GDDKiA Kielce - [S7] Skarżysko - Występa

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 25 lutego 2008, o 12:05

Koval, policz sobie jeszcze raz. 2009 - pierwszy rok, 2010 - drugi rok. Przecież jak GDDKiA mówi, że chce skończyć w 2010r, to nie w styczniu, a w grudniu.
I przeczytaj sobie jeszcze raz artykuł, a zwłaszcza końcówkę:
Małgorzata Pawelec pisze:Wszystko wskazuje na to, że pod koniec 2010 roku po najruchliwszym w regionie świętokrzyskim fragmencie drogi nr 7 Kielce - Skarżysko popędzimy ekspresowo. Będzie to pierwszy tak długi dwujezdniowy fragment trasy w naszym województwie.
Jeżpir

Koval
Posty: 95
Rejestracja: 6 września 2006, o 21:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Koval » 25 lutego 2008, o 18:51

Jezpir - popatrz. Hipotetyczny początek - n.p. październik 2008. Pierwsza rocznica - pażdziernik 2009. zakończenie budowy - październik 2010 :)

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 26 lutego 2008, o 08:57

Pażywiom - uwidzim. A jak na razie to mamy pozwolenie na budowę i to w dodatku nieprawomocne. Czyli jak nikt nie oprotestuje, to za dwa tygodnie można będzie ogłaszać przetarg. Kolejne 2 miesiące na przygotowanie oferty. Rozstrzygnięcie, protesty.... Jak w tym roku rozstrzygnie się przetarg i wybiorą wykonawcę, to będzie wszystko. Jakiekolwiek roboty jakie się zaczną, to mogą być prace przygotowawcze. Trudno to będzie nazwać budową (raczej organizacją budowy).
Niestety jestem w tym przypadku pesymistą. Nie wierzę w rozpoczęcie robót w tym roku.
Jeżpir

Awatar użytkownika
Wizard
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1036
Rejestracja: 16 stycznia 2007, o 22:49
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Wizard » 26 lutego 2008, o 10:01

Myślę, że nie będzie tak źle. Pod koniec roku powinni już zacząć "budować". 8) Dzisiaj jechałem E7 do Warszawy i zaczyna to ładnie wyglądać. Od Jedlińska prace nad S7 są już na ukończeniu, ustawiają ekrany, został około kilometrowy odcinek jezdni do obwodnicy w Białobrzegach. Za Białobrzegami też prace ruszyły, na większości odcinka do Grójca sporo się dzieje. :)
Every dream has a price

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 12 marca 2008, o 03:50

Wycinają pod "siódemkę”

Wielkie, specjalistyczne maszyny do wycinki drzew wjechały do lasu, który trzeba wyciąć pod nowy, ekspresowy odcinek drogi nr 7 Skarżysko - Występa.


Drogowcy mają czas do końca marca, bo potem zaczyna się trwający pięć miesięcy okres ochronny w lasach.

Jest już pozwolenie na budowę 17-kilometrowego odcinka "siódemki”, który połączy obwodnicę Skarżyska z budowanym właśnie węzłem Kielce-Północ.

PRZED PRZETARGIEM

Najdroższa, bo szacowana na pół miliarda złotych inwestycja świętokrzyska ma ruszyć jeszcze w tym roku. Przetargu na budowę jeszcze nie było, ale drogowcy zaczęli już wycinkę drzew pod drogę.

- Ogłosiliśmy wcześniej odrębny przetarg na te prace, ponieważ od kwietnia do końca sierpnia nie można ich wykonywać, ze względu na okres ochronny dla roślin i zwierząt. Takie było uzgodnienie z ochroną środowiska - mówi Andrzej Pająk, kierownik projektu z kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Tymczasem w ciągu miesiąca może rozpocząć się przetarg. Jeśli zostanie on szybko rozstrzygnięty, chcemy, aby wykonawca od razu wszedł na przygotowany teren, a nie czekał do jesieni z rozpoczęciem prac, z powodu drzew.

