MZD Kielce - Węzeł Grunwaldzka-Żytnia/Żelazna-Armii Krajowej
- Sebastian
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 535
- Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
- Lokalizacja: WIETRZNIA
Miejski Zarząd Dróg w Kielcach informuje, że od dnia 29.06.2012 r (piątek) zostanie wprowadzona, nowa tymczasowa organizacja ruchu w obrębie budowanego węzła Żytnia.
Zamknięte zostaną zachodnie jezdnie ul. Żelaznej i ul. Armii Krajowej, po których dotychczas odbywał się ruch. (to jezdnie od strony dworca PKP). Ruch zostanie przeniesiony na zmodernizowane jezdnie wschodnie w/w ulic (jezdnie w kierunku ul. Czarnowskiej). Powyższa zmiana wiązać się będzie z przesunięciem tymczasowego ronda bliżej ul. Żytniej.
Zmianie ulegną także kierunki ruchu na ulicach Złotej i Wspólnej. Na ulicy Złotej obowiązywał będzie ruch jednokierunkowy od strony ul. Żelaznej do wysokości jadłodajni „Sprint”. Dalszy odcinek do skrzyżowania z ul. Paderewskiego będzie dwukierunkowy.
Na ulicy Wspólnej także obowiązywał będzie ruch jednokierunkowy od wysokości Banku Zachodniego do ul. Żelaznej. Odcinek ul. Wspólnej pomiędzy ul. Paderewskiego a siedzibą banku będzie dwukierunkowy.
http://www.mzd.kielce.pl/
Zamknięte zostaną zachodnie jezdnie ul. Żelaznej i ul. Armii Krajowej, po których dotychczas odbywał się ruch. (to jezdnie od strony dworca PKP). Ruch zostanie przeniesiony na zmodernizowane jezdnie wschodnie w/w ulic (jezdnie w kierunku ul. Czarnowskiej). Powyższa zmiana wiązać się będzie z przesunięciem tymczasowego ronda bliżej ul. Żytniej.
Zmianie ulegną także kierunki ruchu na ulicach Złotej i Wspólnej. Na ulicy Złotej obowiązywał będzie ruch jednokierunkowy od strony ul. Żelaznej do wysokości jadłodajni „Sprint”. Dalszy odcinek do skrzyżowania z ul. Paderewskiego będzie dwukierunkowy.
Na ulicy Wspólnej także obowiązywał będzie ruch jednokierunkowy od wysokości Banku Zachodniego do ul. Żelaznej. Odcinek ul. Wspólnej pomiędzy ul. Paderewskiego a siedzibą banku będzie dwukierunkowy.
http://www.mzd.kielce.pl/
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...
- Wizard
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1036
- Rejestracja: 16 stycznia 2007, o 22:49
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Przyspieszenie na budowie węzła Żelazna. Budują ścianki Larsena
Ostatnie przygotowania do budowy przejścia podziemnego trwają na budowie węzła Żelazna. - Potrzebne są dodatkowe zabezpieczenia, m.in. ze względu na stosunkowo wysoki poziom wód gruntowych. Trzeba też ustabilizować teren, by w czasie prac nie osunęły się hałdy ziemi - mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.
Dlatego drogowcy montują w ziemi metalowe 12-metrowe konstrukcje. - To tzw. ścianki Larsena, które są wciskane w ziemię palownicą - tłumaczy Skrzydło.
Ta metoda pozwala zminimalizować drgania, które mogłyby uszkodzić konstrukcję pobliskich budynków. - Prace powinny zakończyć się w ciągu tygodnia. Potem przystąpimy do budowy przejścia podziemnego, a to z kolei potrwa około trzech miesięcy - mówi Skrzydło. Jesienią od strony ronda Herlinga-Grudzińskiego na ulicę 1 Maja ma wrócić ruch samochodowy. - To pozwoli odciążyć ulicę Czarnowską, a potem ograniczyć na niej ruch. Wkrótce mają się tam rozpocząć prace budowlane - dodaje rzecznik MZD.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ianki.html
Ostatnie przygotowania do budowy przejścia podziemnego trwają na budowie węzła Żelazna. - Potrzebne są dodatkowe zabezpieczenia, m.in. ze względu na stosunkowo wysoki poziom wód gruntowych. Trzeba też ustabilizować teren, by w czasie prac nie osunęły się hałdy ziemi - mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.
Dlatego drogowcy montują w ziemi metalowe 12-metrowe konstrukcje. - To tzw. ścianki Larsena, które są wciskane w ziemię palownicą - tłumaczy Skrzydło.
