[AKCJA] Razem powalczmy o ekspresową drogę S9 !!!
Moderatorzy: sueno, Daniel, Cyniczny Optymista
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 781
- Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36
[AKCJA] Razem powalczmy o ekspresową drogę S9 !!!
Rusza akcja zorganizowana pod patronatem Forum Radomskich Inwestycji, portalu 'Radom i Region Radomski' oraz Stowarzyszenia 'Kocham Radom' na rzecz wpisania drogi ekspresowej nr 9 do Masterplanu określającego docelową sieć dróg ekspresowychi autostrad w Polsce.
Postulowana droga ekspresowa S9 (której przebieg pokrywa się z istniejącą trasą europejską E371) to arteria drogowa łącząca centralne i południowo-wschodnie regiony Polski.
Realizacja drogi ekspresowej S9 jest potrzebna z wielu powodów. Ogromne znaczenie mają względy gospodarcze, związane z możliwością aktywizacji obszarów problemowych, dotkniętych strukturalnym bezrobociem. Należą do nich Ziemia Radomska (Radom, Skaryszew, Iłża), Zagłębie Staropolskie (Ostrowiec Swiętokrzyski, Starachowice, Opatów), Podkarpacie (Tarnobrzeg, Rzeszów). Postulowana droga ekspresowa wraz z układem magistrali kolejowych nr8 i nr25 oraz linią Rzeszów-Kolbuszowa utworzyłaby wielofunkcyjny korytarz transportowy stymulujący powstanie pasma równoważenia rozwoju regionów zapóźnionych cywilizacyjnie względem reszty kraju. Ponadto trasa ta doskonale wpisuje się w planowaną sieć dróg ekspresowych S7 i S74, stanowiąc dla nich niezbędne uzupełnienie.
Pomóc może każdy (!!)
W ramach akcji zbieramy podpisy pod petycją adresowaną do Ministerstwa Infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych i Autostrad. Treść petycji oraz formularz do zbierania podpisów można pobrać ze strony:
http://www.wojewodztwo.radom.pl/0_trans ... _akcja.php
Aby podpisać petycję można odwiedzić biuro Stowarzyszenia 'Kocham Radom' przy ulicy Traugutta 15/8 (tel/fax 048 363 34 34). Biuro dyżurowac będzie od poniedziałku do piątku w godzinach 16-18. Można też ściągnąć formularze do zbierania podpisów z przytoczonego wyżej linku i wypełnione odnieść lub odesłać do biura. W razie jakichkolwiek pytań/wątpliwości prosimy o kontakt drogą emailową na adres: radomir_jasinski@gazeta.pl lub inwestycje@wojewodztwo.radom.pl
W dalszej kolejności planowane jest uruchomienie e-petycji oraz akcja na szerszą skalę w obrębie regionów przez które trasa przechodzi tj. radomskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego, z włączeniem parlamentyrzystów ww. regionów.
Serdecznie do wsparcia zapraszamy Kieleckie Inwestycje oraz Obiady Czwartkowe. Mam nadzieję, że możemy liczyć na poparcie.
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 781
- Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 781
- Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36
Re: [AKCJA] Razem powalczmy o ekspresową drogę S9 !!!
Zapraszam do podpisywania sie w petycji na rzecz S9, ktora uruchomil radomski oddzial GW http://radom.gazeta.pl/radom/0,103983,6368298.html
- MadMike
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1127
- Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
- Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem... Postulujecie wybudowanie zupełnie nowej trasy na całości odcinka Radom-Rzeszów?? To zakrawałoby na niegospodarność, bo mielibyśmy dwie ekspresówki o zbliżonym przebiegu obok siebie w okolicach na północ od Rzeszowa... Taki postulat niemógłby być traktowany jako poważny...
Lepiej wykorzystać istniejące lub projektowane drogi ekspresowe. Jak dla mnie jedyne uzasadnienie ma ekspresowe podłączenie z Radomia do S74 w Opatowie, lub Tarnobrzegu bo dalej ekspresówka do Rzeszowa przez Nisko już będzie. Pod takim czymś mógłbym się podpisać...