We wtorek specjalistyczna firma zajmująca się wycinką sprowadziła ogromny kombajn, który ścina, segreguje i układa drzewa. Prace zaczęły się w okolicach Suchedniowa i Ostojowa. - Teren wycinki jest chroniony przed złodziejami, ponieważ wszystkie drzewa będą zewidencjonowane i wystawione na licytację - dodaje Andrzej Pająk.

DWA LATA I KONIEC

Budowa odcinka drogi nr 7 Skarżysko - Występa ma trwać dwa lata. W ramach inwestycji, wpisanej na listę tych realizowanych do Euro 2012, powstaną trzy estakady, dwa mosty, osiem wiaduktów i dwa węzły - w Suchedniowie i Zaleziance. Trzeba będzie wyburzyć kilkanaście domów i budynków gospodarczych i zrobić 2 miliony metrów sześciennych wykopów. Ten odcinek "siódemki” będzie przebiegał po zupełnie nowym torze, z wyjątkiem fragmentu od Skarżyska do Baranowskiej Góry, na którym zostanie dobudowana druga jezdnia do istniejącej drogi nr 7. Na pozostałym fragmencie do Występy trasa będzie oddalona o kilkaset metrów na zachód od obecnej. Będzie ona spełniała wszystkie parametry drogi ekspresowej, a więc będzie można na nią wjechać tylko w specjalnych miejscach. Skrzyżowania jednopoziomowe zostaną zastąpione węzłami. Funkcję łącznika z okolicznymi terenami będzie spełniać obecna droga nr 7.

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /337861277

Awatar użytkownika
Wizard
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1036
Rejestracja: 16 stycznia 2007, o 22:49
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Wizard » 12 marca 2008, o 12:10

Bardzo dobra wiadomość :D
Every dream has a price

Roberto
Posty: 44
Rejestracja: 25 stycznia 2008, o 14:56

Post autor: Roberto » 15 kwietnia 2008, o 07:23

Poręba czeka na wynik przetargu

Drogowcy ogłosili przetarg na budowę kolejnego odcinka ekspresowej "siódemki" przez region świętokrzyski. Rozpocznie się ona prawdopodobnie w wakacje i może kosztować nawet pół miliarda euro.
Chodzi o 17-kilometrowy odcinek od Skarżyska do Występy, czyli kieleckiego węzła Północ. - Aż odetchnęłam, gdy nacisnęłam klawisz enter i zatwierdziłam ogłoszenie do publikacji. Mamy już całą dokumentację i grunt. Teraz wystarczy tylko budować - cieszy się Ewa Sayor, szefowa kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach. To będzie pierwsza inwestycja kieleckiej GDDKiA zrealizowana za pieniądze unijne. - Na tym etapie nie mogę zdradzić, ile będzie kosztowała. To zależy od wyniku przetargu - mówi Sayor. Ale już wcześniej drogowcy informowali, że wartość inwestycji, której realizacja potrwa dwa lata, to 400-500 mln zł.

3-kilometrowy odcinek drogi ma przebiegać śladem obecnej "siódemki". Resztę poprowadzono głównie przez las, a drzewa na potrzeby inwestycji już wycięto. - To było konieczne, bo zgodnie z decyzją środowiskową można było je wycinać do końca marca albo dopiero w listopadzie. Liczę, że ta budowa ruszy już w wakacje - mówi Sayor.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
Coś autor ma problemy z tymi milionami bo raz euro raz zł:)

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 15 kwietnia 2008, o 10:28

Oby nie było żadnych opóźnień. Cieszę się bardzo z tej inwestycji. To druga po Węźle Północ tak wielka inwestycja drogowa w naszym regionie. Trzymam mocno kciuki. :D
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.