Ta metoda pozwala zminimalizować drgania, które mogłyby uszkodzić konstrukcję pobliskich budynków. - Prace powinny zakończyć się w ciągu tygodnia. Potem przystąpimy do budowy przejścia podziemnego, a to z kolei potrwa około trzech miesięcy - mówi Skrzydło. Jesienią od strony ronda Herlinga-Grudzińskiego na ulicę 1 Maja ma wrócić ruch samochodowy. - To pozwoli odciążyć ulicę Czarnowską, a potem ograniczyć na niej ruch. Wkrótce mają się tam rozpocząć prace budowlane - dodaje rzecznik MZD.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ianki.html
Every dream has a price
KPRB pilnuje planu na węźle Żytnia
Choć zmienił się lider inwestycji, nie będzie opóźnień przy budowie węzła Żytnia. Drogowcy budują tunel pod wiaduktami, a całość prac ma się zakończyć 10 grudnia.
- Wszystko idzie zgodnie z planem. Wykonawca także nie skierował do nas żadnego pisma, w którym domagałby się wydłużenia terminu. Dla nas oznacza to, że inwestycja będzie gotowa na czas - informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Przypomnijmy, że prace przy budowie estakady nad ul. Żytnią w Kielcach zostały wznowione na początku czerwca, po zmianie lidera konsorcjum odpowiedzialnego za budowę. Obowiązki firmy Radko z Oświęcimia przejęło Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Budowlanych. Wartość inwestycji to 39 mln zł. Aktualnie drogowcy budują tunel dla pieszych i rowerzystów. W tym celu w nasyp wciskana jest specjalna betonowa konstrukcja. Potem tunel trzeba będzie jeszcze wykończyć.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ECIA_.html
Choć zmienił się lider inwestycji, nie będzie opóźnień przy budowie węzła Żytnia. Drogowcy budują tunel pod wiaduktami, a całość prac ma się zakończyć 10 grudnia.
- Wszystko idzie zgodnie z planem. Wykonawca także nie skierował do nas żadnego pisma, w którym domagałby się wydłużenia terminu. Dla nas oznacza to, że inwestycja będzie gotowa na czas - informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Przypomnijmy, że prace przy budowie estakady nad ul. Żytnią w Kielcach zostały wznowione na początku czerwca, po zmianie lidera konsorcjum odpowiedzialnego za budowę. Obowiązki firmy Radko z Oświęcimia przejęło Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Budowlanych. Wartość inwestycji to 39 mln zł. Aktualnie drogowcy budują tunel dla pieszych i rowerzystów. W tym celu w nasyp wciskana jest specjalna betonowa konstrukcja. Potem tunel trzeba będzie jeszcze wykończyć.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ECIA_.html
Ostatnio zmieniony 19 lipca 2012, o 13:44 przez Sirek1, łącznie zmieniany 1 raz.
- sueno
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
- Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
- Kontakt:
to KPRD a nie KPRB. Zwróciłem matołkom uwagę na forum GW. Może przeczytają i zmienią
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Jak podejrzane typy będą szły po ciemnej stronie ekranów, to pójdziesz sobie od strony ulicy, na luzaku.emilus08 pisze:Skoro chodni jest za ekranami, to może mi ktoś wyjaśnić po co tyle kostki przed nim. Przy najmniej by mogli go szerszego zrobić... Ech... Ręce opadają...
MZD dba o bezpieczństwo mieszkańców.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Fotorelacja z 21 lipca
Autorzy zdjęć Clavius i Baux
Mam nadzieję, że w naszym pięknym kraju i mieście wybuchnie "afera ekranowa". Bo to co jest budowane w centrach miast to zbrodnia. Przecież to jest jakaś cholerna zmowa!!
Mam nadzieję, że w naszym pięknym kraju i mieście wybuchnie "afera ekranowa". Bo to co jest budowane w centrach miast to zbrodnia. Przecież to jest jakaś cholerna zmowa!!
Ostatnio zmieniony 21 lipca 2012, o 16:19 przez Clavius, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomasz2719
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 867
- Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
- Lokalizacja: Kielce
Niekoniecznie. Wg mnie budowana konstrukcja zostanie wsunięta w skarpę obok wiaduktu na ul. Mielczarskiego tworząc tunel pod tym wiaduktem. Podobna konstrukcja była wybudowana wcześniej i została wsunięta pod wiadukt kolejowy.tomasz2719 pisze:A właśnie. Jak widać nawet na zdjęciu, tunel pieszo-rowerowy będzie jednym długim tunelem w odróżnieniu do tego co jest po drugiej stronie drogi.