Odcinek czerwony jest uzasadniony w pewnym stopniu... Odcinek niebieski już nie, bo można jechać przez Nisko nie nadrabiając wiele drogi.
Co do Kielc... Dla nas są istotniejsze sprawy do załatwienia. Dobrze byłoby, gdyby doszedł do skutku Szlak Staropolski, czyli droga S46 Kudowa-Opole-Częstochowa-Jędrzejów-Kielce-Opatów-Lublin-Włodawa. Jest to trasa znacznie bardziej potrzebna w skali Kraju.
Lepiej wykorzystać istniejące lub projektowane drogi ekspresowe. Jak dla mnie jedyne uzasadnienie ma ekspresowe podłączenie z Radomia do S74 w Opatowie, lub Tarnobrzegu bo dalej ekspresówka do Rzeszowa przez Nisko już będzie. Pod takim czymś mógłbym się podpisać...
Odcinek czerwony jest uzasadniony w pewnym stopniu... Odcinek niebieski już nie, bo można jechać przez Nisko nie nadrabiając wiele drogi.
Co do Kielc... Dla nas są istotniejsze sprawy do załatwienia. Dobrze byłoby, gdyby doszedł do skutku Szlak Staropolski, czyli droga S46 Kudowa-Opole-Częstochowa-Jędrzejów-Kielce-Opatów-Lublin-Włodawa. Jest to trasa znacznie bardziej potrzebna w skali Kraju.
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
Kielce i ich interesy nie kończą się na granicach administracyjnych, a chyba wiele osób to nie interesuje bądź zapomina i myślą "tylko Kielce" a resztę mamy gdzieś. To może zlikwidujmy województwo skoro nie interesuje nas nic poza stolicą. "Objazd" odcinkiem przez Nisko traci właśnie sens bo Odcinek "podkarpacki" miałby "przechodzić" przez Mielec ( Specjalna strefa ekonomiczna) i wpływa na rozwój tamtych rejonów inwestycyjnych. Co do zasadności odcinka świętokrzyskiego nie będę się rozpisywał bo część zawarłem na początku posta.
- MadMike
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1127
- Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
- Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Bądźmy realistami... Nikt w Ministerstwie Infrastruktury nie zgodzi się na 100-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej za grube miliardy złotych poprowadzony wyłącznie ze względu na interesy 60-tysięcznego miasta... Poza tym zdaje się, że Radomianie nie uwzględniają Mielca w swoim postulacie...
To nie jest tak, że reszte mamy gdzieś... Po prostu są sprawy ważne i ważniejsze... Na lepszym połączeniu Kielc z Częstochową i Śląskiem skorzysta całe Województwo... Nie tylko Kielce.
To nie jest tak, że reszte mamy gdzieś... Po prostu są sprawy ważne i ważniejsze... Na lepszym połączeniu Kielc z Częstochową i Śląskiem skorzysta całe Województwo... Nie tylko Kielce.
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 781
- Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36
Mapa i tresc petycji w sposob dokladny odzwierciedlaja to, co postuluje Kocham Radom, zatem zle zrozumiales, a tym bardziej nie wiem skad wziales swoja mape:MadMike pisze:Nie wiem czy dobrze zrozumiałem... Postulujecie wybudowanie zupełnie nowej trasy na całości odcinka Radom-Rzeszów?? To zakrawałoby na niegospodarność, bo mielibyśmy dwie ekspresówki o zbliżonym przebiegu obok siebie w okolicach na północ od Rzeszowa... Taki postulat niemógłby być traktowany jako poważny...
MadMike pisze: Co do Kielc... Dla nas są istotniejsze sprawy do załatwienia.