Koval
Posty: 95
Rejestracja: 6 września 2006, o 21:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Koval » 15 kwietnia 2008, o 11:17

Denerwuje mnie kryterium wyboru - najniższa cena. Nie wiem, czy jest to wymóg unijny, czy nasz rodzimy wymysł. Mógłby to wygrać STRABAG, ale jeżeli to ma być najtaniej to chyba nie ma na to szans?

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 15 kwietnia 2008, o 12:33

Koval pisze:Denerwuje mnie kryterium wyboru - najniższa cena. Nie wiem, czy jest to wymóg unijny, czy nasz rodzimy wymysł.
Nasz Ci to rodzinny wymysł. Ustawa Prawo zamówień publicznych zakazuje ustalania kryteriów wyboru dotyczących właściwości wykonawcy, tzn. że nie można uczynić jednym z kryteriów oceny ofert doświadczenia czy potencjału technicznego lub ekonomicznego oferenta (jak to było niegdyś). Natomiast można dodać punkty, np. za skrócenie terminu czy okres gwarancji. Ale trzeba się liczyć z tym, że jak inwestycję skończy się wcześniej, to i wcześniej trzeba za nią zapłacić. W tym przypadku dochodzą częstsze i większe kwoty faktur częściowych czy przejściowych (zależnie od treści umowy). Choć nie powinno być problemu z kasą, bo wszem i wobec pisze się i mówi, że pieniądze są.
Założenie pewnie jest takie:
1. Termin wykonania zamówienia jest narzucony z góry i dość wyśrubowany, więc pewnie nikt nie pokusi się o skrócenie.
2. Gwarancji nikt rozumny na drogi dłuższej jak 3 lata nie da.
Wniosek: po co dawać możliwość "nastukania" punktów za inne kryteria przy jednoczesnym podniesieniu ceny (można dać 1 mln zł drożej, a realizację miesiąc krócej i suma punktów będzie taka sama), skoro można mieć spokojną głowę, jak przyjdzie kontrola i zapyta dlaczego wybrano ofertę droższego wykonawcy, skoro można było tańszego. Niestety nikt w NIK-u czy RIO nie rozumie, że najtańszy nie znaczy najlepszy. Zapewnienie sobie spokojnej głowy w zakresie wyboru "odpowiedniego" wykonawcy uzyskuje się poprzez ustalenie tzw. warunków brzegowych (doświadczenie w realizacji, posiadany sprzęt i ilość pracowników). I tu jest wg mnie clue sprawy. Im większa jest inwestycja, tym większe się ma wymagania od wykonawcy. Poniekąd jest to słuszne, ale... Czy firma, która wykonała kiedyś 50km drogi ekspresowej czy dwujezdniowej klasy GP nie umie wykonać 100km autostrady? Umie. A przeważnie warunkiem brzegowym dla przetargu na 100km autostrady jest wykonanie w ciągu ostatnich 3 lat dwóch czy trzech podobnych zamówień, którymi są odcinki autostrady o porównywalnej długości. Przecież to paranoja. Gdzie polskie firmy miały nabrać doświadczenia w budowie autostrad, skoro w Polsce w ostatnim czasie się ich nie budowało lub budowało sporadycznie i mało? Wniosek: polskie firmy, które de facto realizują kontrakty muszą podpierać się doświadczeniem firm europejskich tworząc konsorcja. A firma zachodnia każe sobie sporo płacić (ustalając odpowiednią marżę) za taką "pomoc" w wygraniu przetargu. W konsekwencji oczywiście tę marże płaci inwestor, czyli państwo, czyli my jako płatnicy podatku PIT i (pośrednio czy bezpośrednio) VAT. Więc w naszym dobrze pojętym interesie jest rozsądne ustalanie warunków udziału w przetargu.
W tym konkretnym przypadku warunki brzegowe są one w miarę dobrze sformułowane, ale również zachowawczo:
1. 2 odcinki po 10km drogi GP + most o rozp. 30m + estakada o l=100m
2. rozbudowane wymagania dot. kadry technicznej, np. dwóch kierowników do mostów, jakby jeden nie mógł mając dobrych majstrów
3. własny sprzęt - jakby nie można było wynająć
No i przede wszystkim: przetarg ograniczony, przy założonej liczbie ofert = 20. To w zasadzie tylko wydłuża proces przetargowy, a nie daje zmniejszenia liczby oferentów "cenowych". I to wydłuża przynajmniej o miesiąc, a do 18-miesięcznego okresu realizacji nie wlicza się okresu 15XII-15III, czyli przy przedłużeniu wyboru wykonawcy mogą się załapać dwa takie okresy (razem pół roku). Poza tym mogą być dwie fale protestów: po wyniku postępowania wstępnego i po wyborze wykonawcy, co znowu wydłuża okres realizacji zamówienia (licząc od daty ogłoszenia przetargu). I zamiast (18+3miesiące) od 1 czerwca (14 dni po złożeniu ofert), będziemy mieli 24-30miesięcy od 1 czerwca. Czyli umiarkowanie pesymistycznie licząc 30 września 2010.
Jeżpir

