MZD Kielce - Węzeł Grunwaldzka-Żytnia/Żelazna-Armii Krajowej

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
jaromlody
Posty: 482
Rejestracja: 25 grudnia 2008, o 11:34
Lokalizacja: Kielce

Post autor: jaromlody » 13 marca 2012, o 18:45

czy wiadomo ile tych belek ma być i ile w ciągu jednej nocy udaje im się podnieść

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 13 marca 2012, o 20:54

Nie znam się na budowie mostów, ale patrząc okiem laika czegoś nie rozumiem - dlaczego belki są kładzione na tych żółtych rusztowaniach, skoro podpory nie są gotowe nawet w połowie? Nie lepiej najpierw zbudować podpory i dopiero na nich kłaść belki?

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 915
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce Czarnów

Post autor: Petras » 13 marca 2012, o 21:18

Domyślam się że w jednym czasie chcieliby wykonać deskowanie podpór i ułożyć wszystkie belki, a potem wszystko naraz zalać, żeby już nie było więcej przerw technologicznych w podporach. Belki w przęśle głównym, a pozostałe dwa mniejsze przęsła - monolitycznie, coś jak Żniwna nad S74. Ale ręki nie dam sobie uciąć.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 13 marca 2012, o 21:34

Niby logiczne z tym, że podpory są w kształcie litery V, więc ta konstrukcja, na której są układane podpory nie jest szalunkiem podpór. Zastanawiam się jeszcze, na ile stabilna jest ta konstrukcja i czy nie ma ryzyka, że te kilkaset ton betonu spadnie..

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 13 marca 2012, o 21:46

Ja osobiście nie znam się totalnie na wytrzymałości itp. Natomiast wiem, że takie budowle już istnieją na tym świecie i jakoś nic im nie jest :) Tzn. nie wiem jakie budowle były budowane taką metodą, ale zapewne jakieś były skoro u nas się na nią powołali.
Ostatnio zmieniony 13 marca 2012, o 23:27 przez tomasz2719, łącznie zmieniany 1 raz.

blitzaaa
Posty: 41
Rejestracja: 9 grudnia 2010, o 23:22
Lokalizacja: powiatowy

Post autor: blitzaaa » 13 marca 2012, o 22:26

jaromlody pisze:czy wiadomo ile tych belek ma być i ile w ciągu jednej nocy udaje im się podnieść
ma być 20 i ułożenie jednej zajmuje godzinę. Pierwszej nocy rozstawienie dźwigu i dociążenie go zajęło 2 godziny. Dziś w nocy mają ułożyć 6-7 belek, bo dzwig stoi. Acha i w ogole to podobno Radko radzi sobie nad podziw sprawnie
Nie kłóć się z głupim, bo postronni nie zauważą różnicy - chińskie przysłowie

Marcinus
Posty: 388
Rejestracja: 13 września 2007, o 23:20
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Marcinus » 13 marca 2012, o 22:29

jaromlody pisze:czy wiadomo ile tych belek ma być i ile w ciągu jednej nocy udaje im się podnieść
Dzisiaj po pierwszej nocy były zamontowane 3, lub 4 belki. Nie miałem jak się przyglądać - trzeba było kontrolować kierowcę jadącego przede mną ;)

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 13 marca 2012, o 23:20

tomasz2719 pisze:Ja osobiście nie znam sie totalnie na wytrzymałości itp. Natomiast wiem, że takie budowle juz istnieją na tym świecie i jakoś nic im nie jest :) Tzn. nie wiem jakie budowle były budowane taką metoda, ale zapewne jakieś były skoro u nas się na nią powołali.
Chyba się nie zrozumieliśmy. Chodziło mi o wytrzymałość tymczasowego "rusztowania", na którym będą leżały belki do czasu zbudowania docelowych podpór (tych w kształcie litery V).

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 14 marca 2012, o 17:45

Mi się wydaje, że wytrzymałość tymczasowych rusztowań to około 20 belek :P
Po pierwszej nocy były 4 belki, dziś jest już 10.
Także jeśli ma być ich 20 to pewnie pojutrze będzie już komplet.

Gloster
Posty: 27
Rejestracja: 11 marca 2009, o 18:36

Post autor: Gloster » 14 marca 2012, o 19:40

Tak w skrócie belki T są zabetonowywane wraz z poprzecznicami podporowymi dlatego trzeba je podeprzec na czas betonowania. Tyle że na ogół poprzecznica wraz belkami tworzy pewien monolit i cała konstrukcja po zabetonowaniu i uzyskaniu odpowiedniej wytrzymałosci jest opierana na łożyskach znajdujacych się na przyczółkach/filarach itd. Tutaj sytuacja jest troszkę inna ponieważ z tego co widać filary nie beda posiadac łożysk wiec ich głowice w kształcie V bedą betonowane wraz z poprzecznicami i belkami T tworzy to pewien schemat typowej sztywnej ramy żelbetowej bez możliwosci ich przesuwu w żadnym kierunku. Stad wydaje mi się że wykonawca bedzie wykonywać te trzy czynnosci na raz zamiast wykonywac je pokolei dlatego to tak wyglada. I bardzo dobrze. Można by to zrobić pewnie inaczej ale dłużej i na pewno chodzi o szybszy czas realizacji. Newralgiczne i ruchliwe skrzyżowanie. Patrzać na zdjecia i po tym co zostało już zrobione uwage zwracają sporej szerokosci poprzecznice podpór pośrednich. Aż wydaje mi sie to malo realne ale mozliwe i ciekawie rozwiazane. Zobaczymy co bedzie dalej.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 15 marca 2012, o 03:04

Wybaczcie jakość, ale nie pomyślałem o wzięciu statywu:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Zdzisław S.
Posty: 231
Rejestracja: 14 lutego 2012, o 08:45
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Zdzisław S. » 17 marca 2012, o 21:51

Wracam tamtędy z pracy, to fotki robione komórką z samochodu. Na środkowych widać szczegóły konstrukcji rusztowań 8)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Czy to dobrze czy to źle, kto to wie, kto to wie..:)

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 915
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce Czarnów

Post autor: Petras » 22 marca 2012, o 22:24

Grunwaldzka "wczoraj"...

Obrazek

... i "dziś":

Obrazek

Stary typ konstrukcji nawierzchni, z dwóch nie trzech zasadniczych warstw. Warstwa jezdna z betonu asfaltowego, i podbudowa z kruszywa, m.in. margli, które co normalne nieco się już zlasowały. Wszystko razem nie zmienia faktu że droga służyła bez dziur przez wiele lat, a że projektowana była na obciążenia po staremu, to współcześnie powstawały koleiny. Uwgaę zwraca grubość całej konstrukcji, ponad pół metra.

Obrazek
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

ToMi
Posty: 68
Rejestracja: 21 lutego 2009, o 11:36
Lokalizacja: wziąć na piwo ?

Post autor: ToMi » 22 marca 2012, o 23:00

Chciałem spytać czy ulica R. Mielcarskiego też będzie remontowana od ul. Krakowskiej do 1 maja na całej długości ?

Zdzisław S.
Posty: 231
Rejestracja: 14 lutego 2012, o 08:45
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Zdzisław S. » 22 marca 2012, o 23:03

Nie znam się na budowie dróg, ale pamiętam, jak po zjednoczeniu Niemiec jechałem przez były NRD-ówek. Tam ten przekrój budowanych dróg był o wiele solidniejszy. Pod grubą warstwą asfaltu było z pół metra betonu a pod nim jeszcze z pół metra żwiru i tłucznia.
Czy to dobrze czy to źle, kto to wie, kto to wie..:)

ODPOWIEDZ