W Kielcach sa zawsze wazniejsze sprawy do zalatwienia niz cos, co sie dzieje w regionie, a jak juz pisalem wielokrotnie przekonanie ze "dobro Kielc dobrem calego regionu", ktore juz w druga strone nie dziala jest jak najbardziej bledne. Takze nie ma istotniejszych spraw, sa najwyzej na rowni istotne.MadMike pisze: To nie jest tak, że reszte mamy gdzieś... Po prostu są sprawy ważne i ważniejsze... Na lepszym połączeniu Kielc z Częstochową i Śląskiem skorzysta całe Województwo... Nie tylko Kielce.
A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Ani nie potwierdza tego ostatni Generalny Pomiar ruchu z 2005 roku, ani tym bardziej fakt, ze DK9 jest takze korytarzem miedzynarodowym E371, w przeciwienstwie do 46. Zatem w sposob jednoznaczny nalezy uznac, ze z krajowego punktu widzenia droga, ktora jednoczesnie jest szlakiem miedzynarodowym, przy tym laczy stolice kraju z miastem wojewodzkim, ktore jako jedyne nie uzyskalo z nia polaczenia klasy S, a pomiar ruchu wskazuje, ze jest bardziej obciazona od innych proponowanych tras ekspresowych jest wazniejsza.MadMike pisze: Dobrze byłoby, gdyby doszedł do skutku Szlak Staropolski, czyli droga S46 Kudowa-Opole-Częstochowa-Jędrzejów-Kielce-Opatów-Lublin-Włodawa. Jest to trasa znacznie bardziej potrzebna w skali Kraju.
To nie jest interes 60-tysiecznego miasta, ale calego Podkarpacia.MadMike pisze: Bądźmy realistami... Nikt w Ministerstwie Infrastruktury nie zgodzi się na 100-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej za grube miliardy złotych poprowadzony wyłącznie ze względu na interesy 60-tysięcznego miasta...
Na razie nie mozna mowic o tym, co dokladnie i jak ma wygladac. To sa propozycje, zreszta akcja toczy sie nie tylko w Radomiu, ale takze na Podkarpaciu. Kazdy dba o swoje, a celem jest jedno - wpisanie do rozporzadzenia o docelowej sieci drog ekspresowych. Reszte bedzie sie zalatwiac w pozniejszych etapach.MadMike pisze: Poza tym zdaje się, że Radomianie nie uwzględniają Mielca w swoim postulacie...
- MadMike
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1127
- Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
- Lokalizacja: Kielce/Warszawa
W takim razie gratuluje... Postulujecie budowę drogi ekspresowej, a jeszcze sami nie wiecie jak miałaby przebiegać...redoxygene pisze: Na razie nie mozna mowic o tym, co dokladnie i jak ma wygladac. To sa propozycje, zreszta akcja toczy sie nie tylko w Radomiu, ale takze na Podkarpaciu. Kazdy dba o swoje, a celem jest jedno - wpisanie do rozporzadzenia o docelowej sieci drog ekspresowych. Reszte bedzie sie zalatwiac w pozniejszych etapach.
W interesie Podkarpacia są drogi S74 i S19... I one powstaną... Droga S9 jest w interesie przede wszystkim tego miasta, które wyszło z inicjatywą i może Ostrowca...
Co do waszych mapek, to ogólnie wykluczają się wszystkie wzajemnie i na dodatek z tym, co jest opisane w tekście... Na jednej mapce jest droga S9 pokazana na całej długości od Radomia do Rzeszowa...
Na drugiej (z powyższego postu), już trochę bardziej sensownej jest łącznik Radomia z drogą S74... Czyli dokładnie to o czym pisałem... Z tą różnicą, że moja mapka uwzględnia włączenie w okolicach Opatowa, a wasza gdzieś w okolicach Stalowej Woli, z pominięciem Opatowa... Tak więc, wasza mapka całkowicie przeczy temu, co napisaliście w tekście, mianowicie że S9 ma przebiegać przez Opatów i Tarnobrzeg (czyli dwa miasta na trasie S74).
Jeżeli powołujesz się na pomiary ruchu, to podaj jakieś linki, albo inne potwierdzenia... Różnica jest taka, że Drogę S46 postulują władze 5 województw, a S9 to inicjatywa Radomska. Zadając pytanie, czy S46 jest potrzebna, wystarczy spojrzeć na Częstochowę, która w planie GDDKiA przed 2013 pozostaje kompletnie odcięta w kierunkach wschodnim i zachodnim (żeby nie było że myślę tylko o Kielcach)...