Kiba69
Posty: 230
Rejestracja: 30 października 2005, o 22:58
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kiba69 » 15 kwietnia 2008, o 14:45

A ja goraco licze na to ze Strabag nie dostanie tego zamowienia, ani zadna inna zachodnia firma, lecz konsorcjum naszych rodzimych firm.

Awatar użytkownika
Loan
Posty: 250
Rejestracja: 23 listopada 2006, o 12:20
Lokalizacja: Przyjezdny
Kontakt:

Post autor: Loan » 15 kwietnia 2008, o 17:38

Nie ma znaczenia kto dostanie ten przetarg.

Niech wygra najtańszy :)

Mam nadzieję, że procedura wyłonienia wykonawcy nie potrwa tak długo jak na węzeł północ. Tym razem jest to przetarg ograniczony.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 15 kwietnia 2008, o 19:24

Dla mnie tę drogę mogą budować nawet wiewiórki!
Ważne żeby wszystko było zrobione tak jak powinno.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Koval
Posty: 95
Rejestracja: 6 września 2006, o 21:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Koval » 15 kwietnia 2008, o 23:01

Patrząc na to w jakim tempie pracuje na węźle północ STRABAG wcale bym się nie zmartwił gdyby to oni wygrali. Nie wiem, być może inne firmy pracują równie dobrze, ale po przepychankach przy ostatnim przetargu słabo mi sie robi...

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 16 kwietnia 2008, o 07:18

Loan pisze:Mam nadzieję, że procedura wyłonienia wykonawcy nie potrwa tak długo jak na węzeł północ. Tym razem jest to przetarg ograniczony.
To, że jest to przetarg ograniczony jedynie wydłuży proces wyłaniania wykonawcy (jak już wcześniej pisałem). Przewiduje się zaproszenie nie więcej niż 20 oferentów do złożenia oferty cenowej.
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału:
Przewidywana liczba wykonawców 20
Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają
warunki udziału w postępowaniu określone w pkt III.2.1) ppkt od A do B oraz III.2.2) „Zdolność ekonomiczna
i finansowa” oraz III.2.3) „Zdolność techniczna”, jest mniejsza niż 20 lub równa 20, zamawiający zaprosi do
składania ofert wszystkich wykonawców spełniających te warunki. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają
warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 20, zamawiający zaprosi do składania ofert wykonawców,
którzy otrzymają najwyższe oceny spełniania warunków udziału
Znajdźcie mi proszę 20 firm/konsorcjów firm, które spełnią warunki udziału. Od razu można było ogłosić przetarg nieograniczony. A tak... dwa okresy "protestowe" - po każdym rozstrzygnięciu. Poza tym przetarg ograniczony nie sprzyja konkurencji cenowej -> przy ograniczonej liczbie oferentów stosuje się wyższe stawki kosztorysowe. Choć akurat tu (przy 20 oferentach) zawyżanie oferty nie będzie miało miejsca.
Jeżpir

ODPOWIEDZ