monitoring MPK

To, co mozemy zrobic.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Cyniczny Optymista

Awatar użytkownika
kalor
Posty: 28
Rejestracja: 23 września 2008, o 14:48
Kontakt:

monitoring MPK

Post autor: kalor » 26 września 2008, o 17:49

Mam plan na faja akcje - kampanie, w ktorej moglibyśmy sie pokazac w mediach jako aktywni mieszkancy, ktorzy naprawde walcza o lepsze miasto.

Cos mnie tknelo kiedy zobaczylem jak matka z wozkiem probuje sie ustawic w autobusie tak, zeby nikomu nie przeszkadzac i do tego pilnowac wozka. Nie bylo to mozliwe, bo jakis idiota przykrecil w przestrzeni dla wozkow automat do sprzedazy biletow...

To moja idea:

cel strategiczny
- wymuszenie poprawienia montażu automatow sprzedajacych bilety w autobusach MPK Kielce

cele operacyjne
- poznanie procesu doboru miejsca montazu automatow w autobusach (czy wzieto pod uwage osoby niepelnosprawne i wozki dla dzieci)
- rozpoznanie nieprawidlowosci w zaleznosci od typow autobusow

metody badawcze
- analiza dokumentow (BIP, wnioski o dostep do informacji publicznej. Sprawdzamy ilosc zamontowanych automatow, rodzaje autobusow w ktorych sa montowane, osoby odpowiedzialne za montaz i za wydanie decyzji o montazu, sprawdzamy czy wzieto pod uwage ineresy osob z wuzkami i na wozkach).
- monitoring autobusow (bierzemy wozek dzieciecy gleboki, wozek spacerowy, osobe na wozku inwalidzkim i sprawdzamy kazdy model autobusu w ktorym jest zamontowany automat pod katem tego, czy ta osoba sie miesci i czy ma komfortowe warunki. Dokumentujemy to wszystko przez robienie zdjec albo wideo).
- zbieranie opinii na temat montazu (uklon w strone mediow, bo to one beda zbieraly opinie. Pomoga nam i dodatkowo naglosnia akcje).

efekty
Publikujemy raport z monitoringu. Pokazujemy co jest zrobione zle i co trzeba poprawic. Idziemy z tym do zarzadu ZTM i MPK, jak trzeba to tez do prezydenta.

Jesli wyjda nieprawidlowosci, to czekamy na zmiane. Jak nie bedzie zmiany, to zaczynamy glosny protest ;)[/b]

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 26 września 2008, o 20:18

Brano pod uwage pewnie elektryke i mozliwosc podlaczenia. Wszystkie te pytania postaram sie przekazac w trakcie Transexpo, o ile bedzie chwila na dluzsza rozmowe.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 26 września 2008, o 23:16

Ostatnie automaty są zamontowane prawidłowo, czyli maksymalnie z lewej strony "rzeźni" patrząc od strony drzwi wejściowych. Dobrze by było, gdyby te poprzednie automaty poprawili.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 27 września 2008, o 18:21

Karolu, za bardzo skonkretyzowałeś swój projekt, który jest bardzo ciekawy, jeżeli odnosi się do całego MPK, i jest częścią Monitoringu Urzędników.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kalor
Posty: 28
Rejestracja: 23 września 2008, o 14:48
Kontakt:

Post autor: kalor » 27 września 2008, o 21:33

Monitoring musi byc konkretny, bo tylko w ten sposob wniesie zmiane - czyli ogolnie rzecz biorac zadzialac. Nie mozna robic rzeczy zbyt ogolnych, bo one prowadza do niczego.

Chcącym zapoznac sie z metodologia robienia monitoringu polecam:

Film "Prawo do informaci" Helsinskiej Fundacji Praw Człowieka
http://www.hfhrpolmovies.home.pl/index.php?swf=27

Książka "Monitoring Praw Człowieka" Helsinskiej Fundacji Praw Człowieka
http://www.watchdog.org.pl/files/watchd ... owieka.pdf
szczególnie rozdziały:
2. Budowanie strategii działania i rozdział
3. Monitoring krok po kroku
4. Koncepcja monitoringu
5. Analiza prawna dla potrzeb monitoringu

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 27 września 2008, o 21:47

Ale co to za monitoring dotyczący jednego incydentu?

Awatar użytkownika
kalor
Posty: 28
Rejestracja: 23 września 2008, o 14:48
Kontakt:

Post autor: kalor » 28 września 2008, o 15:04

Ten incydent, to wlasnie "motywator" do monitoringu. Nie wiemy w ilu autobusach popelniono taka gafe, i ile matek z wozkiem bylo w takiej sytuacji. Poza tym, nawet, jesli taki problem jest tylko w jednym autobusie, to jest to o jeden problem za duzo.

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 28 września 2008, o 17:50

Karol, nie chodzi mi o sytuacje matki z wózkiem. Chodzi mi co to za monitoring MPK, jeżeli ograniczamy sie do automatów. Monitorujmy wiele aspektów w skonkretyzowany i podzielony tematycznie sposób.
Ostatnio zmieniony 28 września 2008, o 18:48 przez pk5, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kalor
Posty: 28
Rejestracja: 23 września 2008, o 14:48
Kontakt:

Post autor: kalor » 28 września 2008, o 18:32

To bys skrot myslowy ze wzgledu na firme, ktorej sie tyczy.

od moderatora (sueno): Proszę o nie cytowanie wypowiedzi, która znajduje się bezpośrednio nad Twoją.
Obrazek

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 28 września 2008, o 18:49

Karol, pomysł fajny, jeżeli monitorujemy MPK. Możemy zacząć od tej, konkretnej sprawy.

Awatar użytkownika
kalor
Posty: 28
Rejestracja: 23 września 2008, o 14:48
Kontakt:

Post autor: kalor » 28 września 2008, o 19:08

Nomm... od czegos trzeba zaczac. W sumie to mozna sie zastanowic co jeszcze szwankuje w MPK i wogole w ZTM i sie temu blizej przyjrzec.
Obrazek

ODPOWIEDZ