Nie jestem przeciwny waszej inicjatywie... Ale jeżeli już się za coś bierzecie i chcielibyście aby przyniosło efekt, przygotujcie to merytorycznie na wyższym poziomie... Żeby was nikt nie zbył śmiechem, jak zaczniecie mówić o drodze przez Opatów, a pokażecie na mapie podłączenie do S74 gdzieś w Stalowej Woli...
Nie przesadzaj z "władzami 5 województw"
Śląskie ma to gdzieś - może za wyjątkiem Częstochowy i okolic. A Dolnośląskie już wyraźnie sie określiło. Że zacytuję: "Wiceprezydent Wrocławia Sławomir Najnigier - wypowiedz z posiedzenia Dolnośląskiej Rady Gospodarczej (DRG) w dniu 28.04.05 r. na temat "Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego (SRWD) do 2020 r.
Zródło:www.umwd.pl/strategia
(...) myślę, że ten przykład drogi S46 jest inwestycją, którą nie powinniśmy preferować (...) ".
Ale wróćmy do S9 ...
Śląskie ma to gdzieś - może za wyjątkiem Częstochowy i okolic. A Dolnośląskie już wyraźnie sie określiło. Że zacytuję: "Wiceprezydent Wrocławia Sławomir Najnigier - wypowiedz z posiedzenia Dolnośląskiej Rady Gospodarczej (DRG) w dniu 28.04.05 r. na temat "Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego (SRWD) do 2020 r.
Zródło:www.umwd.pl/strategia
(...) myślę, że ten przykład drogi S46 jest inwestycją, którą nie powinniśmy preferować (...) ".
Ale wróćmy do S9 ...
- MadMike
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1127
- Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
- Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Śląskie jest akurat najbardziej aktywne w tym temacie... Chodzi bowiem o naturalne odciążenie aglomeracji Górnośląskiej, autostrady A4 i lepsze skomunikowanie Częstochowy na linii wschód-zachód, o czym wspominałem... Chodzi też o wykorzystanie potencjału turystycznego Częstochowy i Jury Krakowsko-Częstochowskiej.
Dolnośląskie w tym temacie ma akurat najmniej do gadania... Bo na obszarze tego województwa, chodzi tylko o niewielki odcinek trasy Opole-Kudowa... Domyślam się, że Wrocław ma inne, własne priorytety, ale ja pisałem o władzach samorządu województwa, więc cytowanie wiceprezydenta miasta Wrocławia jest bezsensowne, tym bardziej że ta wypowiedź nijak się ma z rzeczywistością i jest nieaktualna... Był nawet zamysł w 2006, aby S46 zacząć w Opolu, zamiast w przy granicy, ale odstąpiono od niego, bo podnieśli larum przedstawiciele z Dolnośląskiego właśnie, o czym tutaj:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Polsk ... 15781.html
Do wszystkich, którzy przypadkiem prawie uwierzyli rj : Zamiast czytać zdania idiotycznie wyrwane z kontekstu i tendencyjnie tutaj wykorzystane, polecam lekturę całego testu, w którym Prezydent Najnigier w bezpośredni sposób, bez ogródek wypowiedział że jest to trasa konkurencyjna (w kontekście wyboru do realizacji) dla trasy S5, która dla Wrocławia jest priorytetem... To był rok 2005... Decyzja o realizacji S5 w perspektywie finansowania 2007-2013 została podjęta już dawno... Dlatego w tej chwili nic nie stoi na przeszkodzie w poparciu drogi S46, która w niewielkim tylko stopniu przebiega przez Dolnośląskie... Kolejna kwestia jest taka, że tak długo jak PO będzie rządzić krajem, Dolnośląskie nie będzie musiało wybierać między jednym projektem a drugim, bo dostanie oba...
Cały tekst Najnigiera tutaj:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 01&page=42
Polecam posiłkowanie się "świeższymi" informacjami zanim zacytuje się bezmyślnie stanowiska sprzed 5 lat...
Wiadomość z Października 2008:
http://www.czestochowa.pl/samorzad/wyda ... ealizowany
W jednej kwestii się zgodzę... Wróćmy do S9.
Dolnośląskie w tym temacie ma akurat najmniej do gadania... Bo na obszarze tego województwa, chodzi tylko o niewielki odcinek trasy Opole-Kudowa... Domyślam się, że Wrocław ma inne, własne priorytety, ale ja pisałem o władzach samorządu województwa, więc cytowanie wiceprezydenta miasta Wrocławia jest bezsensowne, tym bardziej że ta wypowiedź nijak się ma z rzeczywistością i jest nieaktualna... Był nawet zamysł w 2006, aby S46 zacząć w Opolu, zamiast w przy granicy, ale odstąpiono od niego, bo podnieśli larum przedstawiciele z Dolnośląskiego właśnie, o czym tutaj:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Polsk ... 15781.html
Do wszystkich, którzy przypadkiem prawie uwierzyli rj : Zamiast czytać zdania idiotycznie wyrwane z kontekstu i tendencyjnie tutaj wykorzystane, polecam lekturę całego testu, w którym Prezydent Najnigier w bezpośredni sposób, bez ogródek wypowiedział że jest to trasa konkurencyjna (w kontekście wyboru do realizacji) dla trasy S5, która dla Wrocławia jest priorytetem... To był rok 2005... Decyzja o realizacji S5 w perspektywie finansowania 2007-2013 została podjęta już dawno... Dlatego w tej chwili nic nie stoi na przeszkodzie w poparciu drogi S46, która w niewielkim tylko stopniu przebiega przez Dolnośląskie... Kolejna kwestia jest taka, że tak długo jak PO będzie rządzić krajem, Dolnośląskie nie będzie musiało wybierać między jednym projektem a drugim, bo dostanie oba...
Cały tekst Najnigiera tutaj:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 01&page=42
Polecam posiłkowanie się "świeższymi" informacjami zanim zacytuje się bezmyślnie stanowiska sprzed 5 lat...
Wiadomość z Października 2008:
http://www.czestochowa.pl/samorzad/wyda ... ealizowany
W jednej kwestii się zgodzę... Wróćmy do S9.
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 781
- Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36
No widzisz, nie robilismy zadnej analizy funkcjonalno-przestrzennej, nie robilismy analizy ekonomicznej, aby byc w stanie mowic co dokladnie i jak ma wygladac.MadMike pisze: W takim razie gratuluje... Postulujecie budowę drogi ekspresowej, a jeszcze sami nie wiecie jak miałaby przebiegać...
Proponowalbym zaczerpniecie wiedzy w temacie S9, kto i gdzie wyszedl z inicjatywa. Temat S9 jest walkowany od wielu lat i nawet do koncepcji zagospodarowania przestrzennego mazowieckiego zostaly wpisane obwodnice Ilzy i Skaryszewa, ktore beda mogly sluzyc przyszlej S-ce (obwodnice wpisano z postulatow przeksztalcenia w droge ekspresowa).MadMike pisze: W interesie Podkarpacia są drogi S74 i S19... I one powstaną... Droga S9 jest w interesie przede wszystkim tego miasta, które wyszło z inicjatywą i może Ostrowca...
Poza tym, powtarzam, ta droga jest w interesie calego Podkarpacia, a nie Mielca. Dla samego regionu jest wazniejsza od S74 i nie chodzi tu o porownywalne natezenie ruchu, ale o fakt, ze Podkarpacie uzyskuje cywilizowane polaczenie z Warszawa.
