie tak zaprojektowana infrastruktura drogowa prowokuje do szybszej jazdy, a ustawianie w takim miejscu fotoradaru odbierane jest jako opresja wobec użytkowników dróg.
Ciekawy artykuł, który odnosi się do wszystkich dróg, i wyjaśnia po części pewne absurdy: http://www.sobieski.org.pl/trudna-droga ... eczenstwa/
Polskie przepisy określające parametry i wygląd dróg, zarówno te wywodzące się z Prawa budowlanego, jak i Prawa o ruchu drogowym, hołdują w dużej mierze modernistycznym paradygmatom z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Przykładem niech będzie, że nawet w miastach zaleca się stosowanie minimalnych pasów szerokości, które są zbliżone do standardów… autostrad. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie w §15 ust. 1 ustala szerokość pasa ruchu na ulicach zbiorczych w obszarach zabudowanych – jednej z najbardziej popularnych w miastach kategorii technicznej – taką samą jak na autostradzie – 3,50 m. (...) W efekcie tak zaprojektowana infrastruktura drogowa prowokuje do szybszej jazdy, a ustawianie w takim miejscu fotoradaru odbierane jest jako opresja wobec użytkowników dróg.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."
więcej na: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... ECIA_.html"...na prawym pasie jezdni ul. Grunwaldzkiej, na kilkunastometrowym odcinku, jest koleina, której głębokość ma do 10 milimetrów - potwierdza nasze ustalenia rzecznik".
Pozdrawiam
mehow
mehow
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
Żelazna była jedną z niewielu, jak nie jedyną jezdnią w Kielcach, która przez lata od jej remontu w ogóle się nie koleinowała mimo, iż częstokroć samochody stały tam w korku. Na początku przebudowy zrobiłem zdjęcia przekroju jezdni, ile tam było tego betonu asflatowego + ścieralnej z 50 cm..? Kolein żadnych. Ciekawe ile w obecnym projekcie przewidzieli.