Kielecka KOLEJ ŻELAZNA 1435mm- trudne początki, rozwój
Moderatorzy: Autor, sueno, Daniel, Sirek1
Kielecka KOLEJ ŻELAZNA 1435mm- trudne początki, rozwój
witam
mam nadzieje ze nie dubluję wątka kolejowego,
jako osobnik ściśle zwiazany z budową nawieszchnii dla "żelaznych rumaków" jestem żywo zainteresowany rozwojem tej kieleckich kolei.
jesli posiadacie ciekawe info lub zdjęcia - piszcie, wklejajcie, prosze tylko nie poruszamy tematu wąskiego toru gdyz jest to osobny temat
mam nadzieje ze nie dubluję wątka kolejowego,
jako osobnik ściśle zwiazany z budową nawieszchnii dla "żelaznych rumaków" jestem żywo zainteresowany rozwojem tej kieleckich kolei.
jesli posiadacie ciekawe info lub zdjęcia - piszcie, wklejajcie, prosze tylko nie poruszamy tematu wąskiego toru gdyz jest to osobny temat
historyczny kielecki zapaleniec
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 20 czerwca 2009, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce lewobrzeżne
Dworzec powstał,jak wiadomo ok 2 lata później,a cytując wikipedię:
"Historia dworca sięga 1885 roku, kiedy to 25 stycznia nastąpiło jego otwarcie połączone z uruchomieniem Iwangorodzko-Dąbrowskiej Linii Kolejowej. Podczas I wojny światowej Rosjanie wysadzili go w powietrze, a niedługo potem na jego miejscu został wybudowany przez Austriaków nowy dworzec, który stał tu do 1966 roku. 5 lat później, w roku 1971 oddano do użytku, stojący do dzisiaj, nowy budynek dworca, który, choć posiada większą funkcjonalność od poprzedniej budowli, to jednak brakuje mu piękna swojego poprzednika.
Znajdujący się przed budynkiem dworca plac uzyskał nazwę pl. Niepodległości, która została nadana mu przez prezydenta Ignacego Mościckiego w związku z odsłonięciem pomnika Niepodległości w dniu 11 listopada 1929 roku. W 1939 roku pomnik został zniszczony przez hitlerowców, a jego obecny postument, będący powiększoną kopią poprzedniego, został uroczyście odsłonięty 11 listopada 2002 roku."
jego widok w 1890r:
w dwudziestoleciu międzywojennym:
oraz po zbombardowaniu przez Niemców:
"Historia dworca sięga 1885 roku, kiedy to 25 stycznia nastąpiło jego otwarcie połączone z uruchomieniem Iwangorodzko-Dąbrowskiej Linii Kolejowej. Podczas I wojny światowej Rosjanie wysadzili go w powietrze, a niedługo potem na jego miejscu został wybudowany przez Austriaków nowy dworzec, który stał tu do 1966 roku. 5 lat później, w roku 1971 oddano do użytku, stojący do dzisiaj, nowy budynek dworca, który, choć posiada większą funkcjonalność od poprzedniej budowli, to jednak brakuje mu piękna swojego poprzednika.
Znajdujący się przed budynkiem dworca plac uzyskał nazwę pl. Niepodległości, która została nadana mu przez prezydenta Ignacego Mościckiego w związku z odsłonięciem pomnika Niepodległości w dniu 11 listopada 1929 roku. W 1939 roku pomnik został zniszczony przez hitlerowców, a jego obecny postument, będący powiększoną kopią poprzedniego, został uroczyście odsłonięty 11 listopada 2002 roku."
jego widok w 1890r:
w dwudziestoleciu międzywojennym:
oraz po zbombardowaniu przez Niemców:
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 20 czerwca 2009, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce lewobrzeżne
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 20 czerwca 2009, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce lewobrzeżne
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 20 czerwca 2009, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce lewobrzeżne
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 20 czerwca 2009, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce lewobrzeżne
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50
Z hasła wikipedii "Kielce Herbskie":
Czy to prawda odnośnie tych wraków? Wiadomo w którym miejscu się znajdują? Ma ktoś może jakieś fotki?Z dawnych obiektów infrastruktury i taboru kolejowego godny uwagi jest budynek wieży ciśnień oraz kilka wraków parowozów pozostawionych na torach postojowych stacji.
- sueno
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
- Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
- Kontakt:
Kiedyś widziałem małą lokomotywę koło wiaduktu przy kościele św. Krzyża. Ale to dawno było
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
Pamiętam te lokomotywy, były dwie, albo trzy... Z tego co kiedyś słyszałem podobno zabrali je do Wolsztyna. Ile w tym prawdy...?
Znalazłem!
Podpis pod zdjęciem: maj 1986 r. Ty51-102 na obrotnicy przed halą parowozowni Kielce Herbskie.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ty51
Znalazłem!
Podpis pod zdjęciem: maj 1986 r. Ty51-102 na obrotnicy przed halą parowozowni Kielce Herbskie.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ty51
<klawy tekścik w tym miejscu>
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50
Czyli po trakcji parowej już nic nie pozostało. Smutne, że znikają zabytki kolejowej techniki i nikogo to nie obchodzi. Pamiętam, że jeszcze jakieś dwa lata temu na przejeździe kolejowym w ul. Batalionów Chłopskich znajdowały się zapory podnoszone i opuszczane za pomocą stalowej pędni - chyba z napędem ręcznym. W zeszłym roku je zdemontowano.Sz.J. pisze:Jeszcze na początku lat 90 tych, na bocznicy, obok wiaduktu ( z rurociągiem) stały dwie stare lokomotywy. Podobno są w Wolsztynie.
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa