MZD Kielce - Węzeł Grunwaldzka-Żytnia/Żelazna-Armii Krajowej
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Domyślam się że w jednym czasie chcieliby wykonać deskowanie podpór i ułożyć wszystkie belki, a potem wszystko naraz zalać, żeby już nie było więcej przerw technologicznych w podporach. Belki w przęśle głównym, a pozostałe dwa mniejsze przęsła - monolitycznie, coś jak Żniwna nad S74. Ale ręki nie dam sobie uciąć.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."
- tomasz2719
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 867
- Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
- Lokalizacja: Kielce
Ja osobiście nie znam się totalnie na wytrzymałości itp. Natomiast wiem, że takie budowle już istnieją na tym świecie i jakoś nic im nie jest Tzn. nie wiem jakie budowle były budowane taką metodą, ale zapewne jakieś były skoro u nas się na nią powołali.
Ostatnio zmieniony 13 marca 2012, o 23:27 przez tomasz2719, łącznie zmieniany 1 raz.
ma być 20 i ułożenie jednej zajmuje godzinę. Pierwszej nocy rozstawienie dźwigu i dociążenie go zajęło 2 godziny. Dziś w nocy mają ułożyć 6-7 belek, bo dzwig stoi. Acha i w ogole to podobno Radko radzi sobie nad podziw sprawniejaromlody pisze:czy wiadomo ile tych belek ma być i ile w ciągu jednej nocy udaje im się podnieść
Nie kłóć się z głupim, bo postronni nie zauważą różnicy - chińskie przysłowie
- andrzeej
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1786
- Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
- Lokalizacja: KOM
Chyba się nie zrozumieliśmy. Chodziło mi o wytrzymałość tymczasowego "rusztowania", na którym będą leżały belki do czasu zbudowania docelowych podpór (tych w kształcie litery V).tomasz2719 pisze:Ja osobiście nie znam sie totalnie na wytrzymałości itp. Natomiast wiem, że takie budowle juz istnieją na tym świecie i jakoś nic im nie jest Tzn. nie wiem jakie budowle były budowane taką metoda, ale zapewne jakieś były skoro u nas się na nią powołali.
Tak w skrócie belki T są zabetonowywane wraz z poprzecznicami podporowymi dlatego trzeba je podeprzec na czas betonowania. Tyle że na ogół poprzecznica wraz belkami tworzy pewien monolit i cała konstrukcja po zabetonowaniu i uzyskaniu odpowiedniej wytrzymałosci jest opierana na łożyskach znajdujacych się na przyczółkach/filarach itd. Tutaj sytuacja jest troszkę inna ponieważ z tego co widać filary nie beda posiadac łożysk wiec ich głowice w kształcie V bedą betonowane wraz z poprzecznicami i belkami T tworzy to pewien schemat typowej sztywnej ramy żelbetowej bez możliwosci ich przesuwu w żadnym kierunku. Stad wydaje mi się że wykonawca bedzie wykonywać te trzy czynnosci na raz zamiast wykonywac je pokolei dlatego to tak wyglada. I bardzo dobrze. Można by to zrobić pewnie inaczej ale dłużej i na pewno chodzi o szybszy czas realizacji. Newralgiczne i ruchliwe skrzyżowanie. Patrzać na zdjecia i po tym co zostało już zrobione uwage zwracają sporej szerokosci poprzecznice podpór pośrednich. Aż wydaje mi sie to malo realne ale mozliwe i ciekawie rozwiazane. Zobaczymy co bedzie dalej.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lutego 2012, o 08:45
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Grunwaldzka "wczoraj"...
... i "dziś":
Stary typ konstrukcji nawierzchni, z dwóch nie trzech zasadniczych warstw. Warstwa jezdna z betonu asfaltowego, i podbudowa z kruszywa, m.in. margli, które co normalne nieco się już zlasowały. Wszystko razem nie zmienia faktu że droga służyła bez dziur przez wiele lat, a że projektowana była na obciążenia po staremu, to współcześnie powstawały koleiny. Uwgaę zwraca grubość całej konstrukcji, ponad pół metra.
... i "dziś":
Stary typ konstrukcji nawierzchni, z dwóch nie trzech zasadniczych warstw. Warstwa jezdna z betonu asfaltowego, i podbudowa z kruszywa, m.in. margli, które co normalne nieco się już zlasowały. Wszystko razem nie zmienia faktu że droga służyła bez dziur przez wiele lat, a że projektowana była na obciążenia po staremu, to współcześnie powstawały koleiny. Uwgaę zwraca grubość całej konstrukcji, ponad pół metra.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lutego 2012, o 08:45
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Nie znam się na budowie dróg, ale pamiętam, jak po zjednoczeniu Niemiec jechałem przez były NRD-ówek. Tam ten przekrój budowanych dróg był o wiele solidniejszy. Pod grubą warstwą asfaltu było z pół metra betonu a pod nim jeszcze z pół metra żwiru i tłucznia.
Czy to dobrze czy to źle, kto to wie, kto to wie..