Nie kazde wojewodztwo droge do rozwoju widzi przez granice administracyjne wlasnej stolicy. Rozwoj regionu, to zupelnie inna sprawa, co widac po przedstawionych przez Ciebie wlasnie stanowiskach ws. S46 - popieraja ja regiony, dla ktorych nie jest najwazniejsza droga, bo ani nie ma duzego natezenia ruchu, ani jest szlakiem miedzynarodowym, ani nie jest polaczeniem ze stolica. Jakiez to odmienne od tego, co tutaj czytam (w koncu nie myslisz tylko o Kielcach).
Zadam zasadnicze pytanie - czytales tresc podeslanej petycji z GW od ktorej rozpoczales komentowanie tego tematu?MadMike pisze: Co do waszych mapek, to ogólnie wykluczają się wszystkie wzajemnie i na dodatek z tym, co jest opisane w tekście... Na jednej mapce jest droga S9 pokazana na całej długości od Radomia do Rzeszowa...
Od kiedy mozna opierac sie na kreskach mapki pogladowej, aby twierdzic co i ktoredy ma przebiegac?MadMike pisze: Na drugiej (z powyższego postu), już trochę bardziej sensownej jest łącznik Radomia z drogą S74... Czyli dokładnie to o czym pisałem... Z tą różnicą, że moja mapka uwzględnia włączenie w okolicach Opatowa, a wasza gdzieś w okolicach Stalowej Woli, z pominięciem Opatowa... Tak więc, wasza mapka całkowicie przeczy temu, co napisaliście w tekście, mianowicie że S9 ma przebiegać przez Opatów i Tarnobrzeg (czyli dwa miasta na trasie S74).
http://tinyurl.com/ykcaqjmMadMike pisze: Jeżeli powołujesz się na pomiary ruchu, to podaj jakieś linki, albo inne potwierdzenia...
Priorytetami i waznoscia w skali kraju nie jest chciejstwo, a realne przeslanki wynikajace chocby z natezenia i prognozowanego ruchu, badz tez ulozenia szlakow miedzynarodowych.MadMike pisze: Różnica jest taka, że Drogę S46 postulują władze 5 województw, a S9 to inicjatywa Radomska. Zadając pytanie, czy S46 jest potrzebna, wystarczy spojrzeć na Częstochowę, która w planie GDDKiA przed 2013 pozostaje kompletnie odcięta w kierunkach wschodnim i zachodnim (żeby nie było że myślę tylko o Kielcach)...
Nie kazde miasto musi miec po dwie drogi szybkiego ruchu, aby stanowilo to jakikolwiek argument. Jednak mowiac o Czestochowie i jej niedoli odbierasz jakiemus tam Ostrowcowi i Mielcowi (ktore z Kielcami sa o wiele bardziej zwiazane) jedyna droge szybkiego ruchu. Faktycznie nie tylko na Kielce patrzysz.
Poza tym, to nie jest inicjatywa radomska, a radomsko-rzeszowska, bo to z Rzeszowa wyplynela akcja S9, w ktora sie wlaczylismy.
Ja naprawde nie przyszedlem na FKI, zeby mnie ktos uczyl jak skutecznie prowadzic konkretne inicjatywy spoleczne. Gdybysmy mieli sie wzorowac na zapale kielczan do prowadzenia dzialan spolecznych i skutecznosci wprowadzania wlasnych inicjatyw oraz wiedzy merytorycznej, to nie byloby ani S12, ani pol drogi rowerowej z asfaltu w miescie, a komunikacja miejska dzis wygladalaby tak, jak 5 lat temu.MadMike pisze: Nie jestem przeciwny waszej inicjatywie... Ale jeżeli już się za coś bierzecie i chcielibyście aby przyniosło efekt, przygotujcie to merytorycznie na wyższym poziomie... Żeby was nikt nie zbył śmiechem, jak zaczniecie mówić o drodze przez Opatów, a pokażecie na mapie podłączenie do S74 gdzieś w Stalowej Woli...
Akcja polega na wpisaniu S9 do docelowej sieci, nie polega na ustalaniu jej konkretnego przebiegu, bo to moga wykazac tylko konkretne analizy za wiele milionow zlotych, na ktora ściepy robic nie bedziemy. Poza tym, to nie ja te akcje przygotowywalem.